ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 січня 2018 року Справа № 804/7537/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді: Букіної Л.Є., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративний позов Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Малого приватного підприємства ОЛІМП , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_1 об'єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Дніпропетровській області про стягнення заборгованості, -
В С Т А Н О В И В:
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Малого приватного підприємства ОЛІМП (далі - Підприємство), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_1 об'єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Дніпропетровській області, в якому просило стягнути з Підприємства податковий борг з акцизного податку у розмірі 541171,69 грн.
В обґрунтування позову зазначено, що Підприємство має податковий борг, який утворився внаслідок несплати останнім узгоджених податкових зобов'язань, визначених податковими повідомленнями-рішеннями. Відповідачем сума податкового боргу у добровільному порядку не сплачена, що стало підставою для звернення податкового органу до суду із зазначеним позовом.
Відповідач в судове засідання не з'явився, заперечень на позовну заяву не надав. Ухвалу про відкриття провадження у справі направлено на адресу відповідача, що вказана у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, рекомендованим поштовим відправленням, яке вручене під розпис 16 грудня 2017 року про що свідчить підпис на повідомленні про поштове відправлення.
Представник позивача та третьої особи в судове засідання не з'явилися, про дату, час і місце розгляду справи повідомлені належним чином.
Суд зазначає, що Законом України Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів від 03.10.2017 року № 2147-VIII внесено зміни до Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).
Відповідно до п. 10 ч. 1 Перехідних положень КАС України в редакції, яка набрала законної сили 15.12.2017 року, справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності Кодексу в редакції від 15.12.2017 року, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності нової редакції Кодексу. Відтак, справу розглянуто в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін керуючись КАС України в редакції від 15.12.2017 року на підставі наявних у справі доказів.
Дослідивши письмові докази, долучені до матеріалів справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази у сукупності з нормами чинного законодавства України, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що станом на час розгляду справи, за відповідачем обліковується заборгованість з акцизного податку у сумі 541171,85 грн., яка утворилась внаслідок несплати нарахованих контролюючим органом штрафних санкцій згідно податкового повідомлення-рішення від 23.12.2016 № НОМЕР_1 (далі - ППР).
Вказані санкції застосовані до Підприємства на підставі акта від 06.12.2016 р. № 77/04-40-31576943 Про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у декларації акцизного податку щодо порушення встановленого порядку взяття на облік у контролюючих органах , яким серед іншого встановлено, що відповідачем, в порушення п.3ст.117 Податкового кодексу України здійснено операцію з реалізації пального без реєстрації платником акцизного податку.
Матеріали справи містять докази адміністративного оскарження ППР (рішенням ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 10.03.2017 року № 4047/10/04-36-10-01-09, скарга Підприємства залишена без задоволення, ППР - без змін; рішенням ДФС України від 29.05.2017 року № 11463/6/99-99-11-03-01-25 скарга Підприємства залишена без задоволення, ППР - без змін), однак доказів оскарження в судовому порядку вищезазначеного акта камеральної перевірки та ППР відповідачем до суду не надано.
Внаслідок наявної на картці обліку платника переплати в сумі 0,16 грн., сума податкової заборгованості зменшилось та склала 541171,69 грн. (541171,85 - 0,16).
Наявність зазначених сум податкового боргу підтверджується роздрукуванням зворотного боку інтегрованої картки платника за грошовими зобов'язаннями за платежем Пальне (код 140219000), у зв'язку з несплатою вищезазначених сум зазначене грошове зобов'язання відповідача набуло статусу податкового боргу.
Підпунктом 14.1.4 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) визначено що. акцизний податок - непрямий податок на споживання окремих видів товарів (продукції), визначених цим Кодексом як підакцизні, що включається до ціни таких товарів (продукції).
Відповідно до підпункту 14.1.141-1 пункту 14.1 статті 14 ПКУ. пальне це нафтопродукти: скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу.
Абзацом другим підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 ПКУ визначено, що реалізація пального для цілей розділу VI Кодексу - це, зокрема, будь-які операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів купівлі-продажу. міни, поставки, дарування, комісії, доручення (у тому числі передача на комісійну/довірчу реалізацію), поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду, іншого компетентного державного органу чи органу місцевого самоврядування за плату (компенсацію) або без такої, які передбачають перехід права власності або права розпорядження, а також передачу (відпуск, відвантаження) пального на підставі договорів про виробництво із сировини замовника.
Згідно з підпунктом 212.1.11 пункту 212.1 статті 212 ПКУ. платником акцизного податку є особа - суб'єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів.
Відповідно до підпункту 212.3.4. пункту 212.3 статті 212 ПКУ. особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов'язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб - підприємців до початку здійснення реалізації пального. Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви, форма якої затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, веде реєстр платників акцизного податку з реалізації пального, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками акцизного податку.
Об'єктом оподаткування підакцизним податком є, зокрема, операції з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (підпункт 213.1.9 пункту 213.1 статті 213 ПКУ).
Згідно з пунктом 215.1 статті 215 ПКУ. до підакцизних товарів належить, зокрема, пальне. Ставки акцизного податку встановлюються у твердих сумах з одиниці реалізованого товар) (пального), в залежності від коду товару (продукції) згідно з УКТ ЗЕД та визначені у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 ПКУ.
Відповідно до пунктів 5-9 розділу II Постанови Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 №113 Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального , ДФС веде реєстр платників акцизного податку з реалізації пального (далі - реєстр платників). Включення осіб до реєстру платників, внесення змін до нього, виключення з реєстру платників здійснюється засобами системи електронного адміністрування реалізації пального та контролюючими органами за основним місцем обліку особи як платника податків.
Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви, форма якої затверджується Мінфіном. Заява про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального складається та подається до контролюючого органу за основним місцем обліку особи як платника податків засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису відповідальних осіб. Датою та часом подання заяви до контролюючого органу є дата та час. зафіксовані у квитанції про доставку (перша квитанція).
Не пізніше наступного робочого дня після надходження заяви засобами системи електронного адміністрування реалізації пального особа реєструється платником податку шляхом включення її до реєстру платників або такій особі надсилається повідомлення про необхідність подання нової заяви у разі виявлення порушень вимог щодо електронного цифрового підпису, дотримання форми, встановленої наказом Мінфіну, порядку заповнення і подання заяви згідно з цим Порядком. Інформація про результати розгляду заяви надсилається особі засобами електронного зв'язку в електронному вигляді у другій квитанції.
Датою реєстрації платника податку є дата включення його до реєстру платників.
Платник податку може надіслати до ДФС засобами електронного зв'язку в електронному вигляді запит для отримання витягу з реєстру платників. ДФС не пізніше наступного робочого дня після надходження запиту надсилає особі засобами електронного зв'язку в електронному вигляді витяг з реєстру платників. Витяг є дійсним до внесення відповідних змін до реєстру платників.
За умовою пункту 117.3 статті 117 ПКУ. здійснення суб'єктами господарювання операцій з реалізації пального без реєстрації таких суб'єктів платниками акцизного податку у порядку, передбаченому цим Кодексом. - тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців у розмірі 100 відсотків вартості реалізованого пального.
Згідно п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Згідно п. 95.1 ст. 95 ПКУ контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п. 95.3 ст. 95 ПКУ стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно п. 57.3 ст. 57 ПКУ у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Матеріали справи не містять доказів того, що відповідачем розпочиналася процедура судового оскарження ППР, у зв'язку з чим сума заборгованості набула статусу податкового боргу.
Згідно п.59.1 ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, орган державної податкової служби надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.
Податковим органом сформовано податкову вимогу форми Ю від 04.08.2017 року № 8431-17 на суму 541171,69 грн. Вимога направлена на адресу відповідача та вручена останньому 08.09.2017 року, про що свідчить підпис на повідомленні про поштове відправлення.
При досліджені матеріалів справи на день розгляду справи судом, відповідачем сума податкового боргу у добровільному порядку не сплачена.
На підставі викладеного, суд доходить висновку, що позовні вимоги Головного управління ДФС у Дніпропетровській області підлягають задоволенню, оскільки підтверджені належними та допустимими доказами.
Керуючись ст.ст. 205, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Головного управління ДФС у Дніпропетровській області задовольнити повністю.
Стягнути податковий борг по акцизному податку (пальне) з рахунків Малого приватного підприємства ОЛІМП (код ЄДРПОУ 31576943, місцезнаходження: 52800, Дніпропетровська область, м. Першотравенськ, вул.. Гагаріна, 10/19) у банках, що обслуговують такого платника податків у розмірі 541171 грн. (п'ятсот сорок одна тисяча сто сімдесят одна грн.) 69 коп.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя ОСОБА_2
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.01.2018 |
Оприлюднено | 05.02.2018 |
Номер документу | 71998561 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Букіна Лілія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Букіна Лілія Євгенівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні