ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22.01.2018м. ДніпроСправа № 904/10197/17
Господарський суд Дніпропетровської області у складі: суддя Петрова В.І.
за участю секретаря судового засідання Кутяєва В.С.
За позовом Приватного акціонерного товариства "САНТЕХКОМПЛЕКТ", м. Київ
до Товариства з обмеженою відповідальністю "СТАЛЬІНЖИНІРІНГ", м. Дніпро
про стягнення 119 284,14 грн.
Представники:
від позивача: ОСОБА_1, дов. від 04.12.17р.
від відповідача: не з"явився
СУТЬ СПОРУ:
У грудні 2017р. Приватне акціонерне товариство "САНТЕХКОМПЛЕКТ" звернулось до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "СТАЛЬІНЖИНІРІНГ", в якому просило стягнути з останнього основний борг у розмірі 95 743,83грн., пеню у розмірі 3 942,54грн., штраф у розмірі 19 148,77грн., 3% річних у розмірі 449,00грн.
Позовні вимоги обгрунтовував неналежним виконанням відповідачем умов договору поставки №1053/17-сб від 08.06.2017р., укладеного між сторонами, в частині повної та своєчасної оплати поставленого товару.
Ухвалою суду від 11.12.2017р. порушено провадження у справі та прийнято позовну заяву до розгляду, призначивши її розгляд у судовому засіданні на 04.01.2018р.
Згідно п.1 Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" (Відомості Верховної ради, 2017р., №48, ст.436) цей закон набирає чинності з дня початку роботи Верховного Суду, визначеного рішенням його Пленуму відповідно до Закону України "Про судоустрій і статус суддів" (Відомості Верховної Ради України, 2016р., №31, ст.545), опублікованим у газеті "Голос України".
Відповідно до п.1 постанови Пленуму Верховного Суду від 30.11.2017р. №2 "Про визначення дня початку роботи Верховного Суду" з 15.12.2017 починає роботу Верховний Суд.
Як зазначено у п.9 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про судоустрій та статус суддів" (у редакції Закону України від 03.10.2017р. №2147-VIII) справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких порушено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Ухвалою суду від 04.01.2018р. вирішено здійснювати розгляд справи у порядку спрощеного позовного провадження та призначено розгляд справи по суті в засіданні на 22.01.2018р.
22.01.2018р. у судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
Відповідач явку представника в судове засідання не забезпечив, відзив на позов не подав, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином за адресою, зазначеною у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (а.с.94-96), що підтверджується копією з реєстру поштових відправлень суду (а.с.92), з клопотанням про відкладення розгляду справи до суду не звертався.
22.01.2018р. у судовому засіданні проголошені вступна та резолютивна частини рішення відповідно до ст.240 Господарського процесуального кодексу України.
Розглянувши справу за наявними в ній матеріалами відповідно до ч.9 ст.165 Господарського процесуального кодексу України, заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
08.06.2017р. між Приватним акціонерним товариством "САНТЕХКОМПЛЕКТ" (постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "СТАЛЬІНЖИНІРІНГ" (покупець) укладено договір поставки №1053/17-сб.
Згідно п.1.1. договору постачальник зобов'язується передавати у власність покупця, а покупець - приймати та оплачувати товар на умовах і в порядку, визначених договором, в асортименті, кількості та за цінами, вказаними в рахунку-фактурі і видаткових накладних, які є невід'ємною частиною договору.
За п.1.2. договору прийом-передача товару здійснюється повноважними представниками постачальника та покупця. Поставка товару здійснюється згідно Міжнародних правил "ІНКОТЕРМС-2010" (з урахуванням внутрішньодержавних особливостей застосування даних правил) на умовах DDP (Дніпропетровська обл., м. Дніпро). Сторони можуть погодити інші умови поставки та зазначити їх у додаткових угодах (Специфікаціях), рахунках-фактурах, видаткових накладних, які є невід'ємною частиною договору.
Пунктом 1.3. договору передбачено, що право власності на товар, а також ризик випадкового знищення та випадкового пошкодження (псування) товару переходять від постачальника до покупця з моменту фактичної передачі товару, що засвідчується підписанням уповноваженими представниками сторін видаткової накладної.
Асортимент та кількість товару, що постачається, зазначається у рахунках- фактурах та видаткових накладних (п.2.1. договору).
Відповідно до п.3.1. договору загальна сума договору становить 3 000 000,00грн., у т.ч. ПДВ - 500 000,00грн., але не більше, що є орієнтовною, а не сталою величиною, яка визначається за домовленістю сторін. Остаточна загальна сума договору визначається з підсумку цін товару, поставленого постачальником відповідно до умов цього договору та отриманого покупцем за період дії договору.
За п.3.2. договору ціни на товар вказуються у рахунках-фактурах та видаткових накладних на товар, які є невід'ємною частиною цього договору. Оплата здійснюється в національній валюті України у формі безготівкових розрахунків.
Згідно п.4.1. договору поставка товару здійснюється окремими партіями на підставі прийнятих постачальником до виконання замовлень покупця. Партією товару є товар, поставлений за однією видатковою накладною. Строк поставки товару, який є в наявності на складі постачальника - впродовж 5 (п'яти) робочих днів (п.4.2. договору).
Відповідно до п . 4.4. договору замовлення на поставку складається в письмовій формі і направляється постачальнику не менше ніж за 3 (три) доби до планової дати прийняття замовлення постачальником або в інший погоджений між сторонами строк факсом, поштою або через представника постачальника, або будь-яким іншим способом, що дає можливість ідентифікувати покупця.
За п.4.8. договору підписання покупцем видаткової накладної свідчить про те, що покупець згоден з ціною на товар, вказаною в накладній, перевірив кількість, асортимент, тару поставленої партії товару та погоджується на прийняття всього товару як належно поставленого згідно цього договору з дотриманням строків його постачання.
Пунктом 4.9. договору передбачено, що постачальник за власною ініціативою або вимогою покупця надає покупцю у двох екземплярах підписаний акт звірки взаємних розрахунків. Покупець протягом 5 робочих днів зобов'язаний підписати та повернути один з екземплярів постачальнику або направити вмотивовані зауваження з приводу акту. Якщо протягом вказаного строку покупець не підписує акт та не направляє зауважень, акт звірки взаємних розрахунків вважається вірним у редакції постачальника та є достатнім доказом заборгованості покупця.
Договір набирає чинності з моменту його підписання сторонами і діє до 31.12.2017р. включно, а в частині виконання зобов»язань - до повного їх виконання сторонами. Якщо кожна сторона не повідомить іншу за 30 календарних днів до дати закінчення строку дії договору, він вважається пролонгованим на наступний рік на тих самих умовах (п.7.1. договору).
Відповідно до ч.1 ст.712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов"язується передати у встановлений строк товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов"язаних з особистими, сімейними, домашніми або іншим подібним використанням, а покупець зобов"язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
Згідно ч.2 ст.712 Цивільного кодексу України до договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.
Позивач на виконання умов договору за період з 09.06.2017р. по 25.09.2017р. поставив відповідачу товар на загальну суму 211 472,45грн., що підтверджується видатковими накладними, підписаними сторонами без будь-яких зауважень (а.с.14-40).
Відповідно до ст.692 Цивільного кодексу України покупець зобов"язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару. Покупець зобов'язаний сплатити продавцеві повну ціну переданого товару.
Згідно п.3.3. договору покупець здійснює оплату за отриманий товар протягом 14 календарних днів з моменту отримання товару. Товар вважається оплаченим покупцем при надходженні коштів на поточний рахунок постачальника. Допускається попередня оплата товару (аванс) з ініціативи покупця. Сторони можуть погодити інший порядок оплати в додатках до договору.
Пунктом 3.4. договору передбачено, що при здійсненні оплати поставленого товару покупець зобов»язаний у платіжному дорученні вказувати номер та дату видаткової накладної або рахунку-фактури, за якою/яким такий товар поставляється. Якщо покупець при здійсненні оплати в платіжному дорученні не вказав номера та дати рахунку-фактури або видаткової накладної, постачальник має право на власний розсуд віднести суму даного платежу в погашення існуючої заборгованості покупця або в рахунок попередньої оплати.
Відповідно до ч.1 ст.530 Цивільного кодексу України якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Остання поставка товару відбулась 25.09.2017р., тобто строк оплати за нею настав 09.10.2017р.
Отже строк оплати за всіма видатковими накладними є таким, що настав.
Як вбачається з матеріалів справи, 23.08.2017р. відповідач повернув товар на суму 301,44грн., а також сплатив 115 427,18грн.
Згідно ч.1 ст.193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст.525 Цивільного кодексу України).
Відповідно до приписів ст.629 Цивільного кодексу України договір є обов'язковим до виконання.
За ч.1 ст.625 Цивільного кодексу України боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов'язання.
Згідно ст.610 Цивільного кодексу України порушенням зобов"язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов"язання (неналежне виконання).
Станом на момент розгляду справи заборгованість відповідача перед позивачем за період поставки з 09.06.2017р. по 25.09.2017р. складає 95 743,83грн., що підтверджується матеріалами справи, у т.ч. актом звірки взаєморозрахунків №2 від 03.01.2018р. (а.с.90), та підлягає до стягнення.
У разі порушення зобов"язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема сплата неустойки (ст.611 Цивільного кодексу України).
Статтею 546 Цивільного кодексу України передбачено, що виконання зобов'язання може забезпечуватися, зокрема неустойкою.
Видами неустойки є штраф, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов'язання, а також пеня, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання (ст.549 Цивільного кодексу України).
За ч.6 ст.232 Господарського кодексу України нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов'язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов'язання мало бути виконано.
Згідно п.5.4. договору у випадку порушення покупцем строків оплати покупець на вимогу оплачує постачальнику неустойку у розмірі подвійної облікової ставки НБУ від простроченої суми за кожен день прострочення. Неустойка сплачується за весь період невиконання або неналежного виконання покупцем своїх зобов'язань, включаючи день повного розрахунку за поставлений товар. Крім цього, за прострочку оплати більш ніж на 30 календарних днів, з покупця стягується штраф у розмірі 20% від суми прострочки.
Позивач просить стягнути з відповідача пеню за період з 09.10.2017р. по 05.12.2017р. у розмірі 3 942,54грн., а також штраф у розмірі 19 148,77грн.
Господарський суд, перерахувавши пеню за період з 10.10.2017р. (початок прострочення оплати за всією сумою боргу) по 05.12.2017р., встановив, що вона складає 3 947,76грн.
Стягнення пені у розмірі 3 947,76грн. призведе до виходу суду за межі позовних вимог, у зв"язку з чим суд вважає, що до стягнення підлягає пеня у розмірі 3 942,54грн.
Перевіривши розрахунок штрафу, господарський суд встановив, що він здійснений правильно, у зв"язку з чим штраф у розмірі 19 148,77грн. підлягає до стягнення.
Відповідно до ч.2 ст.625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов"язання, на вимогу кредитора зобов"язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Позивач просить стягнути з відповідача 3% річних за період з 09.10.2017р. по 05.12.2017р. у розмірі 449,00грн.
Господарський суд, перерахувавши 3% річних за період з 10.10.2017р. (початок прострочення оплати за всією сумою боргу) по 05.12.2017р., встановив, що вони складають 448,55грн. та підлягають до стягнення. В іншій частині позовних вимог щодо стягнення 3% річних суд вважає за необхідне відмовити у зв"язку із неправильним визначенням періоду для їх нарахування.
У зв'язку із частковим задоволенням позову судовий збір за розгляд справи відповідно до ст.129 ГПК України покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись ст.ст.73-74, 76-79, 86, 129, ч.9 ст.165, ч.2 ст.178, ст.ст.232-233, 237-238, 240 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити частково.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "СТАЛЬІНЖИНІРІНГ" (49000, м. Дніпро, вул. Б. Хмельницького, 4, кімн. 212, ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 40908991) на користь Приватного акціонерного товариства "САНТЕХКОМПЛЕКТ" (04073, м. Київ, вул. Куренівська, 16-а, ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 20038832) основний борг у розмірі 95 743,83грн. (дев"яносто п"ять тисяч сімсот сорок три грн. 83коп.), пеню у розмірі 3 942,54грн. (три тисячі дев"ятсот сорок дві грн. 54коп.), штраф у розмірі 19 148,77грн. (дев"ятнадцять тисяч сто сорок вісім грн. 77коп.), 3% річних у розмірі 448,55грн. (чотириста сорок вісім грн. 55коп.) та 1 789,25грн. (одна тисяча сімсот вісімдесят дев"ять грн. 25коп.) судового збору.
В іншій частині позову відмовити.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення суду набирає законної сили у відповідності до ст.241 Господарського процесуального кодексу України.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та у строки, передбачені ст.256, п.п.17.5 п.17 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України.
Повне рішення складено 29.01.2018р.
Суддя ОСОБА_2
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2018 |
Оприлюднено | 02.02.2018 |
Номер документу | 71881368 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні