Постанова
від 21.11.2017 по справі 804/1315/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

21 листопада 2017 рокусправа № 804/1315/17

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючий суддя: Уханенка С.А.

судді: Богданенка І.Ю. Дадим Ю.М.

за участю секретаря судового засідання: Сколишева О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпро апеляційну скаргу відділу освіти Соборної районної у місті Дніпрі ради в особі голови ліквідаційної комісії ОСОБА_1 на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16 травня 2017 р. по справі за позовом відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Дніпро Дніпропетровської області до відділу освіти Соборної районної у місті Дніпрі ради в особі голови ліквідаційної комісії ОСОБА_1, Департаменту гуманітарної політики Дніпропетровської міської ради про стягнення заборгованості ,-

в с т а н о в и в:

У лютому 2017 року відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Дніпро Дніпропетровської області звернулося до суду з позовом, в якому просило стягнути з відділу освіти Соборної районної у місті Дніпрі ради капіталізовані платежі у сумі 677 616,72 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані станом припинення відділу освіти Соборної районної у місті Дніпрі ради, який відмовив в задоволенні кредиторських вимог відділення щодо відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров'ю громадян, на загальну суму 677 616,72 грн.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16 травня 2017 р. позовні вимоги задоволено.

Стягнуто з відділу освіти Соборної районної у м.Дніпрі ради (код ЄДРПОУ 02142164) на користь відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м.Дніпро Дніпропетровської області (р/р 37170699990145, код ЄДРПОУ 25840735, МФО 805012, Банк УДКУ в м.Дніпрі Дніпропетровської області) заборгованість по платежам, що підлягають капіталізації, у сумі 677 616,72 грн. (шістсот сімдесят сім тисяч шістсот шістнадцять гривень сімдесят дві копійки).

Не погодившись з вказаними рішенням суду відділ освіти Соборної районної у м.Дніпрі звернулося до суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати оскаржуване рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.

Перевіривши матеріали справи, оцінивши доводи апеляційної скарги та правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню виходячи із наступного.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено матеріалами справи, що Відділ освіти Соборної районної у місті Дніпрі ради перебуває на обліку у відділенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м.Дніпро Дніпропетровської області з 14.05.2001 року за №0411001878, як суб'єкт страхування згідно Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" від 23.09.1999 року № 1105-ХIV.

У позивача на обліку для здійснення страхових виплат та надання соціальних послуг знаходяться підтверджуючи документи на потерпілих на виробництві ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 та ОСОБА_6, передані відповідачем.

До Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців 19 грудня 2016 року внесено запис про рішення засновників щодо припинення юридичної особи - Відділу освіти Соборної районної у місті Дніпрі ради з підстав ліквідації.

Позивач 11 січня 2017 року звернувся до Голови ліквідаційної комісії відповідача із заявою вих. №200ю щодо розрахунку потреб в капіталізації платежів для страхових виплат ОСОБА_2 (НВК №28), ОСОБА_3 (НВК №28), ОСОБА_4 (СЗОШ №73), ОСОБА_5 (НВК №66) та ОСОБА_6 (СЗОШ №76), особові справи яких, як потерпілих, передані у Відділення Фонду Відділом освіти Соборної районної у місті Дніпрі ради, на що отримав лист про відсутність кредиторської заборгованості перед Фондом.

Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з вимог статті 11 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування", яка визначає джерела формування коштів Фонду, в тому числі капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників.

Суд апеляційної інстанції не погоджується з такими висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Суд першої інстанції правильно визначив, що спірні відносини регулюються нормами Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 року № 1105-XIV (далі - Закон № 1105-XIV).

Положення ст. 46 Закону № 1105-XIV визначають види фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків, зокрема, капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 1 Порядку капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань суб'єкта підприємницької діяльності - банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №765 від 06.05.2000 року, встановлено, що відповідно до цього Порядку здійснюється капіталізація платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань суб'єкта підприємницької діяльності - банкрута відшкодувати шкоду, заподіяну життю і здоров'ю громадян, у тому числі застрахованих у Фонді соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань.

Капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів. Під час розрахунку сум цих платежів повинні враховуватися заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати по догляду за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів та види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, необхідність сплати одноразової допомоги у зв'язку з травмою або професійним захворюванням, які можуть призвести до смерті потерпілого, а також інших виплат, передбачених законодавством.

Між тим, суд апеляційної інстанції зазначає, що відповідач є органом публічної влади, а відповідно його ліквідація пов'язана з передачею його функцій іншій особі публічного права.

Як зазначав позивач у позові, особи, що знаходяться у нього на обліку знаходяться у трудових відносинах із навчальними закладами, що перебували у підпорядкуванні відповідача.

Одночасно, суд апеляційної інстанції зазначає, що рішенням Дніпропетровської міської ради від 20.10.2016 року № 24/15 передано з 01.01.2017 року з балансу відділів освіти районних у місті рад на баланс департаменту гуманітарної політики основні засоби, нематеріальні активи та запаси і внесено відповідні зміни до бухгалтерського обліку.

Рішенням Дніпропетровської міської ради від 20.10.2016 року № 33/15, Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради підпорядковані навчальні заклади, зокрема, зазначені позивачем в додатках до позову.

Рішенням Дніпропетровської міської ради від 20.10.2015 року № 40/15 затверджено положення про Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради, згідно якого Департамент здійснює управління підпорядкованими підприємствами, установами, організаціями та закладами освіти, культури, фізичної культури і спорту, організовує їх матеріально-технічне та фінансове забезпечення.

Крім того, згідно листа Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради від 23.10.2017 року № 4/2-108, адресованого відповідачу перерахування страхових внесків до відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Дніпро Дніпропетровської області здійснюється з 01.01.2017 року централізованою бухгалтерією Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради.

Представник відділення виконавчої дирекції Фонду в судовому засіданні суду апеляційної інстанції підтвердив сплату страхових внесків щодо осіб, відносно яких проведений розрахунок капіталізації платежів.

За таких обставин, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що незважаючи на ліквідацію відповідача, його функції зі сплати страхових внесків перейшли до Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради, а отже підстави для капіталізації платежів відсутні.

У зв'язку з викладеним суд апеляційної інстанції дійшов висновку про задоволення апеляційної скарги та скасування постанови суду першої інстанції з прийняттям нової постанови про відмову в задоволенні позовних вимог.

Керуючись ст. ст. 198, 202, 205, 207 КАС України, суд, -

п о с т а н о в и в:

Апеляційну скаргу відділу освіти Соборної районної у місті Дніпрі ради в особі голови ліквідаційної комісії ОСОБА_1 - задовольнити.

Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16 травня 2017 р. - скасувати.

В задоволенні адміністративного позову відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Дніпро Дніпропетровської області - відмовити.

Присудити на користь відділу освіти Соборної районної у місті Дніпрі ради в особі голови ліквідаційної комісії ОСОБА_1 витрати зі сплати судового збору за подання апеляційної скарги у розмірі 11 180,68 грн. (одинадцять тисяч сто вісімдесят гривен шістдесят вісім копійок) за рахунок бюджетних асигнувань відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Дніпро Дніпропетровської області.

Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів.

Головуючий суддя: С.А. Уханенко

Суддя: І.Ю. Богданенко

Суддя: Ю.М. Дадим

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.11.2017
Оприлюднено02.02.2018
Номер документу71882745
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/1315/17

Постанова від 31.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 30.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 19.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 10.04.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 20.03.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Уханенко С.А.

Ухвала від 14.03.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Уханенко С.А.

Постанова від 21.11.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Уханенко С.А.

Ухвала від 03.10.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Уханенко С.А.

Ухвала від 31.07.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Уханенко С.А.

Ухвала від 31.07.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Уханенко С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні