Рішення
від 23.01.2018 по справі 816/2194/17
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 січня 2018 року м. ПолтаваСправа № 816/2194/17

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Сич С.С.,

за участю:

секретаря судового засідання - Костіної А.В.,

представників позивача - Драпак Л.О., Головка Л.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області до Лубенського дошкільного навчального закладу № 5 "Зірочка" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),

В С Т А Н О В И В:

07 грудня 2017 року Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області /надалі - позивач/ звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Лубенського дошкільного навчального закладу № 5 "Зірочка" /надалі - відповідач; Лубенський ДНЗ № 5 "Зірочка"/, у якій просить:

- застосувати до Лубенського дошкільного навчального закладу № 5 "Зірочка" (ідентифікаційний код 25165825) заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі сараю ДНЗ № 5 "Зірочка", розташованого за адресою Полтавська область, м. Лубни, вул. Пушкіна, 31, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки;

- встановити Лубенському дошкільному навчальному закладу № 5 "Зірочка" (ідентифікаційний код 25165825) наступний порядок і спосіб виконання судового рішення - шляхом заборони на користування за призначенням та відключення від електропостачання будівлі сараю за адресою: Полтавська область, м. Лубни, вул. Пушкіна, 31;

- покласти на Лубенський районний відділ Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області (37500, Полтавська область, Лубенський район, м. Лубни, вул. Я. Мудрого, 27/2) обов'язок контролю за дотриманням до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки Лубенським дошкільним навчальним закладом № 5 "Зірочка" заборони на користування за призначенням та відключенням від електропостачання будівлі сараю за адресою Полтавська область, м. Лубни, вул. Пушкіна, 31;

- звернути постанову до негайного виконання.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що за результатами позапланової перевірки щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки Лубенським ДНЗ № 5 "Зірочка" встановлено та зафіксовано у акті перевірки №172 від 23.11.2017 порушення відповідачем вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, які мали місце при експлуатації будівлі сараю Лубенського ДНЗ № 5 "Зірочка", розташованого за адресою: Полтавська область, м. Лубни, вул. Пушкіна, 31. Вказує, що подальша експлуатація вказаної будівлі створює загрозу життю та здоров'ю людей, а відтак, слід застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації вказаної будівлі.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2017 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено попереднє судове засідання на 26 грудня 2017 року /а.с. 2/.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 26 грудня 2017 року закрито підготовче провадження за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області до Лубенського дошкільного навчального закладу № 5 "Зірочка" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, призначено справу до судового розгляду по суті у відкритому судовому засіданні на 23 січня 2018 року /а.с. 60-62/.

Представники позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили їх задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, у матеріалах справи наявні докази, що він належним чином повідомлений про дату, час і місце судового засідання; надіслав до суду заяву про розгляд справи за його відсутності, у якій зазначив, що заперечень до матеріалів справи не має /а.с. 69-70/.

Відповідно до частини 1 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Враховуючи зазначене, суд вирішив розглядати справу по суті за відсутності відповідача.

Суд, заслухавши вступне слово представників позивача, дослідивши письмові докази, встановив наступні обставини та спірні правовідносини.

Судом встановлено, що Лубенський ДНЗ № 5 "Зірочка" /ідентифікаційний код 25165825/ зареєстрований як юридична особа, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань /а.с. 13/.

Згідно довідки Лубенського ДНЗ № 5 "Зірочка" вих. № 01-26/112 від 27.11.2017 будівля сараю, що знаходиться за адресою: вул. Пушкіна, 31, м. Лубни, Полтавська область, знаходиться на балансі Лубенського ДНЗ № 5 "Зірочка" /а.с. 27/.

Частиною 2 статті 64 Кодексу цивільного захисту України визначено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

Відповідно до приписів статті 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Пунктом 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1052 /надалі - Положення № 1052/, встановлено, що Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

Згідно з пунктом 3 Положення № 1052 основними завданнями ДСНС є: 1) реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; 2) здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб; 3) внесення на розгляд Міністра внутрішніх справ пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у зазначених сферах; 4) реалізація в межах повноважень, передбачених законом, державної політики у сфері волонтерської діяльності.

Пунктом 7 Положення № 1052 передбачено, що ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Відповідно до частин 1, 2 статті 7 Закону України від 05.04.2007 № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" /надалі - Закон №877-V/ для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові і засвідчується печаткою.

Частиною 7 статті 7 №877-V передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Судом встановлено, що на підставі наказу від 02 листопада 2017 року № 7 "Про проведення позапланових перевірок" /а.с. 28-32/ та посвідчення на проведення перевірки від 13 листопада 2017 року № 186 /а.с. 33/ у термін з 13 листопада 2017 року по 23 листопада 2017 року головним інспектором Лубенського РВ ГУ ДСНС України у Полтавській області Богиничем П.Є. проведено позапланову перевірку щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки території, приміщення сараю та споруди Лубенського ДНЗ № 5 "Зірочка" в м. Лубни, вул. Пушкіна, 31, за результатами якої складено акт від 23 листопада 2017 року №172, копія якого наявна у матеріалах справи /а.с. 34-40/.

Перевіркою встановлено та зафіксовано у акті перевірки від 23 листопада 2017 року №172, серед іншого, порушення вимог пожежної безпеки, що мали місце в будівлі сараю Лубенського ДНЗ № 5 "Зірочка", а саме:

- з'єднання відгалуження та окінцювання жил проводів в будівлі здійснено за допомогою скруток (пункт 1.6 розділу ІV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417);

- для приміщень не розроблені інструкції про заходи пожежної безпеки (пункт 4 розділу ІІ Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417);

- підвішування світильника в приміщенні сараю виконано безпосередньо на струмопровідний провід (пункт 1.18 розділу ІV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417);

- електророзетка в приміщенні сараю встановлена на горючу основу без підкладання під неї суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра (пункт 1.17 розділу ІV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417);

- використовується пошкоджена розетка в приміщенні сараю (пункт 1.18 розділу ІV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417);

- будівля не забезпечена первинними засобами пожежогасіння (вогнегасниками) (пункт 3 додатку 2 до пункту 8 розділу ІV Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 15.08.2016 № 974);

- для будівлі не визначені категорія щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ Б В.1.1-36:2016 "Визначення категорії приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою", а також клас зони згідно з "Правилами будови електроустановок. Енергообладнання спеціальних установок", які необхідно позначати на вхідних дверях до приміщення (пункт 2.9 розділу ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417);

- замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання для даної будівлі не проводились (пункт 1.20 розділу ІV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417);

- дерев'яні елементи горищного покриття (крокви, лати) не оброблено засобами вогнезахисту (пункт 2.5 розділу ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417).

Встановлення зазначених вище порушень стало підставою для звернення позивача до адміністративного суду з даним позовом.

Відповідно до пункту 1.6 розділу ІV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417, з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів мають здійснюватися за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів.

Місця з'єднання жил проводів і кабелів, а також з'єднувальні та відгалужувальні затискачі повинні мати мінімальний перехідний опір, щоб уникнути їх перегрівання і пошкодження ізоляції стиків. Втрати опору ізоляції на стиках повинні бути не більше втрат опору ізоляції на цілих жилах цих проводів і кабелів.

Згідно з пунктом 4 розділу ІІ Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417, для кожного приміщення об'єкта мають бути розроблені та затверджені керівником об'єкта або уповноваженою ним посадовою особою інструкції про заходи пожежної безпеки.

У цих інструкціях повинні вказуватися: категорія приміщення з вибухопожежної та пожежної небезпеки (для виробничих, складських приміщень та лабораторій); вимоги щодо утримання евакуаційних шляхів та виходів; спеціальні місця для куріння та вимоги до них; порядок утримання приміщень, робочих місць; порядок зберігання та застосування легкозаймистих рідин, горючих рідин (далі - ЛЗР, ГР), пожежовибухонебезпечних речовин і матеріалів; порядок прибирання робочих місць, збирання, зберігання та видалення горючих відходів, промасленого ганчір'я; порядок утримання та зберігання спецодягу; місця, порядок та норми одночасного зберігання в приміщенні сировини, напівфабрикатів та готової продукції; порядок проведення зварювальних та інших вогневих робіт; порядок огляду, вимкнення електроустановок, приведення в пожежобезпечний стан приміщень та робочих місць, закриття приміщень після закінчення роботи; заходи пожежної безпеки при роботі на технологічних установках та апаратах, які мають підвищену пожежну небезпеку; граничні показання контрольно-вимірювальних приладів, відхилення від яких можуть викликати пожежу або вибух; обов'язки та дії працівників у разі виникнення пожежі.

Ці інструкції мають вивчатися під час проведення протипожежних інструктажів, проходження навчання за програмою пожежно-технічного мінімуму, а також в системі виробничого навчання і вивішуватися на видимих місцях.

Інструкції про заходи пожежної безпеки не розробляються для душових, басейнів, мийних, умивалень та санвузлів, а також для коридорів та вестибюлів.

За приписами пункту 1.18 розділу ІV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417, забороняється, крім іншого, підвішування світильників безпосередньо на струмопровідні проводи, обгортання електроламп і світильників папером, тканиною та іншими горючими матеріалами, експлуатація їх зі знятими ковпаками (розсіювачами); користування пошкодженими розетками, відгалужувальними та з'єднувальними коробками, вимикачами та іншими електровиробами.

Відповідно до пункту 1.17 розділу ІV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417, електророзетки, вимикачі, перемикачі та інші подібні апарати повинні встановлюватися на не горючі основи (конструкції) або з підкладанням під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра.

Згідно з пунктом 8 розділу VI Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 15.08.2016 № 974, усі будівлі закладів та установ мають бути забезпечені первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, ящиками з піском, бочками з водою, покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу, пожежними відрами, совковими лопатами, іншим пожежним інструментом.

Заклади та установи мають бути забезпечені первинними засобами пожежогасіння згідно з Типовими нормами належності вогнегасників, затвердженими наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 02 квітня 2004 року N 151, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 29 квітня 2004 року за N 554/9153.

Вибір типу та визначення необхідної кількості первинних засобів пожежогасіння для закладів та установ здійснюються відповідно до Типових норм належності вогнегасників.

Необхідна кількість первинних засобів пожежогасіння повинна визначатися відповідальним за пожежну безпеку закладу чи установи окремо для кожного поверху та приміщення. Перелік норм первинних засобів пожежогасіння для закладів та установ наведений у додатку 2 до цих Правил. Під час вибору первинних засобів пожежогасіння потрібно враховувати пожежонебезпечні властивості речовин та матеріалів, їх взаємодію з вогнегасними речовинами та площу приміщень закладів та установ.

Відповідно до пункту 2.9 розділу ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417, для всіх будівель і приміщень виробничого, складського призначення повинні бути визначені категорія щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ Б В.1.1-36:2016 "Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою", а також клас зони згідно з "Правилами будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок", у тому числі для зовнішніх виробничих і складських дільниць, які необхідно позначати на вхідних дверях до приміщення, а також у межах зон усередині приміщень та ззовні.

Категорії за вибухопожежною та пожежною небезпекою визначаються керівниками (технологами) об'єктів, або проектувальними організаціями, або спеціалізованими науково-дослідними закладами.

Пунктом 1.20 розділу ІV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417, визначено, що замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання мають проводитись 1 раз на 2 роки, якщо інші терміни не обумовлені ПТЕ.

Згідно з пунктом 2.5 розділу ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417, у будинках, крім будинків V ступеня вогнестійкості, дерев'яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) повинні оброблятися засобами вогнезахисту, які забезпечують I групу вогнезахисної ефективності.

Необхідність обробляння засобами вогнезахисту дерев'яних елементів інших конструкцій будинків визначається відповідними нормативними документами за видами будинків.

Відповідно до частини 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.

Відповідно до частини 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Враховуючи вищезазначені положення нормативно-правових актів, орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, визначених Кодексом цивільного захисту України, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами має право звернутися до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач не дотримав вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, у зв'язку з чим подальша експлуатація будівлі сараю Лубенського ДНЗ № 5 "Зірочка" за адресою: Полтавська область, м. Лубни, вул. Пушкіна, 31, створює загрозу життю та здоров'ю людей.

23 листопада 2017 року головним інспектором Лубенського РВ Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області Богиничем П.Є. внесено завідувачу ДНЗ № 5 "Зірочка" припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 170, яким вимагається вжити заходів, у тому числі, усунути порушення, виявлені позаплановою перевіркою у сараї ДНЗ № 5 "Зірочка" /а.с. 48-50/.

Встановлені перевіркою та зафіксовані у акті перевірки № 172 від 23.11.2017 порушення, як окремо, так і в сукупності, можуть призвести до виникнення пожежі, яка створить загрозу життю та здоров'ю людей своїми небезпечними чинниками, такими як: токсичні продукти горіння, вогонь, висока температура навколишнього середовища, дим, знижена концентрація кисню, вибухи, руйнування будівельних конструкцій.

Зокрема, з'єднання жил проводів за допомогою скруток призведе до виникнення пожежі внаслідок великих перехідних опорів. Відсутність інструкцій про заходи пожежної безпеки призведе до неналежного утримання евакуаційних шляхів та виходів, порушення порядку утримання приміщень, незнання обов'язків та дії працівниками у разі виникнення пожежі, що в свою чергу призведе до виникнення пожежі, невжиття невідкладних заходів по її гасінню та евакуації людей. Підвішування світильників безпосередньо на струмопровідні проводи призведе до їх пошкодження та відповідно до виникнення пожежі. Встановлення електророзетки на горючу основу без підкладання під неї суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра, призведе до виникнення пожежі внаслідок аварійних режимів роботи електрообладнання. Користування пошкодженою розеткою призведе до виникнення пожежі внаслідок аварійних режимів роботи електрообладнання. Незабезпеченість будівлі первинними засобами пожежогасіння (вогнегасниками) призведе до неможливості ліквідації пожежі на початковій стадії розвитку. Не визначення категорії щодо пожежної небезпеки та класу зони на вхідних дверях до приміщень призведе до виникнення пожежі внаслідок проведення у приміщеннях робіт, які не відповідають категорії за пожежною небезпекою, та використання електрообладнання, яке за виконанням не відповідає класу зони. Відсутність проведених замірів опору ізоляції електромережі призведе до несвоєчасного виявлення та заміни пошкоджених ділянок електромережі та, як наслідок, до виникнення пожежі. Не проведена перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж від короткого замкнення призведе до їх непрацездатності у випадку короткого замкнення та відповідно до виникнення пожежі. Відсутність вогнезахисної обробки дерев'яних будівельних конструкцій призведе до швидкого розповсюдження вогню по всій площі будівлі.

З огляду на викладені обставини, виходячи з системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, беручи до уваги виникнення загрози життю та/або здоров'ю людей та з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей, а також беручи до уваги не надання відповідачем доказів на підтвердження усунення вказаних вище порушень, встановлених в ході проведення позапланової перевірки, суд приходить висновку про необхідність застосування до Лубенського дошкільного навчального закладу № 5 "Зірочка" (місцезнаходження: 37500, Полтавська область, м. Лубни, вулиця Пушкіна, будинок 31, ідентифікаційний код: 25165825) заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі сараю Лубенського дошкільного навчального закладу № 5 "Зірочка" за адресою: Полтавська область, м. Лубни, вул. Пушкіна, 31 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки.

Таким чином, позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню.

Стосовно встановлення порядку та способу виконання даного рішення, суд виходить з наступного.

Згідно з частиною 1 статті 372 Кодексу адміністративного судочинства України у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні. Так само на відповідних суб'єктів владних повноважень можуть бути покладені обов'язки щодо забезпечення виконання рішення.

Щодо клопотання позивача про покладення на Лубенський районний відділ Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області (37500, Полтавська область, Лубенський район, м. Лубни, вул. Я. Мудрого, 27/2) обов'язку контролю за дотриманням до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки Лубенським дошкільним навчальним закладом № 5 "Зірочка" заборони на користування за призначенням та відключенням від електропостачання будівлі сараю за адресою Полтавська область, м. Лубни, вул. Пушкіна, 31, суд зауважує, що позивач не потребує покладення на нього обов'язку з контролю виконання судового рішення, оскільки Головне управління та його структурні підрозділи наділені відповідними повноваженнями вживати у порядку та спосіб, визначений чинним законодавством, заходів реагування по відношенню до підконтрольних суб'єктів, а тому у задоволенні вказаного клопотання слід відмовити.

Водночас, суд вважає за доцільне встановити порядок і спосіб виконання судового рішення шляхом відключення від електропостачання будівлі сараю Лубенського дошкільного навчального закладу № 5 "Зірочка" та заборони Лубенському дошкільному навчальному закладу № 5 "Зірочка" (місцезнаходження: 37500, Полтавська область, м. Лубни, вулиця Пушкіна, будинок 31, ідентифікаційний код: 25165825) здійснювати користування за призначенням будівлею сараю за адресою: Полтавська область, м. Лубни, вул. Пушкіна, 31, - до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки.

Згідно з частиною 1 статті 371 Кодексу адміністративного судочинства України, негайно виконуються рішення суду про: 1) присудження виплати пенсій, інших періодичних платежів з Державного бюджету України або позабюджетних державних фондів - у межах суми стягнення за один місяць; 2) присудження виплати заробітної плати, іншого грошового утримання у відносинах публічної служби - у межах суми стягнення за один місяць; 3) поновлення на посаді у відносинах публічної служби; 4) припинення повноважень посадової особи у разі порушення нею вимог щодо несумісності; 5) уточнення списку виборців; 6) усунення перешкод та заборону втручання у здійснення свободи мирних зібрань; 7) накладення арешту на активи, що пов'язані з фінансуванням тероризму та стосуються фінансових операцій, зупинених відповідно до рішення, прийнятого на підставі резолюцій Ради Безпеки ООН, зняття арешту з таких активів та надання доступу до них.

Негайно також виконуються рішення суду, прийняті в адміністративних справах, визначених пунктами 1, 5 частини першої статті 263, пунктами 1 - 4 частини першої статті 283 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 371 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд, який ухвалив рішення, за заявою учасників справи або з власної ініціативи може ухвалою в порядку письмового провадження або зазначаючи про це в рішенні звернути до негайного виконання рішення: 1) у разі стягнення всієї суми боргу при присудженні платежів, визначених пунктами 1 і 2 частини першої цієї статті; 2) про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності громадського об'єднання; про примусовий розпуск (ліквідацію) громадського об'єднання; 3) про примусове видворення іноземця чи особи без громадянства;4) про встановлення обмеження щодо реалізації права на свободу мирних зібрань.

Таким чином, з огляду на приписи частини 1 статті 371 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення суду про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контрою) не підлягає негайному виконанню та відповідно до приписів частини 2 статті 371 Кодексу адміністративного судочинства України не може бути звернуто до негайного виконання, а тому клопотання позивача про звернення постанови суду до негайного виконання задоволенню не підлягає.

Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Отже, підстави для розподілу судових витрат відсутні.

На підставі викладеного, керуючись статтями 3, 6-10, 241-245, 250, 372 Кодексу адміністративного судочинства України, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області (місцезнаходження: 36007, Полтавська область, м. Полтава, вулиця Маршала Бірюзова, будинок 26/1, ідентифікаційний код: 38610079) до Лубенського дошкільного навчального закладу № 5 "Зірочка" (місцезнаходження: 37500, Полтавська область, м. Лубни, вулиця Пушкіна, будинок 31, ідентифікаційний код: 25165825) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) задовольнити.

Застосувати до Лубенського дошкільного навчального закладу № 5 "Зірочка" (місцезнаходження: 37500, Полтавська область, м. Лубни, вулиця Пушкіна, будинок 31, ідентифікаційний код: 25165825) заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі сараю Лубенського дошкільного навчального закладу № 5 "Зірочка" за адресою: Полтавська область, м. Лубни, вул. Пушкіна, 31 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки.

Встановити порядок і спосіб виконання судового рішення шляхом відключення від електропостачання будівлі сараю Лубенського дошкільного навчального закладу № 5 "Зірочка" та заборони Лубенському дошкільному навчальному закладу № 5 "Зірочка" (місцезнаходження: 37500, Полтавська область, м. Лубни, вулиця Пушкіна, будинок 31, ідентифікаційний код: 25165825) здійснювати користування за призначенням будівлею сараю за адресою: Полтавська область, м. Лубни, вул. Пушкіна, 31, - до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VIII.

Повне рішення складено 30 січня 2018 року.

Суддя С.С. Сич

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.01.2018
Оприлюднено30.01.2018
Номер документу71880155
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/2194/17

Рішення від 23.01.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 26.12.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 11.12.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні