Рішення
від 26.01.2018 по справі 816/2192/17
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 січня 2018 року м. ПолтаваСправа № 816/2192/17

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Сич С.С.,

за участю:

секретаря судового засідання - Костіної А.В.,

представників позивача - ОСОБА_1, ОСОБА_2,

за результатами підготовчого засідання у справі за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області до Дитячого ревматологічного санаторію "Ліщинівка" про застосування заходів реагування в сфері державного нагляду (контролю), -

В С Т А Н О В И В:

07 грудня 2017 року ОСОБА_2 управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області /надалі - позивач/ звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Дитячого ревматологічного санаторію "Ліщинівка" /надалі - відповідач; ДРС "Ліщинівка"/, у якій просить:

- застосувати до Дитячого ревматологічного санаторію "Ліщинівка" (ідентифікаційний код 01999135) заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації житлового будинку № 5 за адресою: Полтавська область, Кобеляцький район, смт. Білики, вул. Марченка, 1, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки;

- встановити Дитячому ревматологічному санаторію "Ліщинівка" (ідентифікаційний код 01999135) наступний порядок і спосіб виконання судового рішення - шляхом заборони на користування за призначенням та відключення від електропостачання будинку № 5 за адресою: Полтавська область, Кобеляцький район, смт. Білики, вул. Марченка, 1;

- покласти на Кобеляцький районний сектор Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області (39200, Полтавська область, м. Кобеляки, вул. Полтавська, 2) обов'язок контролю за дотриманням до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки Дитячим ревматологічним санаторієм "Ліщинівка" (ідентифікаційний код 01999135) заборони на користування за призначенням та відключенням від електропостачання житлового будинку № 5 за адресою: Полтавська область, Кобеляцький район, смт. Білики, вул. Марченка, 1.

- звернути постанову до негайного виконання.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що за результатами позапланової перевірки щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки ДРС "Ліщинівка" встановлено та зафіксовано у акті перевірки №223 від 24.11.2017 порушення відповідачем вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, які мали місце при експлуатації житлового будинку № 5 за адресою: Полтавська область, Кобеляцький район, смт. Білики, вул. Марченка, 1. Вказує, що подальша експлуатація вказаної будівлі створює загрозу життю та здоров'ю людей, а відтак, слід застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації вказаної будівлі.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2017 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено попереднє судове засідання на 26 грудня 2017 року /а.с. 2-3/.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 26 грудня 2017 року відкладено підготовче засідання у справі до 10 год. 00 хв. 26 січня 2018 року /а.с. 37-38/.

Представники позивача у підготовчому засіданні позовні вимоги підтримали та просили їх задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, у матеріалах справи наявні докази, що він належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання; про причини неявки в судове засідання не повідомив, надіслав до суду заяву про визнання адміністративного позову у повному обсязі та про розгляд справи за його відсутності /а.с. 44-45/.

Відповідно до частини 1 статті 181 Кодексу адміністративного судочинства України підготовче засідання проводиться за правилами, встановленими главою 6 розділу II цього Кодексу, з урахуванням особливостей підготовчого засідання, встановлених цією главою.

Частиною 1 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Враховуючи зазначене, суд вважає за можливе проводити підготовче засідання за відсутності відповідача.

Відповідно до частини 4 статті 47 Кодексу адміністративного судочинства України крім прав та обов'язків, визначених у статті 44 цього Кодексу, відповідач має право визнати позов повністю або частково, подати відзив на позовну заяву.

За приписами частини 6 статті 47 Кодексу адміністративного судочинства України суд не приймає відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем і не визнає умов примирення сторін, якщо ці дії суперечать закону або порушують чиї-небудь права, свободи чи інтереси.

Процесуальні наслідки подання відповідачем заяви про визнання позову в ході підготовчого провадження передбачені частиною 3 статті 183 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно із якою за результатами підготовчого провадження суд ухвалює рішення суду у випадку визнання позову відповідачем.

За змістом частини 4 статті 183 Кодексу ухвалення в підготовчому засіданні судового рішення у разі відмови від позову, визнання позову, примирення сторін проводиться в порядку, встановленому статтями 189, 190 цього Кодексу.

Статтею 189 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві /частина 1/.

До ухвалення судового рішення у зв'язку з відмовою позивача від позову або визнанням позову відповідачем суд роз'яснює сторонам наслідки відповідних процесуальних дій, перевіряє, чи не обмежений представник відповідної сторони у повноваженнях на їх вчинення /частина 2/.

У разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог /частина 4/.

Суд не приймає відмови від позову, визнання позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси /частина 5/.

Суд не приймає відмову позивача від позову, визнання позову відповідачем у справі, в якій особу представляє її законний представник, якщо його дії суперечать інтересам особи, яку він представляє /частина 6/.

Надаючи оцінку заяві ДРС "Ліщинівка" про визнання позову від 04.01.2018 вих. № 5, суд бере до уваги, що вказана заява підписана головним лікарем ОСОБА_3

Згідно із частиною 3 статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України юридична особа, суб'єкт владних повноважень, який не є юридичною особою, бере участь у справі через свого керівника або члена виконавчого органу, уповноваженого діяти від її (його) імені відповідно до закону, статуту, положення (самопредставництво юридичної особи), або через представника.

Відповідно до положень частин 1, 2 статті 60 Кодексу адміністративного судочинства України представник, який має повноваження на ведення справи в суді, здійснює від імені особи, яку він представляє, її процесуальні права та обов'язки.

Обмеження повноважень представника на вчинення певної процесуальної дії мають бути застережені у виданій йому довіреності або ордері.

Згідно виписки з Єдиного держаного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії ААВ № 285201 керівником ДРС "Ліщинівка" є ОСОБА_3, який має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори.

Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань також підтверджено, що ОСОБА_3 є керівником ДРС "Ліщинівка" та має право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори /а.с. 14-15/

Відповідно до частини 1 статті 10 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.

Відтак судом не встановлено обмежень головного лікаря ДРС "Ліщинівка" ОСОБА_3 у повноваженнях щодо визнання позову.

Перевіряючи, чи дії відповідача про визнання позову не суперечать закону чи не порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси, а також з'ясовуючи наявність законних підстав для задоволення позову, суд виходить з наступного.

Судом встановлено, що ДРС "Ліщинівка" /ідентифікаційний код 01999135/ зареєстрований як юридична особа, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань /а.с. 14-15/.

Згідно довідки ДРС "Ліщинівка" від 24.11.2017 № 212 житловий будинок № 5, який знаходиться по вул. Марченка, 1 в смт. Білики, Кобеляцького району, Полтавської області знаходиться на балансі закладу ДРС "Ліщинівка" /а.с. 16/.

Частиною 2 статті 64 Кодексу цивільного захисту України визначено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

Відповідно до приписів статті 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Пунктом 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1052 /надалі - Положення № 1052/, встановлено, що Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

Згідно з пунктом 3 Положення № 1052 основними завданнями ДСНС є: 1) реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; 2) здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб; 3) внесення на розгляд Міністра внутрішніх справ пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у зазначених сферах; 4) реалізація в межах повноважень, передбачених законом, державної політики у сфері волонтерської діяльності.

Пунктом 7 Положення № 1052 передбачено, що ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Відповідно до частин 1, 2 статті 7 Закону України від 05.04.2007 № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" /надалі - Закон №877-V/ для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові і засвідчується печаткою.

Частиною 7 статті 7 №877-V передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Судом встановлено, що 24 листопада 2017 року на підставі наказу від 02 листопада 2017 року № 7 "Про проведення позапланових перевірок" /а.с. 17-19/ та посвідчення на проведення перевірки від 20 листопада 2017 року № 248 /а.с. 20/ провідним інспектором Кобеляцького РС ГУ ДСНС України у Полтавській області ОСОБА_4 проведено позапланову перевірку щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки ДРС "Ліщинівка", розташованого за адресою: Полтавська область, Кобеляцький район, смт. Білики, вул. Марченка, 1, за результатами якої складено акт від 24 листопада 2017 року № 223, копія якого наявна у матеріалах справи /а.с. 21-24/.

Перевіркою встановлено та зафіксовано у акті перевірки від 24 листопада 2017 року №223, серед іншого, порушення вимог пожежної безпеки, що мали місце у житловому будинку № 5 ДРС "Ліщинівка", а саме:

- електрощит який знаходиться в житловому будинку № 5 не оснащений схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки) (пункт 1.16 розділу 4 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417);

- не проведено вогнезахисний обробіток дерев'яних будівельних конструкцій будівлі житлового будинку № 5 (пункт 2.5 розділу 3 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417);

- в приміщенні житлового будинку № 5 з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів виконане за допомогою скруток (пункт 1.6 розділу 4 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417);

- в приміщенні житлового будинку № 5 здійснюється експлуатація проводів з пошкодженою, або такою, що в процесі експлуатації втратила захисні властивості, ізоляцією (пункт 1.18 розділу 4 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417);

- в приміщенні житлового будинку № 5 допускається користування пошкодженими розетками та з'єднувальними коробками (пункт 1.18 глави 1 розділу 4 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417);

- в коридорі приміщенні житлового будинку № 5 допускається підвішування світильників безпосередньо на струмопровідні проводи, та експлуатація їх зі знятими ковпаками (розсіювачами) (пункт 1.18 розділу 4 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417);

- не проведено замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання будівлі житлового будинку № 5 (пункт 1.20 розділу 4 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417);

- шляхи евакуації в приміщенні житлового будинку № 5 захаращені різними горючими матеріалами (пункт 2.37 розділу 3 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417);

- не обладнана будівля житлового будинку № 5 системами протипожежного захисту - автоматичною пожежною сигналізацією, відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" (пункт 1.2 глави 1 розділу 5 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417, додаток А, таблиця А-1, пункт 8.1 ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту");

- не забезпечені приміщення житлового будинку № 5 первинними засобами пожежогасіння, а саме вогнегасниками, які використовуються для локалізації і ліквідації пожеж у їх початковій стадії розвитку (пункт 3.6 розділу 5 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417).

Встановлення зазначених вище порушень стало підставою для звернення позивача до адміністративного суду з даним позовом.

Відповідно до пункту 1.16 розділу 4 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417, електрощити, групові електрощитки повинні оснащуватися схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки).

Пунктом 2.5 розділу 3 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417, передбачено, що у будинках, крім будинків V ступеня вогнестійкості, дерев'яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) повинні оброблятися засобами вогнезахисту, які забезпечують I групу вогнезахисної ефективності.

Необхідність обробляння засобами вогнезахисту дерев'яних елементів інших конструкцій будинків визначається відповідними нормативними документами за видами будинків.

Згідно з пунктом 1.6 розділу 4 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417, з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів мають здійснюватися за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів.

Місця з'єднання жил проводів і кабелів, а також з'єднувальні та відгалужувальні затискачі повинні мати мінімальний перехідний опір, щоб уникнути їх перегрівання і пошкодження ізоляції стиків. Втрати опору ізоляції на стиках повинні бути не більше втрат опору ізоляції на цілих жилах цих проводів і кабелів.

За приписами пункту 1.18 глави 1 розділу 4 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417, забороняється: проходження повітряних ліній електропередач та зовнішніх електропроводок над горючими покрівлями, навісами, штабелями лісу, складами пально-мастильних матеріалів, торфу, дров та інших горючих матеріалів; відкрите прокладання електропроводів і кабелів транзитом через пожежонебезпечні і вибухонебезпечні зони будь-якого класу і ближче 1 м і 5 м від них відповідно, а також у сходових клітках; експлуатація кабелів і проводів з пошкодженою або такою, що в процесі експлуатації втратила захисні властивості, ізоляцією; застосування саморобних подовжувачів, які не відповідають вимогам ПУЕ, що пред'являються до переносних (пересувних) електропроводок; застосування для опалення приміщення нестандартного (саморобного) електронагрівального обладнання; користування пошкодженими розетками, відгалужувальними та з'єднувальними коробками, вимикачами та іншими електровиробами; підвішування світильників безпосередньо на струмопровідні проводи, обгортання електроламп і світильників папером, тканиною та іншими горючими матеріалами, експлуатація їх зі знятими ковпаками (розсіювачами); використання в пожежонебезпечних зонах світильників з лампами розжарювання без захисного суцільного скла (ковпаків), а також з відбивачами і розсіювачами, виготовленими з горючих матеріалів; складування горючих матеріалів на відстані менше 1 м від електроустаткування та під електрощитами; використання побутових електронагрівальних приладів з порушенням встановлених їх виробником правил експлуатації та в місцях (приміщеннях), де їх застосування заборонено; прокладання в сходових клітках електропроводів і кабелів незалежно від їх напруги, крім електропроводки для освітлення звичайних сходових кліток; розміщення в кабельних спорудах будь-яких тимчасових пристроїв, зберігання в них матеріалів та устаткування.

Відповідно до пункту 1.20 розділу 4 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417, замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання мають проводитись 1 раз на 2 роки, якщо інші терміни не обумовлені ПТЕ.

За правилами пункту 2.37 розділу 3 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417, не допускається: улаштовувати на шляхах евакуації пороги, виступи, турнікети, двері розсувні, підйомні, такі, що обертаються, та інші пристрої, які перешкоджають вільній евакуації людей; захаращувати шляхи евакуації меблями, обладнанням, різними матеріалами; забивати, заварювати, замикати на замки, болтові з'єднання та інші запори, що важко відчиняються зсередини, двері на шляхах евакуації та евакуаційних виходах; розташовувати у тамбурах виходів, за винятком квартир та індивідуальних житлових будинків, гардероби, вішалки для одягу, сушарні, пристосовувати їх для торгівлі, а також зберігання, у тому числі тимчасового, будь-якого інвентарю та матеріалу; захаращувати меблями, устаткуванням та іншими предметами двері, люки на балконах і лоджіях, переходи в суміжні секції та виходи на зовнішні евакуаційні драбини, евакуаційні площадки квартир житлових будинків; знімати встановлені на балконах (лоджіях) драбини; улаштовувати у сходових клітках приміщення будь-якого призначення (кіоски), обладнання; улаштовувати у загальних коридорах комори і вбудовані шафи, за винятком шаф для інженерних комунікацій; зберігати в шафах (нішах) для інженерних комунікацій горючі матеріали; розташовувати в ліфтових холах приміщення різного призначення; робити засклення або закладання жалюзі і отворів повітряних зон у незадимлюваних сходових клітках; знімати двері вестибюлів, холів, тамбурів і сходових кліток; заміняти скло, що не дає скалок при руйнуванні, на звичайне у дверях; знімати пристрої для самозачинення дверей сходових кліток, коридорів, холів, тамбурів, а також фіксувати самозакривні двері у відчиненому положенні; зменшувати нормативну площу фрамуг у зовнішніх стінах сходових кліток або закладати їх; розвішувати у сходових клітках на стінах дзеркала, стенди, панно, інші горючі матеріали.

Згідно з пунктом 1.2 розділу 5 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417, будинки, приміщення та споруди повинні обладнуватися системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту".

За приписами пункту 3.6 розділу 5 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417, територія підприємств, будинки, споруди, приміщення, технологічні установки повинні бути забезпечені первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, ящиками з піском, бочками з водою, покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу, пожежними відрами, совковими лопатами, пожежним інструментом, які використовуються для локалізації і ліквідації пожеж у їх початковій стадії розвитку.

Ця вимога стосується також будівель, споруд та приміщень, обладнаних будь-якими типами систем пожежогасіння, пожежної сигналізації або внутрішніми пожежними кран-комплектами.

До початку експлуатації об'єкти (будинки, споруди, приміщення, технологічні установки) повинні бути забезпечені первинними засобами пожежогасіння згідно з Типовими нормами належності вогнегасників, затвердженими наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 02 квітня 2004 року N 151, зареєстрованими у Міністерстві юстиції України 29 квітня 2004 року за N 554/9153.

Відповідно до частини 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.

Відповідно до частини 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Враховуючи вищезазначені положення нормативно-правових актів, орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, визначених Кодексом цивільного захисту України, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами має право звернутися до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач не дотримав вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, у зв'язку з чим подальша експлуатація житлового будинку № 5 ДРС "Ліщинівка" за адресою: Полтавська область, Кобеляцький район, смт. Білики, вул. Марченка, 1, створює загрозу життю та здоров'ю людей.

24 листопада 2017 року провідним інспектором Кобеляцького РС Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області ОСОБА_4 винесено головному лікарю ДРС "Ліщинівка" припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежного, техногенної безпеки та цивільного захисту № 223, яким пропонується вжити заходи щодо усунення порушень, виявлених позаплановою перевіркою у ДРС "Ліщинівка" /а.с. 31-32/.

Встановлені перевіркою та зафіксовані у акті перевірки № 223 від 24.11.2017 порушення, як окремо, так і в сукупності, можуть призвести до виникнення пожежі, яка створить загрозу життю та здоров'ю людей своїми небезпечними чинниками, такими як: токсичні продукти горіння, вогонь, висока температура навколишнього середовища, дим, знижена концентрація кисню, вибухи, руйнування будівельних конструкцій, паніка.

Зокрема, відсутність в електрощиті схеми підключення споживачів з пояснювальними написами призведе до неможливості знеструмлення конкретних ділянок електромережі та, як наслідок, неможливості здійснення своєчасного гасіння пожежі або загрози життю і здоров'ю людей, які здійснюють гасіння. Відсутність в електрощиті схеми підключення споживачів з вказанням значення номінального струму апарата захисту (плавкої вставки) призведе до використання апаратів захисту (плавких вставок), розрахованих на більший струм, та як наслідок аварійних режимів роботи електромережі, здатних викликати пожежу. Відсутність вогнезахисного оброблення дерев'яних будівельних конструкцій значно посилює пожежне навантаження та зумовлює швидке поширення пожежі по всій площі будівлі. З'єднання жил електричних проводів за допомогою скруток призведе до виникнення пожежі внаслідок великих перехідних опорів. Експлуатація проводів з пошкодженою, або такою, що в процесі експлуатації втратила захисні властивості, ізоляцією призведе до короткого замкнення та, як наслідок, до виникнення пожежі. Користування пошкодженими розетками та з'єднувальними коробками призведе до виникнення пожежі внаслідок аварійних режимів роботи електрообладнання. Підвішування світильників безпосередньо на струмопровідні проводи призведе до їх пошкодження та відповідно до виникнення пожежі. Експлуатація електричних світильників зі знятими ковпаками (розсіювачами) призведе до виникнення пожежі внаслідок руйнування ламп. Відсутність проведених замірів опору ізоляції електромережі призведе до несвоєчасного виявлення та заміни пошкоджених ділянок електромережі та, як наслідок, до виникнення пожежі. Захаращення шляхів евакуації різними горючими матеріалами унеможливлює безпечну евакуацію людей у випадку виникнення пожежі. Відсутність автоматичної пожежної сигналізації призведе до несвоєчасного виявлення пожежі та, як наслідок, до невжиття невідкладних заходів по її гасінню та евакуації людей. Незабезпеченість будівлі первинними засобами пожежогасіння зумовлює неможливість гасіння пожежі на початковій стадії її розвитку.

З огляду на викладені обставини, виходячи з системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, беручи до уваги виникнення загрози життю та/або здоров'ю людей та з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей, а також беручи до уваги не надання відповідачем доказів на підтвердження усунення вказаних вище порушень, встановлених в ході проведення позапланової перевірки, суд приходить висновку про обґрунтованість позовних вимог Головного управління ДСНС у Полтавській області та наявність підстав для застосування до Дитячого ревматологічного санаторію "Ліщинівка" (місцезнаходження: 39220, Полтавська область, Кобеляцький район, смт. Білики, вул. Марченка, 1, ідентифікаційний код: 01999135) заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації житлового будинку № 5 Дитячого ревматологічного санаторію "Ліщинівка" за адресою: Полтавська область, Кобеляцький район, смт. Білики, вул. Марченка, 1 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки.

Беручи до уваги те, що відповідачем визнано позов, про що подано заяву про визнання позову, яка підписана повноважним представником, і ці дії відповідача не суперечать закону та не порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси, зважаючи на наявність законних підстав для задоволення позову, суд вважає за можливе прийняти визнання позову відповідачем та ухвалити рішення про задоволення позову.

Стосовно встановлення порядку та способу виконання даного рішення, суд виходить з наступного.

Згідно з частиною 1 статті 372 Кодексу адміністративного судочинства України у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні. Так само на відповідних суб'єктів владних повноважень можуть бути покладені обов'язки щодо забезпечення виконання рішення.

Щодо клопотання позивача про покладення на Кобеляцький районний сектор Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області (39200, Полтавська область, м. Кобеляки, вул. Полтавська, 2) обов'язку контролю за дотриманням до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки Дитячим ревматологічним санаторієм "Ліщинівка" (ідентифікаційний код 01999135) заборони на користування за призначенням та відключенням від електропостачання житлового будинку № 5 за адресою: Полтавська область, Кобеляцький район, смт. Білики, вул. Марченка, 1, суд зауважує, що позивач не потребує покладення на нього обов'язку з контролю виконання судового рішення, оскільки ОСОБА_2 управління та його структурні підрозділи наділені відповідними повноваженнями вживати у порядку та спосіб, визначений чинним законодавством, заходів реагування по відношенню до підконтрольних суб'єктів, а тому у задоволенні вказаного клопотання слід відмовити.

Водночас, суд вважає за доцільне встановити порядок і спосіб виконання судового рішення шляхом відключення від електропостачання будівлі житлового будинку № 5 Дитячого ревматологічного санаторію "Ліщинівка" та заборонити Дитячому ревматологічному санаторію "Ліщинівка" (місцезнаходження: 39220, Полтавська область, Кобеляцький район, смт. Білики, вул. Марченка, 1, ідентифікаційний код: 01999135) здійснювати користування за призначенням будівлею житлового будинку № 5 за адресою: Полтавська область, Кобеляцький район, смт. Білики, вул. Марченка, 1, - до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки.

Згідно з частиною 1 статті 371 Кодексу адміністративного судочинства України, негайно виконуються рішення суду про: 1) присудження виплати пенсій, інших періодичних платежів з Державного бюджету України або позабюджетних державних фондів - у межах суми стягнення за один місяць; 2) присудження виплати заробітної плати, іншого грошового утримання у відносинах публічної служби - у межах суми стягнення за один місяць; 3) поновлення на посаді у відносинах публічної служби; 4) припинення повноважень посадової особи у разі порушення нею вимог щодо несумісності; 5) уточнення списку виборців; 6) усунення перешкод та заборону втручання у здійснення свободи мирних зібрань; 7) накладення арешту на активи, що пов'язані з фінансуванням тероризму та стосуються фінансових операцій, зупинених відповідно до рішення, прийнятого на підставі резолюцій Ради Безпеки ООН, зняття арешту з таких активів та надання доступу до них.

Негайно також виконуються рішення суду, прийняті в адміністративних справах, визначених пунктами 1, 5 частини першої статті 263, пунктами 1 - 4 частини першої статті 283 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 371 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд, який ухвалив рішення, за заявою учасників справи або з власної ініціативи може ухвалою в порядку письмового провадження або зазначаючи про це в рішенні звернути до негайного виконання рішення: 1) у разі стягнення всієї суми боргу при присудженні платежів, визначених пунктами 1 і 2 частини першої цієї статті; 2) про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності громадського об'єднання; про примусовий розпуск (ліквідацію) громадського об'єднання; 3) про примусове видворення іноземця чи особи без громадянства;4) про встановлення обмеження щодо реалізації права на свободу мирних зібрань.

Таким чином, з огляду на приписи частини 1 статті 371 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення суду про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контрою) не підлягає негайному виконанню та відповідно до приписів частини 2 статті 371 Кодексу адміністративного судочинства України не може бути звернуто до негайного виконання, а тому клопотання позивача про звернення постанови суду до негайного виконання задоволенню не підлягає.

Відповідно до частини 1 статті 142 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вирішення справи шляхом примирення, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу п'ятдесяти відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.

Частиною 2 статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Згідно з частиною 3 статті 7 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 № 3674-VI у разі укладення мирової угоди до прийняття рішення у справі судом першої інстанції, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу з державного бюджету 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.

Позивачем сплачено судовий збір у сумі 1600 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 1089 від 01 грудня 2017 року /а.с. 4/.

Враховуючи, що відповідач визнав позов до початку розгляду справи по суті, і його визнання прийнято судом, суд вважає за необхідне повернути Головному управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області (місцезнаходження: 36007, Полтавська область, м. Полтава, вулиця Маршала Бірюзова, будинок 26/1, ідентифікаційний код: 38610079) з Державного бюджету України 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову платіжним дорученням № 1089 від 01 грудня 2017 року у сумі 800 грн. = (1600 х 50%).

На підставі викладеного, керуючись статтями 3, 6-10, 142, 241-245, 250, 372 Кодексу адміністративного судочинства України, -

В И Р І Ш И В:

Прийняти визнання позову Дитячим ревматологічним санаторєм "Ліщинівка".

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області (місцезнаходження: 36007, Полтавська область, м. Полтава, вулиця Маршала Бірюзова, будинок 26/1, ідентифікаційний код: 38610079) до Дитячого ревматологічного санаторію "Ліщинівка" (місцезнаходження: 39220, Полтавська область, Кобеляцький район, смт. Білики, вул. Марченка, 1, ідентифікаційний код: 01999135) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) задовольнити.

Застосувати до Дитячого ревматологічного санаторію "Ліщинівка" (місцезнаходження: 39220, Полтавська область, Кобеляцький район, смт. Білики, вул. Марченка, 1, ідентифікаційний код: 01999135) заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації житлового будинку № 5 Дитячого ревматологічного санаторію "Ліщинівка" за адресою: Полтавська область, Кобеляцький район, смт. Білики, вул. Марченка, 1 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки.

Встановити порядок і спосіб виконання судового рішення шляхом відключення від електропостачання будівлі житлового будинку № 5 Дитячого ревматологічного санаторію "Ліщинівка" та заборонити Дитячому ревматологічному санаторію "Ліщинівка" (місцезнаходження: 39220, Полтавська область, Кобеляцький район, смт. Білики, вул. Марченка, 1, ідентифікаційний код: 01999135) здійснювати користування за призначенням будівлею житлового будинку № 5 за адресою: Полтавська область, Кобеляцький район, смт. Білики, вул. Марченка, 1, - до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки.

Повернути Головному управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області (місцезнаходження: 36007, Полтавська область, м. Полтава, вулиця Маршала Бірюзова, будинок 26/1, ідентифікаційний код: 38610079) з Державного бюджету України 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову платіжним дорученням № 1089 від 01 грудня 2017 року у сумі 800 грн. (вісімсот гривень).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VIII.

Повне рішення складено 02 лютого 2018 року.

Суддя С.С. Сич

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.01.2018
Оприлюднено04.02.2018
Номер документу71976922
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/2192/17

Рішення від 26.01.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 26.12.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 11.12.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні