Рішення
від 25.01.2018 по справі 823/2093/17
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 січня 2018 року справа № 823/2093/17

09 годині 07 хвилин м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі: судді - Трофімової Л.В., за участі секретаря - Трегулова Б.Л., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу № 823/2093/17

за позовом Золотоніського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Черкаської області (19700, Черкаська область, м. Золотоноша, вул. Черкаська, 6, ЄДРПОУ 21366610) [представник позивача ОСОБА_1 - за довіреністю]

до приватного акціонерного товариства Газмонтажсервіс (19700, м. Золотоноша, вул. Канівська, 22, ЄДРПОУ 00912528) [представник відповідача - не прибув]

про стягнення боргу з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, прийняв рішення,

Золотоніське об'єднане управління Пенсійного фонду України Черкаської області, звернувшись до суду з адміністративним позовом до приватного акціонерного товариства Газмонтажсервіс , просить стягнути з відповідача заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за період з 01.10.2017 до 30.11.2017 у сумі 181 грн. 18 коп.

18.12.2017 до суду надійшла заява позивача про збільшення позовних вимог, відповідно до якої позивач просить стягнути з відповідача заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах у сумі 38868 грн.76 коп.

В обґрунтування вимог позивач посилається на ті обставини, що відповідач, як платник збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та юридична особа, працівникам якої призначено пенсії на пільгових умовах відповідно до пунктів б - з ст.13 Закону України Про пенсійне забезпечення , відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та п. 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками і застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України зобов'язаний щомісячно відшкодовувати Пенсійному фонду України фактичні витрати на їх виплату та доставку. Розмір фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій зазначається у розрахунках пенсійних витрат, що надаються позивачем відповідачеві щомісячно. У порушення вказаного обов'язку, відповідач не відшкодував позивачеві фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених його колишнім працівникам відповідно до пунктів б - з ст. 13 Закону України Про пенсійне забезпечення , за серпень-грудень 2017 року у сумі 38868 грн.76 коп.

Обгрунтовуючи збільшення позовних вимог, позивач зазначив, що у відповідача працював ОСОБА_2, пенсія якому призначена відповідно до ст.13 Закону України Про пенсійне забезпечення на виконання постанови Канівського міськрайонного суду Черкаської області від 26.09.2017 у справі № 697/728/17, що набрала законної сили 07.11.2017 відповідно до ухвали Київського апеляційного адміністративного суду від 07.11.2017 у справі № 697/728/17.

У судовому засіданні 25.01.2017 представник позивача позов підтримав у повному обсязі та просив позов задовільнити.

Відповідач, належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду (а.с.19), у судове засідання свого представника не направив, заяви про розгляд справи за відсутності його представника не подав.

Відповідно до ч.1 ст. 205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи, крім випадків, визначених цією статтею. Згідно ч.3 ст.205 КАС України визначено, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов належить задовольнити з огляду на таке.

Відповідно до ч.1 ст.47 КАС України позивач має право на будь-якій стадії судового процесу відмовитися від позову. Позивач має право змінити предмет або підстави позову, збільшити або зменшити розмір позовних вимог шляхом подання письмової заяви до закінчення підготовчого засідання або не пізніше ніж за п'ять днів до першого судового засідання, якщо справа розглядається у порядку спрощеного позовного провадження. У даній справі позивачем подано заяву про збільшення позовних вимог не пізніше ніж за п'ять днів до першого судового засідання та копію заяви направлено відповідачеві рекомендованим листом (а.с.37).

Суд встановив, що приватне акціонерне товариство Газмонтажсервіс , як суб'єкт господарювання - юридична особа, ЄДРПОУ 00912528, зареєстроване 31.12.1996.

Згідно п.1 ст.1 Закону України Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування (надалі - Закон № 400/97-ВР) платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є: суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.

Відповідно до абз.4 п.1 ст.2 Закону № 400/97-ВР для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 ст.1 цього Закону, крім платників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені у пп.4 п.291.4 ст.291 Податкового кодексу України, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів б - з ст.13 Закону України Про пенсійне забезпечення до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого ст.26 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (далі - Закон № 1058-IV).

Згідно ч.1 ст.3, п.1 ст.4 Закону № 400/97-ВР збір на обов'язкове державне пенсійне страхування платники збору сплачують до Пенсійного фонду України у порядку, визначеному законодавством України; на обов'язкове державне пенсійне страхування встановлюються ставки збору у таких розмірах: 100 відсотків від об'єкта оподаткування, визначеного абз.4 п.1 ст.2 цього Закону.

Законом № 1058-IV (п.2 р.XV Прикінцевих положень) зокрема передбачено, що пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України Про пенсійне забезпечення . У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до ст.27 та з урахуванням норм ст.28 цього Закону. При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

Згідно п.6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 за № 64/8663 (надалі - Інструкція) відшкодовуються витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у таких розмірах: для платників, зазначених у пп.2.1.1 п.2.1 цієї Інструкції (крім платників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені у пп.4 п.291.4 ст.291 Податкового кодексу України), - також 100 відсотків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до абз.1 ч.2 Прикінцевих положень Закону застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.

Інструкцією (п. 6.4, п. 6.5) передбачено, що розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається органами Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону (згідно з додатками 6 та 7), що надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом місяця з новопризначених (перерахованих) пенсій. Розрахунки складаються на підставі відомостей відділів з призначення пенсій органів Пенсійного фонду України, що подаються згідно з додатком 8 та додатком 8а до 1 січня поточного року та протягом місяця з дня прийняття рішення про призначення нової пенсії.

Відповідно до п.6.7 Інструкції підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

У разі призначення пенсій на пільгових умовах особам, які мають необхідний стаж роботи не за місцем призначення цієї пенсії, орган Пенсійного фонду за місцем призначення пенсії надсилає розрахунок згідно з додатками, зазначеними у п.6.4 цієї глави для зазначених підприємств, у двох примірниках через орган Пенсійного фонду за місцезнаходженням цього підприємства. Відшкодування сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у таких випадках здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцезнаходженням підприємства (п.6.8).

Згідно наданих відповідачеві розрахунків фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за період з 01.10.2017 до 31.12.2017 становлять 38868 грн. 76 коп. (а.с.21), проте відповідачем станом на час розгляду справи не відшкодовані.

Відповідач, як юридична особа, працівники якого вийшли на пільгову пенсію (підтверджується наявною у матеріалах справи копією довідки про особливий характер праці, виданої ОСОБА_3 (а.с.13) та постановою Канівського міськрайонного суду Черкаської області від 26.09.2017 у справі № 697/728/17, що набрала законної сили 07.11.2017, за якою Канівське об'єднане управління Пенсійного фонду України Черкаської області зобов'язано призначити ОСОБА_2 пенсію за віком на пільгових умовах з дня звернення про призначення пенсії, а саме з 26.08.2016, зарахувавши йому період роботи з 13.11.1981 по 23.06.1997 на посаді електрозварювальника в Золотоніській ПМК-2 тресту Черкасспецсільхозмонтаж , перейменоване в Золотоніську СПМК 2 тресту Черкасагроспецмонтаж , яке в подальшому було реорганізовано в ВАТ Газмонтажсервіс до пільгового стажу за Списком № 2, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, відповідно до ст.13 Закону України Про пенсійне забезпечення ) та зобов'язаний відшкодовувати Пенсійному фонду витрати на виплату та доставку пільгових пенсій цим працівникам.

Згідно ч.4 ст.78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Орган влади зобов'язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень (рішення ЄСПЛ у справі Suominen проти Фінляндії, № 37801/97, п. 36, від 01.07.2003). Межі, до яких суд має виконати обов'язок щодо обґрунтування рішення, може різнитися залежно від природи рішення та оцінюватися у контексті обставин кожної справи (рішення ЄСПЛ у справі Ruiz Torija et Hiro Balani проти Іспанії, № 18390/91, п. 29 від 09.12.1994).

Для цілей і завдань адміністративного судочинства публічно-владну управлінську функцію варто розуміти, зокрема як діяльність усіх суб'єктів владних повноважень з виконання покладених на них Конституцією чи законами України завдань. Відповідно до ч.1 ст.58 Закону № 1058-IV Пенсійний фонд є органом, який здійснює керівництво та управління солідарною системою, провадить збір, акумуляцію та облік страхових внесків, призначає пенсії та підготовляє документи для її виплати, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій, допомоги на поховання, здійснює контроль за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду, вирішує питання, пов'язані з веденням обліку пенсійних активів застрахованих осіб на накопичувальних пенсійних рахунках, здійснює адміністративне управління Накопичувальним фондом та інші функції, передбачені цим Законом і статутом Пенсійного фонду.

Відповідно до п.1 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах, а також про об'єднані управління, затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України від 22.12.2014 № 28-2 (надалі Положення № 28-2) Управління Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах, а також об'єднані управління є територіальними органами Пенсійного фонду України. Згідно п.4 Положення № 28-2 управління Фонду відповідно до покладених на нього завдань: забезпечує додержання підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності та громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які на законних підставах перебувають на території України, вимог актів законодавства про пенсійне забезпечення; забезпечує надходження від сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, інших коштів, ведення обліку їх надходжень та платників відповідно до законодавства; планує доходи та видатки коштів Фонду в районі (місті), у межах своєї компетенції забезпечує виконання бюджету Фонду; забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій; здійснює стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не нарахованих та/або не сплачених сум страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (далі - страхові внески) та інших платежів; застосовує фінансові санкції, передбачені законом; здійснює інші повноваження, визначені законом.

КАС України (ч.4 ст.5) передбачено, що суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України.

Законом № 1058-IV передбачено, що спори, які виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються органами Пенсійного фонду та у судовому порядку (ст.23).

Згідно наданих відповідачеві розрахунків фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за період з 01.10.2017 до 30.11.2017 стосовно ОСОБА_3 становлять 181 грн. 18 коп., за період з 01.12.2017 до 31.12.2017 стосовно ОСОБА_2 становлять 38687 грн. 58 коп. Загальна сума фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах становить 38868 грн. 76 коп., проте ПрАТ Газмонтажсервіс не відшкодована.

КАС України (п.1 ст.77) визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 цього Кодексу.

Зважаючи на обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, докази щодо їх підтвердження, керуючись актами законодавства щодо цих правовідносин, суд дійшов висновку, що позов належить задовольнити.

Відповідно до КАС України (ч.2 ст.139) при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 14, 139, 241-246, 255, 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з приватного акціонерного товариства Газмонтажсервіс (19700, Черкаська область, м. Золотоноша, вул. Канівська, 22, код ЄДРПОУ 00912528) на користь Золотоніського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Черкаської області (19700, Черкаська область, м. Золотоноша, вул. Черкаська, 6, код ЄДРПОУ 21366610) заборгованість з фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій у сумі 38868 (тридцять вісім тисяч вісімсот шістдесят вісім) грн.76 коп.

Копію рішення направити учасникам справи.

Рішення набирає законної сили відповідно до вимог ст.255 КАС України після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, яка може бути подана протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення може бути оскаржене у апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295-297 КАС України шляхом подання до суду першої інстанції до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи з урахуванням п.п.15.5. п.15 ч.1 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повне судове рішення складено 30.01.2018.

Суддя Л.В. Трофімова

Дата ухвалення рішення25.01.2018
Оприлюднено02.02.2018
Номер документу71908223
СудочинствоАдміністративне
Сутьзбільшення позовних вимог не пізніше ніж за п'ять днів до першого судового засідання та копію заяви направлено відповідачеві рекомендованим листом (а.с.37

Судовий реєстр по справі —823/2093/17

Рішення від 25.01.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

Ухвала від 11.01.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

Ухвала від 26.12.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

Ухвала від 14.12.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні