РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 січня 2018 року Справа № 903/918/16
Рівненський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів: головуючий суддя Розізнана І.В., суддя Василишин А.Р. , суддя Мельник О.В.
секретар судового засідання Берун О.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Рівненського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу заступника прокурора Волинської області на рішення Господарського суду Волинської області від 17.08.17р. у справі №903/918/16 (суддя С.В. Костюк)
за позовом керівника Володимир-Волинської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах Володимир-Волинської районної державної адміністрації Волинської області (м. Володмир-Волинський)
до відповідача товариства з обмеженою відповідальністю "РВПГ МІТ" (Володимир-Волинський район, с. Зимне)
про внесення змін до договору оренди землі
за участю представників:
прокурор Марщівська О.П., служб посв. №019161 від 30.07.2013р.;
позивача - не з'явився;
відповідача - не з'явився;
ВСТАНОВИВ:
Керівник Володимир-Волинської місцевої прокуратури в інтересах Володимир-Волинської райдержадміністрації звернувся до Господарського суду Волинської області з позовом про внесення змін до пунктів 5, 9, 11 договору оренди землі від 01.07.2008р., укладеного між Володимир-Волинською районною державною адміністрацією та товариством з обмеженою відповідальністю "РВПГ МІТ".
Рішенням Господарського суду Волинської області від 17.08.17р. у справі №903/918/16 в задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, заступник прокурора Волинської області звернувся до Рівненського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції, прийняти нове рішення, яким задоволити позов.
Мотивуючи апеляційну скаргу скаржник зазначає, що судом першої інстанції не прийнято до уваги рішення Володимир-Волинської районної ради від 24.12.2015р. №2/18 "Про затвердження технічних документацій з нормативно грошової оцінки земельних ділянок за межами населених пунктів на території Володимир-Волинського району", яким затверджено нормативну грошову оцінку земельної ділянки, що є предметом договору оренди землі та встановлено її розмір 4 288 223,91 грн. Відповідачем рішення районної ради в судовому порядку не скасовано, воно є чинним на даний час. Скаржник зазначає, що запропоновані прокурором нові редакції п.п. 5, 9, 11 договору оренди землі від 01.07.2008р. повністю відповідають вимогам чинного законодавства, тому позов обґрунтований та підлягає задоволенню, а рішення суду першої інстанції скасуванню.
Товариство з обмеженою відповідальністю "РВПГ МІТ" надіслало до суду відзив на апеляційну скаргу (вх. №27075/17 від 18.09.2017р.. №27531/17 від 21.09.2017р.), в якому відповідач доводи апеляційної скарги вважає безпідставними, просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
Ухвалою Рівненського апеляційного господарського суду від 08.09.2017р. апеляційну скаргу прийнято до провадження, справу призначено до розгляду.
Ухвалою Рівненського апеляційного господарського суду від 26.09.2017р. апеляційне провадження зупинено до завершення розгляду Львівським апеляційним адміністративним судом справи №803/30/17.
Ухвалою Рівненського апеляційного господарського суду від 16.01.2018р. апеляційне провадження поновлено, справу призначено до розгляду.
В судовому засіданні 30.01.2018р. прокурор підтримав доводи апеляційної скарги, вважає рішення суду першої інстанції незаконним та необґрунтованим, тому просить апеляційну скаргу задоволити, а рішення суду першої інстанції скасувати.
Позивач та відповідач не забезпечили явку повноважних представників у судове засідання 30.01.2018р., хоча про день, час та місце судового засідання повідомлялися у встановленому законом порядку.
Відповідач надіслав на адресу суду клопотання (вх. №3367/17 від 30.01.2018р.), в якому повідомив суд, що не може з`явитися в судове засідання у зв`язку із перенесеною операцією, просить суд відкласти розгляд справи.
Розглянувши в судовому засіданні клопотання відповідача про відкладення розгляду справи, судова колегія зазначає наступне.
15.12.2017р. вступив в дію новий Господарський процесуальний кодекс України.
Згідно підпункту 9 пункту 1 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України, справи у судах апеляційної інстанцій, провадження у яких порушено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Відповідно до ст. 216 ГПК України (в редакції чинній з 15.12.2017р.) суд відкладає розгляд справи у випадках, встановлених ч. 2 ст. 202 цього Кодексу.
Згідно ч. 2 ст. 202 ГПК України суд відкладає розгляд справи в судовому засіданні в межах встановленого цим Кодексом строку з таких підстав: неявка в судове засідання учасника справи, щодо якого немає відомостей про направлення йому ухвали з повідомленням про дату, час і місце судового засідання; перша неявка в судове засідання учасника справи, якого повідомлено про дату, час і місце судового засідання, якщо він повідомив про причини неявки, які судом визнано поважними; виникнення технічних проблем, що унеможливлюють участь особи у судовому засіданні в режимі відеоконференції, крім випадків, коли відповідно до цього Кодексу судове засідання може відбутися без участі такої особи; необхідність витребування нових доказів, у випадку коли учасник справи обґрунтував неможливість заявлення відповідного клопотання в межах підготовчого провадження.
Відповідно до ч. 1 ст. 202 ГПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Враховуючи те, що відкладення розгляду справи є правом та прерогативою суду, відповідачем не доведено, а судом не встановлено наявності обставин, які б унеможливлювали вирішення справи без його участі, судом вчинено всі необхідні дії для належного повідомлення відповідача про день, час та місце розгляду справи, явка сторін в судове засідання обов`язковою не визнавалась, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення клопотання відповідача про відкладення розгляду справи.
Відповідно до ч.1 ст. 269 ГПК України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній та додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Дослідивши матеріали справи та обставини на предмет повноти їх встановлення, надання їм судом першої інстанції належної юридичної оцінки, вивчивши доводи апеляційної скарги стосовно дотримання норм матеріального і процесуального права судом першої інстанції, заслухавши пояснення прокурора, колегія суддів Рівненського апеляційного господарського суду дійшла наступного висновку.
Як встановлено апеляційним судом, розпорядженням Володимир-Волинської районної державної адміністрації від 02.06.2008р. №272 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ТОВ "РВПГ МІТ" загальною площею 6,435 га, у тому числі 6,435 га під господарськими будівлями і дворами, яка знаходиться біля с. Зимне за межами населених пунктів із земель запасу не наданих у власність та користування на території Зимнівської сільської ради для обслуговування складських приміщень та оптової торгівлі. Встановлено орендну плату за користування земель запасу в розмірі 1000 грн. за 1 га за 1 рік; передбачено, що розмір орендної плати перегляється через кожні 3 роки в травні місяці, орендна плата вноситься в термін визначений чинним законодавством (а.с. 12).
Розпорядженням Володимир-Волинської районної державної адміністрації від 13.06.2008р. №292 внесено зміни до розпорядження Володимир-Волинської районної державної адміністрації від 02.06.2008р. №272, викладено п. 3 розпорядження у новій редакції: "Встановити орендну плату за користування землею за перший рік в розмірі 1500 грн. за 1 га, за другий рік - 2000 грн., за третій рік - 2500 грн., за наступні роки - 3000 грн. за 1 га за 1 рік, розмір орендної плати переглядати через кожні 3 роки в червні місяці, орендну плату вносити в термін визначений чинним законодавством" (а.с. 13).
01.07.2008р. Володимир-Волинською районною державною адміністрацією (орендодавець) та ТОВ "РВПГ МІТ" (орендар) укладено договір оренди землі (а.с.14-16).
Відповідно до п. 1 договору орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку з земель запасу не наданих у власність та користування на підставі розпорядження голови райдержадміністрації від 02.06.2008р. №272, від 13.06.2008р. №292, яка знаходиться біля с. Зимне за межами населених пунктів на території Зимнівської сільської ради.
Згідно п. 2 договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 6,435 га., у тому числі 6,435 під господарськими будівлями і дворами.
Пунктом 5 договору визначено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки не визначена.
Згідно п. 8 договору строк дії договору становить 49 років. Після закінчення строку договору орендар має переважне право на поновлення його на новий строк.
Відповідно до п. 9 договору орендна плата вноситься орендарем у формі та розмірі в грошовій формі за перший рік - 1500 грн. за 1 га, за другий рік - 2000 грн., за третій рік - 2500 грн., за наступні роки - 3000 грн. за 1 га за 1 рік.
Згідно п. 11 договору орендна плата вноситься згідно вимог чинного законодавства.
Пунктом 13 договору встановлено, що розмір орендної плати переглядається - через кожні 3 роки в травні місяці, у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором, зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами, в інших випадках, передбачених законом.
Цільове призначення даної земельної ділянки – землі промисловості, транспорту, зв'язку, оборони та інше призначення (п.16 договору).
Згідно п. 20 договору передача земельної ділянки орендарю здійснюється у тижневий строк після державної реєстрації цього договору за актом її приймання-передачі.
Договір підписаний повноважними представниками сторін та скріплений їх печатками.
Договір зареєстровано у Володимир-Волинському реєстраційному офісі Волинської регіональної філії "Центр ДЗК" 27.08.2008р. №040808200092, кадастровий номер 0720582000:00:001:0607.
Відповідно до акту прийому-передачі об'єкту оренди від 01.07.2008р. Володимир-Волинська районна державна адміністрація передала в оренду ТОВ "РВПГ МІТ" земельну ділянку загальною площею 6,435 га (а.с. 19).
Рішенням Володимир-Волинської районної ради від 24.12.2015р. №2/18 "Про затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок за межами населених пунктів на території Володимир-Волинського району" затверджено технічні документації по нормативній грошовій оцінці земельних ділянок за межами населених пунктів на території Володимир-Волинського району згідно додатку (а.с. 8).
Відповідно до додатку до рішення Володимир-Волинської районної ради від 24.12.2015р. №2/18 "Перелік технічних документацій по нормативно грошовій оцінці земельних ділянок" технічна документація з нормативно грошової оцінки земельної ділянки площею 6,435 га, що перебуває в оренді ТОВ "РВПГ МІТ" для обслуговування складських приміщень становить 4288223,91 грн. (а.с. 9).
Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 01.03.2016р. №0-28-0.3-486/2-16, нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 6,435 га., яка знаходиться: Волинська обл., Володимир-Волинський р-н., Зимнівська сільська рада за межами населеного пункту, кадастровий номер 0720582000:00:001:0607, користувачем якої є ТОВ "РВПГ МІТ" становить 6 145 024, 86 грн. (а.с. 23).
Розпорядженням Володимир-Волинської районної державної адміністрації від 29.04.2016р. №174 "Про зміну розміру орендної плати за землі, що передані в оренду", зокрема, встановлено розмір орендної плати за користування земельною ділянкою, що передана в оренду ТОВ "РВПГ МІТ" в розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земель згідно додатку (а.с. 10).
Відповідно до додатку до розпорядження Володимир-Волинської районної державної адміністрації від 29.04.2016р. №17 "Перелік договорів оренди землі до яких вносяться зміни" розмір орендної плати земельної ділянки площею 6,4350 га, що перебуває в оренді ТОВ "РВПГ МІТ" за рік становить 184350,74 грн. (а.с. 11).
Володимир-Волинська районна державна адміністрація надіслала на адресу ТОВ "РВПГ МІТ" лист від 22.07.2016р. №1195/37/2-16 з додатковою угодою до договору оренди землі від 27.08.2008р. для її підписання, розрахунок розміру орендної плати та копію витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки (а.с. 20).
Листом від 26.08.2016р. №2 ТОВ "РВПГ МІТ" повідомило Володимир-Волинську районну державну адміністрацію, що товариство не погоджується підписати додаткову угоду до договору оренди від 27.08.2008р. про зміну розміру орендної плати, оскільки її розмір в 10,5 разів перевищує розмір орендної плати, яка діє на даний час (а.с. 21).
Володимир-Волинська районна державна адміністрація листом від 28.10.2016р. №1779/30/2-16 на лист Володимир-Волинської місцевої прокуратури від 26.10.2016 №34-270/вих.16 повідомила прокуратуру, що нею підготовлені та надіслані додаткові угоди до договорів оренди землі про внесення змін до останніх в частині розміру орендної плати орендарям, в тому числі ТОВ "РВПГ МІТ". Пропозицію адміністрації щодо внесення змін до договору оренди землі ТОВ "РВПГ МІТ" відхилило, про що повідомлено відповідним листом. До суду про внесення змін до договору оренди адміністрація не звертається з причин відсутності коштів для сплати судового збору. Вважає за необхідне застосувати повноваження прокуратури в частині захисту держави в особі адміністрації для приведення розміру орендної плати за користування земельною ділянкою ТОВ "РВПГ МІТ" у відповідність до вимог чинного законодавства (а.с. 7).
Володимир-Волинська місцева прокуратура листом від 28.11.2016р. №34-2949/вих-16 звернулася до голови Володимир-Волинської районної державної адміністрації в якому повідомила, що прокуратурою в інтересах адміністрації пред'явлено позов про внесення змін до договору оренди землі, роз'яснено, що адміністрація вправі оскаржити до суду підстави для представництва (а.с. 6).
Прокурор звернувся до суду з позовом про внесення змін до договору, а саме просить:
- п. 5 договору оренди земельної ділянки від 01.07.2008р. викласти у наступній редакції: "нормативна грошова оцінка земельної ділянки загальною площею 6,435 га становить 6 145 024,86 грн."
- п. 9 договору оренди земельної ділянки від 01.07.2008р. викласти у наступній редакції: "орендна плата вноситься орендарем у формі та у розмірі: грошовій, у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки землі на рік із врахуванням індексації на рахунок, вказаний орендодавцем"
- п. 11 договору оренди земельної ділянки від 01.07.2008р. викласти у наступній редакції: "орендна плата вноситься у наступні строки - згідно ст. 287 Податкового кодексу України рівними частками за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця".
В обґрунтування позовних вимог, прокурор посилається на приписи ст. 288 ПК України, якими визначено, що розмір орендної плати не може бути менший розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території, тому наявні підстави для внесення змін до договору оренди, оскільки розпорядженням районної державної адміністрації від 29.04.2016р. №174 розмір орендної плати за користування земельними ділянками повинен бути встановлений у розмірі не менше 3% нормативної грошової оцінки землі за рік.
Суд першої інстанції відмовляючи в задоволенні позову, прийшов до висновку, що оскільки підставою внесення змін до договору оренди землі від 01.07.2008р. є встановлення її нормативно-грошової оцінки згідно витягу з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки від 01.03.2016р. №0-28-0.3-486/2-16, який постановою Волинського окружного адміністративного суду від 04.07.2017р. у справі №803/30/17 визнано протиправним та скасовано, тому відсутні правові підстави для внесення змін до договору оренди землі. Окрім того, розмір орендної плати підлягав перегляду в травні 2017р., а позов до суду першої інстанції подано 05.12.2016р., тобто позивач звернувся до суду передчасно.
Надаючи в процесі апеляційного перегляду оцінку обставинам справи в їх сукупності, колегія суддів зазначає, що за змістом ст. 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
За статтею 30 Закону України "Про оренду землі" зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Відповідно до ст. 654 ЦК України зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту. Таким чином, домовленість про зміну договору має природу договору.
Відповідно до ст. 13 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Згідно ч. 1 ст. 15 Закону України "Про оренду землі" істотними умовами договору оренди землі є: об'єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки). Розмір орендної плати за землю визначається сторонами у договорі, в тому числі може визначатися шляхом встановлення відсоткового відношення до нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що відповідає приписам ч. 1 ст. 15, ст. 21 Закону України "Про оренду землі".
Згідно ст. 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Відповідно до підпункту 9.1.6 пункту 9.1 ст. 9 ПК України рентна плата належить до загальнодержавних податків і зборів, яка в силу вимог підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 цього ж Кодексу є податком і справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Відповідно до пункту 269.1 ст. 269 ПК України платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі. Останні ж, як визначає зміст підпункту 14.1.73 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу, це особи, яким, зокрема, на умовах оренди надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності. Приписами Податкового кодексу України визначено обов'язок орендаря сплачувати земельний податок у формі орендної плати.
Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (пункт 288.1 статті 288 ПК України).
Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, установлених цим Кодексом.
Згідно ст. 288.5 ПК України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території (п. 288.5.1 ПК України) та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки (п.288.5.2 ПК України).
Виходячи з аналізу зазначених законодавчих приписів, орендна плата за користування земельними ділянками державної та комунальної власності є регульованою ціною, яка розраховується у відсотковому відношенні до нормативної грошової оцінки земель, а її розмір встановлюється в договорі та повинен відповідати розміру, встановленому органом місцевого самоврядування для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території.
Відповідно до п.п. 2.18, 2.19 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011р. №6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин", у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати може бути підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.
Так, розпорядженням Володимир-Волинської районної державної адміністрації від 29.04.2016р. №174 "Про зміну розміру орендної плати за землі, що передані в оренду" встановлено розмір орендної плати за користування земельною ділянкою, що передана в оренду ТОВ "РВПГ МІТ" в розмірі 3% від нормативної грошової оцінки землі.
Враховуючи те, що сторони у договорі оренди земельної ділянки передбачили можливість збільшення розміру орендної плати (п. 13 договору), орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, а між сторонами не досягнуто згоди щодо зміни умов договору оренди землі в частині визначення розміру орендної плати, судова колегія апеляційного суду приходить до висновку, що проведення нормативної грошової оцінки землі та законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.
Суд апеляційної інстанції беручи до уваги те, що розмір орендної плати за земельну ділянку прокурором визначено у межах граничного розміру, передбаченого ст. 288 ПК України, зміни умов договору зумовлені імперативними приписами чинного законодавства, приходить до висновку, що позовна вимога прокурора в частині внесення змін до пункту 9 договору оренди земельної ділянки від 01.07.2008р. з визначення розміру орендної плати виходячи з 3% від її нової і проіндексованої нормативної грошової оцінки, є законною та обґрунтованою, а тому підлягає задоволенню.
Обґрунтовуючи позовні вимоги в частині внесення змін до п. 5 договору оренди земельної ділянки від 01.07.2008р., виклавши його у редакції: "нормативна грошова оцінка земельної ділянки загальною площею 6,435 га становить 6 145 024,86 грн.", прокурор посилається на витяг з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки від 01.03.2016р. №0-28-0.3-486/2-16.
Суд апеляційної інстанції зазначає, що статтями 20, 23 Закону України "Про оцінку земель" передбачено, що за результатами проведення нормативної грошової оцінки земель населеного пункту складається технічна документація, яка затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.
Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель (ч. 2 ст. 20 Закону України "Про оцінку землі").
Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (ч. 3 ст. 23 Закону України "Про оцінку землі").
Суд апеляційної інстанції приймає до уваги, що рішенням Володимир-Волинської районної ради від 24.12.2015р. №2/18 затверджено технічні документації по нормативній грошовій оцінці земельних ділянок за межами населених пунктів на території Володимир-Волинського району згідно додатку.
Так, відповідно до додатку до рішення Володимир-Волинської районної ради від 24.12.2015р. №2/18 "Перелік технічних документацій по нормативно грошовій оцінці земельних ділянок" технічна документація з нормативно грошової оцінки земельної ділянки площею 6,435 га, що перебуває в оренді ТОВ "РВПГ МІТ" для обслуговування складських приміщень становить 4 288 223,91 грн.
Разом з тим, оскільки нормативна грошова оцінка підлягає щорічній індексації, тому станом на 01.03.2016р. нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 0720582000:00:001:0607 становить 6 145 024, 86 грн.
Витягом з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки, який виданий Управлінням Держгеокадастру у Володимир-Волинському районі підтверджується, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 0720582000:00:001:0607 становить 6 145 024, 86 грн.
Суд апеляційної інстанції приймає до уваги, що постановою Волинського окружного адміністративного суду від 04.07.2017р. позов задоволено частково; визнано протиправним та скасовано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 01.03.2016р. № 0-28-0.3-486/2-16, виданий Управлінням Держгеокадастру у Володимир-Волинському районі Волинської області; у задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Разом з тим, ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 12.12.2017р. у справі №876/9708/17 постанову Волинського окружного адміністративного суду від 04.07.2017р. у справі №803/30/17 скасовано, прийнято нову постанову, якою в задоволенні позову відмовлено.
Апеляційний адміністративний суд відмовляючи в задоволенні позову зазначив, що нормативну грошову оцінку земельної ділянки, що передана у користування згідно договору оренди землі, укладеного між Володимир-Волинською райдержадміністрацією та ТОВ "РВПГ МІТ" 01.07.2008р. та встановлено її розмір в сумі 4 288 223,91 грн. затверджено рішенням Володимир-Волинської районної ради Волинської від 24.12.2015р. №2/18 "Про затвердження технічних документацій з нормативно грошової оцінки земельних ділянок за межами населених пунктів на території Володимир-Волинського району". Зазначене рішення є чинним й у встановленому законом порядку незаконним не визнавалося, тому воно є обов'язковим для виконання, тому колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для визнання протиправним витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 01.03.2016р. № 0-28-0.3-486/2-16.
Враховуючи викладене, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що вимоги прокурора про внесення змін до п. 5 договору оренди земельної ділянки від 01.07.2008р. щодо визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, згідно витягу з технічної документації нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер 0720582000:00:001:0607 у розмірі 6 145 024, 86 грн., підлягають задоволенню.
Суд апеляційної інстанції зазначає, що відповідно до ст. 287 ПК України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Враховуючи викладене, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що вимоги прокурора про внесення змін до п. 11 договору оренди земельної ділянки від 01.07.2008р. щодо строків внесення орендної плати узгоджуються з вимогами ст. 287 ПУ України, тому підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. ст. 74, 76 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
За таких обставин, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що позов підставний та обґрунтований, тому підлягає задоволенню, а рішення суду першої інстанції скасуванню.
Судові витрати зі сплати судового збору за розгляд апеляційної скарги покладаються на апелянта згідно ст.129 ГПК України.
Керуючись ст. ст. 129, 269-270, 273, 275, 277, 281-284 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скаргу заступника прокурора Волинської області на рішення Господарського суду Волинської області від 17.08.17р. у справі №903/918/16 - задоволити.
2. Рішення Господарського суду Волинської області від 17.08.17р. у справі №903/918/16 - скасувати.
Прийняти нове рішення, яким позов задоволити.
Внести зміни до пунктів 5, 9, 11 договору оренди землі від 01.07.2008р., укладеного між Володимир-Волинською районною державною адміністрацією та товариством з обмеженою відповідальністю "РВПГ МІТ".
Пункт 5 договору оренди земельної ділянки від 01.07.2008р. викласти у наступній редакції: "нормативна грошова оцінка земельної ділянки загальною площею 6,435 га становить 6 145 024,86 грн.".
Пункт 9 договору оренди земельної ділянки від 01.07.2008р. викласти у наступній редакції: "орендна плата вноситься орендарем у формі та у розмірі: грошовій, у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки землі на рік із врахуванням індексації на рахунок, вказаний орендодавцем".
Пункт 11 договору оренди земельної ділянки від 01.07.2008р. викласти у наступній редакції: "орендна плата вноситься у наступні строки - згідно ст. 287 Податкового кодексу України рівними частками за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця".
3. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "РВПГ МІТ" (44752, Володимир-Волинський район, с. Зимне, вул. Шевченка, 3, код ЄДРПОУ 33484760) на користь Володимир-Волинської місцевої прокуратури (44700, м. Володимир-Волинський, вул. Драгоманова, 31) 1378 грн. витрат зі сплати судового збору за розгляд позовної заяви та 1339,80 грн. витрат зі сплати судового збору за розгляд апеляційної скарги.
4. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "РВПГ МІТ" (44752, Володимир-Волинський район, с. Зимне, вул. Шевченка, 3, код ЄДРПОУ 33484760) на користь Прокуратури Волинської області (43025, м. Луцьк, вул. Винниченка, 15) 1515,80 грн. витрат зі сплати судового збору за розгляд апеляційної скарги.
5. Місцевому господарському суду видати судові накази.
6. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання повного судового рішення до Верховного Суду в порядку та строки, визначені ст. ст. 287-291 ГПК України.
7. Справу повернути до Господарського суду Волинської області.
Повний текст постанови складено 05.02.2018 р.
Головуючий суддя Розізнана І.В.
Суддя Василишин А.Р.
Суддя Мельник О.В.
Суд | Рівненський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2018 |
Оприлюднено | 08.02.2018 |
Номер документу | 72008459 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Рівненський апеляційний господарський суд
Розізнана І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні