ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 лютого 2018 р. м. Чернівці Справа № 824/8/18-а
Cуддя Чернівецького окружного адміністративного суду Лелюк О.П., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області до Слобода-Комарівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Слобода- Комарівської сільської ради Сторожинецького району Чернівецької області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),
В С Т А Н О В И В :
Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області звернулось до суду з позовом до Слобода-Комарівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Слобода- Комарівської сільської ради Сторожинецького району Чернівецької області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Позивач просить суд застосувати захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді - зобов'язати ОСОБА_1, директора Слобода-Комарівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Слобода-Комарівської сільської ради Сторожинецького району Чернівецької області, (ідент. код 21439987), зупинити повністю експлуатацію приміщення підвалу будівлі початкових класів школи та із залученням спеціалізованої організації з електропостачання відключити їх від електромережі до повного виконання протипожежних заходів, визначених приписом Сторожинецького районного сектору управління ДСНС України у Чернівецькій області від 14 грудня 2017 року №61 та усунення порушень, що відображені в акті позапланової перевірки від 14 грудня 2017 року №88.
Ухвалою суду від 04 січня 2018 року відкрито провадження у даній справі та призначено її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Згідно статті 258 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Відповідно до частини п'ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Беручи до уваги зміст наведених норм та відсутність клопотань сторін про розгляд справи в судовому засіданні за їх участю, суд вважає за можливе розглянути дану справу за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження в межах строку, визначеного статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач посилався на те, що за результатом проведеної перевірки виконання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки у Слобода-Комарівській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів Слобода- Комарівської сільської ради Сторожинецького району Чернівецької області, були виявлені численні порушення вимог нормативних актів у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки, про що складено відповідний акт.
Відповідачем не було усунуто жодне із порушень, які були виявлені під час проведеної перевірки та пропонувались до їх усунення відповідно до припису від 14 грудня 2017 року №61 та акту №88 від 14 грудня 2017 року.
У зв'язку з цим, посилаючись на норми Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", Кодексу цивільного захисту України, управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Відповідач щодо задоволення позову заперечував. У наданому суду відзиві на адміністративний позов відповідач посилався на те, що після проведення перевірки, керівником Слобода-Комарівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Слобода- Комарівської сільської ради Сторожинецького району Чернівецької області було видано наказ №110 "Про призупинення експлуатації приміщення підвалу будівлі Слобода- Комарівської сільської ради Сторожинецького району Чернівецької області", яким ескплуатацію підвального приміщення школи було призупинено відповідно до припису №61. Просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог.
Позивач своїм правом на подання відповіді на відзив у встановлений судом строк не скористався.
Дослідивши наявні матеріали справи, оцінивши повідомлені обставини, які є достатніми для ухвалення законного і обґрунтованого судового рішення, суд дійшов висновку про те, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що на підставі наказу Сторожинецького районного сектору управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області про проведення перевірки №91 від 13 грудня 2017 року, посвідчення на проведення перевірки №91 від 13 грудня 2017 року в період з 13 грудня 2017 року по 14 грудня 2017 року головним інспектором Сторожинецького РС УДСНС у Чернівецькій області майором служби цивільного захисту Ротарем О.С. проведено позапланову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки Слобода-Комарівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Слобода- Комарівської сільської ради Сторожинецького району Чернівецької області, за результатами якої складено акт перевірки від 14 грудня 2017 року №88.
Так, перевіркою виявлені численні порушення вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, а саме:
- не виконано обробку дерев'яних конструкцій горища (Розділ ІІІ п. 2.5 НАПБ А 01.001-2015);
- приміщення не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5 -56:2010 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту" (Розділ V п. 1.2 НАПБ А 01.001-2015);
- не забезпечено об'єкт зовнішнім протипожежним водопостачанням (Розділ V п. 2 НАПБ А 01.001-2015);
- приміщення та територія недозабезпечено первинними засобами пожежогасіння - вогнегасниками згідно вимог (Розділ V п. 3 пп.3.8 НАПБ А 01.001-2015);
- будівлю не обладнано засобами від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів (Розділ ІV п. 1.21 НАПБ А 01.001-2015);
- не заключено договір на обслуговування системи пожежної сигналізації (Розділ V п. 1 пп.1.4 НАПБ А 01.001-2015);
- посадова особа відповідальна за пожежну безпеку не пройшла навчання з питань пожежної безпеки (Розділ ІІ п. 16 НАПБ А 01.001-2015);
- електромережа не виконано згідно вимог ПУЕ. Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Мінпаливенерго України від 25 липня 2006 року №258, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 25 жовтня 2006 року за №1143/13017 (у редакції наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 13 лютого 2012 року №91) (далі-ПТЕ), Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Держнаглядохоронпраці від 09 січня 1998 року №4, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 10 лютого 1998 року за №93/2533;
-не створено матеріальний резерв для запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, представити, розробити встановленим порядком номенклатуру та обсяги матеріальних засобів (стаття 20 Кодексу цивільного захисту України, ПКМУ №308 від 29 березня 2001 року "Правили техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях", затверджених наказом МНС від 15 серпня 2007 року №557);
- не надано графік проведення спеціальних об'єктових навчань і тренувань з питань цивільного захисту на підприємстві, установі, організації, затвердити після попереднього погодження з виконавчими органами міських (районних у місті) рад, районними (міськими) державними адміністраціями територіальними органами ДСНС України (п.1.4 наказ МВС від 11 вересня 2014 року №934 "Про затвердження Порядку організації та проведення спеціальних об'єктових навчань і тренувань з питань цивільного захисту");
- не надано повідомлення щодо наявності джерел небезпеки на об'єкті (ідентифікація ПНО) (п. 9-11 наказ МНМ №98 від 23 лютого 2006 року);
- не забезпечено працюючий персонал справними (повіреними) засобами радіаційного та хімічного захисту (пп. 2,3 "Порядку забезпечення населення і особового складу невоєнізованих формувань засобами радіаційного та хімічного захисту", затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2002 року №1200; п.4.3 "Правила техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях", затверджених наказом МНС від 15 серпня 2007 року №557, зареєстрований у Мін'юсті України 03 вересня 2007 року за №1006/14273).
З метою усунення порушень законодавства, виявлених під час перевірки дотримання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки, 14 грудня 2017 року Сторожинецьким районним сектором управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області видано припис №61, яким приписано відповідачу усунути виявлені порушення під час перевірки.
За невиконання протипожежних заходів, головним інспектором Сторожинецького РС УДСНС у Чернівецькій області майором служби цивільного захисту Ротарем О.С. складено протокол ЧВ №037170 про адміністративне правопорушення та прийнято постанову ЧВ №002059 про накладення адміністративного стягнення, якою ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу в сумі 51, 00 грн.
За наведених обставин управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області звернулось до адміністративного суду з даним позовом.
До вказаних правовідносин суд застосовує такі положення закону та робить висновки по суті спору.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05 квітня 2007 року № 877-V.
Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно абзацу 1 частини п'ятої статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Частиною сьомою статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності регулює та визначає Кодекс цивільного захисту України.
Відповідно до статті 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.
Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.
До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять:1) органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; 2) органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; 3) підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.
Згідно статті 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Статтею 67 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема: - здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб'єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу; - складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; - звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Відповідно до Указу Президента України від 16 січня 2013 року №20/2013 "Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій", Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України (далі - Міністр).
ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.
Основними завданнями ДСНС України є: реалізація державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб; внесення на розгляд Міністрові пропозицій щодо формування державної політики у відповідній сфері; реалізація в межах своєї компетенції державної політики у сфері волонтерської діяльності.
ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).
Крім цього, у відповідності до Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1052, основними завданнями ДСНС України є, зокрема: реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб; внесення на розгляд Міністра внутрішніх справ пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у зазначених сферах; реалізація в межах повноважень, передбачених законом, державної політики у сфері волонтерської діяльності.
ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Аналогічного змісту норми наведені і в Положенні про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області, затвердженого наказом ДСНС України від 21 вересня 2017 року №507.
Таким чином, Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області є територіальним органом центрального органу виконавчої влади, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а тому воно наділене повноваженнями здійснювати державний нагляд (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки і звертатись до суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Відповідно до частини третьої статті 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.
Згідно частин першої, другої та третьої статті 68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.
У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.
Відповідно до статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; него
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Аналізуючи вказані правові норми, суд приходить до висновку, що застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів можливо в тому випадку, якщо суб'єктом господарювання не дотримано вимоги пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами, за обов'язкової умови, що таке порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров'ю людей.
Як вбачається з обставин справи, територіальним органом ДСНС було проведено перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки Слобода-Комарівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Слобода- Комарівської сільської ради Сторожинецького району Чернівецької області. За результатом проведеної перевірки виявлено численні порушення вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту.
З характеру порушень, встановлених перевіркою, вбачається, що вони є суттєвими, адже можуть призвести до виникнення пожежі як неконтрольованого процесу знищування або пошкодження вогнем майна, під час якого виникають чинники, небезпечні для істот та навколишнього природного середовища.
Виявлені територіальним органом ДСНС порушення можуть створювати і небезпеку завдання шкоди життю та здоров'ю людей у процесі самої пожежі.
Як вбачається з матеріалів справи, дії щодо проведення указаної вище перевірки, а також припис від 14 грудня 2017 року №61 й акт від 14 грудня 2017 року №88 відповідачем не оскаржувались.
Згідно ж статті 11 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" виконання вимог органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства є обов'язком суб'єкта господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).
Згідно наявних у справі матеріалів зафіксовані в приписі від 14 грудня 2017 року №61 та акті від 14 грудня 2017 року №88 порушення відповідачем не виконано.
Відтак, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для застосування в даному випадку заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації приміщення підвалу будівлі початкових класів школи та із залученням спеціалізованої організації з електропостачання відключити їх від електромережі до повного виконання протипожежних заходів, визначених приписом Сторожинецького районного сектору управління ДСНС України у Чернівецькій області від 14 грудня 2017 року №61 та усунення порушень, що відображені в акті позапланової перевірки від 14 грудня 2017 року №88.
Водночас, доводи відповідача про виконання припису від 14 грудня 2017 року №61 є безпідставними, оскільки відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" посадовими особами органу державного нагляду (контролю) після отримання повідомлення про усунення порушень, виявлених під час проведеної перевірки необхідно проводити позапланову перевірку з даного питання. За результатами перевірки посадовою особою органу державного нагляду (контролю) складається акт, в якому зокрема зазначається стан виконання вимог законодавства суб'єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.
Однак, вказаного у межах спірних правовідносин зроблено не було, що, як наслідок, не підтверджує факту усунення відповідачем порушень у встановленому чинним законодавством порядку.
Таким чином, виконання відповідачем (як стверджує останній) порушень, виявлених під час проведеної перевірки, що не підтверджене відповідним актом, не є підставою для не застосування до відповідача заходів реагування.
Згідно із пунктом 3 частини першої статті 129 Конституції України однією із основних засад судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідач не надав суду належних доводів щодо безпідставності заявлених позовних вимог.
Таким чином, заявлений позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Щодо вимоги позивача стягнути з відповідача на його користь 1600,00 грн, що сплачені в якості судового збору при поданні позовної заяви до суду, суд зазначає наступне.
Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки під час розгляду даної справи не залучались свідки та не проводились експертизи, то відсутні підстави для стягнення з відповідача судових витрат.
Враховуючи вищевикладене та керуючись статтями 9, 72, 73, 74, 77, 90, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Застосувати до Слобода-Комарівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Слобода-Комарівської сільської ради Сторожинецького району Чернівецької області захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді - повного зупинення експлуатації приміщення підвалу будівлі початкових класів школи та із залученням спеціалізованої організації з електропостачання відключити їх від електромережі до повного виконання протипожежних заходів, визначених приписом Сторожинецького районного сектору управління ДСНС України у Чернівецькій області від 14 грудня 2017 року №61 та усунення порушень, що відображені в акті позапланової перевірки від 14 грудня 2017 року №88.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана або до Чернівецького окружного адміністративного суду або безпосередньо до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Датою ухвалення судового рішення є дата його проголошення (незалежно від того, яке рішення проголошено - повне чи скорочене). Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 06 лютого 2018 року.
Суддя О.П. Лелюк
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2018 |
Оприлюднено | 06.02.2018 |
Номер документу | 72027281 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні