"17" січня 2018 р. Справа № 363/4838/17
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 січня 2018 року м. Вишгород
Суддя Вишгородського районного суду Київської області Баличева М.Б., розглянувши матеріали, які надійшли з ОСОБА_1 адвокатів Київської області про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, громадянина України, працюючого в.о. начальника відділу у Вишгородському районі Головного управління Держгеокадастру у Київській області, який проживає за адресою: м. Київ, пр-т. Правди, 19/3/185, юридична адреса: Київська область, м. Вишгород, пл. Шевченка, 1, каб. 35, за ч. 5 ст. 212-3 КУпАП,-
В С Т А Н О В И В:
Згідно протоколу про адміністративне правопорушення серія КС № 000163 від 29.11.2017 року, складеного ОСОБА_1 адвокатів Київської області щодо складання та підписання протоколів про адміністративне правопорушення членом ОСОБА_1 адвокатів Київської області ОСОБА_3, встановлено, що 26.09.2017 року адвокат ОСОБА_4 звернулась з адвокатським запитом до Вишгородського відділу Головного управління Держгеокадастру у Київській області. В.О. начальника Вишгородського відділу Головного управління Держгеокадастру у Київській області ОСОБА_2 зобов'язаний був надати інформацію у відповідь на адвокатський запит адвоката ОСОБА_4, або аргументовано відмовити в наданні інформації, у разі, якщо доступ до такої інформації обмежений. Згідно повідомлення про вручення поштового відправлення уповноважена особа відділу у Вишгородському районі Головного управління Держгеокадастру у Київській області отримала адвокатський запит 29.09.2017 року, останнім днем строку для надання відповіді на адвокатський запит було 05.10.2017 рік. На час складання протоколу адвокат ОСОБА_4 відповіді на адвокатський запит від керівника відділу Головного управління Держгеокадастру у Київській області ОСОБА_2 не отримала. Таким чином, в діях в.о. начальника Вишгородського відділу Головного управління Держгеокадастру у Київській області ОСОБА_2 наявний склад адміністративного правопорушення, передбачений ч. 5 ст. 212-3 КУпАП, а саме - несвоєчасне надання інформації на адвокатський запит. Адміністративне правопорушення вчинене 06.10.2017 року.
У судовому засіданні ОСОБА_2 вину у вчиненні адміністративного правопорушення не визнав, та пояснив, що з обставинами викладеними в протоколі про адміністративне правопорушенні він не згодний, оскільки, Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру винесено Наказ № 297 від 07.11.2016 року, відповідно до якого було визначено про ліквідацію Управління Держгеокадастру у Вишгородському районі Київської області як юридичної особи публічного права та Наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру № 38 від 03.02.2017 року повноваження і функції Управління Держгеокадастру у Вишгородському районі Київської області були передані Головному управлінню Держгеокадастру у Київській області. Тобто, Відділ у Вишгородському районі Головного управління Держгеокадастру у Київській області є структурним підрозділом Головного управління Держгеокадастру у Київській області і не є окремою юридичною особою. Вищевказане не дозволяє застосовувати до нього, як керівника вимоги ст. 24 Закону України Про адвокатуру та адвокатську діяльність , яка визначає зобов'язання для керівників установ. До Відділу у Вишгородському районі Головного управління Держгеокадастру у Київській області надійшли два адвокатських запита адвоката ОСОБА_4 № 02-345 від 26.09.2017 року та № 02-346 від 26.09.2017 року, однак адвокат ОСОБА_4 в порушення порядку подала адвокатські запити не належному органу. Для отримання Витягів з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки адвокату ОСОБА_4 необхідно було звернутися до Центру надання адміністративних послуг Вишгородської районної державної адміністрації Київської області, який є іншою юридичною особою та не входить до складу органів Держгеокадастру України, а є структурним підрозділом Вишгородської районної державної адміністрації Київської області. Вказані адвокатські запити відповідно до ч. 3 ст. 7 Закону України Про звернення громадян були перенаправлені до Центру надання адміністративних послуг Вишгородської районної державної адміністрації Київської області листом № 414/108-17 від 29.09.2017 року, про що було письмово в той же день повідомлено простим листом адвоката ОСОБА_4 Відділом у Вишгородському районі Головного управління Держгеокадастру у Київській області були виготовлені Витяги з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки за 2015 та за 2016 роки на запитувану земельну ділянку з кадастровим номером 3221886000:03:170:0151 Витяг з технічної документації щодо нормативно грошової оцінки земельної ділянки на земельну ділянку з кадастровим номером 3221886000:03:170:0151 за 2015 рік та Витяг з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки на земельну ділянку з кадастровим номером 3221886000:03:170:0151 за 2016 рік та були передані до Центру надання адміністративних послуг Вишгородської районної державної адміністрації Київської області, для їх видачі. За інформацією адміністратора Центру надання адміністративних послуг Вишгородської районної державної адміністрації Київської області вказані витяги були направлені заявнику - адвокату ОСОБА_4 05.10.2017 року листом. Другі примірники вказаних Витягів зберігаються в Центрі надання адміністративних послуг Вишгородської районної державної адміністрації Київської області. 27.11.2017 року до ОСОБА_1 адвокатів Київської області було направлено пояснення щодо розгляду адвокатських запитів адвоката ОСОБА_4 № 02-345 від 26.09.2017 року та № 02-346 від 26.09.2017 року. На підставі викладеного, вважає, що в його діях відсутній склад адміністративного правопорушення, так як він не є суб'єктом правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 212-3 КУпАП, оскільки він діяв відповідно до встановленого законодавством порядку, щодо передачі за належністю для отримання заявником документів.
Частиною 1 статті 9 КУпАП визначено, що адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до частини 5 статті 212-3 КУпАП, зокрема, неправомірна відмова в наданні інформації, несвоєчасне або неповне надання інформації, надання інформації, що не відповідає дійсності, у відповідь на адвокатський запит, запит кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури, її палати або члена відповідно до Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" - тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від двадцяти п'яти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Суд зазначає, що при розгляді справи про адміністративне правопорушення суддя, відповідно до вимог ст. 280 КУпАП , зобов'язаний з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Зміст постанови судді має відповідати вимогам, передбаченим ст.ст. 283 , 284 КУпАП , має ґрунтуватися на обставинах, встановлених при розгляді справи, тобто на достатніх і незаперечних доказах. У постанові, зокрема, потрібно навести докази, на яких ґрунтується висновок про вчинення особою адміністративного правопорушення, та зазначити мотиви відхилення інших доказів, на які посилався правопорушник, чи висловлених останнім доводів.
Відповідно до вимог ст.ст. 251 , 252 КУпАП - доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, свідків, а також іншими документами.
Судом встановлено, що протокол про адміністративне правопорушення серія КС № 000163 від 29.11.2017 року, складений ОСОБА_1 адвокатів Київської області щодо складання та підписання протоколів про адміністративне правопорушення членом ОСОБА_1 адвокатів Київської області ОСОБА_3 відносно ОСОБА_2 за ч. 5 ст. 212-3 КУпАП за фактом не надання інформації, у відповідь на адвокатський запит.
Суд, вислухавши пояснення ОСОБА_2, дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення приходить до висновку про закриття провадження у справі відносно ОСОБА_2 за вчинення адміністративного правопорушення за ч. 5 ст. 212-3 КУпАП у зв'язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення з наступних підстав.
Судом встановлено, що 26.09.2017 року адвокат ОСОБА_4 звернулась з адвокатським запитом до Вишгородського відділу Головного управління Держгеокадастру у Київській області.
Згідно повідомлення про вручення поштового відправлення уповноважена особа відділу у Вишгородському районі Головного управління Держгеокадастру у Київській області отримала адвокатський запит 29.09.2017 року, останнім днем строку для надання відповіді на адвокатський запит було 05.10.2017 рік.
Як вказано в протоколі про адміністративне правопорушення серія КС № 000163 від 29.11.20147 року, що на час складання протоколу адвокат ОСОБА_4 відповіді на адвокатський запит від керівника відділу Головного управління Держгеокадастру у Київській області ОСОБА_2 не отримала.
Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру винесено Наказ № 297 від 07.11.2016 року, відповідно до якого було визначено про ліквідацію Управління Держгеокадастру у Вишгородському районі Київської області як юридичної особи публічного права.
Наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру № 38 від 03.0.2.2017 року повноваження і функції Управління Держгеокадастру у Вишгородському районі Київської області були передані Головному управлінню Держгеокадастру у Київській області.
Тобто, Відділ у Вишгородському районі Головного управління Держгеокадастру у Київській області є структурним підрозділом Головного управління Держгеокадастру у Київській області і не є окремою юридичною особою, а ОСОБА_2 не є керівником установи, а лише його структурного підрозділу.
Вищевказане не дозволяє застосовувати до ОСОБА_2, як керівника вимоги ст. 24 Закону України Про адвокатуру та адвокатську діяльність , яка визначає зобов'язання для керівників установ.
29.09.2017 року до Відділу у Вишгородському районі Головного управління Держгеокадастру у Київській області надійшли два адвокатських запита адвоката ОСОБА_4 № 02-345 від 26.09.2017 року та № 02-346 від 26.09.2017 року.
Для отримання Витягів з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки адвокату ОСОБА_4 необхідно було звернутися до Центру надання адміністративних послуг Вишгородської районної державної адміністрації Київської області, який є іншою юридичною особою та не входить до складу органів Держгеокадастру України, а є структурним підрозділом Вишгородської районної державної адміністрації Київської області, однак адвокат ОСОБА_4 в порушення порядку подала адвокатські запити не належному органу.
Вказані адвокатські запити відповідно до ч. 3 ст. 7 Закону України Про звернення громадян перенаправлені до Центру надання адміністративних послуг Вишгородської районної державної адміністрації Київської області листом № 414/108-17 від 29.09.2017 року, про що було письмово повідомлено адвоката ОСОБА_4
Відділом у Вишгородському районі Головного управління Держгеокадастру у Київській області були виготовлені Витяги з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки за 2015 та за 2016 роки на запитувану земельну ділянку з кадастровим номером 3221886000:03:170:0151 Витяг з технічної документації щодо нормативно грошової оцінки земельної ділянки на земельну ділянку з кадастровим номером 3221886000:03:170:0151 за 2015 рік та Витяг з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки на земельну ділянку з кадастровим номером 3221886000:03:170:0151 за 2016 рік та були передані до Центру надання адміністративних послуг Вишгородської районної державної адміністрації Київської області, для їх видачі заявнику - адвокату ОСОБА_4
Вищевказані витяги були направлені заявнику - адвокату ОСОБА_4 05.10.2017 року листом, а другі примірники вказаних Витягів зберігаються в Центрі надання адміністративних послуг Вишгородської районної державної адміністрації Київської області.
27.11.2017 року до ОСОБА_1 адвокатів Київської області було направлено пояснення в.о. начальника Відділу у Вишгородському районі Головного управління Держгеокадастру у Київській області ОСОБА_2 щодо розгляду адвокатських запитів адвоката ОСОБА_4 № 02-345 від 26.09.2017 року та № 02-346 від 26.09.2017 року.
Отже, адвокатом ОСОБА_4 було направлено адвокатські запити до неналежного органу, а з вищевказаних та досліджених в судовому засіданні доказів, суд встановив відсутність в діях в.о. начальника Відділу у Вишгородському районі Головного управління Держгеокадастру у Київській області ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 212-3 КУпАП.
Суд зазначає, що протокол про адміністративне правопорушення є процесуальним документом, в якому зазначається суть правопорушення та інші дані, необхідні для розгляду справи, і не може вважатися беззаперечним доказом вини особи.
Вина це обов'язкова ознака суб'єктивної сторони будь-якого адміністративного правопорушення.
Отже, суд прийшов до висновку, що фактично в діях ОСОБА_2 відсутня об'єктивна та суб'єктивна сторони, оскільки в ході судового засідання його винуватість у вчиненні вказаного правопорушення не знайшла свого підтвердження.
У зв'язку з вищевикладеним, суд згідно п.1 ч.1 ст. 247 КУпАП вважає за необхідне провадження по справі про адміністративне правопорушення закрити за відсутністю в діях ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 212-3 КУпАП .
Оскільки, суд дійшов висновку про необхідність закриття провадження по справі, судовий збір на підставі ст. 40-1 КУпАП стягненню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 9 , 24 , 25 , 124 , 221 , 245 , 268 , 278 , 280 , 283 , 284 , 285 , 287 КУпАП , суд,-
П О С Т А Н О В И В :
Справу про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 5 ст. 212-3 КУпАП , відносно ОСОБА_2 - закрити у зв'язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її винесення до апеляційного суду Київської області через Вишгородський районний суд Київської області.
Суддя М.Б. Баличева
Суд | Вишгородський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 17.01.2018 |
Оприлюднено | 30.01.2018 |
Номер документу | 71874524 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Вишгородський районний суд Київської області
Баличева М. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні