Ухвала
від 05.02.2018 по справі 712/1159/18
СОСНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Ухвала

Іменем України

про надання дозволу на проведення ревізії

Справа 712/1159 /18

Номер провадження 1кс/712/549/18

м. Черкаси 05 лютого 2018 року

Слідчий суддя Соснівського районного суду м.Черкаси ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю слідчого Черкаського відділу поліції ГУ НП в Черкаській області ОСОБА_3 , прокурора Черкаської місцевої прокуратури ОСОБА_4 , розглянув винесене в кримінальному провадженні № 42017251010000054 від 27.04.2017 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, слідчим СВЧеркаського відділу поліції ГУНП в Черкаській області старшим лейтенантом поліції ОСОБА_3 та погоджене прокурором Черкаської місцевої прокуратури ОСОБА_4 , клопотання про надання дозволу на проведення ревізії,-

ВСТАНОВИВ:

До Соснівського районного суду м. Черкаси надійшло клопотання слідчого Черкаського відділу поліції ГУ НП в Черкаській області ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення ревізії в кримінальному провадженні № 42017251010000054 від 27.04.2017 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

Клопотання мотивоване тим, що службовими особи ПП «Мастер Фісіліті» отримані державні кошти від департаменту ЖКК ЧМР в сумі 2 375 005 грн. за послуги з очищення промислових об`єктів згідно договору №35 від 22.01.2016.

Також встановлено, що відповідно до даних єдиного веб- порталу використання публічних коштів «edata.gov.ua» між Департаментом ЖКК ЧMP та ПП «Мастєр фасіліті» (код ЄДРПОУ 37478771) укладено договір №35 від 22.01.16 щодо надання послуг з очищування промислових об`єктів на суму 1420774,50 грн.

Відповідно до додаткової угоди №1 від 18.07.16 вартість основного договору скориговано і становить 1741023,34 грн. (в тому числі ПДВ).

Відповідно до додаткової угоди №2 від 09.08.16, у зв`язку зі збільшенням фінансування, сума договору збільшена і становить 2375005,00 грн. (в тому числі ПДВ).

Відповідно до ЄРПН ПП «Мастєр фасіліті» протягом березня - вересня 2016 року виписано та зареєстровано на адресу Департаменту ЖКК ЧMP податкові накладні на загальну суму 2375005,00 грн.

В подальшому службовими особами ПП «Мастєр фасіліті» в ході виконання умов договору було укладено договір субпідряду з ТОВ «Прикарпатська енергозберігаюча компанія».

Під час досудового розслідування, в ході вивчення актів виконаних робіт встановлено, що посадові особи управління ЖКК ЧМР та ПП «Майстер Фасіліті» зловживаючи службовим становищем здійснили їх привласнення бюджетних коштів в сумі 1 965 588,2 грн., за рахунок проведення фінансово-господарських операцій з ТОВ «Прикарпатська енергозберігаюча компанія» за нібито надані послуги з очищення промислових об`єктів, які фактично не виконувались.

Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 3 КПК України, досудове слідство форма досудового розслідування, у якій здійснюється розслідування злочинів.

Метою досудового розслідування є отримання у передбаченому цим Кодексом порядку фактичних даних, на підставі яких встановлюється наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню.

Процесуальними джерелами доказів згідно ч. 2 ст. 84 КПК України є показання, речові докази, документи, висновки експертів.

Відповідно до вимог ст. 93 КПК України, збирання доказів у кримінальному провадженні здійснюється сторонами кримінального провадження у порядку передбаченому цим Кодексом. Сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

З`ясовано, що правоохоронними органами у порядку, визначеному законом, отримано інформацію про те, що службові особи ПП «Майстер Фасіліті» та департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради, зловживаючи службовим становищем, всупереч інтересам служби, можливо здійснили розтрату бюджетних коштів приблизно на суму 2 375 005,00 грн. шляхом оплати робіт, які фактично виконано не було (надання послуг з очищування промислових об`єктів), чим завдали збитків місцевому бюджету.

Враховуючи наведене, з метою перевірки отриманої інформації правоохоронних органів, отримання доказів у кримінальному провадженні щодо можливих незаконних дій службових осіб департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради, що у свою чергу, спричинило збитки охоронюваним законом державним інтересам, у ході проведення досудового розслідування виникла необхідність у призначені позапланової виїзної документальної ревізії фінансово-господарської діяльності департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради, що знаходиться за адресою: м. Черкаси, вулиця Байди Вишневецького, 36.

Статтею 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ передбачено, що за зверненням правоохоронного органу для забезпечення розслідування під час кримінального провадження орган державного фінансового контролю проводить позапланову виїзну ревізію.

Позапланова виїзна ревізія як підконтрольної установи, так і суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені до підконтрольних установ, може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду.

Відповідно до п. 2 Порядку проведення інспектування Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 № 550 (далі Порядок), інспектування полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності об`єкта контролю і проводиться у формі ревізії, яка повинна забезпечувати виявлення фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб.

У п. 16 вказаного Порядку зазначено, що ревізія проводиться зокрема, шляхом документальної перевірки, що передбачає контроль за установчими, фінансовими, бухгалтерськими (первинними і зведеними) документами, статистичною, фінансовою та бюджетною звітністю, господарськими договорами, розпорядчими та іншими документами об`єкта контролю, пов`язаними з плануванням і провадженням фінансово-господарської діяльності, веденням бухгалтерського обліку, складенням фінансової звітності.

Завданнями Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України є забезпечення охорони прав і свобод людини і громадянина, власності, конституційного устрою України, у тому числі захист державних інтересів від злочинних посягань, забезпечення миру і безпеки людства.

Крім того, кримінальним процесуальним законодавством України чітко не визначено порядок отримання дозволу на проведення перевірки контролюючими органами, що покладає на слідчого, прокурора, а так само і на слідчого суддю додатковий обов`язок із застосування загальних норм матеріального процесуального права, додаткового нагляду, контролю за захистом прав та законних інтересів особи, суспільства та держави в цілому.

При цьому, відповідно до п. 10 ч. 2 ст. 36 КПК України прокурор, здійснюючи нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням, уповноважений погоджувати або відмовляти у погодженні клопотань слідчого до слідчого судді про проведення слідчих (розшукових) дій, інших процесуальних дій у випадках, передбачених цим Кодексом, чи самостійно подавати слідчому судді такі клопотання.

Згідно п. 18 ч. 1 ст. 3 КПК України слідчий суддя це суддя суду першої інстанції, до повноважень якого належить здійснення у порядку, передбаченому КПК України, судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні.

З метою повного та неупередженого розслідування кримінального провадження, встановлення всіх обставин кримінального правопорушення, виникла необхідність у проведенні позапланової виїзної документальної ревізії фінансово-господарської діяльності департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради.

В судовому засіданні слідчий та прокурор клопотання підтримали та просили його задоволити.

Перевіривши надані матеріали клопотання та дослідивши додані докази, заслухавши думку слідчого, який підтримав клопотання, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню.

Керуючись вимогами ст. ст. 40, 131, 132, 159-166 КПК України, слідчий суддя -

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого Черкаського відділу поліції ГУ НП в Черкаській області ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення ревізії задовольнити повністю.

Надати дозвіл на проведення позапланової виїзної документальної ревізії фінансово-господарської діяльності департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради, розташованого за адресою: м. Черкаси, вул. Байди Вишневецького, 36.

Встановити тривалість позапланової виїзної документальної ревізії фінансово-господарської діяльності департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради, розташованого за адресою: м. Черкаси, вул. Байди Вишневецького, 36, терміном 15 робочих днів, а саме з 12 лютого 2018 року.

Проведення позапланової виїзної документальної ревізії доручити працівникам Управління Північного офісу Державної аудиторської служби України в Черкаській області з можливістю доступу до документів, у яких виникне необхідність у ході проведення ревізії, та можливості робити з них копії для підтвердження висновків з предмету ревізії.

Надати дозвіл на залучення до проведення ревізії відповідних спеціалістів, у разі виникнення необхідності.

Ухвала оскарженню не підлягає і заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя:

СудСоснівський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення05.02.2018
Оприлюднено01.03.2023
Номер документу71994719
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —712/1159/18

Ухвала від 05.02.2018

Кримінальне

Соснівський районний суд м.Черкас

Рябуха Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні