МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 січня 2018 р. № 814/2284/17 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Брагаря В.С., розглянув в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом:Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, вул. Грушевського, 12/2, м. Київ 8,01008
до відповідача:Товариства з обмеженою відповідальністю "БЄТРО", вул. Радгоспна, 4, с. Капустине,Вітовський район, Миколаївська область,57243
третя особа:ОСОБА_1 фіскальна служба України, Львівська площа, 8, м. Київ, 04655
про:подовження дії спеціальної санкції,
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України звернулося до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "БЄТРО", за участю у справі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - ДФС України про продовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, яка застосована наказом від 20.02.2017 р. №243 до ТОВ "БЄТРО" на термін до усунення порушення ст. 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" або до застосування практичних заходів, що гарантують усунення порушень ст. 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті".
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскільки відповідачем не було усунуто порушення вимог статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", позивач вважає за доцільне подовжити дію спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності на термін до усунення порушення статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземної валюті" або до застосування практичних заходів, що гарантують усунення порушень статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті".
Ухвалою від 06.11.2017 р. судом відкрито провадження по справі №814/2284/17.
Ухвалою суду від 29.11.2017 року залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_1 фіскальну службу України.
15.12.2017 набув чинності Закон України Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів №2147-VIII від 03.10.2017, згідно з яким КАС України викладений в новій редакції.
Ухвалою від 20.12.2017 року суд ухвалив розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження.
Представник позивача подав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Представники відповідача та третьої особи в судове засідання не з'явились, про дату і час розгляду справи повідомлені належним чином.
Відповідно до ч. 1 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Згідно ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні в них фактичні дані, суд, -
ВСТАНОВИВ:
ДФС України листом від 29.12.2016 р. №22723/5/99-99-14-06-16 звернулась до позивача з поданням про застосування спеціальних санкцій до відповідача.
В свою чергу зазначене подання Державної фіскальної служби України мотивоване порушенням ТОВ "БЄТРО" ст. 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", а саме: існування простроченої дебіторської заборгованості за розрахунками з іноземним контрагентом ФОП ОСОБА_2 Кейхан огли у сумі 172,71 тис. дол. США за контрактом від 24.03.2016 р. №1, що підтверджено даними ПАТ «Приват Банк» .
Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 24 від 13.01.2017 року за порушення пов'язаних із Законом України "Про зовнішньоекономічну діяльність" законів України, що встановлюють порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті, а саме ст. 1 і 2 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", у 40-денний строк з дня набрання чинності цим наказом застосувати спеціальну санкцію - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності - до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України, зазначених у додатку до цього наказу.
У переліку суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України, до яких застосована спеціальна санкція, під №3 зазначено відповідача.
17.05.2017 р. позивач звернувся до ДФС України з листом №4102-11/16113-03, в якому просив висловити позицію щодо доцільності скасування або продовження дії спеціальної санкції, застосованої до відповідача.
Листом від 07.06.2017 №9515/5/99-99-14-06-02-16 ОСОБА_1 фіскальна служба України повідомила, що відповідно до листа оперативного управління ДПІ у Центральному районі від 15.03.2016 №1056/7/14-03-07-07 ТОВ "БЄТРО" за місцем реєстрації відсутнє, не звітує, декларацію про валютні цінності, доходи на майно, що належить резиденту України та знаходиться за її межами протягом 2016 року товариством не надано, а тому за доцільне буде подовжити дію спеціальної санкції, застосованої до відповідача.
Станом на день вирішення спору доказів усунення порушень вимог статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" відповідачем до суду не надано.
Відповідно до частини першої статті 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" передбачено, що за порушення цього або пов'язаних з ним законів України до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності можуть бути застосовані такі спеціальні санкції: накладення штрафів у випадках несвоєчасного виконання або невиконання суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності та іноземними суб'єктами господарської діяльності своїх обов'язків згідно з цим або пов'язаних з ним законів України. Розмір таких штрафів визначається відповідними положеннями законів України та/або рішеннями судових органів України; застосування до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності та іноземних суб'єктів господарської діяльності індивідуального режиму ліцензування у випадках порушення такими суб'єктами цього Закону та/або пов'язаних з ним законів України, що встановлюють певні заборони, обмеження або порядок здійснення зовнішньоекономічних операцій; тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності у випадках порушення цього Закону або пов'язаних з ним законів України, проведення дій, які можуть зашкодити інтересам національної економічної безпеки.
Частина друга статті 37 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» визначає, що санкції, зазначені у цій статті, застосовуються центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики за поданням органів доходів і зборів та контрольно-ревізійної служб, правоохоронних органів, органів Антимонопольного комітету України, національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, та Національного банку України або за рішенням суду.
Санкції, зазначені у цій статті, можуть бути застосовані до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності протягом трьох років з дня виявлення порушення законодавства.
Згідно з пунктом 1 Положення про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року №459, Міністерство економічного розвитку і торгівлі України (Мінекономрозвитку) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до частини шостої статті 37 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності діє до моменту усунення порушень законодавства України або застосування практичних заходів, що гарантують виконання цього Закону та/або пов'язаних з ним законів України, але не більше трьох місяців з дати винесення відповідного рішення центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики. Після тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності або іноземні суб'єкти господарської діяльності переводяться центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики на індивідуальний режим ліцензування.
Частина сьома статті 37 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» передбачає, що подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності здійснюється виключно за рішенням суду.
Згідно з частиною восьмою статті 37 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» для подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності центральний орган виконавчої влади з питань економічної політики на підставі інформації ініціатора застосування даної санкції звертається з позовною заявою до суду.
Відповідно до абзацу другого пункту 4.9 Положення про порядок застосування до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України та іноземних суб'єктів господарської діяльності спеціальних санкцій, передбачених статтею 37 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» , затвердженого наказом Міністерства економіки України від 17 квітня 2000 року №52, на підставі отриманих матеріалів (у разі, якщо допущені порушення законодавства України не усунуто й виникає доцільність подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності) відділ контролю за зовнішньоекономічною діяльністю разом із відділом правового забезпечення зовнішньоекономічної діяльності та/або відділом правового захисту інтересів Міністерства в судових та інших органах готують відповідну позовну заяву до суду.
Відповідно до частини дев'ятої статті 37 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» при прийнятті рішення щодо подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суд зазначає термін, на який подовжено дію цієї санкції.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Міністерства економічного розвитку і торгівлі України є доведеними, підтверджуються матеріалами справи, а тому підлягають задоволенню.
Керуючись ст. 2, 19, 241, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (вул. Грушевського, 12/2, м. Київ 8, 01008 37508596) до Товариства з обмеженою відповідальністю "БЄТРО" (вул. Радгоспна, 4, с. Капустине, Вітовський район, Миколаївська область, 57243 40348515) за участю у справі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - ДФС України про продовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності - задовольнити повністю.
2.Продовжити дію спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, яка застосована наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 20.02.2017 р. №243 до Товариства з обмеженою відповідальністю "БЄТРО" (вул. Радгоспна, 4, с. Капустине, Вітовський район, Миколаївська область, 57243, код ЄДРПОУ 40348515) на термін до усунення порушення ст. 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" або до застосування практичних заходів, що гарантують усунення порушень ст. 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті".
3. Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Суддя В. С. Брагар
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2018 |
Оприлюднено | 05.02.2018 |
Номер документу | 71999407 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Брагар В. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні