Рішення
від 06.02.2018 по справі 712/15236/17
СОСНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Справа № 712/15236/17

Провадження № 2-а/712/91/18

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 лютого 2018 року Соснівський районний суд м. Черкаси у складі:

головуючого/судді - Романенко В.А.

при секретарі - Таран А.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в спрощеному провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Черкаської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Черкаської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії , посилаючись на те, що 28.08.2017 року вона, через Центр надання адміністративних послуг звернулась до Черкаської міської ради з заявою про затвердження документації із землеустрою та безоплатну передачу їй у власність земельної ділянки площею 0,08 га в м. Черкаси по вул. Горіховій, кадастровий номер: 7110136700:01:001:0047. До заяви було додано документацію із землеустрою та витяг з ДЗК.

В даному випадку у місячний строк її заява (клопотання) Черкаською міською радою розглянута не була. На дату звернення за даним позовом вона не отримала ні позитивного, ні негативного рішення з вирішення питання.

Відповідачем, внаслідок його бездіяльності, порушено вимоги ст. 118 ЗК України.

На дату звернення з даним позовом до суду, відповідач як мінімум двічі повинен був скликати сесію щодо земельних питань та розглянути її заяву (клопотання) від 28.08.2017 року.

Просить суд визнати протиправною бездіяльність Черкаської міської ради відносно

залишення без розгляду заяви ОСОБА_1 від 28.08.2017 року про затвердження документації із землеустрою та безоплатну передачу їй у власність земельної ділянки площею 0,08 га в м. Черкаси по вул. Горіховій, кадастровий номер: 7110136700:01:001:0047. Зобов'язати Черкаську міську раду розглянути заяву ОСОБА_1 від 28.08.2017 року про затвердження документації із землеустрою та безоплатну передачу їй у власність земельної ділянки площею 0,08 га в м. Черкаси по вул. Горіховій, кадастровий номер: 7110136700:01:001:0047. Судові витрати покласти на відповідача.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити.

Представник Черкаської міської ради - ОСОБА_2 в судовому засіданні позовні вимоги не визнала та просила суд в задоволенні позову відмовити. Скерувала до суду відзив на позов, в якому зазначила, що 23.12.2016 року позивач звернулася через Центр надання адміністративних послуг департаменту управління справами та юридичного забезпечення Черкаської міської ради із заявою про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою: м. Черкаси, вул. Горіхова, загальною площею 0,800 га у приватну власність для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

03.01.2017 року департаментом архітектури та містобудування Черкаської міської ради направлено на адресу позивача лист-відповідь № 57265-з, в якому повідомляється, що на земельну ділянку орієнтовною площею 0,0800 га по вул. Горіховій, яка пропонується для визначення можливості відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, наявні містобудівні обмеження та обтяження землекористування, пов'язані із розташуванням земельної ділянки в заповідній території Черкаські берегові схили .

Відповідно до генерального плану міста, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 29.12.2011 року № 3-505, на вищезазначеній земельній ділянці передбачене розміщення садибної житлової забудови.

Відповідно до плану зонування території міста Черкаси, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 04.12.2014 року № 2-513, земельна ділянка належить до зони садибної житлової забудови Ж-1 .

З метою забезпечення раціонального землеустрою, в межах існуючих домоволодінь, землевпорядній організації при розробці документації із землеустрою забезпечити можливість проїзду, проходу до мережі вулиць.

30.01.2017 року позивач звернулась через Центр надання адміністративних послуг департаменту управління справами та юридичного забезпечення Черкаської міської ради із заявою про залишення без розгляду та повернути на доопрацювання справу № 57265- з від 23.12.2016 року.

09.02.2017 року департаментом архітектури та містобудування Черкаської міської ради підготовлено лист-відповідь № 57265-3 та повернуто позивачу відповідну заяву та пакет документів, який було додано до неї.

28.07.2017 року позивач повторно звернулась через Центр надання адміністративних послуг департаменту управління справами та юридичного забезпечення Черкаської міської ради вже із заявою про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки за адресою: м. Черкаси, вул. Горіхова, загальною площею 0,0800 га у власність для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

За результатами розгляду даної заяви позивача департаментом архітектури та містобудування Черкаської міської ради було підготовлено проект рішення Черкаської міської ради № 2112-8-3 Про передачу земельної ділянки у власність по вул. Горіховій, громадянці ОСОБА_1 (вільна земельна ділянка) .

Даним проектом рішення передбачено передачу громадянці ОСОБА_1 земельну ділянку по вул. Горіховій, площею 0,0800 га безоплатно у власність для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

Згідно з висновком управління планування та архітектури департаменту архітектури та містобудування від 03.01.2017 № 57265-3 на земельні ділянки по вул. Горіховій, наявні містобудівні обмеження та обтяження землекористування, пов'язані із розміщенням земельної ділянки площею 0,0800 в заповідній території Черкаські берегові схили .

Оформлення прав на земельну ділянку необхідно проводити згідно з чинним законодавством за умови внесення в приватизаційні документи запису про встановлення обмеження містобудівного характеру.

Безоплатно у власність для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) надається земельна ділянка в межах норм ст. 121 Земельного кодексу України, площа яких не перевищує 0,10 га.

Станом на 29.12.2017 року питання про передачу земельної ділянки у власність по вул. Горіховій, громадянці ОСОБА_1 внесено до порядку денного пленарного засідання сесії Черкаської міської ради від 23.11.2017 року за № 78.

Просила в позові відмовити.

Суд, заслухавши пояснення сторін, вивчивши та дослідивши матеріали справи, повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, прийшов до наступного.

Відповідно до п.п. 10 ч. 1 Перехідних положень Закону України № 2147-VIII від 03.10.2017 року Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів установлено, що зміни до цього Кодексу вводяться в дію з урахуванням таких особливостей, а саме: справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Оскільки провадження по даній справі було відкрито до набрання чинності КАС України у редакції Закону № 2147-VIII, розгляд справи повинен відбуватися у відповідності до правил, які почали діяти з початком роботи Верховного суду, тобто з 15 грудня 2017 року, передбачених новим КАС України у редакції Закону № 2147-VIII.

Відповідно до ч. 1 ст. 257 КАС України, за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

Згідно ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ст. 55 Конституції України кожному гарантовано право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 5 КАС України визначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Частиною 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

В судовому засіданні встановлено, що 28.08.2017 року ОСОБА_1, через Центр надання адміністративних послуг, звернулась до Черкаської міської ради з заявою про затвердження документації із землеустрою та безоплатну передачу їй у власність земельної ділянки площею 0,08 га в м. Черкаси по вул. Горіховій, кадастровий номер: 7110136700:01:001:0047. До заяви було додано документацію із землеустрою та витяг з ДЗК.

Позивач зазначає, що Черкаською міською радою, в порушення ч. 2 ст. 118 ЗК України, рішення за вказаною заявою не прийнято.

Згідно з частиною 6 статті 118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу .

Відповідно до пункту 34 частини 1 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин віднесено до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад.

Згідно зі статтею 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються, зокрема, питання регулювання земельних відносин.

Частиною 5 ст. 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.

Як вбачається з матеріалів справи та пояснень сторін, заява ОСОБА_1 від 28.08.2017 року розглянута Черкаською міською радою не була, однак, як повідомив представник Черкаської міської ради, було підготовлено проект рішення Черкаської міської ради № 2112-8-3 Про передачу земельної ділянки у власність по вул. Горіховій, громадянці ОСОБА_1 (вільна земельна ділянка) .

Статтею 144 Конституції України встановлено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Частиною 1 статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

З аналізу вищезазначених норм законодавства вбачається, що Черкаська міська рада повинна прийняти виключно рішення щодо передачі ОСОБА_1 земельної ділянки у власність по вул. Горіховій у м. Черкаси чи про його відмову.

Слід також зазначити, що частиною 1 ст. 72 КАС України визначено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частинами 1, 2 ст. 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Представником відповідача в судовому засіданні надано докази про те, що виконавчим органом Черкаської міської ради - департаментом архітектури та містобудування, були розглянуто всі заяви позивача. За результатом розгляду яких були надані відповідні відповіді та підготовлено проект рішення Черкаської міської ради № 2112-8-3 Про передачу земельної ділянки у власність по вул. Горіховій, громадянці ОСОБА_1 (вільна земельна ділянка) , тому позовна вимога щодо визнання протиправною бездіяльності Черкаської міської ради не підлягає до задоволення.

Враховуючи вищевикладене, з метою захисту прав, свобод та інтересів позивача, суд приходить до висновку, що заявлений адміністративний позов підлягає до часткового задоволення, оскільки фактично Черкаською міською радою рішення щодо заяви ОСОБА_1 не прийнято, та вважає за необхідне зобов'язати Черкаську міську раду винести на розгляд наступної чергової сесії міської ради питання, про затвердження документації із землеустрою та безоплатну передачу ОСОБА_1 у власність земельної ділянки площею 0,08 га в м. Черкаси по вул. Горіховій, кадастровий номер 7110136700:01:001:0047.

Крім того, частиною 1 ст. 139 КАС України передбачено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

В силу ст. 139 КАС України до стягнення з відповідача на користь позивача підлягає сплачений ним та документально підтверджений судовий збір в розмірі 320 грн.

Керуючись Конституцією України, ст.ст. 2, 5, 9, 72-77, 139, 160, 242-246, 250, 295 КАСУ, ст.ст. 12, 118 Земельного кодексу України, Законом України Про місцеве самоврядування ,-

В И Р І Ш И В:

Позов ОСОБА_1 до Черкаської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії - задоволити частково.

Зобов'язати Черкаську міську раду винести на розгляд наступної чергової сесії міської ради питання, про затвердження документації із землеустрою та безоплатну передачу ОСОБА_1 у власність земельної ділянки площею 0,08 га в м. Черкаси по вул. Горіховій, кадастровий номер 7110136700:01:001:0047.

Стягнути з Черкаської міської ради на користь ОСОБА_1 сплачений судовий збір в розмірі 320 грн. за рахунок бюджетних асигнувань.

В іншій частині вимог - відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення через суд першої інстанції до Київського апеляційного адміністративного суду. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження , якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Головуючий:

СудСоснівський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення06.02.2018
Оприлюднено09.02.2018
Номер документу72056450
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —712/15236/17

Рішення від 06.02.2018

Адміністративне

Соснівський районний суд м.Черкас

Романенко В. А.

Рішення від 06.02.2018

Адміністративне

Соснівський районний суд м.Черкас

Романенко В. А.

Ухвала від 19.01.2018

Адміністративне

Соснівський районний суд м.Черкас

Романенко В. А.

Ухвала від 08.12.2017

Адміністративне

Соснівський районний суд м.Черкас

Пересунько Я. В.

Ухвала від 08.12.2017

Адміністративне

Соснівський районний суд м.Черкас

Пересунько Я. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні