Рішення
від 25.01.2018 по справі 826/15948/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

25 січня 2018 року № 826/15948/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Васильченко І.П. розглянув в порядку спрощеного провадження адміністративну справу

за позовомДепартаменту культури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) до проТовариства з обмеженою відповідальністю Дольче груп стягнення фінансових санкцій,

В С Т А Н О В И В:

Департамент культури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) звернувся до Окружного адміністративного суду м.Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Дольче груп про стягнення фінансових санкцій у розмірі 119 000,00 грн.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м.Києва від 11.12.2017 р. відкрито скорочене провадження по справі та запропоновано відповідачу у п'ятнадцятиденний строк з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі подати до суду відзив на позовну заяву.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що у відповідача утворилась заборгованість у зазначеному розмірі зі сплати фінансових санкцій за порушення законодавства у сфері охорони культурної спадщини.

Відповідач у визначений судом строк відзив на позовну заяву не надав, заяву про визнання позову також суду не надіслав.

Розгляд даної справи здійснюється в порядку ст. 263 Кодексу адміністративного судочинства України.

Розглянувши адміністративний позов та додані до нього матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, встановив наступне.

Будинок на вул. С. Петлюри, 16/108 (Саксаганського, 108/16 - фактична адреса) у Шевченківському районі міста Києва, який є пам'яткою архітектури місцевого значення - Гімназія , відповідно до рішення виконавчого комітету Київської міськради народних депутатів від 21.01.1986 № 49 розташовується у Центральному історичному ареалі міста Києва (рішення Київської міської ради від 28.03.2002 № 370/1804) охоронний № 143 - охороняється Законом України Про охорону культурної спадщини від 8 червня 2000 року N 1805-III (далі - Закон N 1805-III).

Балансоутримувачем будівлі є комунальне підприємство Київської обласної ради Друкар (код ЄДРПОУ 02466949), з яким Управління охоронний культурної спадщини (правонаступник - Департамент) укладено охоронний договір на вказану пам'ятку, загальною площею 7915,6 м, від 12.04.2013 № 2889. Згідно з обов'язком, викладеним у пункті 5.1. охоронного договору, пам'ятка повинна використовуватися як офісні приміщення, фармацевтичне виробництво.

Частина приміщень першого поверху пам'ятки перебуває у користуванні TOB Дольче груп на праві оренди (договір оренди нерухомого майна, що перебуває в спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Київської області від 03.10.2016 № 02/16) (далі - договір оренди).

Правові засади здійснення охорони культурної спадщини з метою її збереження, використання об'єктів культурної спадщини у суспільному житті, захисту традиційного характеру середовища регулюються Законом N 1805-III.

Охорона об'єктів культурної спадщини є одним із пріоритетних завдань органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Згідно ч. 1 ст. 3 названого Закону державне управління у сфері охорони культурної спадщини покладається на Кабінет Міністрів України, спеціально уповноважені органи охорони культурної спадщини.

До спеціально уповноважених органів охорони культурної спадщини (далі - органи охорони культурної спадщини) належать: центральні органи виконавчої влади, що забезпечують формування та реалізують державну політику у сфері охорони культурної спадщини; орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим; обласні, районні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації; виконавчий орган сільської, селищної, міської ради.

Відповідно до ст. 6 Закону N 1805-III до повноважень органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів охорони культурної спадщини обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, відповідно до їхньої компетенції належить: надання дозволів на проведення робіт на пам'ятках місцевого значення (крім пам'яток археології), їхніх територіях та в зонах охорони, на щойно виявлених об'єктах культурної спадщини; видання розпоряджень та приписів щодо охорони пам'яток місцевого значення, припинення робіт на цих пам'ятках, їхніх територіях та в зонах охорони, якщо ці роботи проводяться за затверджених або погоджених з відповідним органом охорони культурної спадщини програм та проектів, передбачених Законом дозволів або з відхиленням від них; укладення охоронних договорів; застосування фінансових санкцій за порушення Закону N 1805-III.

Стаття 23 Закону N 1805-III та пункт 2 Порядку укладення охоронних договорів на пам'ятки культурної спадщини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2001 № 1768, визначають імперативним зобов'язання, в частині не пізніше ніж через один місяць з моменту отримання пам'ятки чи її частини у власність або у користування, укласти охоронний договір з відповідним органом охорони культурної спадщини.

Відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону N 1805-III власник або уповноважений ним орган, користувач зобов'язаний утримувати пам'ятку в належному стані, своєчасно провадити ремонт, захищати від пошкодження, руйнування або знищення відповідно до Закону та охоронного договору.

Згідно ст. 30 Закону N 1805-III приписи органів охорони культурної спадщини є обов'язковими для виконання всіма юридичними та фізичними особами.

Органи охорони культурної спадщини зобов'язані заборонити будь-яку діяльність юридичних або фізичних осіб, що створює загрозу пам'ятці або порушує законодавство, державні стандарти, норми і правила у сфері охорони культурної спадщини.

Використання пам'ятки повинно здійснюватися відповідно до режимів використання, встановлених органами охорони культурної спадщини, у спосіб, що потребує як найменших змін і доповнень пам'ятки та забезпечує збереження її матеріальної автентичності, просторової композиції, а також елементів обладнання, упорядження, оздоби тощо.

У разі виникнення загрози для збереженості пам'ятки її власник або уповноважений ним орган, особа, яка набула права володіння, користування чи управління, зобов'язані негайно повідомити про це орган охорони культурної спадщини обласних, Київської та Севастопольської міських, районних державних адміністрацій та орган місцевого самоврядування, на території якого розташована пам'ятка.

Статтею 26 Закону N 1805-III передбачено, що консервація, реставрація, реабілітація, музеєфікація, ремонт, пристосування пам'яток місцевого значення здійснюються за наявності письмового дозволу органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій відповідно до їхньої компетенції, на підставі погодженої з ними науково-проектної документації.

Спеціально уповноваженим органом охорони культурної спадщини у місті Києві, відповідно до покладених обов'язків, є Департамент культури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Департамент).

Спеціалістами відділу інспекції державного контролю об'єктів культурної спадщини та археологічного нагляду Департаменту з метою проведення перевірки дотримання вимог законодавства України у сфері охорони культурної спадщини за вказаною адресою, повідомленням від 04.04.2017 (додається) вимагалося від відповідача надати необхідну документацію (дозвільну на виконання будівельних робіт, документи на право користування пам'яткою, проектну документацію).

Також рекомендовано ознайомитися з положеннями статей 6-1, 18, 23 та 24 Закону N 1805-III та попереджено про застосування фінансових санкцій за недотримання вимог законодавства щодо захисту, збереження, утримання і використання пам'ятки.

Повідомлення вручено шеф-повару ОСОБА_1 для подальшої передачі директору.

06.04.2017 р. представником відповідача надано виписку з Єдиного державного реєстру фізичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, копію договору Оренди від 03.10.2016 № 02/16 та повідомлено, що в орендованому приміщенні TOB Дольче груп капітальних ремонтних робіт не проводилось.

19.04.2017 р. спеціалістами Департаменту проведено огляд частини вказаної пам'ятки. За результатами огляду частини пам'ятки встановлено, що в частині приміщень першого поверху функціонує заклад громадського армування Orang +utan .

Однак, до Департаменту не надавалась у встановленому порядку на розгляд науково-проектна документація та не отримувався дозвіл на виконання будь- яких робіт у/на вказаній частині пам'ятки, реклама закладу не погоджувалась.

З метою влаштування зазначеного закладу, в частині пам'ятки та на її фасадах виконані будівельні, ремонтні та опоряджувальні роботи. А саме:

- змінено планування внутрішнього простору пам'ятки: частина стін демонтована; влаштовано приміщення санвузла; влаштовано міжкімнатний дверний проріз; влаштовано кам'яну барну стойку, столи та місця для сидіння відвідувачів; стіни, підлога та інші кам'яні елементи (нові) облаштовані білою плиткою; монтовані системи вентиляції;

- на дворовому фасаді від рівня приміщень до останнього поверху монтовані труби системи вентиляції;

- головний фасад пофарбовано без урахування колористики окремих елементів оформлення фасаду;

- на головному фасаді влаштовано рекламу закладу (кронштейн, вивіску, електронне інформаційне табло).

З урахуванням аналізу додатків до охоронного договору, в яких в тому числі, зафіксовано стан пам'ятки (її частини) на момент укладання такого договору, аналізу актуальної ситуації та наданих TOB Дольче груп до Департаменту документів, встановлено наявність ознак порушень ч. 1 ст. 22, ч. 1, абз. 1 ч. 2, ч. 3, ч. 5 ст. 24, абз. 2 ч. 1 ст. 26 Закону N 1805-III.

Тому Департаментом видано Припис від 19.04.2017 № 389/П, яким вимагалося у п'ятиденний термін надати на розгляд:

- науково-проектну документацію стосовно комплексу виконаних;

- демонтувати рекламу закладу з головного фасаду;

- демонтувати труби системи вентиляції.

В місячний термін з дня отримання Припису відповідачу необхідно було усунути пошкодження фасадів, приведення відповідних частин фасадів в автентичний та належний стан, отримати дозвіл на виконання зазначених робіт.

Припис надіслано 21.04.2017 р. на адресу, зазначену в виписці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

22.04.2017 вказаний припис повернено у зв'язку з відсутністю відповідача за вказаною адресою.

На підставі встановлених фактів, Департаментом складено Акт про вчинення правопорушення від 29.05.2017 р. № 143 та надіслано на адресу відповідача 02.06.2017 р. У зв'язку з відсутністю відповідача за вказаною адресою, 08.06.2017 р. лист повернувся.

З урахуванням відсутності будь-яких дій з боку відповідача для поліпшення стану пам'ятки, проаналізувавши обставини викладені в поясненнях від 06.04.2017 р., Департаментом було прийнято постанову про накладення фінансових санкцій за порушення законодавства України у сфері охорони культурної спадщини від 16.06.2016 р. № 113-17, якою на відповідача накладено фінансові санкції в розмірі 119 000,00 грн.

Вказана постанова була надіслана на юридичну адресу відповідача 27.06.2017 р., однак конверт було повернуто в зв'язку з відсутністю відповідача за вказаною адресою.

Отже, станом на день розгляду справи вимоги припису не виконано, а фінансові санкції не сплачено.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Доказів, які спростовували б доводи позивача, відповідач суду не надав.

Враховуючи те, що відповідачем у встановлений судом строк та станом на день розгляду справи не надано відзиву проти позову та не спростовано доводів позивача щодо виконання вимог припису, беручи до уваги те, що припис та постанова в судовому порядку не оскаржувалися, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а надані позивачем докази є достатніми для прийняття рішення по справі в порядку спрощеного провадження про задоволення адміністративного позову.

Відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України у разі задоволення позову позивачем в якому є суб'єкт владних повноважень судові витрати з відповідача не стягуються.

Враховуючи наведене, керуючись ст.ст. 77, 139, 250, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

В И Р І Ш И В:

Позов Департаменту культури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (01004, м.Київ, бульвар Тараса Шевченка, 3, код ЄДРПОУ 02231933) задовольнити.

Стягнути з ТОВ Дольче груп (02217, м.Київ, вулиця Маяковського, 6, код ЄДРПОУ 40124150) фінансові санкції у розмірі 119 000 (сто дев'ятнадцять тисяч) грн. 00 копійок до спеціального фонду місцевого бюджету на р рахунок 31414542700011, банк отримувач - УДКСУ у Подільському районі м. Києва, код банку 820019, одержувач - УДК у Подільському районі м. Києва, код ЄДРПОУ 37995466, код доходів 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції .

Рішення суду відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.П. Васильченко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення25.01.2018
Оприлюднено05.02.2018
Номер документу71981669
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/15948/17

Ухвала від 14.09.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

Ухвала від 21.08.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

Рішення від 23.07.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

Рішення від 25.01.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

Ухвала від 11.12.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні