Постанова
від 18.11.2010 по справі 2а-4809/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

№ 2а-4809/10/2370

18.11.2010 р. м. Черкаси

11 год. 55 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Гриньковської Н.Ю.,

при секретарі Ільченко С.М.,

за участю представника позивача -ОСОБА_1, довіреність від 22.12.2009р. №28996/10-33,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Уманської об'єднаної державної податкової інспекції Черкаської області до приватного підприємства Фінсервіс-плюс про стягнення податкового боргу, -

встановив:

До Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулась Уманська об'єднана державна податкова інспекція Черкаської області (далі за текстом -Уманська ОДПІ), в якому поставлено питання щодо стягнення з приватного підприємства Фінсервіс-плюс податкового боргу по податку з доходів фізичних осіб в сумі 8573,46грн.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що відповідачем, в порушення вимог Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами від 21.12.2000р. №2181 несвоєчасно та не в повному обсязі сплачувались податки та збори, внаслідок чого утворився борг у сумі 8573,46грн.

Сторони були повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, однак відповідач у судове засідання свого представника не направив, причини неявки суду не повідомив.

Відповідно до ч. 2 ст. 49 КАС України особи, які беруть участь у справі, зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов'язки.

Неприбуття в судове засідання представників сторін без поважних причин або неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи. За таких обставин, суд вирішив провести розгляд справи за відсутності представника відповідача на підставі наявних матеріалів справи.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Приватне підприємство Фінсервіс-плюс зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Уманської міської ради Черкаської області 31.01.2008р., що підтверджується копією свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності. Відповідно до копії довідки про взяття на облік платника податків відповідач перебуває на обліку як платник податків в Уманській ОДПІ з 01.02.2008р. (а.с.5-7).

Уманською ОДПІ проведена виїзна позапланова перевірка відповідача з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 01.02.2008р. по 31.03.2009р., за результатами якої складено акт від 18.08.2009р. № 1164/23/35689696.

В розділі 3.5.4 акту Перевірка правильності утримання податку з доходів фізичних осіб вказано, що в результаті перевірки правильності утримання податку з доходів фізичних осіб встановлено порушення вимог пп. 19.2а п. 19.2 ст. 19 Закону України Про податок з доходів фізичних осіб від 22.05.2003 року №889-IV, с саме встановлено несвоєчасність перерахування податку з доходів фізичних осіб у 2008р. В результаті перевірки донараховано податок з доходів фізичних осіб в сумі 2851,42грн.

На підставі пп.16.4.1 п.16.4 ст.16 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами від 21.12.2000р. №2181-III пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті. В результаті чого відповідачу нарахована пеня в розмірі 19,20грн.

За результатами перевірки позивачем було прийнято податкове повідомлення-рішення від 01.09.2009р. №0001031720/0 в якому відповідачу визначено зобов'язання на загальну суму 8554,26грн., у т.ч. 2851,42грн. - основний платіж та 5702,84грн. - штрафні (фінансові) санкції. Вказане рішення було одержано відповідачем 04.09.2009р., про що свідчить підпис головного бухгалтера приватного підприємства Фінсервіс-плюс на корінці податкового повідомлення- рішення від 01.09.2009р. №0001031720/0. (а.с.32).

Таким чином, загальна сума податкового боргу відповідача станом на 11.08.2010р. складає 8573,46грн. (2851,42грн. основного платежу + 5702,84грн. штрафних санкцій + 19,20грн. пені) (а.с.38).

У відповідності до ст.6 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами (далі - Закон №2181) відповідачу було направлено першу податкову вимогу від 12.01.2010р. №1/7 та другу податкову вимогу від 18.02.2010р. №2/26, які були отримані заступником директора ОСОБА_2 (а.с.12).

Статтею 5 Закону №2181 встановлено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку для подання податкової декларації. У разі коли відповідно до закону контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені у законі з відповідного податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення про таке нарахування.

В зв'язку з несплатою у встановлені строки зазначеного податкового боргу відповідачем, в державному реєстрі обтяжень рухомого майна була зареєстрована податкова застава від 27.01.2010р. за №26026111. Проте зазначені дії не призвели до сплати відповідачем податкового боргу, тому позивачем було прийнято рішення від 22.03.2010р. №7978 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.(а.с.13-14).

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до абзацу 2 п.1.13 ст. 1 Закону України Про податок з доходів фізичних осіб від 22.05.2003р. №889-IV, податок з доходів фізичних осіб - плата фізичної особи за послуги, які надаються їй територіальною громадою, на території якої така фізична особа має податкову адресу або розташовано особу, що утримує цей податок згідно з цим Законом.

Стаття 2 Закону України від 22.05.2003 року №889-IV визначає, що платниками податку з доходів фізичних осіб є резидент, який отримує як доходи з джерелом їх походження з території України, так і іноземні доходи та нерезидент, який отримує доходи з джерелом їх походження з території України.

Об'єктом оподаткування резидента відповідно до положень статті 3 Закону України від 22.05.2003 року № 889-IV є:

•загальний місячний оподатковуваний дохід;

•чистий річний оподатковуваний дохід, який визначається шляхом зменшення загального річного оподатковуваного доходу на суму податкового кредиту такого звітного року;

•доходи з джерелом їх походження з України, які підлягають кінцевому оподаткуванню при їх виплаті;

•іноземні доходи.

Відповідно до п. 3.5 Закону України від 22.05.2003р. № 889-IV при нарахуванні доходів у вигляді заробітної плати об'єкт оподаткування визначається як нарахована сума такої заробітної плати, зменшена на суму збору до Пенсійного фонду України та внесків до фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, які відповідно до закону справляються за рахунок доходу найманої особи.

Відповідно до положень статті 8 Закону України від 22.05.2003р. № 889-IV податковий агент, - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), яка незалежно від її організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками зобов'язана нараховувати, утримувати та сплачувати цей податок до бюджету від імені та за рахунок платника податку, вести податковий облік та подавати податкову звітність податковим органам відповідно до закону, а також нести відповідальність за порушення норм цього Закону, - та який нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід на користь платника податку, утримує податок від суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену у відповідних пунктах статті 7 цього Закону. Податок підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки не мають права приймати платіжні документи на виплату доходу, які не передбачають сплати (перерахування) цього податку до бюджету. Якщо оподатковуваний дохід нараховується, але не виплачується платнику податку особою, що його нараховує, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для місячного податкового періоду.

Якщо згідно з нормами цього Закону окремі види оподатковуваних доходів (прибутків) не підлягають оподаткуванню при їх нарахуванні чи виплаті, то платник податку зобов'язаний самостійно включити суму таких доходів до складу загального річного оподатковуваного доходу та подати річну декларацію з цього податку.

Якщо оподатковуваний дохід виплачується у не грошовій формі чи готівкою з каси резидента, то податок сплачується (перераховується) до бюджету протягом банківського дня, наступного за днем такої виплати.

Податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України (п. 1.2 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами").

Пунктом 1.3 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Згідно з пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені статтею 5 вказаного Закону, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до п. 5.2 ст. 5 вказаного вище Закону, податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту, а саме у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати.

Оскільки податкове зобов'язання відповідача не було сплачене в установлені строки, таке зобов'язання визнається судом податковим боргом.

За таких обставин, суд вважає вимоги податкового органу правомірними і обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись статтями 86, 159, 160, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

постановив:

Адміністративний позов Уманської об'єднаної державної податкової інспекції Черкаської області до приватного підприємства Фінсервіс-плюс про стягнення податкового боргу - задовольнити повністю.

Стягнути з приватного підприємства Фінсервіс-плюс (20300, Черкаська область, м.Умань, вул. Павлова, 59, ідентифікаційний код - 35689696) в доход бюджету через Уманську об'єднану державну податкову інспекцію Черкаської області (20300, Черкаська області, м.Умань, вул. Леніна, 1а, ідентифікаційний код - 21367259) податковий борг по податку з доходів фізичних осіб в сумі 8573 (вісім тисяч п'ятсот сімдесят три) гривні 46 копійок.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення в порядку, передбаченому ст.ст.185-187цього Кодексу .

Суддя Н.Ю. Гриньковська

постанова виготовлена в повному обсязі 18.11.2010р.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.11.2010
Оприлюднено09.02.2018
Номер документу72043912
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4809/10/2370

Постанова від 18.11.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Гриньковська

Ухвала від 18.10.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Гриньковська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні