АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД МІСТА КИЄВА
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 січня 2018 року суддя Апеляційного суду міста Києва Мосьондз І.А., розглянувши апеляційну скаргу представника Київської міської митниці ДФС Панькіна Д.В. на постанову Солом'янського районного суду міста Києва від 01 грудня 2017 року про притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.483 МК, -
ВСТАНОВИВ:
Постановою Солом'янського районного суду міста Києва від 01 грудня 2017 року провадження у справі про адміністративне правопорушення про притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.483 МК України закрито за відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.
Не погоджуючись із даним рішенням суду, представник Київської міської митниці ДФС Панькін Д.В. подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржувану постанову суду та прийняти нову, якою ОСОБА_2 визнати винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, та накласти на неї адміністративне стягнення відповідно до санкції статті.
В обґрунтування апеляційних вимог зазначає, що суддя не забезпечив всебічного, повного та об'єктивного з'ясування обставин справи та вирішення її у точній відповідності з законом, а тому необґрунтовано дійшов висновку про відсутність в діях ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.
З позиції апелянта, вина ОСОБА_2 підтверджується наявними в матеріалах справи доказами. В обґрунтування цього зазначає, що ОСОБА_2 є керівником благодійної організації Благодійний фонд ЗОРЕПАД , здійснювала декларування товарів за обставин, викладених у протоколі про порушення митних правил, а тому є суб'єктом правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.
Заслухавши пояснення представника Київської міської митниці ДФС Борматової О.М., яка підтримала подану апеляційну скаргу та просила її задовольнити, ОСОБА_2 та її представника ОСОБА_4, які заперечували проти апеляційної скарги та вважали рішення судді законним і обґрунтованим, дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення та перевіривши доводи апеляційної скарги, вважаю, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Згідно протоколу про порушення митних правил №0970/10000/17, складеного 17.10.2017 року службовою особою Київської міської митниці ДФС, 25.07.2015 на митну територію України із Сполучених Штатів Америки через п/п Рава-Руська-Хребенне м/п Рава-Руська Львівської митниці у вантажному автомобілі НОМЕР_1/НОМЕР_2 на адресу благодійна організація Благодійний фонд ЗОРЕПАД (код ЄДРПОУ 39540814, м. Київ, вул. Вишгородська, 45-A, оф.37) ввезено вантаж гуманітарної допомоги одяг, взуття, іграшки для дітей, сумки б/в , загальною вагою брутто 20 200 кг.
Підставою для переміщення вказаного вантажу через митний кордон України були: митна декларація форми ТР 81 одержувача Благодійна організація БФ ЗОРЕПАД (код ЄДРПОУ 39540814) від 25.07.2015 № 209100003/2015/000388, а також товаросупровідні документи: CMR від 24.07.2015 б/н, книжка МДП (Camet TIR) від 24.07.2017 № YX.78123950, інвойс від 29.05.2015 б/н, дарчий лист від 26.05.2015 №0205/15.
Згідно з товаросупровідними документами, відправником вказаного вантажу виступала компанія-дарувальник Lotus Victory Foundation, Inc (2267 East 19Th Street, Brooklyn, New York 11229 USA).
27.07.2015, після доставки у Київську міську митницю ДФС, зазначені товари, а саме:
- товар № 1 Гуманітарна допомога. Одяг б/в (жіночий, чоловічий, дитячий) 18860 кг. Взуття б/в - 990 кг. Торгівельна марка - немає даних. Виробник - немає даних. Країна виробництва - нема даних ;
- товар № 2 Гуманітарна допомога. Іграшки для дітей б/в - 250 кг. Торгівельна марка - нема даних. Виробник - нема даних. Країна виробництва нема даних ;
- товар № 3 ДОПОМОГА. Сумки з текстильних матеріалів б/в - 100 кг. Торгівельна марка - нема даних. Виробник - нема даних. Країна виробництва нема даних , були заявлені декларантом - керівником благодійної організації Благодійний фонд ЗОРЕПАД ОСОБА_2 (графа 54 МД) у вільний обіг на митному посту Спеціалізований за митною декларацією № 100290002/2015/325615 типу IM40AA.
Вантаж визнано гуманітарною допомогою наказом Міністерства соціальної політики України від 06.07.2015 № 704.
Відповідно до інвойсу від 29.05.2015 б/н та дарчого листа від 26.05.2015 № 0205/15, виставлених компанією Lotus Victory Foundation, Inc (2267 East 19Th Street, Brooklyn, New York 11229 USA), загальна вартість вантажу становить 2 300 доларів США.
Суми митних платежів (мито на товари, що ввозяться на територію України суб'єктами господарювання, та ПДВ з товарів, що ввозяться на територію України суб'єктами господарювання) за вказаною митною декларацією (графа 47) не нараховувались, у зв'язку із звільненням від оподаткування передбаченим Митним кодексом України. Податковим кодексом України, іншими законами України та міжнародними договорами, згоду на обов'язковість яких надано Верховною Радою України при поміщенні товарів у митні режими імпорту (випуск у вільний обіг).
3 метою перевірки законності ввезення на митну територію України гуманітарної допомоги на адресу Благодійна організація БФ ЗОРЕПАД (м. Київ вул. Вишгородська, 45-A, оф. 37) Державною фіскальною службою України 06.02.2017 направлено запит (вих.№ 1680/5/99-99-20-02-01-16) про надання взаємної адміністративної допомоги до митних органів Сполученого Королівства Великобританії.
Підставою для направлення відповідного запиту стала інформація, офіційно отримана від митних органів Республіки Польща (лист № 450000IMPW.7352.1634.2015.2.JC з доданими документами щодо поставок товарів на адресу Благодійна організація БФ ЗОРЕПАД , а саме: копіями витягів з митної системи транзиту NCTS) на запит Департаменту аналізу ризиків та протидії митним правопорушенням ДФС від 25.11.2015 № 26586/5/99-99-26-03-03-16.
Зокрема, згідно з матеріалами митних органів Республіки Польща встановлено, що товари за надісланою для перевірки книжкою МДП (Camet TIR) YX.78123950 загальною вагою 20 200 кг оформлено в експортній процедурі в митних органах Великобританії за митною декларацією 15GB07X10212735018.
Листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням ДФС від 12.09.2017 № 24274/7/99-99-20-02-01-17, на адресу Київської міської митниці ДФС 18.09.2017 надійшла відповідь митних органів Сполученого Королівства Великобританії з копіями експортних документів (від 18.05.2017 № LC-RFI0025/0026).
Митні органи Великобританії у своїй відповіді повідомляють, що товари за надісланою для перевірки книжкою МДП (Camet TIR) № YX.78123950, посилання на яку є в митній системі транзиту (Nota Tranzytowa) NCTS, отриманої від польської сторони, оформлені в експортній процедурі британськими митними органами за митною декларацією MRN 15GB07X10212735018.
Разом із експортною митною декларацією MRN 15GB07X10212735018 митними органами Великобританії були надані: CMR від 21.07.2015 № б/н, інвойс від 21.07.2015 № 971, сертифікат якості від 21.07.2015 та свідоцтво про дезінфекцію від 21.07.2015.
Відомості, зазначені в експортних документах, свідчать про наступне:
- Згідно з декларацією 15GB07X10212735018, інвойсом від 21.07.2015 № 971 та CMR від 21.07.2015 б/н експортером та продавцем товарів бувший у вжитку одяг загальною ваго брутто 20 200 кг була компанія MIDLANDS TEXTILES LTD (Unit 17 Queens Court Trading EST Greets Green Road West Bromwich B70 9EG United Kingdom);
- Згідно з інвойсом від 21.07.2015 № 971 вказані товари були продані компанії MOBERLY TRADE LTD., S.A (Tlie Century Tower of. 713, Via Ricardo J Alfaro, Panama City, Republic of Panama). При цьому, вартість товарів становить 21 210 Ј.
- Доставка товарів здійснювалась транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_1/НОМЕР_2 в Україну на адресу LEMBERG TECHNO GROUP LTD (Zelena street 147, Львів (згідно з декларацією 15GB07X10212735018, інвойсом від 21.07.2015 № 971, CMR від 21.07.2015 б/н).
Отже, з отриманої інформації від митних органів Польщі та Великобританії встановлено, що вантаж одяг та взуття бувші у використанні , загальною вагою брутто - 20 200 кг оформлений в режимі експорт в Сполученому Королівстві Великобританії за митною декларацією форми ЕХ D № MRN 15GB07X10212735018. Вказана експортна MRN була одержана польськими митними органами через систему електронного сповіщення ECS (Система Експортного Контролю). Повідомлення-відповідь від польських митних органів свідчить в результаті, що товари були перевірені митним органом у митниці вивезення, і їм було дозволено рухатись далі.
Товари були продані до панамської компанії, але, на прохання покупця, доставлені в Україну. Після чого зазначений вантаж оформлений на території України за митною декларацією від 27.07.2015 № 100290002/2015/325615.
При цьому, згідно з отриманою експортною митною декларацією форми MRN 15GB07X10212735018 та інвойсу від 21.07.2015 № 971 загальна вартість вантажу в країні експорту становила - 21 210 англійських фунтів стерлінгів, що значно вище вартості, яка зазначена в інвойсі від 29.05.2015 б/н та дарчому листі від 26.05.2015 № 0205/15, на підставі яких вантаж переміщено через митний кордон України, - 2 300 доларів США.
Тобто, за результатами перевірки митним органом встановлено, що вказана зовнішньоекономічна операція є комерційною, а не операцією з гуманітарною допомогою, як це зазначено у документах, поданих до митного контролю та митного оформлення митним органам України.
Зазначене тягне за собою застосування заходів тарифного та нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, та має істотне значення для оподаткування товарів, що переміщуються через митний кордон України.
Таким чином, митним органом зроблено висновок, що товари одяг та взуття бувші у використанні , загальною вагою брутто - 20 200 кг, загальною вартістю - 20 200 англійських фунтів стерлінгів, що згідно курсу НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (25.07.2015) (1 GBP - 34,37686400 гри.) складає 729 133, 28 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення, документів, які містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості та неправдиві відомості щодо відправника та одержувача товарів.
Відповідно до ч.3 ст.75 Митного кодексу України для поміщення товарів у митний режим імпорту особа, на яку покладається дотримання вимог митного режиму, повинна: подати органу доходів і зборів, що здійснює випуск товарів, документи на такі товари; сплатити митні платежі, якими відповідно до законів України обкладаються товари під час ввезення на митну територію України в режимі імпорту; виконати встановлені відповідно до закону вимоги щодо заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно з ч.1 ст.257 МК України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до пунктів 1 та з ч.1 ст.266 МК України декларант зобов'язаний здійснити декларування товарів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом, надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей.
Згідно з ч.8 ст.264 МК з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, a декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Відповідно до ч. 4 ст.266 МК у разі самостійного декларування товарів декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушень митних правил у повному обсязі несе декларант.
Суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств (ч.2 ст.459 МК).
Посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за додержання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними встановленому законом порядку (п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України).
Таким чином, митний орган вважає, що дії керівника благодійної організації БФ ЗОРЕПАД ОСОБА_2, на момент їх вчинення, мають ознаки порушення митних правил, а саме (дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю).
Дослідивши надані митними органами матеріали, на підставі яких було складено протокол про порушення митних правил, та надані стороною захисту документи, суддя дійшов висновку про відсутність належних та допустимих доказів на підтвердження того, що ОСОБА_2 вчинила дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві дані. Відтак, суддя дійшов висновку і про відсутність в діях ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.
З таким висновком погоджується і суд апеляційної інстанції, з огляду на наступне.
Диспозицією ч.1 ст.483 МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих витрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
За змістом даної норми переміщення предметів із приховуванням від митного контролю може здійснюватись, в тому числі, шляхом подання до митного органу України, як підстави для їх переміщення, документів, які містять неправдиві дані.
Здійснюючи митний огляд товарів, які переміщувалися через кордон, уповноважені особи митного органу виявили невідповідність у товаросупровідних документах, яка полягала у поданні документів, як підстави для переміщення, які містять неправдиві відомості щодо вартості, необхідні для визначення їх митної вартості та неправдиві відомості щодо відправника та одержувача товару, що, з їх позиції, має ознаки порушення митних правил, передбачених ч.1 ст.483 МК України.
На підтвердження цього митний орган послався на отримані від митних органів Польщі та Великобританії документи, з яких вбачається, що вантаж одяг та взуття, що були у використанні , загальною вагою брутто 20200 кг оформлений в режимі експорт в Сполученому Королівстві Великобританія за митною декларацією форми ЕХ D № MRN 15GB07X10212735018. Товари були продані до панамської компанії, але на підставі МДП (Camet TIR) № VX.78123950 доставлені в Україну на прохання покупця. Після чого зазначений вантаж оформлений на території України за митною декларацією від 27.07.2015 № 100290002/2015/325615.
Разом із цим, як вбачається з матеріалів справи, вказаний товар отриманий благодійним фондом Зорепад як гуманітарна допомога від компанії Lotus Victory Foundation, Inc на підставі листа дарування № 0205/15 від 26.05.5015 року. Вартість вантажу зазначено в сумі 2300 доларів.
Наказом міністра соціальної політики № 704 від 06.07.2015 року за заявою директора БФ Зорепад ОСОБА_2 вантаж одяг та взуття, що були у використанні визнано гуманітарною допомогою.
При цьому, згідно з листом компанії Lotus Victory Foundation, Inc від 15.11.2017, надісланому ОСОБА_2, домовленість по оформленню супровідних документів і фінансові затрати по транспортуванню і доставці гуманітарної допомоги бере на себе відправляюча компанія.
Митним органом також не встановлено, яким чином БФ Зорепад пов'язаний з компаніями MIDLANDS TEXTILES LTD , MIDLANDS TEXTILES LTD та MOBERLY TRADE LTD., S.A , про які йдеться в повідомленнях від митних органів Польщі та Великобританії.
Як повідомила ОСОБА_2 в судовому засіданні, домовленість про отримання гуманітарної допомоги досягнута шляхом переговорів з представником компанії Lotus Victory Foundation, Inc та закріплена листом дарування. Згідно з цією домовленістю, всі дії, пов'язані з транспортуванням товару на територію України, здійснюються продавцем, а тому їй не відомо, яким чином це відбувалося. При заповненні митної декларації під час здійснення розмитнення товарів нею вказувалися дані відповідно до листа дарування.
Матеріалами перевірки, проведеної уповноваженими особами Київської міської митниці, та поданою апеляційною скаргою доводи ОСОБА_2 про необізнаність під час митного оформлення про походження товару, який надійшов на адресу БФ Зорепад , не спростовуються.
За таких обставин суд першої інстанції обґрунтовано дійшов висновку про відсутність підстав вважати, що вартістю товарів при ввезенні їх в Україну є вартість, зазначена в експортній митній декларації MRN 15GB07X10212735018 та інвойсу від 21.07.2015 №971, де загальна вартість вантажу одяг та взута, що були у використанні в країні експорту становила - 21210 англійських фунтів стерлінгів.
Крім цього, необхідно взяти до уваги те, що вказаний вантаж є гуманітарною допомогою, операції із ввезення якої на митну територію України звільняються від оподаткування незалежно від митної вартості, зазначеної в митній декларації.
Суд апеляційної інстанції вважає обґрунтованим висновок суду про недоведеність викладених в протоколі про порушення митних правил обставин, а саме того, що вантаж гуманітарної допомоги одяг, взуття, іграшки для дітей, сумки б/в , загальною вагою брутто 20 200 кг, ввезений на підставі митної декларації № 209100003/2015/000388 від 25.07.2015, був переміщений через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання керівником БФ Зорепад ОСОБА_2 органу доходів і зборів, як підстави для переміщення таких товарів, документів, які містять неправдиві відомості щодо вартості, одержувача і відправника вантажу.
Будь-яких інших доказів на підтвердження обставин, викладених у протоколі про порушення митних правил, представником Київської міської митниці ДФС суду апеляційної інстанції надано не було.
З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції вважає, що суддя обґрунтовано та на законних підставах дійшов висновків про відсутність в діях ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, та закрив провадження за відсутністю події та складу адміністративного правопорушення.
З наведених підстав суд апеляційної інстанції залишає оскаржувану постанову судді без змін, а апеляційну скаргу представника Київської міської митниці - без задоволення.
На підставі викладеного, керуючись ст.294 КУпАП , -
ПОСТАНОВИВ:
Постанову Солом'янського районного суду міста Києва від 01 грудня 2017 року, якою провадження у справі про адміністративне правопорушення про притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.483 МК України закрито за відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення, залишити без змін, а апеляційну скаргу представника Київської міської митниці Панькіна Д.В. - без задоволення.
Постанова суду є остаточною та оскарженню не підлягає.
Суддя І. Мосьондз
Суд | Апеляційний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.01.2018 |
Оприлюднено | 30.01.2018 |
Номер документу | 71866922 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Апеляційний суд міста Києва
Мосьондз Іван Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні