копія ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 січня 2018 року Справа № 804/7518/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді ОСОБА_1 розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовом Головне управління ДФС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Укрстройкомпані , третя особа: Державна податкова інспекція у Чечелівському районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про стягнення заборгованості, -
ВСТАНОВИВ :
14 листопада 2017 року Головне управління ДФС у Дніпропетровській області (далі - позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Укрстройкомпані (далі - відповідач), третя особа: Державна податкова інспекція у Чечелівському районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській областіз позовними вимогами про стягнення податкового боргу з відповідача на користь державного бюджету у розмірі 55 001,51грн. шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків.
Представник позивача в судове засіданняне прибув, надав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження, наполягав на задоволенні позову. В обґрунтування позовних вимог в позові зазначено наступне. Відповідач має податковий борг у розмірі 55 001,51рн., в тому числі 38144,16грн. по податку на додану вартість, 14844грн. - по податку на прибуток.Податковий борг виник внаслідок несплати самостійно задекларованих зобов'язань та штрафних санкцій, нарахованих контролюючим органом. Податковою інспекцією вживалися заходи щодо стягнення податкового боргу. Так, у відповідності до вимог ст. 59 Податкового кодексу України була сформована та направленаплатнику податкова вимога від 09.02.2016 р. №321-23. Однак сума боргу залишається не погашеною відповідачем у добровільному порядку, що зумовлює накопичення.
Представник відповідача в судове засіданняне з'явився з урахуванням належного та завчасного повідомлення про судове засідання.Про причини неявки суд не повідомив. Відзиву та/або заперечень на позов відповідачем надано не було.
Представник третьої особи - Державної податкової інспекції у Чечелівському районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській областів судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи третя особа повідомлена належним чином, що підтверджується матеріалами справи.
З урахуванням положень ч.1, 3 ст. 194, ч.1 ст. 205, ч. 4 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України та належного повідомлення сторін про судовий розгляд справи, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутністю учасників справи в порядку письмового провадженняна підставі наявних у суду матеріалів.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
Товариство з обмеженою відповідальністю Укрстройкомпані зареєстроване 26.09.2013 р. та включено до Єдиного державного реєстру юридичних, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за кодом 38914985.
Відповідач перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Чечелівському районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.
Згідно з довідкою про борг (а.с.8) за Товариством з обмеженою відповідальністю Укрстройкомпані рахується заборгованість у загальному розмірі 55 001,51грн., з яких:
- 38144,16грн. - код бюджетної класифікації 14010100;
- 14844грн. - код бюджетної класифікації 1102100;
- 2013,35грн. - код бюджетної класифікації 71010000.
Як встановлено матеріалами справи, заборгованість по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код платежу 14010100) у розмірі 38 144,16грн. виникла за рахунок нарахованих контролюючим органомштрафних санкцій, а саме:
- у розмірі 30 387,66грн. штрафних санкцій, нарахованих контролюючим органом заактом перевірки №000020/04-66-12-01/38914985, про що прийнято податкове повідомлення-рішення від 28.03.2017 р. №0004621201;
- у розмірі 2988,29грн. штрафних санкцій, нарахованих контролюючим органом за актом перевірки №000304/04-66-12-01/38914985 від 13.04.2017, про що прийнято податкове повідомлення-рішення від 14.04.2017 р. №0005521201;
-у розмірі 477,67грн. штрафних санкцій, нарахованих контролюючим органом за актом перевірки №000304/04-66-12-01/38914985 від 13.04.2017, про що прийнято податкове повідомлення-рішення від 14.04.2017 р. №0005541201;
- у розмірі 1020,0грн.штрафних санкцій, нарахованих контролюючим органом за актом перевірки №000071/04-66-12-01/38914985 від 14.03.2017 р., про що прийнято податкове повідомлення-рішення від 25.04.2017 р. №0005821201;
- у розмірі 1020грн. штрафних санкцій, нарахованих контролюючим органом за актом перевірки №000115/04-66-12-01/38914985, про що прийнято податкове повідомлення-рішення від 26.05.2017 р. №0006951201;
- у розмірі 1020грн. штрафних санкцій, нарахованих контролюючим органом за актом перевірки №000127/04-66-12-01/38914985 від 11.05.2017 р., про що прийнято податкове повідомлення-рішення від 19.06.2017 р. №0007841201.
Копії податкових повідомлень-рішень від 28.03.2017 р. №0004621201,від 14.04.2017 р. №0005521201, від 14.04.2017 р. №0005541201, №0005821201 від 25.04.2017, від 26.05.2017 р. №0006951201, 19.06.2017 р. №0007841201направлено та відповідачу.
В порядку пп.129.1.1 ст. 129 Податкового кодексу України нараховано пеню у розмірі 1230,54грн.
Заборгованість з податку на прибуток в сумі 14 844,00грн. виникла внаслідок не сплати по строку самостійно задекларованих зобов'язань, а саме:
-у розмірі 7535,0грн. по декларації №9276176309 від 10.03.2017 р.,
- розмірі 7309,0грн. по декларації №9270574228 від 11.03.2017 р.
На виконання положень ст.59 Податкового кодексу України відповідачу виставлена та надіслана податковавимога №351-23 від 09.02.2016 р. (а.с.16).
Згідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України (далі по тексту - ПК України).
Пунктом 16.1 статті 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи;
Згідно до п.п. 36.1 - 36.3 ст. 36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.
Згідно з п. 49.2. ст. 49 ПК України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об'єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.
Податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов'язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку (п.46.1 ст. 46 ПК України).
Підпунктом 49.18.1 пункту 49.18. статті 49 Податкового кодексу України передбачено, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
За положеннями п. 202.1 ст. 202 Податкового кодексу України звітним (податковим) періодом є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Кодексом, календарний квартал.
Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до п. 54.2. ст. 54 ПК України грошове зобов'язання щодо суми податкових зобов'язань з податку, що підлягає утриманню та сплаті (перерахуванню) до бюджету в разі нарахування/виплати доходу на користь платника податку - фізичної особи, вважається узгодженим податковим агентом або платником податку, який отримує доходи не від податкового агента, в момент виникнення податкового зобов'язання, який визначається за календарною датою, встановленою розділом IVцього Кодексу для граничного строку сплати податку до відповідного бюджету.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення.
Згідно з п. п. 58.2, 58.3 ст. 58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу.
У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Згідно з п. 129.4 ст. 129 ПК України на суми грошового зобов'язання, визначеного підпунктами 129.1.1 та 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов'язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
На суми грошового зобов'язання, визначеного підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
Згідно з п. 14.1.175 ст.14 Податкового кодексу України податковим боргом вважається сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Пунктом 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України встановлено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.
За правилами, визначеними п. 59.5 статті 59 Податкового кодексу України у разі, якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Згідно з положенням п.41.1, 41.2 ст.41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.
Відповідно до п.п. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно з п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Оцінюючи усі докази, досліджені судом у їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.
В ході судового розгляду справи встановлено та матеріалами справи підтверджено, щовідповідач маєнепогашену податкову заборгованістьз ПДВ та податку на прибуток.
Заборгованість податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів, робіт, послуг у розмірі 38144,16грн. виникла за рахунок несплати штрафних санкцій, нарахованих контролюючим органом за результатами перевірок, про що прийняті податкові повідомлення-рішення від 28.03.2017 р. №0004621201,від 14.04.2017 р. №0005521201, від 14.04.2017 р. №0005541201, №0005821201 від 25.04.2017, від 26.05.2017 р. №0006951201, 19.06.2017 р. №0007841201; та збільшена на 1230,54грн пені, нарахованої в порядку ст.129 ПК України.
Матеріалами справи підтверджено направлення відповідачу копій податкових повідомлень-рішень від 28.03.2017 р. №0004621201,від 14.04.2017 р. №0005521201, від 14.04.2017 р. №0005541201, №0005821201 від 25.04.2017, від 26.05.2017 р. №0006951201, 19.06.2017 р. №0007841201 (а.с.25,26,30-31,33,38,40,43, 46).
Докази їх узгодження відповідачем в адміністративному та/або в судовому порядку відсутні.
Заборгованість по податку на прибуток у розмірі 14844грн. виникла за рахунок несплати сум самостійно задекларованих зобов'язань по деклараціям №№9276176309 від 10.03.2017 р. та №9270574228 від 11.03.2017 р.
На виконання наведених положень норм чинного законодавства, контролюючим органом було сформовано та направлено платнику податкову вимогу №351-23 від 09.02.2016 р. (а.с.16).
Отже, сума податкового зобов'язання у розмірі 52 988,16грн. є саме податковим боргом відповідача.
Позивачем здійснені всі передбачені чинним законодавством заходи щодо стягнення податкового боргу у розмірі 52 988,16 грн.
Щодо решти позовних вимог, суд зазначає, що позивачем не доведено наявність за відповідачем заборгованості у розмірі 2 013,35грн. та здійснення всіх передбачених законом дій, що передують стягненню в судовому порядку.
Враховуючи викладене тавідсутність відзиву відповідача щодо суті позову, в тому числі проплат на погашення існуючої заборгованості, суд приходить до висновку, що позов підлягає частковому задоволенню, а саме, кошти в розмірі 52 988,16грн. підлягають стягненню зрахунків відповідача в обслуговуючих банках.
Керуючись ст.ст.9, 72-77, 242-246, 250, 255, 293,295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позовГоловного управління ДФС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Укрстройкомпані , третя особа: Державна податкова інспекція у Чечелівському районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про стягнення заборгованості - задовольнити частково.
Стягнути податковий борг з Товариства з обмеженою відповідальністю Укрстройкомпані (код ЄДРПОУ 38914985) на користь державного бюджету у розмірі 52988,16грн. (п'ятдесят дві тисячі дев'ятсот вісімдесят вісім гривень 16 копійок) шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків.
В решті позову - відмовити.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тесту судового рішення.
Суддя (підпис) Рішення не набрало законної сили станом на 12.01.2018 Суддя З оригіналом згідно Помічник судді ОСОБА_1 ОСОБА_2
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.01.2018 |
Оприлюднено | 02.02.2018 |
Номер документу | 71906843 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні