Рішення
від 25.01.2018 по справі 802/2242/17-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

25 січня 2018 р. Справа № 802/2242/17-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Альчука Максима Петровича,

за участю секретаря судового засідання: Шевченка Р.В.

представників відповідача: Сафтюка М.І., Щербань О.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом: Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області

до: Липчанського дошкільного навчального закладу "Черешенька" Могилів-Подільського району Вінницької області, Козлівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області

про: застосування заходів реагування у сфері державного нагляду

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області з адміністративним позовом до Липчанського дошкільного навчального закладу "Черешенька" Могилів-Подільського району Вінницької області, Козлівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області, згідно якого просить застосувати до відповідачів заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації частини будівлі, в якій розміщується дошкільний навчальний заклад за адресою: Вінницька область, Могилів-Подільський район, с. Липчани, вул. Михайлюка, 53, шляхом відключення від джерела електроживлення та опломбування вхідних дверей, до повного усунення порушень законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, вказаних у позові.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за наслідками позапланової перевірки ДНЗ "Черешенька", результати якої відображені в акті від 23.11.2017 №241, зафіксовані невиконані заходи згідно попередніх перевірок, а також нові порушення у сфері техногенної та пожежної безпеки.

Ухвалою суду від 04.12.2017 року відкрито скорочене провадження у даній справі.

Ухвалою суду від 13.12.2017 розгляд справи вирішено здійснювати за загальними правилами КАС України.

Згідно ухвал суду від 26.12.2017 року та 12.01.2018 року розгляд адміністративної справи здійснюється за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

Позивач в судове засідання не з'явився, про дату, час і місце розгляду справи повідомлений належним. Заяви про розгляд справи без його участі суду не надав, уповноваженого представника не направив.

Відповідно до ч. 1 ст. 205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

З огляду на викладені обставини, суд дійшов висновку про розгляд справи без участі позивача.

В судове засідання з'явились представники відповідачів та пояснили, що станом на даний час усі порушення у сфері техногенної та пожежної безпеки відповідачами усунуті. На підтвердження своїх пояснень надали акт прийняття виконаних робіт з вогнезахисного оброблення від 12.01.2018 року, акт приймання виконаних підрядних робіт від 20.01.2018 року та акт ГУДСНС у Вінницькій області № 36 від 24.01.2018 року складений за результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

Заслухавши пояснення представників відповідачів, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позову, з наступних підстав.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (Закон № 877-V) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Частиною 1 ст. 4 Закону № 877-V передбачено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015р. №1052 від 16.12.2015р. №1052 (далі - Положення №1052), державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

Серед основних завдань ДСНС, зокрема є реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; (п.3. Положення №1052).

Разом з тим, згідно із п. 1 Положення про Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області, затвердженого Наказом ДСНС України 04.02.2013 року № 3 (у редакції наказу ДСНС України від 21.09.2017 року № 507 (далі - Положення №507), Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області (скорочена назва - ГУ ДСНС України у Вінницькій області) (далі - Головне управління) є територіальним органом Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.

В силу вимог п. 3 вказаного Положення до основних завдань Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області віднесено здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.

Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб'єктами господарювання (пп. 27 п. 4 Положення № 507).

В свою чергу, відповідно до ст. 66 Кодексу цивільного захисту України (далі - КЦЗ України) центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Так, ч. 6 ст. 7 Закону № 877-V визначено, що за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю), у разі виявлення порушень вимог законодавства, складає акт, який повинен містити такі відомості: За результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу (ч.7. статті 7 Закону № 877-V ).

В свою чергу, відповідно до ч. 2 ст. 70 КЦЗ України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

До повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей (п.12. ч.1. статті 67 КЦЗ України).

Крім того, ч. 2 ст. 68 КЦЗ України передбачено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Разом з тим, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, серед іншого є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення (п.1-2, ч.1 статті 70 Закону № 877-V).

Судом встановлено, що 17 серпня 2015 року здійснено планову перевірку Липчанського дошкільного навчального закладу Черешенька Могилів-Подільського району Вінницької області (далі - ДНЗ) за адресою: Вінницька область, Могилів-Подільський район, с. Липчани, вул. Михайлюка, 53. За результатами перевірки згідно з п. 7 ст. 7 Закону №877-V складено Припис про усунення порушень вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту від 17.08.2015 N 187 (далі - Припис №187), яким встановлено термін виконання виявлених порушень до 01 грудня 2015 року.

16 травня 2016 року здійснено щорічну планову перевірку ДНЗ, за результатами якої складено акт перевірки від 16.05.2016 №107 (далі - Акт №107) та Припис від 16.05.2016 №107 (далі - Припис №107), яким встановлено терміни виконання - до 15 серпня 2016 року.

23 травня 2017 року здійснено щорічну планову перевірку ДНЗ, за результатами якої складено акт перевірки від 23.05.2017 №74 (далі - Акт №74) та Припис від 23.05.2017 №70 (далі - Припис №70), яким встановлено терміни виконання виявлених порушень - до 15 серпня 2017 року.

23 листопада 2017 року здійснено позапланову перевірку ДНЗ, за результатами перевірки складено акт від 23.11.2017 №241 (далі - Акт №241), в якому зафіксовані невиконані заходи згідно попередніх перевірок, а також нові порушення у сфері техногенної та пожежної безпеки, а саме:

1.Приміщення дошкільного навчального закладу не обладнані системою протипожежного захисту (Розділ V п. 1.2 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України 30.12.2014 №1417, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 05.03.2015 №252/26697 (далі - ППБУ)).

2. Дерев'яні конструкції горищного приміщення не оброблені вогнетривким розчином (Розділ III п. 2.5 ППБУ).

3. Не проведено заміри опору ізоляції та перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж електроустановок від короткого замикання (Розділ IV п. 1.20 ППБУ).

4. Наявний блискавкозахист не перевірено відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5.-38:2008 (Розділ IV п. 1.21 ППБУ).

5. В приміщеннях ДНЗ килимові доріжки на шляхах евакуації не прикріплено до підлоги (Розділ VI п. 1.2 ППБУ).

6. Допускається використання опалювальної печі, яка має тріщини на корпусі (Розділ IV п. 2.13 ППБУ).

7. Приміщення ДНЗ не забезпечені первинними засобами пожежегасіння (Розділ V п. 3.6 ППБУ).

8. Працівників не забезпечено засобами індивідуального захисту (п. 4.3.1., п. 4.3.3 Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях, затверджених наказом МНС України 15.08.2007 року №557, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 03.09.2007 №1006/14273).

9. В приміщеннях ДНЗ з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів, здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (Розділ IV п. 1.6 ППБУ).

10. В приміщеннях ДНЗ допускається експлуатація електромережі з пошкодженою та такою, що в процесі експлуатації втратила захисні властивості, ізоляцією (Розділ IV п. 1.18 ч. 3 ППБУ).

Припис від 17.08.2015 №187 вручено завідуючій ДНЗ Щербань O.A., про що свідчить її власноручний підпис.

Акт перевірки від 16.05.2016 №107 та Припис від 16.05.2017 №107 вручено завідуючій ДНЗ Щербань O.A., про що свідчить її власноручний підпис.

Акт перевірки від 23.05.2017 №74 та Припис від 23.05.2017 №70 вручено завідуючій ДНЗ Щербань O.A., про що свідчить її власноручний підпис.

Акт перевірки від 23.11.2017 № 241 вручено сільському голові Козлівської сільської ради Сафтюк М.І. та завідуючій ДНЗ Щербань О.А., про що свідчать їхні власноручні підписи.

Разом з тим представниками відповідача до суду надано акт ГУДСНС у Вінницькій області № 36 від 24.01.2018 року складений за результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, згідно якого встановлено усунення відповідачами порушень у сфері техногенної та пожежної безпеки, виявлених під час вказаних перевірок.

За таких обставин та враховуючи те, що станом на дату розгляду справи по суті відповідачами порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту усунуті, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Згідно ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Враховуючи відсутність понесених витрат суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати стягненню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області (21021, м. Вінниця, вул. 600-річчя, 11, ЄДРПОУ 38635397) до Липчанського дошкільного навчального закладу "Черешенька" Могилів-Подільського району Вінницької області (24022, Вінницька область, Могилів-Подільський район, с. Липчани, вул. Митхайлюка, 53, ЄДРПОУ 26220041), Козлівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області (24021, Вінницька область, Могилів-Подільський район, с. Козлів, вул. Незалежності, 21, ЄДРПОУ 04326655) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду відмовити.

Судові витрати з відповідачів не стягуються.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Суддя Альчук Максим Петрович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.01.2018
Оприлюднено30.01.2018
Номер документу71879078
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/2242/17-а

Рішення від 25.01.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 12.01.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 09.01.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 26.12.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 13.12.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 04.12.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні