МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 січня 2018 р. Справа № 814/2576/17 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Лісовської Н.В., суддів Мельника О.М., Мороза А.О., розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Еверест-Агро , вул. Артилерійська, 22/1, м. Миколаїв, 54030
до відповідача:Державної фіскальної служби України, Львівська площа, 8, м. Київ, 04655
про:визнання протиправним та скасування рішення від 17.11.2017 року № 298477/37043265, зобов'язання вчинити певні дії, ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія Еверест-Агро (далі - позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач), в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 17.11.2017 року № 298477/37043265 про відмову Товариству з обмеженою відповідальністю Компанія Еверест-Агро у реєстрації в єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 8 від 24.10.2017 року;
- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Еверест-Агро № 8 від 24.10.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідачем в електронній квитанції від 10.11.2017 року про зупинення реєстрації податкової накладної № 8 від 24.10.2017 року не зазначено конкретного критерію ризику, достатнього для зупинення, а в подальшому й для відмови в реєстрації податкової накладної. Отже, рішення відповідача про відмову в реєстрації податкової накладної від 17.11.2017 року є протиправним та підлягає скасуванню з зобов'язанням його прийняти рішення про реєстрацію податкової накладної.
Ухвалою суду від 30.11.2017 року відкрито провадження у справі, судовий розгляд справи призначено на 19.12.2017 року.
Представник позивача в судове засідання не з'явився. Ухвала від 30.11.2017 року, надіслана на адресу позивача, без вручення адресату повернулась до суду з відміткою за закінченням терміну зберігання .
Ухвалою суду від 19.12.2017 року постановлено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження, розгляд справи відкладено до 24.01.2017 року.
Представники сторін в судове засідання не з'явились, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлені належним чином. Відповідач надав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження; відзив на позовну заяву від відповідача до суду не надав.
Суд, за приписами ч. 9 ст. 205 КАС України, розглядає справу в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія Еверест-Агро зареєстровано як юридична особа 02.06.2010 року. Підприємство з 03.06.2010 року перебуває на обліку в ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління ДФС у Миколаївській області, є платником податку на додану вартість.
Основним видом діяльності ТОВ Компанія Еверест-Агро є оптова торгівля хімічними продуктами (код за КВЕД 46.75). Тривалий час ТОВ Компанія Еверест-Агро працює у сфері сільського господарства з купівлі-продажу засобів захисту рослин, насіння гібридів соняшнику, добрива та підкорму. Для провадження основного напрямку діяльності має відповідну матеріальну-технічну базу та трудовий персонал.
На підставі договору купівлі-продажу № 35 від 16.11.2015 року ТОВ Компанія Еверест-Агро постачає продукцію ФГ Адмірал-Агро . Специфікацією № 18/10-2017 від 18.10.2017 року між ТОВ Компанія Еверест-Агро та ФГ Адмірал-Агро було узгоджено поставку насіння гібридів соняшнику маркування П63ЛЕ113 (Імпорт) в кількості 100 мішків та соняшнику маркування П64ЛЕ25 (Імпорт) в кількості 100 мішків на загальну вартість
1030000,00 грн., в т.ч. ПДВ у розмірі 171666,67 грн. На підставі рахунку № 79 від 18.10.2017 року ФГ Адмірал-Агро здійснено 100% попередню оплату за товар на поточний рахунок ТОВ Компанія Еверест-Агро , що підтверджується платіжним дорученням № 336 від 24.10.2017 року та банківською випискою.
Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України), при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
За результатами здійснення вказаної операції позивачем виписана податкова накладна № 8 від 24.10.2017 року на загальну суму 1030000,00 грн., в тому числі ПДВ у розмірі 171666,67 грн.
10.11.2017 року вказану податкову накладну подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.
10.11.2017 року позивачем отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку корегування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, в якій зазначено, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної зупинена, оскільки подана позивачем податкова накладна не відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п. 6 Критеріїв оцінки ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 (далі - Критерії). Також в квитанції зазначено наступне: За результатами опрацювання СМОКР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТЗЕД: 1206. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпаний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу .
10.11.2017 року, на виконання зазначених вище вимог податкового законодавства, ТОВ Компанія Еверест-Агро було подано відповідачу додаток № 1 (таблицю) до Критеріїв, а також подано Повідомлення № 3 з поясненнями та копіями документів до податкової накладної № 8 від 24.10.2017 року.
Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації 17.11.2017 року прийнято рішення № 298477/37043265 про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 24.10.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної, згідно вказаного рішення, є надання платником податку документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку корегування.
У відповідності до п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Згідно п. 74.2 ст. 74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Пунктом 6 Критеріїв передбачено, що моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС згідно з за такими критеріями:
1) обсяг постачання товару / послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної/розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V ПК України.
У квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку корегування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.11.2017 року зазначено критерій, який взагалі відсутній у п. 6 Критеріїв.
Згідно постанови Кабінету Міністрів України Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації від 29.03.2017 року № 190 (далі - Постанова № 190) встановлено, що комісія Державної фіскальної служби приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.
Підставами для прийняття комісією Державної фіскальної служби рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
В рішенні комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 17.11.2017 року № 298477/37043265 не зазначено які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
Крім того, усі первинні документи, оформлені в межах договору поставки від 16.11.2015 року № 35, відповідають нормам Податкового кодексу України та Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність .
На підставі ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідач законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення суду не довів. Натомість позивачем надані усі необхідні докази в підтвердження викладених ним обставин та обґрунтування його позовних вимог.
Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне адміністративний позов задовольнити повністю.
У відповідності до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 205, 241 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Еверест-Агро (місцезнаходження: вул. Артилерійська, 22/1, м. Миколаїв, 54030, код ЄДРПОУ 37043265) до Державної фіскальної служби України (місцезнаходження: Львівська площа, 8, м. Київ, 04655, код ЄДРПОУ 39292197) - задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 17.11.2017 року № 298477/37043265 про відмову Товариству з обмеженою відповідальністю Компанія Еверест-Агро у реєстрації в єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 8 від 24.10.2017 року.
3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Еверест-Агро № 8 від 24.10.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Еверест-Агро (код ЄДРПОУ 37043265) судові витрати у розмірі 3200,00 грн. (три тисячі двісті гривень 00 копійок).
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 29.01.2018 року.
Головуючий суддя Н. В. Лісовська
Судді А.О. Мороз
ОСОБА_1
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2018 |
Оприлюднено | 01.02.2018 |
Номер документу | 71933861 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Лісовська Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні