5.1.2
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
01 лютого 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1640/17
Луганський окружний адміністративний суд
у складі головуючого судді Кисельової Є.О.,
за участю
секретаря судового засідання Жданової Г.Є.
та
представників сторін:
від позивача - ОСОБА_1
від відповідача - ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області (код ЄДРПОУ: 38617137, місцезнаходження: 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Новікова, будинок 5) до Лисичанського обласного протитуберкульозного диспансеру (код ЄДРПОУ: 01988060, місцезнаходження: 93106, Луганська область, місто Лисичанськ, вулиця Свердлова, будинок 1) про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області (код ЄДРПОУ: 38617137, місцезнаходження: 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Новікова, будинок 5) до Лисичанського обласного протитуберкульозного диспансеру (код ЄДРПОУ: 01988060, місцезнаходження: 93106, Луганська область, місто Лисичанськ, вулиця Свердлова, будинок 1) про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), а саме: заборонити експлуатацію будівлі Лисичанського обласного протитуберкульозного диспансеру, розташованої за адресою: Луганська область, місто Лисичанськ, вулиця Красна, будинок 285, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, вказаних в акті перевірки від 01 листопада 2017 року № 61.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у період з 19 жовтня 2017 року по 01 листопада 2017 року відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, наказу Лисичанського міського управління Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області від 29 вересня 2017 року № 37 «Про проведення перевірок» , на підставі повідомлення про проведення планової перевірки від 02 жовтня 2017 року № 01/01-3374 та посвідчення на проведення планової перевірки від 18 жовтня 2017 року № 74, здійснено планову перевірку Лисичанського обласного протитуберкульозного диспансеру, розташованого за адресою: 93106, Луганська область, місто Лисичанськ, вулиця Красна, будинок 285, з метою перевірки дотримання (виконання) законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки. За результатами перевірки складено акт перевірки щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 01.11.2017 року № 61. Актом перевірки від 01 листопада 2017 року № 61 виявлені порушення Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 грудня 2014 року № 1417 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за № 252/26697 (далі - Правила пожежної безпеки в Україні), та інших діючих нормативно-правових актів, стандартів, норм і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей. Подальша експлуатація будівлі Лисичанського обласного протитуберкульозного диспансеру з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров'ю людей. Їх невиконання та неусунення прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров'ю людей, оскільки: на забезпечення безпеки експлуатації будівлі Лисичанського обласного протитуберкульозного диспансеру, відвідувачів, співробітників та обслуговуючого персоналу у відповідності з вимогами протипожежних норм, техногенної безпеки та цивільного захисту; на своєчасність виявлення надзвичайної ситуації, пожежі чи аварії; на ліквідацію пожежі, аварії, надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків; на евакуацію людей та їх захисту від наслідків пожежі, аварії, надзвичайної ситуації, на забезпечення всіх осіб, що знаходяться в будівлі, індивідуальними засобами захисту органів дихання і шкіри, тощо.
З посиланням на норми статей 67, 68, 70 Кодексу цивільного захисту України, позивач просить заборонити експлуатацію будівлі Лисичанського обласного протитуберкульозного диспансеру, розташованої за адресою: Луганська область, місто Лисичанськ, вулиця Красна, будинок 285, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, вказаних в акті перевірки від 01 листопада 2017 року № 61.
05 грудня 2017 року до відділу діловодства та обліку звернень громадян суду (канцелярії) відповідачем надано клопотання (арк. спр. 46-64), в якому зазначено, що згідно відповіді на припис № 65 від 01.11.2017 усунені порушення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки частково (арк. спр. 48-50, 122-1126). На підставі викладеного просив суд відмовити у задоволенні адміністративного позову та не застосовувати заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді заборони на експлуатацію будівлі Лисичанського обласного протитуберкульозного диспансеру.
У судовому засіданні представник позивача позов підтримав, просив задовольнити позовні вимоги повністю, надав пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві. Також, у судовому засіданні представник позивача уточнив, що Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області просить застосувати до Лисичанського обласного протитуберкульозного диспансеру заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зупинення експлуатації будівлі, розташованої за адресою: Луганська область, місто Лисичанськ, вулиця Красна, будинок 285, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, зазначених в акті перевірки від 01 листопада 2017 року № 61.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позовних вимог заперечувала, просила відмовити у задоволенні позову повністю, надала пояснення, щодо часткового усунення порушень, закріплених актом від 01 листопада 2017 року № 61 та зазначила, що вживаються заходи щодо усенння порушень, проте у зв'язку з відсутністю фінансування не можливо виконати їх у повному обсязі.
Ухвалою 22 листопада 2017 року справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області до Білокуракинського обласного будинку-інтернат для громадян похилого віку та інвалідів про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) призначено до судового розгляду у відкритому судовому засіданні на 05 грудня 2017 року о 13 год. 30 хв. (арк. спр. 1).
Ухвалою від 05 грудня 2017 року за клопотанням представника відповідача провадження у справі на підставі пункту четвертого частини другої статті 156 Кодексу адміністративного судочинства України зупинялось до 19 грудня 2017 року (арк. спр. 66).
15 грудня 2017 року набрав чинності Закон України від 03 жовтня 2017 року № 2147-VIII «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів» , яким Кодекс адміністративного судочинства України (далі - КАС України) викладено в новій редакції.
Відповідно до підпункту 10 пункту 1 розділу VII «Перехідні положення» КАС України справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Частиною третьою статті 3 КАС України закріплено, що провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Ухвалою від 19 грудня 2017 року провадження у справі поновлено та вирішено подальший розгляд адміністративної справи за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області до Білокуракинського обласного будинку-інтернат для громадян похилого віку та інвалідів про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) здійснювати за правилами загального позовного провадження (арк. спр. 81).
Ухвалою від 19 грудня 2017 року провадження у справі зупинено у зв'язку із хворобою відповідача (арк. спр. 88).
Ухвалою від 01 лютого 2018 року провадження у справі поновлено (арк. спр. 92).
Заслухавши пояснення представників сторін та дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, судом встановлено наступне.
Лисичанський обласний протитуберкульозний диспансер (код ЄДРПОУ: 01988060, місцезнаходження: 93106, Луганська область, місто Лисичанськ, вулиця Свердлова, будинок 1) у встановленому законом порядку зареєстрований комунальною організацією, основним видом діяльності якої є діяльність лікарняних закладів, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 05 грудня 2017 року за № НОМЕР_1 (арк. спр. 40-43).
На виконання вимог Кодексу цивільного захисту України та Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» на підставі наказу Лисичанського міського управління Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області від 29 вересня 2017 року № 37, повідомлення про проведення перевірки від 02 жовтня 2017 року № 01/01-3374 та посвідчення на проведення перевірки від 18 жовтня 2017 року № 74 посадовими особами Лисичанського міського управління Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області у період з 19 жовтня 20017 року по 01 листопада 2017 року проведено планову перевірку Лисичанського обласного протитуберкульозного диспансеру на предмет додержання останнім вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено акт від 01 листопада 2017 року за № 61 (арк. спр. 19-23).
Відповідно до акта від 01 листопада 2017 року за № 61 перевіркою виявлені такі порушення:
1) будівлю не обладнано системою пожежної сигналізації, що є порушенням пункту 1.2 розділу 5 наказу МВС №1417 (правила пожежної безпеки в Україні);
2) допущено експлуатація тимчасової електромережи у будівлі складу, що є порушенням пункту 1.8 розділу 4 наказу МВС №1417 (правила пожежної безпеки в Україні);
3) не встановлено світлові покажчики Вихід згідно з вимогами ДБН В. 1.1-7-2016 Пожежна безпека об'єктів будівництва , ДБН В.2.5-23-2010 Проектування електрообладнання об'єктів цивільного призначення які необхідно постійно утримувати справними, що є порушенням пункту 2.32 розділу 3 наказу МВС №1417 (правила пожежної безпеки в Україні);
4) допущено встановлення грат на вікна будівлі приготування їжі., які не розкриваються, не розсовуються, та не легко з'ємні, що є порушенням пункту 2.16 розділу 3 наказ МВС №1417 (правила пожежної безпеки в Україні);
5) не оновлено схеми підключення споживачів 3 пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки), електрощити та групові електрощітки лікарні, що є порушенням пункту 1.16 розділу 4 наказу МВС №1417 (правила пожежної безпеки в Україні);
6) не визначено категорії щодо вибухопожежної то пожежної небезпеки складських приміщень та котельні лікарні, відповідно до вимог ДСТУ Б В. 1.1- 36:2016 Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежної то пожежної небезпеки , що є порушенням пункту 2.9 розділу 3 наказу МВС №1417 (правила пожежної безпеки в Україні);
7) не укомплектовано пожежний щит комплексом засобів пожежогасіння до якого входить: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., протипожежне покривало - 1 шт., багор або лом та гак - 2 шт., лопати - 2 шт., сокири - 2 шт, що є порушенням пункту 3.11 розділу 5 наказу МВС №1417 (правила пожежної безпеки в Україні);
8) знижено рівень пожежної безпеки, встановлений законодавством, яке було чинним на момент початку використання об'єкту, а саме підвісна стеля коридору першого поверху оброблена пластиком, стіни вестибюлю першого поверху оброблено пластиком, що є порушенням пункту 22 розділу 2 наказу МВС №1417 (правила пожежної безпеки в Україні);
9) не забезпечено працівників засобами індивідуального захисту протигазами, , що є порушенням пункту 4.3 Правила техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях;
10) не встановлено протипожежні двері в електрощитовій, що є порушенням пункту 1.21 розділу 4 наказу МВС №1417 (правила пожежної безпеки в Україні);
11) не очищено від горючого сміття та відходів виробництва підвальне приміщення, що є порушенням пункту 2.1 розділу 3 наказу МВС №1417 (правила пожежної безпеки в Україні);
12) допущено експлуатація тимчасової електромережи у підвальному приміщенні, що є порушенням пункту 1.8 розділу 4 наказу МВС №1417 (правила пожежної безпеки в Україні);
13) захаращено шляхи евакуації з другого на перший поверхи. Зберігаються на шляхах евакуації будівельні матеріали, та меблі, що є порушенням пункту 2.37 розділу 3 наказу МВС №1417 (правила пожежної безпеки в Україні);
14) допущено підвішування світильника безпосередньо на струмовопровідні проводи у підвальному приміщенні лікарні, що є порушенням пункту 1.18 розділу 4 наказу МВС №1417 (правила пожежної безпеки в Україні);
15) допущено прокладання електричного кабелю безпосередньо по горючій основі оздоблювального будівельного матеріалу пластика на стелі у вестибюлі першого поверху, що є порушенням пункту 1.12 розділу 4 наказу МВС №1417 (правила пожежної безпеки в Україні);
16) допущено експлуатацію проводів електроживлення з пошкодженою ізоляцією на четвертому поверсі лікарні, що є порушенням пункту 1.18 розділу 4 наказу МВС №1417 (правила пожежної безпеки в Україні);
17) допущено експлуатацію пошкодженої електричної розетки у коридорі четвертого поверху лікарні, що є порушенням пункту 1.18 розділу 4 наказу МВС №1417 (правила пожежної безпеки в Україні);
18) не проведено технічне обслуговування та перевірка на працездатність пожежних кранів, що є порушенням підпункту 10 пункту 2.2 розділу 5 наказу МВС №1417 (правила пожежної безпеки в Україні);
19) не відкоригований наказ про встановлення протипожежного режиму у лікарні, що є порушенням пункту 2.2 розділу 5 наказу МВС №1417 (правила пожежної безпеки в Україні);
20) не проведено випробування на тиск та витрату води системи зовнішнього протипожежного водопроводу, що є порушенням підпункту 5 пункту 2.1 розділу 5 наказу МВС №1417 (правила пожежної безпеки в Україні).
Акт від 01 листопада 2017 року за № 61 підписаний головним лікарем Лисичанського обласного протитуберкульозного диспансеру (арк. спр. 22).
21 грудня 2017 року Лисичанським міським управлінням Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області проведено позапланову перевірку щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки Лисичанським обласним протитуберкульозним диспансером (а.с.75-80).
05 грудня 2017 року представником відповідача в підтвердження усунення порушень, виявлених під час перевірки, до матеріалів справи надано докази: договір про виконання проектних робіт від 07.11.2017 № 1/205 та від 27.10.2017 № 1/208; клопотання про надання додаткових коштів протипожежних дверей від 10.11.2017 № 146; клопотання про надання додаткових коштів на монтажні системи оповіщення протипожежного захисту від 10.11.2017 № 147; клопотання про надання додаткових коштів на придбання протигазів від 10.11.2017 № 145; договір від 14.07.2016 № 25; накладні від 11.07.2017 №№ 7,8,9,10; договір про виконання робіт по технічному обслуговуванню пожежних кранів від 16.06.2017 № 1/89; акт виконаних робіт на технічне обслуговування і обстеження пожежних кранів від 20.06.2017 б/н; наказ сертифікат відповідності Міністерства економічного розвитку і торгівлі України Державної системи сертифікації серії ВГ; акт надання послуг від 27.11.2017 № 1673; довіреність від 31.01.2018 № 20; відповідь Департаменту охорони здоров'я Луганської обласної державної адміністрації від 30.01.2018 № 3/07-402; фотокартку пожежного щиту, укомплектованого засобами пожежогасіння; гарантійний лист щодо розроблення будівельною організацією кошторисної документації на демонтаж пластика та ремонт стаціонарного відділення від 30.01.2018 № 32 (а.с.51-61, 97-106).
Відповідно до акта від 21 грудня 2017 року за № 11 перевіркою виявлені такі порушення:
1)не обладнано приміщення лікарні системами протипожежної сигналізації, що є порушенням пункту 1.2 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні ДБН В.2.5-56:2014;
2)не встановлено світлові покажчики Вихід згідно з вимогами ДБН В.1.1.-7-2016, що є порушенням пункту 2.32 розділу ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні;
3)не укомплектовано пожежний щит комплексом засобів пожежогасіння, до якого входить: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт.; протипожежне покривало - 1 шт.; багор або лом та гак - 2 шт.; лопати - 2 шт.; сокири - 2 шт., що є порушенням пункту 3.11 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні;
4)знижено рівень пожежної безпеки, встановлений законодавством, яке було чинним на момент початку використання об'єкту, а саме: підвісна стеля коридору першого поверху оброблена пластиком, стіни вестибюлю першого поверху оброблено пластиком що є порушенням пункту 22 розділу ІІ Правил пожежної безпеки в Україні;
5)не забезпечено працівників засобами індивідуального захисту протигазами, що є порушенням пункту 4.3 Правил пожежної безпеки в Україні;
6)не встановлено протипожежні двері в електорощитовій (а.с.75-80).
В судовому засіданні представником відповідача не заперечувався факт не усунення порушень, виявлених позивачем під час перевірки, зафіксованих у акті позапланової перевірки від 21.12.2017 № 11, а саме: не усунуто порушення, що наведені у пунктах №№ 1,2,4.
Згідно з частиною 1 статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 7 статті 7 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Згідно статті 47 Кодексу цивільного захисту України державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, а також у сфері промислової безпеки та гірничого нагляду, поводження з радіоактивними відходами відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , цього Кодексу та інших законодавчих актів.
Вимогами статті 4 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» встановлено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом. Планові та позапланові заходи здійснюються в робочий час суб'єкта господарювання, встановлений його правилами внутрішнього трудового розпорядку.
Відповідно до частин 1 та 2 статті 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області (ідентифікаційний код 38617137, місцезнаходження: 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Новікова, будинок 1Б) є органом державної влади та юридичною особою, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 01 лютого 2018 року за № НОМЕР_2 (арк. спр. 93-95).
Згідно зі статтею 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Відповідно до пункту 12 частини 1 статті 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема, звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Частиною 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Підстави для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів передбачені частиною першою статті 70 Кодексу цивільного захисту України та полягають у:
1) недотриманні вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;
2) порушенні вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;
3) випуску і реалізації вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;
4) нездійсненні заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;
5) відсутності на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;
6) невідповідності кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;
7) порушенні правил поводження з небезпечними речовинами;
8) відсутності або непридатності до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;
9) відсутності на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовності до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;
10) неготовності до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання;
11) проведенні робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (частина 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України).
Визначення небезпечного чинника міститься у пункті 26 статті 2 Кодексу цивільного захисту України та означає складову частину небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров'ю людини.
Отже, законодавець пов'язує настання реальної загрози життю та здоров'ю людей від пожежі з обставинами, які можуть призвести до займання та розповсюдження вогню.
Частиною 4 статті 55 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.
Доводи представника відповідача про те, що порушення, які до сих пір не усунуті відповідачем через відсутність фінансування, судом визнаються незмістовними, оскільки порушення, наведенні у акті перевірки від 21.12.2017 № 11, впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, та згідно вказаних вище норм права розглядається не лише взаємозв'язок з ризиком виникнення надзвичайної ситуації, а й враховуються порушення, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей.
Так, відсутність системи пожежної сигналізації та системи оповіщення про пожежу, є надзвичайно важливими засобами, які впливають на швидкість евакуації людей та прискорення реагування співробітниками ДСНС у разі виникнення надзвичайної ситуації у приміщенні, що в свою чергу призведе до своєчасного врятування життя людей.
Встановлення світлових покажчиків, забезпечить швидкий доступ до Виходу у разі виникнення надзвичайної ситуації та комплектація пожежного щиту комплексом засобів пожежогасіння у разі виникнення надзвичайної ситуації у приміщенні, сприятиме своєчасному врятуванню життю людей.
Крім того, забезпечення демонтажу підвісної стелі коридору першого поверху обробленої пластиком та стіни вестибюлю першого поверху обробленої пластиком, забезпечить захист від загорання у разі виникнення надзвичайної ситуації, що також впливає на рятування життя людей.
Відсутність вказаних засобів і створює порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей.
Посилання представника відповідача на те, що отримані кошти на усунення вказаних порушень, суд не визнає поважною підставою для відмови позивачу у задоволенні позовних вимог, оскільки на час розгляду справи по суті вказані порушення не усунуті. Як зазначив сам представник відповідача в судовому засіданні, процедура їх усунення займе багато часу, оскільки потребує віділення коштів, надходження яких дозволить встановити протипожежну сигналізацію, світлові покажчики Вихід та забезпечити демонтаж підвісної стелі коридору першого поверху та стіни вестибюлю першого поверху у приміщенні Лисичанського обласного протитуберкульозного диспансеру.
Посилання представника відповідача на факт усунення порушення щодо укомплектації пожежного щиту комплексом засобів пожежогасіння, до якого входить: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт.; протипожежне покривало - 1 шт.; багор або лом та гак - 2 шт.; лопати - 2 шт.; сокири - 2 шт., в підтвердження якого надано фотокартку, судом визнається неналежним доказом у справі, оскільки з наданої фотокартки зовсім неможливо встановити, що фото фіксує факт наявності пожежного щиту комплексом засобів пожежогасіння саме в приміщенні Лисичанського обласного протитуберкульозного диспансеру, розташованого за адресою: Луганська область, м. Лисичанськ, вулиця Красна, 285.
Гарантійний лист щодо розроблення будівельною організацією кошторисної документації на демонтаж пластика та ремонт стаціонарного відділення від 30.01.2018 № 32, наданий представником відповідача, в підтвердження вжиття заходів усунення порушення щодо забезпечення демонтажу підвісної стелі коридору першого поверху та стіни вестибюлю першого поверху у приміщенні Луганського обласного протитуберкульозного диспансеру, судом визнається неналежним доказом у справі та не приймається до уваги, оскільки відповідачем не надано доказів розроблення кошторисної документації від будівельної організації на час розгляду справи.
Оскільки судом встановлено, підтверджено матеріалами справи, не заперечувалося представником відповідача, що порушення, виявлені під час планової перевірки щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, оформленої актом від 01.11.2017 № 61, та позапланої перевірки щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, оформленої актом від 21.12.2017 № 11, усунуті не у повному обсязі та на час розгляду справи існуючі у Лисичаснського обласного протитуберкульозного диспансеру порушення у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки в їх сукупності судом визнаються як такі, що створюють реальну загрозу життю і здоров'ю людей, а відтак наявні підстави для задоволення адміністративного позову та застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зупинення експлуатації будівлі, розташованої за адресою: Луганська область, місто Лисичанськ, вулиця Красна, будинок 285, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, зазначених в акті перевірки від 01 листопада 2017 року № 61.
Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
З викладеного слідує, що витрати суб'єкта владних повноважень на сплату судового збору відносяться на рахунок суб'єкта владних повноважень. Такий вид судових витрат, як судовий збір, поверненню позивачу - суб'єкту владних повноважень, не підлягає.
Такі обмеження у можливостях суб'єктів владних повноважень свідчать про загальну спрямованість адміністративного судочинства на захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у спірних правовідносинах із владою.
Оскільки Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області у вказаній справі є суб'єктом владних повноважень, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для стягнення з відповідача судового збору на користь позивача.
Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 77, 132, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області (ідентифікаційний код 38617137, місцезнаходження: 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Новікова, будинок 1Б) до Лисичанського обласного протитуберкульозного диспансеру (ідентифікаційний код 01988060, місцезнаходження: 93106, Луганська область, місто Лисичанськ, вулиця Свердлова, будинок 1) про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) задовольнити повністю.
Застосувати до Лисичанського обласного протитуберкульозного диспансеру (ідентифікаційний код 01988060, місцезнаходження: 93106, Луганська область, місто Лисичанськ, вулиця Свердлова, будинок 1) заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зупинення експлуатації будівлі, розташованої за адресою: Луганська область, місто Лисичанськ, вулиця Красна, будинок 285, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, зазначених в акті перевірки від 01 листопада 2017 року № 61.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Згідно з частиною третьою статті 243 КАС України рішення складено у повному обсязі 02 лютого 2018 року.
Суддя ОСОБА_3
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.02.2018 |
Оприлюднено | 05.02.2018 |
Номер документу | 71981649 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Є.О. Кисельова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні