Постанова
від 16.01.2018 по справі 804/1421/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

16 січня 2018 рокусправа № 804/1421/15

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючий суддя: Божко Л.А.

судді: Прокопчук Т.С. Лукманової О.М.

за участю секретаря судового засідання: Сонник А.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпро апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "КС-МЕГАТРЕЙД" на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17 лютого 2015 р., ухвалену суддею Ніколайчук С.В., в приміщенні Дніпропетровського окружного адміністративного суду, повний текст постанови складено 20 лютого 2015 року по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КС-МЕГАТРЕЙД" до Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Головного управління ДФС у Дніпропетровській області третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "Анріон" про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -

в с т а н о в и В:

В січні 2015 року Товариство з обмеженою відповідальністю "КС-МЕГАТРЕЙД" звернулося до суду з адміністративним позовом до Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Головного управління ДФС у Дніпропетровській області , в якому просило визнати протиправними дії Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Головного управління ДФС у Дніпропетровській області щодо внесення коригувань у показники податкових зобов'язань та податкового кредиту у звітах з податку на додану вартість, задекларованих Товариством з обмеженою відповідальністю "КС-МЕГАТРЕЙД" за липень 2014 року у системі Інформаційна система Податковий блок підсистема аналітична система перегляд результатів співставлення податкового кредиту на податкового зобов'язання в розрізі контрагентів на підставі Акту Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "КС-МЕГАТРЕЙД" код ЄДРПОУ - 37259416 з ТОВ АНРІОН код ЄДРПОУ 39123818 за липень 2014 року. Зобов'язати Новомосковську об'єднану державну податкову інспекцію Дніпропетровської області Головного управління ДФС у Дніпропетровській області відновити у системі Інформаційна система Податковий блок підсистема аналітична система перегляд результатів співставлення податкового кредиту на податкового зобов'язання в розрізі контрагентів показники податкових зобов'язань №5511223/37259416 від 28.10.2014 задекларовані ТОВ "КС-МЕГАТРЕЙД" за липень 2014 року.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17 лютого 2015 року у задоволені позову відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, ТОВ "КС-МЕГАТРЕЙД" звернулося до суду з апеляційною скаргою, в якій просило скасувати постанову суду першої інстанції та постановити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги ТОВ "КС-МЕГАТРЕЙД".

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги і заявлених позовних вимог, а також правильність застосування судом норм матеріального права та правової оцінки обставин у справі, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

21.10.2014 року по 27.10.2014 року податковим органом було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ "КС-МЕГАТРЕЙД" по взаємовідносинам з контрагентом ТОВ АНРІОН за липень 2014 року.

За результатами перевірки складено акт №5511223/37259416 від 28.10.2014 року, якому зафіксовано, зокрема, відсутність об'єктів оподаткування, які підпадають під визначення ст. 22, ст. 185, п.198.3, п.198.6 ст. 198 Податкового кодексу України по операціях з придбання товарів (робіт, послуг) у підприємства - постачальників та по операціях з продажу цих товарів (робіт, послуг) підприємствам - покупцям за липень 2014 року (а.с. 12-26).

Судом першої інстанції встановлено та знайшло підтвердження у суді апеляційної інстанції, що податковим органом було відкориговано показники податкової звітності з податку на додану вартість за вказаний період без прийняття відповідного податкового повідомлення-рішення, внаслідок проведення документальної позапланової невиїзної перевірки.

Відповідно до ч. 74.2 ст. 74 ПК України перелік інформаційних баз, а також, форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом державної податкової служби. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань. При цьому, за приписами п.62.1.2 ПК України податкова інформація є різновидом інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби, який, у свою чергу, є способом здійснення податкового контролю. "Деталізована інформація по платнику ПДВ щодо результатів автоматичного співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України" як спосіб податкового контролю введена в дію ДПА України з метою проведення перевірок податкових декларацій з податку на додану вартість, в якій по податковим періодам відображаються показники податкового кредиту та податкових зобов'язань платників податків у розрізі контрагентів на підставі поданої платниками податків податкової звітності з ПДВ, тобто, податкових декларацій з податку на додану вартість з відповідними додатками. Водночас, обов'язок платника податків подати декларацію з ПДВ узгоджується з обов'язком податкового органу прийняти таку декларацію та, за відсутності зауважень до її оформлення, відобразити показники цієї декларації у відповідних базах податкової звітності, а показники податкового кредиту та податкових зобов'язань конкретного платника податків, які відображаються в базі співставлення, формуються на підставі показників поданих таким платником податків податкових декларацій з ПДВ із додатком № 5 і повинні їм відповідати.

У відповідності до норм ст.74 ПК України податкова інформація є власністю держави і може використовуватись лише для цілей, визначених Податковим кодексом. Для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності державної податкової служби створюються відповідні інформаційні бази, перелік яких визначається Державною податковою адміністрацією України. Персональна інформація про платників податків, яка знаходиться в інформаційних базах даних контролюючих органів, не може бути розголошена. Порушення законодавства України про інформацію тягне за собою дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну або кримінальну відповідальність згідно з законодавством України. При цьому, відповідальність за порушення законодавства про інформацію несуть особи, винні у вчиненні таких порушень, як: необгрунтована відмова від надання відповідної інформації; надання інформації, що не відповідає дійсності; поширення відомостей, що не відповідають дійсності. Викладене свідчить, що "Деталізована інформація по платнику ПДВ щодо результатів автоматичного співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України", є одним із різновидів податкового контролю, а враховуючи приписи Закону України "Про інформацію", вказана офіційна інформація державних органів повинна відповідати дійсності.

Виходячи із змісту положень п. 1.1 Методичних рекомендацій, інформація, викладена в базі "Деталізована інформація по платнику ПДВ щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України" може бути використана при перевірці ДПІ контрагента постачальника платника податку.

Самостійна зміна податковим органом в базі "Деталізована інформація по платнику ПДВ щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України" показників податкового кредиту та податкових зобов'язань позивача без зміни цих показників самим позивачем шляхом подання уточнюючих декларацій (розрахунків) є порушенням його права та інтересу, оскільки позивач як платник податків має право розраховувати на те, що задекларовані ним в податкових деклараціях показники податкового кредиту та податкових зобов'язань відповідають показникам з централізованої бази даних податкової звітності. Зрозуміло, що така невідповідність має для позивача як добросовісного платника податків негативні наслідки, впливає на його господарську діяльність. Позивач як платник податків має право розраховувати на те, що задекларовані ним в податкових деклараціях показники податкового кредиту та податкових зобов'язань відповідають показникам з централізованої бази даних податкової 'звітності.

З наведених нормативних актів вбачається, що обов'язок платника податків подати декларацію з податку на додану вартість узгоджується з обов'язком податкового органу прийняти таку декларацію та, при відсутності зауважень до її оформлення, відобразити показники цієї декларації у відповідних базах податкової звітності.

Таким чином, показники податкового кредиту та податкових зобов'язань конкретного платника податків, які відображаються в Деталізованій базі співставлення, формуються на підставі показників поданих таким платником податків податкових декларацій з ПДВ з додатком № 5, і повинні їм відповідати.

Враховуючи наведене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що самостійна зміна відповідачем у базі співставлення показників податкового кредиту та податкових зобов'язань позивача на підставі акту перевірки, без прийняття податкового повідомлення- рішення та без зміни цих показників самим позивачем шляхом подання уточнюючих декларацій (розрахунків) порушує права та інтереси позивача.

На підставі вищевикладеного суд апеляційної інстанції не погоджується з висновком суду першої інстанції та вважає за необхідне апеляційну скаргу задовольнити, а постанову суду - скасувати та прийняти нову постанову.

Керуючись ст. ст. 315 ч.1 п.2, 317 ч.1 п.1 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "КС-МЕГАТРЕЙД" задовольнити .

Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17 лютого 2015 р., - скасувати та прийняти нову постанову.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "КС- МЕГАТРЕЙД" - задовольнити.

Визнати протиправними дії Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Головного управління ДФС у Дніпропетровській області щодо внесення коригувань у показники податкових зобов'язань та податкового кредиту у звітах з податку на додану вартість, задекларованих Товариством з обмеженою відповідальністю "КС-МЕГАТРЕЙД" за липень 2014 року у системі Інформаційна система Податковий блок підсистема аналітична система перегляд результатів співставлення податкового кредиту на податкового зобов'язання в розрізі контрагентів на підставі Акту Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "КС- МЕГАТРЕЙД" код ЄДРПОУ - 37259416 з ТОВ АНРІОН код ЄДРПОУ 39123818 за липень 2014 року №5511223/37259416 від 28.10.2014 року.

Зобов'язати Новомосковську об'єднану державну податкову інспекцію Дніпропетровської області Головного управління ДФС у Дніпропетровській області відновити у системі Інформаційна система Податковий блок підсистема аналітична система перегляд результатів співставлення податкового кредиту на податкового зобов'язання в розрізі контрагентів показники податкових зобов'язань №5511223/37259416 від 28.10.2014 задекларовані ТОВ "КС-МЕГАТРЕЙД" за липень 2014 року.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття, але може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Головуючий суддя: Л.А. Божко

Суддя: Т.С. Прокопчук

Суддя: О.М. Лукманова

Дата ухвалення рішення16.01.2018
Оприлюднено07.02.2018
Номер документу72027388
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/1421/15

Ухвала від 14.12.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Постанова від 16.01.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Постанова від 17.02.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 23.02.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 14.05.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 02.04.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Постанова від 17.02.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 21.01.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні