ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
05 лютого 2018 року № 826/1040/16
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Власенкової О.О., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю " ПОЛАРІС-С" (далі також -
позивач, ТОВ "ПОЛАРІС-С")
до Державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного територіального управління юстиції у місті Києві Новоселі Оксани Володимирівни (далі також - відповідач-1),
Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного територіального управління юстиції у місті Києві (далі також - відповідач-2),
Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління ДФС у м.Києві (далі також - відповідач-3),
про визнання дій протиправними та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом до відповідачів, в якому просить:
- визнати незаконними дії Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління ДФС у м.Києві щодо направлення повідомлення від 03.11.2015 за формою №18-ОПП про відсутність ТОВ "ПОЛАРІС-С" за місцезнаходженням;
- визнати протиправними дії державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві Новоселі Оксани Володимирівни щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису від 08.12.2015 №10691430012022273 ("Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою відносно ТОВ"ПОЛАРІС-С) та скасувати цей запис;
- скасувати рішення Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління ДФС у м.Києві від 09.12.2015 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "ПОЛАРІС-С".
В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що відповідачем-1 та відповідачем-2 необґрунтовано внесено запис про відсутність позивача за зареєстрованим місцезнаходженням, оскільки позивач знаходиться за зареєстрованою адресою та в установленому порядку своєчасно підтвердив свій статус. З урахуванням викладеного відповідачем-3 безпідставно винесено рішення про скасування свідоцтва платника податку на додану вартість.
У судовому засіданні представник позивача позов підтримав з підстав, викладених у позовній заяві, просив позов задовольнити.
Відповідачі своїх представників у судове засідання не направили, хоча про судовий розгляд справи повідомлені належним чином, будь-яких пояснень щодо позову до суду не надали.
Відповідач-2 просив розглядати справу за відсутності його представника.
Як вбачається із матеріалів справи, ТОВ "ПОЛАРІС-С" зареєстровано як юридична особа Оболонською районною у місті Києві державною адміністрацією 08.10.2007 за номером запису 1 069 102 0000 022273, ідентифікаційний код юридичної особи 35488369, що підтверджується витягом з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Місцезнаходженням суб'єкта господарювання відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію є: 04074, м. Київ, вул. Автозаводська, будинок 18.
Відповідно до наявних матеріалів справи ТОВ "ПОЛАРІС-С" зареєстровано платником податку на додану вартість з 06.11.2007.
08.12.2015 державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві Новоселя О.В. внесено запис за № 10691430012022273 про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 20.01.2016.
ДПІ у Оболонському районі Головного управління ДФС у м.Києві 09.12.2015 винесено рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "ПОЛАРІС-С".
Вирішуючи спір, суд виходить із такого.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) (далі - Закон) місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.
Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відповідно до частин першої та другої статті 4 цього Закону - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру. Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.
Порядок внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, врегульовано статтею 19 Закону, відповідно до частини першої якої, у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Частинами одинадцятою, дванадцятою та чотирнадцятої статті 19 Закону встановлено, що юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу. У разі ненадходження в установлений частиною одинадцятою цієї статті строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки. У разі надходження (поштовим відправленням або в електронному вигляді в порядку взаємообміну) державному реєстратору від органу доходів і зборів повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки. У разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто поштове відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ "ПОЛАРІС-С" на виконання вимог Закону самостійно 03.11.2015 в установлений законом строк, а саме з 09.10.2015 по 09.11.2015 подало реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу, на підставі якої державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві внесено до ЄДР відповідний запис № 10691060011022273.
Разом з тим державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві 04.11.2015 сформовано та надіслано 05.11.2015 на адресу ТОВ "ПОЛАРІС-С" повідомлення №б/н щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, що підтверджується даними взятими з сайту Українського державного підприємства поштового зв'язку Укрпошта за допомогою 13 символьного літерноцифрового номера (штрихкодового ідентифікатора) поштового відправлення №0421305625960, що міститься на конверті з поштовим штемпелем та відповідно який міститься в реєстраційній справі ТОВ "ПОЛАРІС-С" № 1069_022273_90.
07.12.2015 відділення Укрпошти №74 вищевказане поштове відправлення №0421305625960 повернуло відповідачу-1 за зворотною адресою, що також підтверджується інформацією наданою в відповіді від 23.12.2015 №5.14/2341 на адвокатський запит Секелик Л.В. від 17.12. 2015 №вих.17-12-2015/1.
08.12.2015 зазначене поштове відправлення №0421305625960 було вручене за довіреністю уповноваженій особі відповідача-1.
08.12.2015 відповідач-1 вніс до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запис від 08.12.2015 №10691430012022273 щодо відсутності позивача за вищевказаною адресою, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 20.01.2016.
10.12.2015 позивач повторно подав інформацію про підтвердження відомостей про юридичну особу, що також підтверджується описом, виданим державним реєстратором Гринчак В.В. від 10.12.2015.
Також з матеріалів справи вбачається, а саме з даних, які містяться у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 20.01.2016, що 27.12.2014, 03.11.2015, 10.12.2015 ТОВ "ПОЛАРІС-С" щорічно здійснювало дії щодо подання реєстраційних карток про підтвердження відомостей про юридичну особу до державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві, на підставі яких останнім внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відповідні записи: №10691060010022273, №10691060011022273, №10691060013022273.
За наведених обставин та враховуючи, що позивачем відповідно до вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" самостійно 03.11.2015 в строк, визначений законом, а саме з 09.10.2015 по 09.11.2015, подано реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу, на підставі якої державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запис №10691060011022273, суд дійшов висновку, що позовні вимоги в частині визнання неправомірними дій державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного управління юстиції в м. Києві Новоселі О.В. щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису від 08.12.2015 №10691430012022273 "Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою" відносно "ТОВ "ПОЛАРІС-С" та скасування такого запису є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Щодо решти позовних вимог, суд зазначає наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, зазначене оскаржуване рішення податкового органу відсутнє у матеріалах справи та не було надано відповідачем-3.
За змістом підпункту "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України в редакції, чинній до 01.01.2016, реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Відповідно до п.3.1, п.3.2 розділу III Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 17.05.2010 №336 (далі - Положення №336) щодо кожного платника податків, який відсутній за місцезнаходженням (місцем проживання) та місцезнаходження (місце проживання) якого не з'ясовано, структурні підрозділ органу ДПС проводить такі заходи: шляхом спілкування (телефон, пошта, факс, виїзд за місцезнаходженням тощо) із платником податків з'ясовує його фактичне місцезнаходження (місце проживання); за допомогою Єдиного банку даних платників податків встановлює місце проживання засновників і керівників платника податків та отримує інформацію стосовно інших платників податків, де зазначені особи є засновниками чи керівниками. У разі підтвердження відсутності платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) структурний підрозділ органу ДПС, який є ініціатором запиту, готує за відповідною формою запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків та направляє до підрозділу податкової міліції.
Відповідно до п.4.2 розділу IV Положення № 336 підрозділ податкової міліції при прийнятті рішення про організацію заходів із встановлення місцезнаходження платника податків обов'язково здійснює вихід за його адресою. У разі незнаходження за адресою платника податків необхідно: якщо платник податків зареєстрований за адресою жилого приміщення (квартири), опитати власника такого приміщення (квартири) (за згодою) щодо місцезнаходження за вказаною адресою платника податків, а також місцезнаходження посадових осіб платника податків, та оформити відповідно такі заходи (пояснення або рапорт): якщо платник податків зареєстрований за адресою приміщення, в якому розташовано виробництво, офіси тощо, необхідно опитати власника приміщення-орендодавця (за згодою) щодо оренди та місцезнаходження платника податків, вказаного у запиті (пояснення або рапорт). У разі встановлення, що засновники та посадові особи не пов'язані з утворенням та господарською діяльністю платника податків, підрозділ податкової міліції готує та передає керівнику органу ДПС службову записку та матеріали відповідно до вимог п. 2.3.1 Порядку взаємодії структурних підрозділів органів державної податкової служби під час підготовки та супроводження справ у судах і ведення претензійно-позовної роботи, затвердженого наказом ДПА України від 22.02.2008 №106 "Про організацію роботи юридичних підрозділів в органах державної податкової служби", із змінами.
Пунктами 4.3-4.5 та 4.8 Положення №336 встановлено, що за даними адресного бюро Міністерства внутрішніх справ України встановлюються місця реєстрації фізичних осіб та всіх посадових осіб, засновників платника податків (заходи оформити довідкою або рапортом). За необхідності співробітник податкової міліції звертається із письмовим запитом до відповідного структурного підрозділу органів ДПС про отримання інформації щодо джерел доходів засновників і керівників платника податків. За встановленими адресами здійснюються виїзди та опитуються засновники і керівники платника податків (за згодою) щодо фактичного місцезнаходження платника податків та документів фінансово-господарської діяльності (заходи оформити поясненням або рапортом). Кожний проведений захід оформлюється документально (довідкою або рапортом).
З аналізу вищезазначених норм права суд приходить до висновку, що процедура встановлення місцезнаходження платника податків передбачає проведення низки заходів співробітниками податкового органу за місцезнаходженням платника податків, його засновників та керівників.
Відповідач-3, надіслав до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням товариства від 03.11.2015 №4863/9/26-54-11-01-50 (форма-№ 18-ОПП).
Однак у ході судового розгляду справи судом не здобуто доказів щодо вчинення податковим органом необхідних дій щодо встановлення відсутності ТОВ "ПОЛАРІС-С" за юридичною адресою.
Відповідачем-3 не надано пояснень та документального підтвердження на підставі яких саме документів про встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків прийнято рішення про доцільність направлення державному реєстратору повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою 18-ОПП від 03.11.2015.
При цьому, підрозділ податкового органу має надсилати повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням (форма № 18-ОПП) державному реєстратору для вжиття заходів, передбачених абзацом другим частини чотирнадцятої статті 19 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (в редакції Закону, чинній на час виникнення спірних правовідносин), лише після здійснення заходів для встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи.
Ураховуючи, що відповідач-3 не надав доказів вчинення всіх передбачених законодавством дій щодо встановлення фактичного місцезнаходження ТОВ "ПОЛАРІС-С", суд погоджується з доводами позивача про відсутність у цього відповідача підстав для направлення повідомлення форми №18-ОПП.
Наведене узгоджується з правовою позицією Верховного Суду України, викладеною в його постанові від 15.04.2014 №21-4а14.
Порядок проведення процедури анулювання реєстрації платником податку на додану вартість врегульовано статтею 184 розділу V Податкового кодексу України та розділом V Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 №1130 (далі - Положення №1130), в редакції від 31.08.2015, яка почала діяти з 16.10.2015.
Згідно з п.184.2 статті 184 Податкового кодексу України в редакції яка була чинна до 01.01.2016, анулювання реєстрації на підставі, визначеній у підпункті "а" пункту 184.1 цієї статті, здійснюється за заявою платника податку, а на підставах, визначених у підпунктах "б" - "з" пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу.
Абзацом 1, 2 пункту 5.5, п.п.11 абзацу 3 пункту 5.5 Положення №1130 передбачено, що анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених у підпунктах "б" - "з" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункти "б" - "з" пункту 5.1 цього розділу). Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав. Рішення про анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є: повідомлення державного реєстратора, відомості з Єдиного державного реєстру щодо наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи - підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу (підстава - підпункт "ж" пункту 184.1 статті 184 розділу V Податкового кодексу України).
Відповідно до частини першої статті 18 Закону якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Згідно з приписами пункту 45.2 статті 45 Податкового кодексу України в редакції, яка була чинна до 01.01.2016, податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до абзацу 1 частини одинадцятої статті 19 Закону юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Як встановлено судом, ТОВ "ПОЛАРІС-С" на виконання вимог статей 11, 19 Закону України направлялися державному реєстратору документи на підтвердження відомостей про юридичну особу, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру.
Рішення про анулювання реєстрації за ініціативою контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтверджуючих документів (відомостей). Такими документами є, зокрема, повідомлення державного реєстратора, відомості з Єдиного державного реєстру щодо наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи - підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу (підстава - підпункт "ж" пункту 184.1 статті 184 розділу V Податкового кодексу України).
Відповідно до п.5.6 розділу V Положення №1130 за наявності зазначених підтвердних документів (відомостей) контролюючий орган за місцем перебування на обліку платника податків приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення контролюючим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов'язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства. Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за самостійним рішенням контролюючого органу оформляється за формою N 6-РПДВ . Таке рішення складається у двох примірниках комісією, утвореною відповідно до розпорядження контролюючого органу, та підписується керівником контролюючого органу. У рішенні про анулювання реєстрації платника ПДВ обов'язково вказуються підстави (одна або декілька) для такого анулювання з посиланням на відповідні норми Кодексу. Дата підписання рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ уважається днем прийняття такого рішення. Рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у день підписання реєструються у журналі обліку рішень про анулювання реєстрації платників ПДВ за формою N 6-РЖ. Номер рішення відповідає порядковому номеру запису в цьому журналі. Один примірник рішення зберігається в обліковій справі (реєстраційній частині) платника податків. Документи чи копії документів, на підставі яких контролюючий орган прийняв рішення про анулювання реєстрації, мають бути додані до цього примірника рішення.
Суд звертає увагу, що доказом про подання реєстраційної форми є витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 20.01.2016, де зазначені відомості про юридичну особу.
В силу положень пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається за наявності визначених підпунктами "а" - "и" підстав, зокрема, у разі, якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу (підпункт "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України).
Відповідно до абзацу 2 пункту 5.10 розділу V Положення №1130 рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за самостійним рішенням контролюючого органу може бути скасоване контролюючим органом вищого рівня під час проведення процедури його адміністративного оскарження та в інших випадках у разі встановлення невідповідності такого рішення актам законодавства, а також у разі скасування судових рішень чи записів у Єдиному державному реєстрі, на підставі яких було прийняте рішення про анулювання реєстрації.
Підставою для внесення до реєстру платників податку на додану вартість змін щодо скасування анулювання реєстрації, що відбулось за самостійним рішенням контролюючого органу, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення контролюючого органу про скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість. Рішення із копіями відповідних документів направляється до Державної фіскальної служби України для внесення відповідних змін до реєстру платників податку на додану вартість (абзац 3 пункту 5.10 розділу V Положення №1130).
Згідно з абзацом 6 пункту 5.10 розділу V Положення №1130 у разі скасування рішення про анулювання реєстрації, якщо інше не визначено судовим рішенням, контролюючий орган вносить до Реєстру запис про реєстрацію платника ПДВ із урахуванням таких особливостей: 1) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації в особи відсутня наступна (повторна) реєстрація, дата реєстрації платником ПДВ не змінюється; 2) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації особа зареєстрована платником ПДВ повторно, дата реєстрації платником ПДВ відповідає даті попередньої реєстрації платником ПДВ; 3) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації особа зареєстрована як платник єдиного податку, умова сплати якого не передбачає сплати податку на додану вартість, дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, дата анулювання реєстрації відповідає даті, що передує дню переходу особи до застосування відповідної ставки єдиного податку, а причина анулювання - підпункту "в" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу. Анулювання реєстрації проводиться за заявою про анулювання реєстрації платника ПДВ або за рішенням контролюючого органу; 4) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації в особи є анульованою наступна (повторна) реєстрація, дата реєстрації платником ПДВ відповідає даті попередньої реєстрації платником ПДВ, а дата та причина анулювання реєстрації - даті та причині анулювання повторної реєстрації.
Отже, чинним законодавством України чітко визначено процедуру дій контролюючого органу на підставі судового рішення, яке набрало законної сили, та яким захищено права платника податків від неправомірних дій та рішень державної податкової інспекції з анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.
Аналогічна позиція викладена в ухвалах Вищого адміністративного суду України від 22.01.2015 у справі №К/800/26243/14, від 03.09.2014 у справі №К/9991/40097/11 та в ухвалі Київського апеляційного адміністративного суду від 11.06.2014 у справі № 826/18178/13-а.
Ураховуючи викладене, суд дійшов висновку, що в межах спірних правовідносин підстави для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, визначені підпунктом ж пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України, були відсутні.
Будь-яких інших доказів на підтвердження обставин, які б свідчили про наявність підстав для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, відповідачем-3 до суду не надано.
Відтак, вимоги позивача стосовно визнання незаконними дій Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління ДФС у м.Києві щодо направлення повідомлення за формою №18-ОПП від 03.11.2015 про відсутність ТОВ "ПОЛАРІС-С" за місцезнаходженням та стосовно визнання протиправним та скасування рішення Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління ДФС у м.Києві від 09.12.2015 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "ПОЛАРІС-С", є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, а також усні та письмові доводи представників сторін стосовно заявлених позовних вимог, суд дійшов висновку, що відповідачем не доведено правомірності свого рішення, дії, а отже адміністративний позов є таким, що підлягає задоволенню у повному обсязі.
При зверненні до суду позивачем сплачено судовий збір у розмірі 4 134,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням від 20.01.2016 №538.
У зв'язку із задоволенням позову, судові витрати підлягають поверненню позивачу відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись статтями 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити.
Визнати протиправними дії державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві Новоселі Оксани Володимирівни щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису від 08.12.2015 №10691430012022273 "Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою відносно товариства з обмеженою відповідальністю "ПОЛАРІС-С" (код ЄДРПОУ 35488369).
Скасувати запис державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві Новоселі Оксани Володимирівни щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису від 08.12.2015 №10691430012022273 "Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою" стосовно товариства з обмеженою відповідалністю "ПОЛАРІС-С" (код ЄДРПОУ 35488369).
Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління ДФС у м.Києві щодо направлення повідомлення від 03.11.2015 за формою №18-ОПП про відсутність товариства з обмеженою відповідальністю "ПОЛАРІС-С" (код ЄДРПОУ 35488369) за місцезнаходженням.
Визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління ДФС у м.Києві від 09.12.2015 про анулювання реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю "ПОЛАРІС-С" (код за ЄДРПОУ 35488369) платником ПДВ.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ПОЛАРІС-С" (код ЄДРПОУ 35488369) понесені ним витрати по сплаті судового збору в розмірі 4 134,00 грн. (чотири тисячі сто тридцять чотири гривні 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління ДФС у м.Києві .
Рішення набирає законної сили у порядку та строки, встановлені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржене у порядку та строки, встановлені статтями 293, 295-296 з урахуванням пункту 15.5 цього Кодексу.
Суддя О.О. Власенкова
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2018 |
Оприлюднено | 05.02.2018 |
Номер документу | 72000518 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Власенкова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні