Постанова
від 23.01.2018 по справі 802/1357/17-а
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 802/1357/17-а

Головуючий у 1-й інстанції: Дончик В.В.

Суддя-доповідач: Сапальова Т.В.

23 січня 2018 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Сапальової Т.В.

суддів: Матохнюка Д.Б. Боровицького О. А. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Бондаренко С.А.,

представник відповідача: Волошенюк Є.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2017 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Вінтрастінвест" до Державної фіскальної служби України, Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про визнання протиправними рішень та бездіяльності, реєстрацію податкових накладних,

В С Т А Н О В И В :

в серпні 2017 року товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Вінтрастінвест" звернулося до Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України, Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про визнання протиправним рішень Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 14.07.2017 року №981/34765828 про відмову в реєстрації податкової накладної від 16.06.2017 року №24, від 08.08.2017 року №49044/34765828 - податкової накладної від 20.06.2017 року №27, від 08.08.2017 року №49045/34765828 - податкової накладної від 22.06.2017 року №29, від 08.08.2017 року №49043/34765828 - податкової накладної від 19.06.2017 року №26, від 08.08.2017 року №49046/34765828 - податкової накладної від 27.06.2017 року №39, від 08.08.2017 року №49042/34765828 - податкової накладної від 19.06.2017 року №25, від 08.08.2017 року №49041/34765828 - податкової накладної від 30.06.2017 року №45, від 08.08.2017 року №48769/34765828 - податкової накладної від 22.06.2017 року №38, від 08.08.2017 року №48768/34765828 - податкової накладної від 22.06.2017 року №32, від 08.08.2017 року №48767/34765828 - податкової накладної від 30.06.2017 року №41, від 08.08.2017 року №48766/34765828 - податкової накладної від 26.06.2017 року №35, від 38.08.2017 року №48763/34765828 - податкової накладної від 30.06.2017 року №42, від 08.08.2017 року №48737/34765828 - податкової накладної від 30.06.2017 року №43; визнання протиправною бездіяльності, що полягає у відсутності рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, щодо податкової накладної від 27.06.2017 року №37; визнання зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковах накладних ТОВ "Торговий дім "Вінтрастінвест"від 16.06.2017 року №24 на суму ПДВ 7551,95 грн.; від 19.06.2017 року №25 на суму ПДВ 36457,00 грн.; від 19.06.2017 року №26 на суму ПДВ 33333,33 грн.; від 20.06.2017 року №27 на суму ПДВ 4750,00 грн.; від 22.06.2017 року №29 на суму ПДВ 9806,99 грн.; від 22.06.2017 року №32 на суму ПДВ 88,80 грн.; від 26.06.2017 року №35 на суму ПДВ 6160,37 грн.; від 27.06.2017 року №37 на суму ПДВ 50289,95 грн.; від 27.06.2017 року №38 на суму ПДВ 5,72 грн.; від 27.06.2017 року Л'"о39 на суму ПДВ 541,15 грн.; від 30.06.2017 року №41 на суму ПДВ 11251,83 грн.; від 30.06.2017 року №42 на суму ПДВ 25746,00 грн.; від 30.06.2017 року №43 на суму ПДВ 14953,00 грн.; від 30.06.2017 року №45 на суму ПДВ 8665,84 грн.

Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2017 року поозов задоволено.

Не погодившись з прийнятим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та ухвалити нову постанову про відмову в задоволенні позовних вимог. В апеляційній скарзі апелянт посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з'ясування всіх обставин справи, що призвело до неправильного її вирішення.

Представник Державної фіскальної служби України в судовому засіданні підтримав вимоги апеляційної скарги та просив її задовольнити.

Позивач та другий відповідач повноважних представників в судове засідання не направили, хоча повідомлялися про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, що підтверджується матеріалами справи.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, дослідивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що Державною фіскальною службою України зупинено реєстрацію податкових накладних, виписаних ТОВ "ТД "Вінтрастінвест" в червні 2017 року на адресу покупців, а саме: від 16.06.2017 року №24 на суму ПДВ 7551,95 грн.; від 19.06.2017 року №25 на суму ПДВ 36457,00 грн.; від 19.06.2017 року №26 на суму ПДВ 33333,33 грн.; від 20.06.2017 року №27 на суму ПДВ 4750,00 грн.; від 22.06.2017 року №29 на суму ПДВ 9806,99 грн.; від 22.06.2017 року №32 на суму ПДВ 88,80 грн.; від 26.06.2017 року №35 на суму ПДВ 6160,37 грн.; від 27.06.2017 року №37 на суму ПДВ 50289,95 грн.; від 27.06.2017 року №38 на суму ПДВ 5,72 грн.; від 27.06.2017 року Л'"о39 на суму ПДВ 541,15 грн.; від 30.06.2017 року №41 на суму ПДВ 11251,83 грн.; від 30.06.2017 року №42 на суму ПДВ 25746,00 грн.; від 30.06.2017 року №43 на суму ПДВ 14953,00 грн.; від 30.06.2017 року №45 на суму ПДВ 8665,84 грн.

Позивачем, на виконання вимог п.п.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПК України, направлено Державній фіскальній службі України документи, які підтверджували реальність господарських операцій, в тому числі копії відомостей з ЄДРПОУ з видами діяльності згідно з КВЕД-2010, Ліцензії Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 18.01.2017 року №3-Л, договорів, видаткових накладних, актів приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2), довідок про вартість виконаних будівельних робіт (форма КБ-3), інформаційну довідку про кількість працівників, таблиці даних платника податку та інші. У зв'язку із значними перебоями в роботі інформаційних систем та баз ДФС України позивачем зазначені документи також подавались безпосередньо до Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області.

Проте, рішеннями Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 14.07.2017 року №981/34765828 було відмовлено в реєстрації податкової накладної від 16.06.2017 року №24, від 08.08.2017 року №49044/34765828 - податкової накладної від 20.06.2017 року №27, від 08.08.2017 року №49045/34765828 - податкової накладної від 22.06.2017 року №29, від 08.08.2017 року №49043/34765828 - податкової накладної від 19.06.2017 року №26, від 08.08.2017 року №49046/34765828 - податкової накладної від 27.06.2017 року №39, від 08.08.2017 року №49042/34765828 - податкової накладної від 19.06.2017 року №25, від 08.08.2017 року №49041/34765828 - податкової накладної від 30.06.2017 року №45, від 08.08.2017 року №48769/34765828 - податкової накладної від 22.06.2017 року №38, від 08.08.2017 року №48768/34765828 - податкової накладної від 22.06.2017 року №32, від 08.08.2017 року №48767/34765828 - податкової накладної від 30.06.2017 року №41, від 08.08.2017 року №48766/34765828 - податкової накладної від 26.06.2017 року №35, від 38.08.2017 року №48763/34765828 - податкової накладної від 30.06.2017 року №42, від 08.08.2017 року №48737/34765828 - податкової накладної від 30.06.2017 року №43.

Крім того, позивач не отримував рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, за податковою накладною від 27.06.2017 року №37.

Не погодившись з такими діями відповідачів, позивач звернувся до суду з позовом.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що вказані вище рішенння прийняті відповідачем з порушенням вимог чинного законодавства.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції по суті заявлених позовних вимог, виходячи з наступного.

Відповідно до пп. "а", "б" п. 185.1 ст. 185 ПК України об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно з приписами норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст. 188 ПК України).

Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до п. 74.2 ст. 74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Положенням п. 74.3 ст. 74 ПК України зазначено, що зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Відповідно до п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (п. 12 Порядку №1246).

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція) (п. 13 Порядку №1246).

Згідно з пп. 201.16.1. п. 201.16 ст. 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Водночас, п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків Наказу №567 містить визначення двох різних критеріїв: Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

Таким чином, фіскальний орган був зобов'язаний у Квитанції №1 чітко вказати на конкретний вид критерію, який встановлений пунктом 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків Наказу №567.

З матеріалів справи судом встановлено, що відповідно до Квитанцій №1 за податковими накладними від 16.06.2017 року №24 на суму ПДВ 7551,95 грн.; від 19.06.2017 року №25 на суму ПДВ 36457,00 грн.; від 19.06.2017 року №26 на суму ПДВ 33333,33 грн.; від 20.06.2017 року №27 на суму ПДВ 4750,00 грн.; від 22.06.2017 року №29 на суму ПДВ 9806,99 грн.; від 22.06.2017 року №32 на суму ПДВ 88,80 грн.; від 26.06.2017 року №35 на суму ПДВ 6160,37 грн.; від 27.06.2017 року №37 на суму ПДВ 50289,95 грн.; від 27.06.2017 року №38 на суму ПДВ 5,72 грн.; від 27.06.2017 року Л'"о39 на суму ПДВ 541,15 грн.; від 30.06.2017 року №41 на суму ПДВ 11251,83 грн.; від 30.06.2017 року №42 на суму ПДВ 25746,00 грн.; від 30.06.2017 року №43 на суму ПДВ 14953,00 грн.; від 30.06.2017 року №45 на суму ПДВ 8665,84 грн. контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної, проте, в цих квитанціях не зазначено конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної.

При цьому, визначення фіскальним органом у Квитанції №1 конкретного критерію ризику прямо впливає на можливість надання в подальшому платником податків відповідних документів, перелік яких міститься у Наказі №567 "Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" (далі - Вичерпний перелік документів).

Так, відповідно до пункту 1 Вичерпного переліку документів Наказу №567 вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (далі - Критерії):

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

З урахуванням вищенаведеного колегія суддів дійшла висновку про те, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Водночас, у зазначених вище Квитанціях №1 відповідач не вказав конкретного виду критерію оцінки ступеня ризику та необхідного переліку документів, вичерпний перелік яких встановлений Наказом №567.

Відповідно до Квитанцій №1 по податковим накладним від 16.06.2017 року №24 ; від 19.06.2017 року №25 ; від 19.06.2017 року №26; від 20.06.2017 року №27 ; від 22.06.2017 року №29; від 22.06.2017 року №32; від 26.06.2017 року №35; від 27.06.2017 року №37; від 27.06.2017 року №38; від 27.06.2017 року №39; від 30.06.2017 року №41; від 30.06.2017 року №42; від 30.06.2017 року №43; від 30.06.2017 року №45 фіскальним органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних відповідно до пункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено Наказом №567, та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

Згідно з пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (пп. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 ПК України).

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

З матеріалів справи судом встановлено, що в порядку, визначеному підпунктом 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України, позивач надав Вінницькій об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Вінницькій області документи на підтвердження реальності господарських операцій, в тому числі копії відомостей з ЄДРПОУ з видами діяльності згідно з КВЕД-2010, Ліцензії Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 18.01.2017 року №3-Л, договорів, видаткових накладних, актів приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2), довідок про вартість виконаних будівельних робіт (форма КБ-3), інформаційну довідку про кількість працівників, таблиці даних платника податку та інші.

Однак, Комісія Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийняла рішення про відмову в реєстрації вказаних вище податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Вінтрастінвест".

Постановою Кабінету Міністрів України "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" №190 від 29.03.2017 (далі - Постанова №190) вказано, що комісія Державної фіскальної служби приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування(абз. 1).

Підстави для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування визначені абзацом 2 Постанови №190, а саме: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Водночас, рішення Комісії №981/34765828,№49044/34765828, №49045/34765828, №49043/34765828,№49046/34765828,№49042/34765828,№49041/34765828, №248769/34765828, №48768/34765828, №48767/34765828, №48766/34765828, №48763/34765828, №48737/34765828 не містять конкретної інформації про причини та підстави прийняття такого рішення, водночас, причиною його прийняття є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Однак, в рішеннях не зазначено про те, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

З урахуванням наведеного, колегія суддів дійшла висновку про те, що оскаржувані рішення є необґрунтованим, оскільки на вимогу відповідача платником податків подано всі необхідні документи на підтвердження господарських операцій за податковими накладними, у реєстрації яких відмовлено.

Крім того, Комісія Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, взагалі не прийняла рішення про реєстрацію в Єдиному реєстрі податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Вінтрастінвест" від 27.06.2017 року №37.

Враховуючи вищенаведене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про протиправність рішень Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №981/34765828, №49044/34765828, №49045/34765828, №49043/34765828, №49046/34765828, №49042/34765828, №49041/34765828,№248769/34765828, №48768/34765828, №48767/34765828, №48766/34765828, №48763/34765828, №48737/34765828, а також про притиправну бездіяльність щодо податкової накладної від 27.06.2017 року №37.

Колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, яке регулює спірні правовідносини, та повністю спростовуються встановленими у справі обставинами.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі вищевикладеного колегія суддів дійшла висновку про те, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а відтак постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2017 року слід залишити без змін.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України залишити без задоволення, а постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2017 року - без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати прийняття відповідно до ч.1 ст.325 КАС України.

Згідно з ч.1 ст. 329 КАС України касаційна скарга на судове рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Постанова суду складена в повному обсязі та підписана 30 січня 2018 року.

Головуючий Сапальова Т.В. Судді Матохнюк Д.Б. Боровицький О. А.

Дата ухвалення рішення23.01.2018
Оприлюднено05.02.2018
Номер документу71884250
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/1357/17-а

Ухвала від 29.03.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 19.03.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Постанова від 23.01.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Постанова від 23.01.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 14.12.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 14.12.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 14.12.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 21.11.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Постанова від 12.10.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 15.08.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні