Справа № 466/471/18
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 січня 2018 року м. Львів
Слідчий суддя Шевченківського районного суду м. Львова ОСОБА_1 , розглянувши клопотання прокурора військової прокуратури Львівського гарнізону ОСОБА_2 про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії для перевірки окремих питань фінансово-господарської діяльності Міністерства оборони України в частині діяльності Головного квартирно-експлуатаційного управління Збройних Сил України, що знаходиться за адресою: вул. Курська, 13-А, м. Київ, за період з 01.06.2015 по 30.12.2015, за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42016140410000271 від 19.10.2016, за ознаками злочину, передбаченого ч. 3 ст. 410 КК України,-
в с т а н о в и в:
29.01.2018 прокурор військової прокуратури Львівського гарнізону Західного регіону України ОСОБА_2 звернулася до слідчого судді з клопотанням про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії для перевірки окремих питань фінансово-господарської діяльності Міністерства оборони України в частині діяльності Головного квартирно-експлуатаційного управління Збройних Сил України, що знаходиться за адресою: вул. Курська, 13-А, м. Київ, за період з 01.06.2015 по 30.12.2015, за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42016140410000271 від 19.10.2016, за ознаками злочину, передбаченого ч. 3 ст. 410 КК України.
В обґрунтування клопотання прокурор військової прокуратури Львівського гарнізону ОСОБА_2 посилається на наступне.
У провадженні військової прокуратури Львівського гарнізону Західного регіону України перебувають матеріали досудового розслідування №42016140410000271 від 19.10.2016, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 410 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що посадові особи Міністерства оборони України (пр. Повітрофлотський, буд. 6, м. Київ, код ЄДРПОУ 00034022), Головного квартирно-експлуатаційного управління Збройних Сил України (вул. Курська, 13-А, м. Київ, код ЄДРПОУ 22991333), Західного територіального квартирно експлуатаційного управління (м. Львів, вул. Мечнікова, буд. 16, код ЄДРПОУ 24982002), квартирно експуатаційного управління м. Львова (м. Львів, вул. Батуринська, 2, код ЄДРПОУ 07638027) за попередньою змовою з службовими особами ТОВ «Янтар» (код ЄДРПОУ 19141186, адреса: м. Новий Розділ, вул. Чорновола, буд. 14-А) в ході освоєння бюджетних коштів, спрямованих на закупівлю квартир на вторинному ринку в регіонах України для військовослужбовців, заволоділи військовим майном (грошовими коштами) на суму 5 071 175,0 гривень.
За наявними даними, в 2015 році Міністерством оборони України (м. Київ, пр. Повітрофлотський, 6, код ЄДРПОУ 00034022) оголошено конкурс (оголошення №227/1/2226-НЕР у газеті «Народна армія» від 31.07.2015 №72 (5407)) про проведення закупівлі квартир на вторинному ринку в регіонах України, загальною вартістю 915 365 062 грн. 50 коп., строк подання пропозицій 10.08.2015 за адресою: м. Київ, пр. Повітрофлотський, буд. 28 а, Департамент капітального будівництва Міністерства оборони України, 4 поверх, кімната 414.
Відповідно до документації конкурсних торгів планувалось закупити квартири за 41 лотом в регіонах України, серед яких лот №24 - м. Львів до 50 квартир та лот №25 - Львівська область до 30 квартир.
В подальшому, за результатами проведення конкурсу (оголошення №227/1/2494-НЕР про результати проведення конкурсу щодо закупівлі квартир на вторинному ринку в регіонах України), 19.08.2015 конкурсною комісією Міністерства оборони України з відбору пропозицій щодо закупівлі квартир на вторинному ринку та умовах пайової участі в регіонах України визначено переможців, серед яких за лотом №25 (Львівська область до 30 квартир) перемогу отримало ТОВ «Янтар» з ціновою пропозицією 15 847 425 грн. без ПДВ (10 450,00 грн./кв.м, (без ПДВ) загальною площею квартир 1516 кв.м., з яким укладено відповідні договори купівлі-продажу.
В ході перевірки встановлено, що об`єкт нерухомості, який реалізований ТОВ «Янтар» Міністерству оборони України розташований за адресою: м. Новий Розділ, вул. Чорновола, буд. 14-А. Вказаний будинок зведений у 1964 році та перебував на балансі Роздільського ДГХП «Сірка» у якості гуртожитку. 30.11.1995 рішенням №415 виконавчого комітету Новороздільської міської ради переданий на баланс Новороздільської міської ради. 08.11.2005 рішенням №470 виконавчого комітету Новороздільської міської ради, вказану нерухомість переведено з житлового фонду в нежитловий, у зв`язку з її перебуванням в аварійному стані. 26.07.2006 Новороздільська міська рада Львівської області, відповідно до договору купівлі-продажу, реалізовує вказану нежитлову будівлю загальною площею 2794 кв.м. ТОВ «Євростиль» (смт. Краковець, пл. Шухевича, 4, код ЄДРПОУ 3073464) за ціною 606 454, 45 грн., а 14.03.2008.
Окрім того, ТОВ «Євростиль» реалізував вказану нежитлову нерухомість ТОВ «Янтар» за ціною 450 000 грн.
25.12.2012 рішенням №451 виконавчого комітету Новороздільської міської ради Львівської області надано дозвіл ТОВ «Янтар» про присвоєння адресних номерів та оформлення права власності на житловий будинок по вул. Чорновола, буд. 14-А в м. Новий Розділ після проведення реконструкції вказаного об`єкта нерухомості.
Разом з цим, в процесі вивчення документальних матеріалів конкурсу, які були розміщені на офіційному веб-сайті (www.mil.gov.ua, Розділ «Державні закупівлі»), Міністерством оборони України висвітлено загальну інформацію щодо проведення у 2015 році процедур закупівлі квартир на умовах пайової участі та на вторинному ринку в регіонах України, де зазначено, що під поняттям «вторинний ринок» слід розуміти новозбудоване житло, власністю якого є компанія-забудовник з отриманою декларацією. Таким чином, пропозиції конкурсних торгів ТОВ «Янтар» щодо предмету закупівлі не відповідали тендерним вимогам в частині реалізації Міністерству оборони України житлових приміщень не в новобудові, а в реконструйованій нерухомості.
Поряд з цим, посадовими особами Західного територіального квартирно-експлуатаційного управління здійснювалась перевірка вказаних житлових приміщень, однак факту реконструкції об`єкту нерухомості не зафіксовано, що вказує на приховування невідповідності об`єкту нерухомості, вимогам конкурсних торгів Міністерства оборони України, які передбачали закупівлю квартир в новозбудованому житловому будинку.
Факт реконструкції об`єкту нерухомості, що розташований за адресою: АДРЕСА_1 , підтверджується реєстром дозвільних документів (декларація про готовність об`єкту до експлуатації №ЛВ 014312519624) Державної архітектурно-будівельної інспекції України, відповідно до змісту якої ПП «Акорд ЛТ» (м. Львів, пр. Чорновола, буд. 63, офіс 719, код ЄДРПОУ 32893719, директор - ОСОБА_3 ) виконало роботи з реконструкції зазначеної будівлі.
Крім того, ОСОБА_3 здійснював фінансування реконструкції будинку та є фактичним власником об`єкту нерухомості, розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , у якому в 2015 році Міністерство оборони України, шляхом проведення конкурсу, закупило 30 квартир.
Також, з метою встановлення середніх ринкових цін за кв.м. на нерухомість (квартири) в м. Новий Розділ Львівської області в період з червня по жовтень 2015 року, скеровано відповідний запит на адресу Львівської торгово-промислової палати (лист №62/8-565п від 30.09.2016). Відповідно до висновку моніторингу (лист №19-09/1336 від 06.10.2016) ЛТПП у вказаний вище період часу ціна на нерухомість у новозбудованих житлових багатоквартирних будинках в м. Новий Розділ становила від 4561 грн. до 8050 грн. за кв.м. Отже, беручи до уваги найвищу ціну (8050 грн. за кв.м.), службові особи ТОВ «Янтар», переслідуючи корисливі цілі свідомо завищили вартість кв.м. на 2400 грн., чим завдали шкоду інтересам держави на суму понад 3,6 млн. грн.
З матеріалів кримінального провадження вбачається, що в подальшому, службовими особами ТОВ «Янтар» частину (понад 13 млн. грн.) незаконно отриманих від Міністерства оборони України коштів, перерахували на розрахункові рахунки фізичних осіб-підприємців.
Так, на р/р № НОМЕР_1 відкритий в ПАТ «КБ «Глобус» на ОСОБА_4 перераховано найбільшу суму коштів, а саме 10 349 222,26 грн.
Також, судовою будівельно-технічною експертизою встановлено, що ринкова вартість 1 кв.м. загальної площі квартир житлового будинку по АДРЕСА_1 , які були закуплені Замовником (МО України) на конкурсі у ТзОВ «Янтар» станом на 07 вересня 2015 року (з врахуванням акту технічної готовності від 13 серпня 2015 року) становить 7106,0 грн./кв.м.
Однак, ринкова вартість загальної площі квартир житлового будинку по вул. Чорновола, 14 А в м. Новий Розділ Львівської обл., які були закуплені Замовником (МО України) на конкурсі у ТзОВ «Янтар» станом на 07 вересня 2015 року (з врахуванням акту технічного стану від 13 серпня 2015 року) становить 10 776 250,0 грн.
А тому розмір збитків, які настали шляхом закупівлі Замовником конкурсу квартир у ТзОВ «Янтар», станом на 07 вересня 2015 року (з врахуванням акту технічного стану від 13 серпня 2015 року) становить 5 071 175,0 грн.
Також вищевказаною експертизою встановлено, що фактично виконані роботи на об`єкті, що розташований за адресою: м. Новий Розділ, вул. Чорновола, буд. 14-А, частково не відповідають проектній документації.
Крім того, протоколом огляду від 20.07.2017 матеріалів КП №42015000000002517 оглянуто, виготовлено копії та долучено до матеріалів №42016140410000271 від 19.10.2016 документи, серед яких є службове розслідування ГУ ВСП ЗСУ по вищевказаному факту закупівлі квартир (далі - службове розслідування).
Так, у вищевказаному службовому розслідуванні під час роботи конкурсної комісії з відбору пропозицій щодо закупівлі квартир та робочих груп, які проводили перевірку технічного та якісного стану вищевказаних квартир встановлено ряд грубих порушень.
13.08.2015 склад комісії, створений відповідно до наказу Департамента капітального будівництва №84 від 11.08.2015, оглядали та визначали готовність вищезгаданих квартир, де в акті комісійно зазначили готовність лише на 80% (не закінчені оздоблювальні, пусконалагоджувальні роботи та роботи з благоустрою території).
Разом з цим, 13.08.2015 під час перевірки комісією готовності об`єкту нерухомості запропонованого до реалізації МОУ встановлено, що квартир №18, АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 не відповідають вимогам п. 2.2 ДБН В.2.2-15-2005 «Житлові будинки. Основні положення».
07.09.2015 укладено договір між ТОВ «Янтар» та МОУ, однак проплати за вищезгадані квартири були призупинені у зв`язку з тим, що ГУ ВСП проводило службове розслідування. 29.12.2015 МОУ перерахувало в розмірі 100% кошти на рахунок ТОВ «Янтар» за квартири. Однак не всі грубі порушення було усунуто, про що свідчить ряд доказів зібраних у ході досудового розслідування.
23.03.2017 Державною аудиторською службою України проведено позапланову виїзну ревізію (далі ревізія) окремих питань фінансово-господарської діяльності в Міністерстві оборони України за період 01.01.2015 по 31.12.2016.
Так, за результатами ревізії складено акт №15-21/18 від 12.05.2017 та направлено до військової прокуратури Західного регіону України.
Зокрема питання, що досліджувалось під час ревізії мали встановити відповідність конкурсної пропозиції учасника ТОВ «Янтар» вимогам конкурсної документації замовника Міністерства оборони України та ринкову вартість 1 квадратного метра на об`єкті дослідження, а саме житловому будинку, що розташований за адресою: АДРЕСА_1 , у період з 01.06.2015 по 30.12.2015.
Однак, ревізією не встановлено порушень, в тому числі тих, що призвели до втрат.
Таким чином, на думку органу досудового розслідування, аналіз одержаної в установленому законом порядку інформації вказує на те, що посадові особи Міністерства оборони України, Головного квартирно-експлуатаційного управління Збройних Сил України, Західного територіального квартирно-експлуатаційного управління та квартирно - експуатаційного управління м. Львова, діючи за попередньою змовою з службовими особами ТОВ «Янтар» переслідуючи корисливі цілі заволоділи військовим майном (грошовими коштами) на суму 5 071 175,0 гривень, тобто вчинили кримінальне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 410 КК України.
На підставі викладеного, виникла необхідність провести позапланову виїзну ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Міністерства оборони України в частині діяльності Головного квартирно-експлуатаційного управління Збройних Сил України, що знаходиться за адресою: вул. Курська, 13-А, м. Київ, за період з 01.06.2015 по 30.12.2015, проведення якого здійснити силами працівників Державної аудиторської служби України.
Слідчий суддя дослідивши подане клопотання з доданими до нього матеріалами, приходить до наступних висновків.
Згідно ч. 1 ст. 92 КПК України, обов`язок доказування обставин, передбачених статтею 91 цього Кодексу, за винятком випадків, передбачених частиною другою цієї статті, покладається на слідчого, прокурора та, в установлених цим Кодексом випадках, - на потерпілого.
Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Ревізія в кримінальному провадженні не захід забезпечення кримінального провадження, в розумінні визначеному в розділі ІІ КПК України, а є законним способом збирання стороною обвинувачення доказів, відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України.
Звертаючись до слідчого судді з клопотанням про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії, прокурор належним чином не обґрунтував необхідність проведення позапланової виїзної ревізії саме на підставі ухвали слідчого судді, і в чому полягає неможливість проведення позапланової виїзної ревізії на підставі постанови слідчого або прокурора, адже збирання доказів здійснюється сторонами кримінального провадження, до числа яких п. 19 ч. 1 ст. 3 КПК України відносить слідчого і прокурора, а не слідчого суддю.
Згідно п. 18 ч. 1 ст. 3 КПК України слідчий суддя суддя суду першої інстанції, до повноважень якого належать здійснення у порядку, передбаченому КПК України, судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні.
Згідно ст. 9 КПК України, закони та інші нормативно-правові акти України, положення яких стосуються кримінального провадження, повинні відповідати цьому Кодексу. При здійсненні кримінального провадження не може застосовуватись закон, який суперечить Кодексу.
Чинним КПК України в переліку слідчих дій та серед заходів забезпечення кримінального провадження не передбачено надання слідчим суддею дозволу на проведення позапланової ревізії.
Відтак, положення КПК України не передбачають повноважень слідчого судді надавати дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії, не регламентує порядок розгляду таких клопотань слідчого, обсяг доказування при розгляді такого клопотання, критерії, за якими слідчий суддя повинен визначати достатність підстав для надання дозволу на проведення такої ревізії.
Слідчий суддя здійснюючи свої повноваження у кримінальному провадженні не може керуватися нормами Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», які не відповідають нормам КПК України.
Зважаючи на викладене, суд приходить до висновку, що КПК України не передбачає права слідчого прокурора на звернення до слідчого судді з клопотанням про призначення ревізії, більше того, в КПК відсутня процесуальна процедура розгляду такого виду клопотань.
Враховуючи вищевикладене, приходжу до висновку, що у задоволенні даного клопотання слід відмовити.
Керуючись ст. ст. 3, 40, 93, 110 КПК України, слідчий суддя,-
у х в а л и в:
відмовити в задоволенні клопотання прокурора військової прокуратури Львівського гарнізону ОСОБА_2 про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії для перевірки окремих питань фінансово-господарської діяльності Міністерства оборони України в частині діяльності Головного квартирно-експлуатаційного управління Збройних Сил України, що знаходиться за адресою: вул. Курська, 13-А, м. Київ, за період з 01.06.2015 по 30.12.2015, за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42016140410000271 від 19.10.2016, за ознаками злочину, передбаченого ч. 3 ст. 410 КК України.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Шевченківський районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2018 |
Оприлюднено | 01.03.2023 |
Номер документу | 71888840 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Шевченківський районний суд м.Львова
Едер П. Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні