Ухвала
від 01.02.2018 по справі 808/1948/16
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ПРО ПОВЕРНЕННЯ ЗАЯВИ ПРО РОЗ'ЯСНЕННЯ СУДОВОГО РІШЕННЯ

ОСОБА_1

01 лютого 2018 року Справа № 808/1948/16 м.Запоріжжя Суддя Запорізького окружного адміністративного суду Батрак І.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву відповідача про роз'яснення постанови суду у адміністративній справі

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Запорізький сталеливарний завод

до Запорізької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області

про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Запорізький сталеливарний завод (далі - позивач або ТОВ ЗСЗ ) звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду (далі - суд) із позовом до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - відповідач або ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя ГУ ДФС у Запорізькій області), в якому просило:

визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не здійснення коригування у системі електронного адміністрування ПДВ позивача на суму 1 602 398,00 грн.;

зобов'язати відповідача збільшити суму, на яку платник ТОВ Запорізький сталеливарний завод має зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, та відобразити це у системі електронного адміністрування ПДВ у розмірі 1 602 398,00 грн.

Постановою суду від 14.12.2016 у справі № 808/1948/16, яка набрала законної сили 27.02.2017, адміністративний позов задоволено, визнано протиправною бездіяльність Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області щодо не здійснення коригування у системі електронного адміністрування ПДВ позивача на суму 1 602 398,00 грн.; зобов'язано Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі м. Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області відобразити у системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму, на яку платник Товариство з обмеженою відповідальністю Запорізький сталеливарний завод має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних у розмірі 1 602 398,00 грн.; присуджено на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Запорізький сталеливарний завод суму судового збору 2 756,00 грн. (дві тисячі сімсот п'ятдесят шість гривень 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області.

Ухвалою суду від 13.04.2017 судом здійснено заміну первинного відповідача (боржника) по справі Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі м. Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області на його правонаступника Запорізьку об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Запорізькій області (код ЄДРПОУ 39488184, адреса: 69001, м. Запоріжжя, вул. Перемоги, 14).

Ухвалою суду від 05.10.2017, яка залишена без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного суду від 27.11.2017, відмовлено у задоволенні заяви Запорізької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області про роз'яснення постанови Запорізького окружного адміністративного суду від 14.12.2016 у даній справі.

Крім того, відповідно до ухвали суду від 09.01.2018 заява Запорізької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області про роз'яснення судового рішення повернута без розгляду.

30.01.2018 до суду від представника відповідача надійшла повторна заява про роз'яснення постанови від 14.12.2016, у якій посилаючись на Постанову Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 №569, якою затверджений Порядок електронного адміністрування ПДВ, яким визначено механізм відкриття та закриття рахунків у системі електронного адміністрування ПДВ, особливості складання податкових накладних та розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних у такій системі, а також механізм проведення розрахунків з бюджетом, а саме п. 5 вищезазначеного Порядку вказує, що електронні рахунки відкриваються виключно та на підставі реєстру платників податку, який ДФС надсилає Казначейству не раніше ніж за один робочий день до дати реєстрації особи платником податку. Повідомляє, що коригування у системі Архів електронної звітності підсистеми Реєстр операцій ПДВ сум залишків від'ємного значення податку технічно не можливо, оскільки відображення показників податкової звітності, у тому числі червня 2015 року у системі електронного адміністрування ПДВ здійснюється автоматично, а тому врахувати суму від'ємного значення в уточнюючій декларації з ПДВ за червень 2015 року неможливо. Посилається на приписи ст. 19-3 Податкового кодексу України, Положення про Запорізьку ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області, затвердженого наказом ДФС України від 26.08.2014 №76 та просить роз'яснити виконання судового рішення, у зв'язку із тим, що вирішення технічних питань функціонування системи електронного адміністрування ПДВ не здійснюється на районному (обласному) рівні.

Згідно з ч.3 ст. 254 КАС України суд розглядає заяву про роз'яснення судового рішення у порядку, в якому було ухвалено відповідне судове рішення, протягом десяти днів з дня її надходження. У разі необхідності суд може розглянути питання роз'яснення судового рішення в судовому засіданні з повідомленням учасників справи та державного виконавця. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового засідання, не перешкоджає розгляду заяви.

За приписами п.10 ч.1 ст. 4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

За таких обставин, суд вважає за можливе провести судове засідання без виклику учасників справі, на основі наявних у суду матеріалів у порядку письмового провадження.

За приписами ч. 1, 2 ст. 254 КАС України за заявою учасника справи, державного виконавця суд роз'яснює ухвалене ним судове рішення, яке набрало законної сили, не змінюючи змісту судового рішення, шляхом постановлення ухвали. Подання заяви про роз'яснення судового рішення допускається, якщо воно ще не виконано або не закінчився строк, протягом якого судове рішення може бути подане для примусового виконання.

Так, відповідно до ч.1 ст.167 КАС України будь-яка письмова заява, клопотання, заперечення повинні містити:

1) повне найменування (для юридичних осіб) або ім'я (прізвище, ім'я та по батькові) (для фізичних осіб) особи, яка подає заяву чи клопотання або заперечення проти них, її місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України;

2) найменування суду, до якого вона подається;

3) номер справи, прізвище та ініціали судді (суддів), якщо заява (клопотання, заперечення) подається після постановлення ухвали про відкриття провадження у справі;

4) зміст питання, яке має бути розглянуто судом, та прохання заявника;

5) підстави заяви (клопотання, заперечення);

6) перелік документів та інших доказів (за наявності), що додаються до заяви (клопотання, заперечення);

7) інші відомості, які вимагаються цим Кодексом.

Судом встановлено, що заява представника Запорізької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області про роз'яснення судового рішення не відповідає вимогам ч.1 ст.167 КАС України, а саме не містить повного найменування особи, яка подає заяву, її місцезнаходження, ідентифікаційного коду юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України.

Крім того, відповідно до ч.2 ст.167 КАС України якщо заяву (клопотання, заперечення) подано без додержання вимог частини першої цієї статті і ці недоліки не дають можливості її розглянути, або якщо вона є очевидно безпідставною та необґрунтованою, суд повертає таку заяву (клопотання, заперечення) заявнику без розгляду.

Суд зауважує, що підставою для роз'яснення судового рішення як засобу усунення недоліків ухваленого судового акта є його неясність, невизначеність. Фактично роз'ясненням рішення є зміна форми його викладення таким чином, щоб ті частини судового акта, які викликають труднощі для розуміння, були висвітлені ясніше та зрозуміліше. При цьому суд, роз'яснюючи рішення, не вправі вносити будь-які зміни в існуюче рішення.

Проте, у поданій заяві про роз'яснення судового рішення заявником не визначено, що саме в резолютивній частині постанови є незрозумілим, у чому полягає незрозумілість рішення, які припускаються варіанти тлумачення рішення, а лише посилається на те, що виконання постанови Запорізького окружного адміністративного суду на районному або обласному рівні не передбачено законодавчими актами та технічно є неможливим.

Тобто, фактично заявник в заяві про роз'яснення судового рішення лише висловлює власну позицію щодо неможливості виконання відповідачем рішення суду в частині зобов'язання відобразити у системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму, на яку ТОВ Запорізький сталеливарний завод має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних у розмірі 1 602 398,00 грн., що не узгоджується з приписами 254 КАС України.

Крім того, обставини на які посилається заявник, як на підставу для роз'яснення судом рішення по справі, вже були підставою для звернення із аналогічною заявою, за результатами розгляду якої судом 05.10.2017 винесена ухвала про відмову у задоволенні заяви Запорізької ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області про роз'яснення постанови Запорізького окружного адміністративного суду від 14.12.2016 у даній справі, яка залишена без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного суду від 27.11.2017. Інші (додаткові) підстави заявником суду не наведені.

Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що заява про роз'яснення судового рішення не відповідає вимогам встановлених частиною першої статті 167 КАС України, а також є необґрунтованою, у зв'язку із чим підлягає поверненню заявнику без розгляду.

Керуючись ст. ст. 167, 243, 248, 254 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Повернути Запорізькій об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області заяву про роз'яснення постанови Запорізького окружного адміністративного суду від 14.12.2016 у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Запорізький сталеливарний завод до Запорізької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії - без розгляду.

Ухвала, постановлена судом в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, у відповідності до ч. 2 ст. 256 КАС України набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст. 294, 295, 297 КАС України.

Суддя І.В.Батрак

Дата ухвалення рішення01.02.2018
Оприлюднено01.02.2018
Номер документу71933398
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —808/1948/16

Постанова від 25.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 22.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 15.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 01.03.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 01.03.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 07.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 13.02.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 01.02.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 12.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 09.01.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні