ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 січня 2018 року справа №229/2386/17
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: судді-доповідача Геращенка І.В., Арабей Т.Г., Міронової Г.М.,
секретар судового засідання - Чернявська К.Г.,
за участю: позивача - Іванова С.В.,
представника позивача - Цимбалюк В.Г., договір від 08.02.2017 року,
представника відповідача 1 - не з'явився,
представника відповідача 2 - не з'явився,
третя особа - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю ПТП Руслан на постанову Дружківського міського суду Донецької області від 05 жовтня 2017 року у справі № 229/2386/17 (головуючий І інстанції Гонтар А.Л.) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ПТП Руслан до Виконавчого комітету Дружківської міської ради, Міського конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах міста Дружківка, третя особа: Фізична особа-підприємець ОСОБА_6 про визнання дій незаконними,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю ПТП Руслан звернулось до Дружківського міського суду Донецької області з позовом до Виконавчого комітету Дружківської міської ради, Міського конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах міста Дружківка, третя особа: Фізична особа-підприємець ОСОБА_6 в якому просило визнати протиправними та скасувати висновки конкурсного комітету відповідача з визначення автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах міста Дружківки № 5 М-н Південний - ЦМЛ (кільцевий), № 17 м-н Південий - ДФЗ , № 19 УГГ-ДФЗ (затверджених рішенням виконавчого комітету Дружківської міської ради № 261 від 17.05.2017 року) відносно не визнання ТОВ ПТП Руслан переможцем на даних об'єктах;
- визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчого комітету
Дружківської міської ради № 261 від 17.05.2017 року;
- зобов'язати відповідача розглянути на засіданні конкурсного комітету з
визначення автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах міста Дружківки питання на визначення автомобільних перевізників на маршрутах № 5 м-н Південний - ЦМЛ (кільцевий), № 17 м-н Південний - ДФЗ , № 19 УГГ - ДФЗ за участю ТОВ ПТП Руслан .
Постановою від 05 жовтня 2017 року Дружківський міський суд Донецької області частково задовольнив позовні вимоги товариства.
Визнав неправомірним та скасував рішення конкурсного комітету з проведення конкурсу на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування в частині невизнання переможцем Товариства з обмеженою відповідальністю ПТП Руслан в частині об'єктів конкурсу № 17 та № 5.
Зобов'язав конкурсний комітет з проведення конкурсу на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування розглянути на засіданні конкурсного комітету питання з визначенням автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування м-н Південний-ЦМЛ (об'єкт № 5), м-н Південний-ДФЗ (об'єкт № 17).
Стягнув з відповідача на користь позивача судові витрати у розмірі 800,00грн.
Не погодившись з вказаним рішенням позивач подав апеляційну скаргу в обґрунтування якої зазначив, що частково не згоден з постановою Дружківського міського суду від 05.10.2017 року. Вважає, що учасник конкурсу ФОП ОСОБА_6 для участі у конкурсі не подав жодного транспортного засобу, пристосованого для перевезення пасажирів з обмеженими фізичними можливостями який в свою чергу був в наявності у позивача. Надання вказаного транспортного засобу було умовою зазначеного конкурсу, але цю умову третя особа не виконала, чим порушила пп. 8 п. 29 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування. Просив скасувати постанову Дружківського міського суду від 05.10.2017 року в частині не визнання та не скасування рішення конкурсного комітету з проведення конкурсу на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування в частині невизнання переможцем Товариства з обмеженою відповідальністю ПТП Руслан в частині об'єктів конкурсу № 19 УГГ-ДФЗ і не зобов'язання конкурсного комітету з проведення конкурсу на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування розглянути на засіданні конкурсного комітету питання з визначенням автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування УГГ-ДФЗ (об'єкт 19).
В судовому засіданні позивач та його представник підтримали доводи апеляційної скарги, наполягали на її задоволенні.
Відповідач та третя особа в судове засідання не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином, з клопотанням про розгляд справи за їх участю не звертались.
Колегія суддів, заслухавши суддю - доповідача, перевіривши матеріали справи, заслухавши позивача та його представника, обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.
На виконання рішення виконкому Дружківської міської ради Про проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування та затвердження його умов , 09 березня 2017 року було оголошено про проведення конкурсу з організації перевезення на міських автобусних маршрутах загального користування у м. Дружківка, а саме, маршруту № 3 м-н Південний-Сурово через ЦМЛ , № 5 м-н Південний-ЦМЛ (кільцевий),№ 6-А м-н Південний-ЦМЛ (через м-н Нижня Гаврилівка (сезоний), № 13-А м-н Південний-Молоково , № 17 м-н Південий-ДФЗ , № 19 УГГ-ДФЗ .
Конкурс відбувся 13 квітня 2017 року в приміщенні виконавчого комітету Дружківської міської ради кабінет № 17 за адресою вул. Соборна,16. Результати конкурсу було оголошено 13 квітня 2017 року.
Конкурс було проведено з приводу 5 об'єктів конкурсу. Переможцем визначено ФОП ОСОБА_6 на об'єкті конкурсу № 19 УГГ-ДФЗ , оскільки він набрав більшу кількість балів. За наслідками проведення конкурсу з переможцем було укладено договір.
Не погодившись з діями відповідача, щодо проведення конкурсу та визначенням переможця по об'єкту № 19 ФОП ОСОБА_6 та невизнання їх переможцями по об'єкту № 5 и 17, позивач оскаржив їх дії до суду.
Спірні правовідносини врегульовані Законом України Про автомобільний транспорт (далі - Закон № 2344-ІІІ) та Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 року № 1081.
Згідно із частинами першою та другої статті 43 Закону № 2344-ІІІ, визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах. Об'єктом конкурсу можуть бути: маршрут (кілька маршрутів), оборотний рейс (кілька оборотних рейсів).
Згідно з частинами першою, дев'ятою та дванадцятою статті 44 Закону України Про автомобільний транспорт організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
Для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет, до складу якого входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та територіальних органів Міністерства внутрішніх справ України, відповідальних за безпеку дорожнього руху, а також громадських організацій у сфері автомобільного транспорту.
Порядок проведення конкурсів визначає Кабінет Міністрів України.
На виконання вимог частини дванадцятої статті 44 України Про автомобільний транспорт Кабінет Міністрів України постановою від 03 грудня 2008 року №1081 затвердив Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування (далі Порядок), який визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування і є обов'язковим для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками.
Згідно з пунктом 2 Порядку конкурсний комітет це постійний або тимчасовий орган, утворений організатором для розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про визначення переможця конкурсу; організатор це орган виконавчої влади, виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, який самостійно або із залученням робочого органу проводить конкурс.
Пунктами 22, 23 Порядку передбачено, що персональний склад конкурсного комітету затверджується організатором, який призначає голову, його заступника та секретаря.
До складу конкурсного комітету входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, Укртрансінспекції, Державтоінспекції та громадських організацій. При цьому кількість представників громадських організацій, діяльність яких пов'язана з автомобільним транспортом, повинна становити не менш як 50 відсотків загальної кількості представників громадських організацій.
Виходячи з положень Порядку, можна виділити такі етапи конкурсу на визначення автомобільного перевізника: оголошення про проведення конкурсу; подання документів для участі у конкурсі; проведення конкурсу та визначення переможця.
До повноважень конкурсного комітету при проведенні конкурсу та визначенні переможця належить: вирішення питання про допущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника; розгляд пропозицій перевізників-претендентів за визначеними показниками; визначення кращого перевізника-претендента з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів; визнання переможцем конкурсу перевізника-претендента, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів.
Відповідно до пункту 8 Порядку рішення про переможця конкурсу приймається конкурсним комітетом.
З огляду на викладене, конкурсна комісія наділена владними управлінськими функціями, а тому, відповідно до частини першої статті 2, пункту 7 частини першої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України відноситься до суб'єктів владних повноважень, діяння (рішення) якої можуть бути оскаржені в порядку адміністративного судочинства.
В свою чергу необхідно зазначити, що рішення конкурсного комітету обов'язкове для виконання організатором, крім випадків, передбачених пунктом 54 цього Порядку. Рішення конкурсного комітету щодо визначення переможця конкурсу вводяться в дію наказом (постановою або іншим розпорядчим документом) організатора протягом не більш як 30 робочих днів з дня проведення конкурсу. Організатор не пізніше ніж через 30 днів з моменту набрання чинності рішенням конкурсного комітету укладає з переможцем конкурсу договір (на міському та внутрішньообласному автобусних маршрутах) або видає дозвіл (на міжобласному автобусному маршруті) згідно з обов'язковими умовами визначеного конкурсу та додатковими умовами обслуговування маршруту, наданими перевізником-претендентом. (пункти 8, 51, 53 Порядку).
Таким чином, конкурсний комітет та виконавчий комітет Дружківської міської ради є окремими суб'єктами владних повноважень, при цьому кожен з них при проведенні конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування наділений власними владними управлінськими функціями та повноваженнями.
В апеляційній скарзі, позивач наголошує на тому, що учасник конкурсу ФОП ОСОБА_6 для участі у конкурсі не подав жодного транспортного засобу, пристосованого для перевезення пасажирів з обмеженими фізичними можливостями. Стосовно нарахування балів ФОП ОСОБА_6 у розмірі 11 балів, позивач, вважає дії конкурсної комісії правильними та не оскаржує їх.
Проте суд апеляційної інстанції не приймає вказаний довід апеляційної скарги виходячи з наступного.
Згідно умов проведення конкурсу, автоперевізник повинен на об'єкті конкурсу забезпечити роботу не менш як одного транспортного засобу, пристосованого для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями.
Статтею 44 Закону України Про автомобільний транспорт регламентовано, що організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
До обов'язкових умов конкурсу на перевезення пасажирів належать:
- визначена органами виконавчої влади та органами місцевого
самоврядування обґрунтована структура парку автобусів, що працюватимуть на маршруті загального користування, за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показниками;
- державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування
населення.
У разі відсутності в перевізників-претендентів автобусів, що відповідають умовам конкурсу, вони мають право подавати до конкурсного комітету заяву на участь у конкурсі та документи, що містять характеристику наявних автобусів, які перевізник-претендент пропонує використовувати на даному маршруті, а також інвестиційний проект-зобов'язання щодо оновлення парку автобусів на цьому маршруті на визначений період до п'яти років.
У разі відсутності перевізників-претендентів, які мають автобуси, що відповідають умовам конкурсу, конкурс проводиться серед претендентів, які пропонують використовувати на даному маршруті автобуси, що відповідають вимогам безпеки, але не відповідають умовам конкурсу за класом, пасажиромісткістю, параметрами комфортності, з урахуванням поданих інвестиційних проектів-зобов'язань щодо оновлення парку автобусів, які будуть повністю відповідати всім вимогам, у термін до п'яти років.
Договір з переможцем конкурсу (або дозвіл) органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування укладають (або надають) на термін від трьох до п'яти років.
Договір з переможцем конкурсу (або дозвіл) у разі відсутності в нього автобусів, що відповідають умовам конкурсу, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування укладають (або надають) на один рік.
Дозвіл органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування пасажирському перевізнику на обслуговування автобусних маршрутів надається на термін до п'яти років.
Автомобільний перевізник - переможець конкурсу повинен самостійно забезпечувати перевезення.
Як вбачається з протоколу засідання конкурсного комітету, переможця конкурсу по конкурсному об'єкту було зобов'язано забезпечити роботу не менш як одного транспортного засобу, пристосованого для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями.
Перевізник-переможець, присутній під час засідання конкурсного комітету 13 квітня 2017 року, в свою чергу, безумовно погодився виконати вимогу організаторів конкурсу, що не заперечується сторонами у справі та підтверджується протоколом від 13 квітня 2017 року та зобов'язанням ОСОБА_6 придбати транспортний, пристосований для перевезення осіб з обмеженими можливостями в термін 12 місяців з моменту підписання договору на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на автобусних маршрутах м. Дружківка, який буде використовуватися як основний транспортний засіб для роботи на автобусному маршруті № 19 УГГ - ДФЗ м. Дружківка.
Отже, на думку суду відповідачі як організатори конкурсу перевізників по м.Дружківка, вжили всіх можливих заходів щодо забезпечення та організації пасажірів в частині зобов'язання учасників переможців конкурсу прилаштувати як найменше один транспортний засіб по конкурсному об'єкту для перевезень пасажирів з обмеженими фізичним можливостями.
Крім того, колегія суддів звертає увагу на таке.
Згідно п. 29 Порядку для участі у конкурсі автомобільний перевізник подає на кожний об'єкт конкурсу окремо заяву за формою, визначеною згідно з додатками 1 або 2, і такі документи:
- нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг з перевезень пасажирів (може подаватися в одному примірнику, якщо перевізник-претендент бере участь у кількох конкурсах, які проводяться на одному засіданні);
- транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті, із зазначенням марки, моделі, пасажиромісткості (з відміткою з місцем водія/без місця водія ), коду транспортного засобу, державного номерного знака, року випуску транспортного засобу;
- копії ліцензійних карток на кожний автобус, який пропонується до використання на автобусному маршруті;
- документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі, із зазначенням дати проведення конкурсу;
- копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів або тимчасових реєстраційних талонів автобусів, що пропонуються до використання на маршруті;
- копію документа, що підтверджує проведення процедури санації (за умови проведення санації);
перелік транспортних засобів, пристосованих дляперевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, або письмова інформація про їх відсутність;
- анкету відповідно до пункту 32 цього Порядку;
- копія штатного розпису, податкового розрахунку сум доходу, нарахованого
(сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма №1 ДФ) за останні повні два квартали.
Комплектність поданих документів перевіряє в міру їх надходження організатор.
Як вбачається з досліджених матеріалів справи, позивачем не було надано усі належні документи, а саме, копіі штатного розпису, податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) за останні повні два квартали, нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг з перевезень пасажирів.
Таким чином, колегія суддів вважає, що у конкурсного комітету були відсутні підстави стосовно визнання переможцем ТОВ ПТП Руслан в частині об'єктів конкурсу № 19 УГГ-ДФЗ .
Враховуючи встановлені по справі обставини колегія суддів вважає, що рішення суду першої інстанції прийняте із дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи викладені в апеляційній скарзі не спростовують висновків суду першої інстанції, тому апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а судове рішення - без змін.
На підставі викладеного, керуючись статтями: 243, 244, 250, 310, 313, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю ПТП Руслан на постанову Дружківського міського суду Донецької області від 05 жовтня 2017 року у справі № 229/2386/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ПТП Руслан до Виконавчого комітету Дружківської міської ради, Міського конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах міста Дружківка, третя особа: Фізична особа-підприємець ОСОБА_6 про визнання дій незаконними - залишити без задоволення.
Постанову Дружківського міського суду Донецької області від 05 жовтня 2017 року у справі № 229/2386/17 - залишити без змін.
Повне судове рішення складене 29 січня 2018 року.
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду може бути оскаржено до Верхового Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.
Головуючий суддя І.В. Геращенко
Судді Т.Г. Арабей
Г.М. Міронова
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2018 |
Оприлюднено | 02.02.2018 |
Номер документу | 71883023 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні