Справа № 131/96/18
УХВАЛА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"30" січня 2018 р.
Слідчий суддя Іллінецького районного суду Вінницької області ОСОБА_1 ,
при секретарі ОСОБА_2 ,
розглянувши в м. Іллінці клопотання слідчого Іллінецького ВП Гайсинського ВП ГУНП у Вінницькій області про призначення перевірки у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42017021240000179, від 23 жовтня 2017 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 241 КК України,
В С Т А Н О В И В:
Слідчий Іллінецького ВП Гайсинського ВП ГУНП у Вінницькій області ОСОБА_3 за погодженням із прокурором Немирівської місцевої прокуратури Вінницької області звернувся до суду із клопотанням про призначення позапланової перевірки, в якому зазначив, що 18.10.2017 до Іллінецького ВП Гайсинського ВП ГУНП у Вінницькій області надійшло повідомлення ОСОБА_4 , жительки АДРЕСА_1 , зареєстроване в ЖЄО № 2757 від 18.10.2017 про те, що в с. В`язовиця Іллінецького району Вінницької області громадянин ОСОБА_5 здійснює незаконне випалення деревного вугілля, забруднюючи навколишнє середовище.
За даним фактом 23.10.2017 розпочато розслідування за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 241 КК України.
В ході досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_5 здійснює свою підприємницьку (виробничу) діяльність з виготовлення та реалізації деревного вугілля на земельній ділянці з кадастровим номером 0521282400:05:001:0004, площею 2,1852 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 .
Згідно витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ- 0507779632018 від 23.01.2018, земельна ділянка за кадастровим номер 0521282400:05:001:0004, площею 2,1852 га, яка знаходиться в АДРЕСА_1 , належить Жорницькій сільській раді на підставі рішення 17 сесії 5 скликання органу місцевого самоврядування Жорницької сільської ради від 22.09.2009 та орендована ОСОБА_6 , жителем АДРЕСА_2 , строком на 49 років.
Так, з огляду на особливості об`єктивної сторони розслідуваного злочину та його безпосередній об`єкт, з метою встановлення або спростування факту наявності або відсутності суспільно небезпечних наслідків у вигляді забруднення або зміни природних властивостей атмосферного повітря шкідливими для життя, здоров`я людей або для довкілля речовинами, відходами або іншими матеріалами виробництва, що створюють небезпеку для життя чи здоров`ю людей або довкіллю, а також відповідності здійснюваної діяльності передбаченим нормативно-правовими спеціальним правилам, виникла необхідність у необхідність призначення та проведення спеціальної позапланової перевірки, яку необхідно доручити Державній екологічній інспекції у Вінницькій області, на вирішення якої поставити наступні питання:
-чи є в повітрі, що відібрано на території, прилеглій до земельної ділянки з кадастровим номером 0521282400:05:001:0004, площею 2,1852 га, яка знаходиться в АДРЕСА_1 , екологічно небезпечні речовини? Якщо так, то яка їх концентрація, джерело їх походження та чи є перевищення їх концентрацій порівняно з граничнодопустимими концентраціями?
-чи є перевищення концентрації екологічно небезпечних речовин у повітрі порівняно із значеннями, установленими нормативами?
-чи могла виробнича діяльність потенційно небезпечного об`єкта, розташованого на земельній ділянці з кадастровим номером 0521282400:05:001:0004, площею 2,1852 га, яка знаходиться в АДРЕСА_1 , призвести до погіршення якості повітря на прилеглих територіях?
-чи є елементи речової обстановки на земельній ділянці з кадастровим номером 0521282400:05:001:0004, площею 2,1852 га, яка знаходиться в АДРЕСА_1 , джерелом поширення екологічно небезпечних речовин?
-які гранично допустимі викиди шкідливих речовин в атмосферне повітря для виробничого об`єкта, розташованого на земельній ділянці з кадастровим номером 0521282400:05:001:0004, площею 2,1852 га, яка знаходиться в АДРЕСА_1 ?
-яка екологічна шкода заподіяна в результаті порушень правил охорони навколишнього середовища, її можливі наслідки?
-який розмір збитків від забруднення навколишнього природного середовища, що завдані внаслідок здійснюваної діяльності?
Тому слідчий просить призначити в кримінальному провадженні № 42017021240000179, внесеному до ЄРДР 23.10.2017, позапланову перевірку, проведення якої доручити Державній екологічній інспекції у Вінницькій області, з метою встановлення шкоди, завданої атмосферному повітрю незаконною господарською діяльністю та її наслідків для населення та природи.
Слідчий в судове засідання не з`явився, натомість подав до суду заяву, в якій клопотання підтримав, просить його задоволити та розглянути його за його відсутності.
Прокурор в судове засідання не з`явився, подав до суду заяву про розгляд клопотання за його відсутності, при цьому просить його задоволити.
Розглянувши клопотання слідчого, дослідивши надані слідчим докази, доходжу висновку про необхідність його задоволення з наступних мотивів.
Доказуванню у кримінальному провадженні, відповідно до п. 1, 3 ч. 1 ст. 91 КПК України, підлягають подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення), вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, а саме доказування, відповідно до ч. 2 ст. 91 КПК України полягає у збиранні, перевірці та оцінці доказів.
Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, серед іншого, шляхом отримання від органів державної влади актів перевірок.
Згідно з ч. 2 ст. 84 КПК України, одним із процесуальних джерел доказів є документи, до яких п. 4 ч. 2 ст. 99 КПК України віднесено і акти перевірок.
Відповідно до п. 1 Положення «Про Державну екологічну інспекцію» затвердженого указом Президента України № 454/2011 від 13.04.2011 (далі - Положення), Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України (далі - Міністр). Держекоінспекція України входить до системи органів виконавчої влади та утворюється для забезпечення реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Згідно п.п.п. Г, п.п. 2 п. 4 Положення, здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про охорону атмосферного повітря, зокрема щодо: виконання загальнодержавних, галузевих або регіональних природоохоронних програм; наявності та додержання умов дозволів на викиди забруднюючих речовин; забезпечення безперебійної ефективної роботи і підтримання у справному стані споруд, устаткування та апаратури для очищення викидів забруднюючих речовин; додержання нормативів у галузі охорони атмосферного повітря; додержання екологічних показників нафтопродуктів (бензину автомобільного та дизельного палива), які реалізуються шляхом оптової та роздрібної торгівлі суб`єктами господарювання; порядку провадження діяльності, спрямованої на штучні зміни стану атмосфери і атмосферних явищ у господарських цілях; надання своєчасної, повної та достовірної інформації про стан атмосферного повітря, визначення видів і обсягів забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря.
Відповідно до п.п. 5, 12 п. 6 Положення, Держекоінспекція України для виконання покладених на неї завдань має право проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції, видавати за їх результатами обов`язкові для виконання приписи, розпорядження; розраховувати розмір збитків, заподіяних державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства, та пред`являти претензії.
На даний час з КПК України виключено п. 6 ч. 2 ст. 36 та п. 4 ч. 2 ст. 40, якими прокурору, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням, та слідчому надавались повноваження призначати ревізії та перевірки у порядку, визначеному законом.
Таким чином, єдиним можливим процесуальним шляхом для призначення перевірки дотримання вимог законодавства про охорону атмосферного повітря під час кримінального провадження є отримання судового рішення (ухвали слідчого судді) про призначення такої перевірки, тому вважаю за необхідне призначити позапланову перевірку у межах кримінального провадження № 42017021240000179 від 23.10.2017, проведення якої покласти на Державну екологічну інспекцію у Вінницькій області.
На підставі наведеного, керуючисьст.ст. 36, 84, 93 КПК України -
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого Іллінецького ВП Гайсинського ВП ГУНП у Вінницькій області ОСОБА_3 задовольнити.
Призначити у кримінальному провадженні № 42017021240000179 від 23.10.2017 позапланову перевірку дотримання вимог законодавства про охорону атмосферного повітря на земельній ділянці площею 2,1852 га, з кадастровим номером 0521282400:05:001:0004, яка знаходиться в АДРЕСА_1 , та суміжних із вказаною площею територій, на вирішення якої поставити наступні питання:
-чи є в повітрі, що відібрано на території прилеглій до земельної ділянки площею 2,1852 га, з кадастровим номером 0521282400:05:001:0004, яка знаходиться в АДРЕСА_1 , екологічно небезпечні речовини? Якщо так, то яка їх концентрація, джерело їх походження та чи є перевищення їх концентрацій порівняно з граничнодопустимими концентраціями?
-чи є перевищення концентрації екологічно небезпечних речовин у повітрі порівняно із значеннями, установленими нормативами?
-чи могла виробнича діяльність потенційно небезпечного об`єкта, розташованого на земельній ділянці площею 2,1852 га, з кадастровим номером 0521282400:05:001:0004, яка знаходиться в АДРЕСА_1 , призвести до погіршення якості повітря на прилеглих територіях?
-чи є елементи речової обстановки на земельній ділянці з кадастровим номером 0521282400:05:001:0004, площею 2,1852 га, яка знаходиться в АДРЕСА_1 , джерелом поширення екологічно небезпечних речовин?
-які граничнодопустимі викиди шкідливих речовин у атмосферне повітря для виробничого об`єкта, розташованого на земельній ділянці площею 2,1852га, з кадастровимномером 0521282400:05:001:0004, яка знаходиться в АДРЕСА_1 ?
-яка екологічна шкода заподіяна в результаті порушень правил охорони навколишнього середовища, її можливі наслідки?
-який розмір збитків від забруднення навколишнього природного середовища, що завдані внаслідок здійснюваної діяльності?
Проведення позапланової перевірки доручити інспекторам з охорони навколишнього природного середовища Вінницької області Державної екологічної інспекції у Вінницькій області (м. Вінниця, вул. 600-річчя, 19, 21000).
Копію ухвали направити начальникові Державній екологічній інспекції у Вінницькій області для організації виконання.
Ухвала є остаточною та оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя:
Суд | Іллінецький районний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2018 |
Оприлюднено | 01.03.2023 |
Номер документу | 71925205 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Іллінецький районний суд Вінницької області
Олексієнко О. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні