Рішення
від 29.01.2018 по справі 814/2577/17
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 січня 2018 р. № 814/2577/17

м. Миколаїв

          Миколаївський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Гордієнко Т.О., суддів Мельника О.М., Устинова І.А. розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Логитранс- Групп", вул. Космонавтів, 65, м. Миколаїв, 54056

до відповідача: Державної фіскальної служби України, Львівська площа, 8, м. Київ, 04655

про: визнання протиправним та скасування рішення від 23.11.2017р. №315996/37385897, зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

          ТОВ “Логитранс-Групп” звернулось до адміністративного суду з позовом до Державної фіскальної служби України з вимогами про визнання протиправним та скасування рішення від 23.11.2017 року № 315996/37385897 та зобов'язання Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ “Логитранс-Групп” № 10 від 31.10.17 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач обґрунтовує позовні вимоги тим, що відповідач безпідставно не здійснив реєстрацію податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки позивач не допускав порушення норм Податкового законодавства та відповідачу були надані всі наявні у позивача документи.

          Відповідач надав відзив на позовну заяву, просив відмовити у задоволенні позову, податкова накладна ТОВ “Логитранс-Групп” № 10 від 31.10.17 зареєстрована відповідачем в Єдиному реєстрі податкових накладних.

          Представник позивача 17.01.2018 надав суду клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України, суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

          Дослідив докази, суд дійшов висновку:

          ТОВ “Логитранс-Групп” зареєстровано юридичною особою державним реєстратором 03.11.2010. Одним із видів діяльності товариства є оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів код КВЕД 45.31.

           31.10.2017 ТОВ “Логитранс-Групп” (покупець) уклало договір поставки та введення в експлуатацію № 297 з ТОВ «Снаб-Резерв-Груп» (постачальник). Відповідно до Договору постачальник зобов'язується передати у власність покупця товари у кількості, асортименті та за цінами, які вказані у Специфікації № 1, яка є невід'ємною частиною договору. У Специфікації № 1 до Договору № 297 від 31.10.2017 року, зазначено товари, зокрема, ємність KHC WB 3000/5000 LA UA, шафакерування Control DC 2х108-137 SD.

           31.10.2017 ТОВ «Снаб-Резерв-Груп» виписало на адресу позивача рахунок на оплату № 3523 від 31.10.2017 року на, зокрема, ємність KHC WB 3000/5000 LA UA, шафакерування Control DC 2х108-137 SD.

           31.10.2017 ТОВ “Логитранс-Групп” було складено податкову накладну №10 про постачання на адресу ТОВ “Інжинірингова фірма «Теплосила» ємності KHC WB 3000/5000 LA UA, шафакерування Control DC 2х108-137 SD на загальну суму 1125000,00 гривень.

           13.11.17 ТОВ “Логитранс-Групп” подав зазначену податкову накладну №10 на реєстрацію до ДФС України в Єдиному реєстрі податкових накладних.

14.11.17 ДФС України було прийнято зазначену податкову накладну, але у її реєстрації зупинено з посиланням на п.201.16 ст.201 ПК України. У Квитанції про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД 3925,8537. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

           16.11.17 ТОВ “Логитранс-Групп” через ДПІ в Ігнульському районі м. Миколаєва ГУ ДФС у Миколаївській області до Державної фіскальної служби України надіслано повідомлення № 1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій податкової накладної, реєстрацію якої зупинено, пояснення, що вказана податкова накладна складена у зв'язку з виконанням договору № 1/10-17 від 31.10.2017, укладеного ТОВ «Логинтранс-Групп» та ТОВ «Інжинірингова фірма «Теплосила». Для виконання Договору № 1/10-17 позивачем укладено Договір № 297 від 31.10.2017 року з ТОВ «Снаб-Резерв Групп». Зазначено, що оскільки вартість товару має імпортну складову, оплата буде проводитися у декілька етапів. До повідомлення до ДФС України надсилалися: Договір поставки № 1/10-17 від 31.10.2017 року, Специфікація № 1 від 31.10.2017 року до Договору « 1/10-17 від 31.10.2017, копія рахунку на оплату № 15 від 30.10.2017, копія платіжного доручення № 50 від 31.10.2017 року, копія Договору № 297 від 31.10.2017 року, копія Специфікації № 1 від 31.10.2017 року до Договору № 297 від 31.10.2017 року, копія рахунку на оплату № 3523 від 31.10.2017, копія платіжного доручення № 243 від 08.11.2017, копія платіжного доручення № 250.

           23.11.17 Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято Рішення №315996/37385897, відповідно до якого, у реєстрації податкової накладної ТОВ “Логитранс-Групп” від 31.10.17 № 10 в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної.

Відповідно до п.201.1 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п.201.10 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Відповідно до п. 201.16. ПКУ реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.17 №567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п.6. зазначеного Критерія моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75 % загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

Цим же наказом затверджений Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до цього Переліку для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв:

договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до п.201.16.3 ПК України підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №190 від 29.03.17 “Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації” підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту “в” підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

          ТОВ “Логитранс-Групп” надав ДФС України всі наявні у нього документи, щодо придбання у ТОВ «Снаб-Резерв-Груп» ємності KHC WB 3000/5000 LA UA, шафакерування Control DC 2х108-137 SD.

          Надані ТОВ “Логитранс-Групп” документи на адресу відповідача, цілком відповідають вимогам викладеним у Вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ДФС України прийняла рішення, яким відмовила позивачу у реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Але рішення відповідача не відповідає критеріям п. 3 ч. 2 ст. 2 КАС України, а саме є необґрунтованим, оскільки незрозуміло з яких підстав позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної: якщо копії документів складені з порушенням законодавства, то необхідно вказати конкретно, яку саме норму права порушив позивач, якщо недостатньо документів ДФС для прийняття позитивного рішення та реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, то необхідно зазначити, які саме документи позивачем не додані.

          Відповідно до ч. 2 ст.77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

          Відтак, саме відповідач повинен надати суду докази про те, що документи ТОВ “Логитранс-Групп” складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми. Рішення суб'єкта владних повноважень повинно бути зрозумілим для того, щоб платник податків мав можливість або їх виправити або оскаржити.

          Твердження відповідача про те, що податкову накладну ТОВ «Логитранс-Групп» від 31.10.2017 № 10 зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних, а тому порушення прав позивача відповідачем на час прийняття рішення у справі відсутнє, судом до уваги не приймається, оскільки жодних доказів на підтвердження цього відповідач не надав. Сама по собі реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних не свідчить про самостійне скасування відповідачем власного рішення про відмову у її реєстрації.

Таким чином, відповідачем не доведено правомірність свого рішення щодо відмови у реєстрації податкової накладної №10 від 31.10.2017, тому позов належить задовольнити у повному обсязі.

          Судові витрати розподіляються відповідно до ст.139 КАС України.

          Керуючись ст. 2, 19, 139, 194, 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Логитранс- Групп" (вул. Космонавтів, 65, м. Миколаїв, 54056, ідентифікаційний код 37385897) до Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04655 ідентифікаційний код 39292197) задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасування рішення від 23.11.2017 року № 315996/37385897.

3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ “Логитранс-Групп” № 10 від 31.10.17 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04655 ідентифікаційний код 39292197) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Логитранс- Групп" (вул. Космонавтів, 65, м. Миколаїв, 54056 ідентифікаційний код 37385897) судовий збір у сумі 3200,00 грн. (три тисячі двісті гривень), сплачений платіжним дорученням № 254 від 28.11.2017 року.

          Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Строк на апеляційне оскарження рішення суду – 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження – 30 днів з дня складання повного судового рішення.

          Апеляційна скарга подається в порядку та строки, визначені ст.ст. 295-297 КАС України і п. 15.5 Перехідних положень КАС України.

          

Головуючий суддя                                                                                 Т.О. Гордієнко

Суддя                                                                                           О.М. Мельник

          Суддя                                                                                           І.А. Устинов

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.01.2018
Оприлюднено01.02.2018
Номер документу71879909
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/2577/17

Ухвала від 26.04.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 29.03.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Рішення від 29.01.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

Ухвала від 01.12.2017

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні