Рішення
від 07.02.2018 по справі 803/45/18
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 лютого 2018 року ЛуцькСправа № 803/45/18

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Ковальчука В.Д.,

розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Волинській області до Обласного територіального медичного протитуберкульозного об'єднання про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Волинській області звернулося з позовом до Обласного територіального медичного протитуберкульозного об'єднання про стягнення заборгованості в сумі 56184,97 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що головними спеціалістами контрольно-ревізійного відділу виконавчої дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, правонаступником якого є позивач, проведена планова перевірка правильності використання страхових коштів на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з тимчасової втрати працездатності в Обласному територіальному медичному протитуберкульозному об'єднанні за період з 01.10.2013 року по 31.12.2016 року, за результатами якої 10.04.2017 року складений акт. В акті перевірки зафіксовано виявлені порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності. Загалом виявлено неправомірне використання страхових коштів на суму 58831,30 грн.

На підставі акта перевірки заступником директора виконавчої дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності винесено рішення №71/07000 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 27 квітня 2017 року, відповідно до якого відповідач зобов'язаний був повернути Фонду неправомірно використані страхові кошти (в тому числі після 01.01.2015 року - 10934,99 грн.) в сумі 58831,30 грн., а також сплатити фінансові санкції в розмірі 5467,50 грн., що разом становить 64298,80 грн.

Зазначене рішення Обласне територіальне медичне протитуберкульозне об'єднання оскаржувало в судовому порядку, однак рішення за результатами оскарження залишено в силі.

Враховуючи часткову сплату відповідачем коштів в сумі 8113,83 грн., сума заборгованості Обласного територіального медичного протитуберкульозного об'єднання перед Фондом становить 56184,97 грн., яку позивач просить стягнути з відповідача.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 15 січня 2018 року було відкрито спрощене позовне провадження в даній адміністративній справі відповідно до частини другої статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України, та надано відповідачу строк для подання відзиву на позов протягом п'ятнадцяти днів з дня вручення йому ухвали про відкриття провадження у справі.

Ухвалу про відкриття провадження в адміністративній справі з повісткою про виклик до суду відповідач отримав 18.01.2018 року, про що свідчить повідомлення про вручення рекомендованого поштового відправлення (а.с.19). Відповідач пред'явлені позовні вимоги не оспорив, відзив на позов у встановлений судом строк не подав.

В судове засідання представники сторін не прибули, але від представника позивача надійшло клопотання від 07.02.2018 року про розгляд справи за його відсутності, в якому позовні вимоги підтримує повністю.

Частиною дев'ятою статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) визначено, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до положень частини четвертої статті 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Оскільки представник позивача подав клопотання про розгляд справи за його відсутності, представник відповідача в судове засідання не прибув, а дану справу можливо розглянути і вирішити на основі наявних матеріалів, тому суд приходить до висновку, що судовий розгляд даної справи необхідно здійснювати в порядку письмового провадження.

Судом встановлено, що правонаступником Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Волинській області, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 21.11.2017 року за №23257315 (а.с.12-14).

З 28.02.2017 року по 10.04.2017 року працівниками Волинського обласного відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності була проведена планова перевірка правильності використання страхових коштів Фонду Обласним територіальним медичним протитуберкульозним об'єднанням, за результатами якої складено акт від 10.04.2017 року (а.с.6-9).

Перевіркою встановлено, що при нарахуванні та виплаті допомог по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах виявлено наступні порушення:

абз.1 ч.2 ст.35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" від 18.01.2001 року №2240-ІІІ;

абз.1 п.7, абз.2 п.9 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1266 від 26.09.2001р.;

абз.1. п.3 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1266 від 26.09.2001 року в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2015 року №439;

абз.1 ч.2 ст.22 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 року №1105-XIV.

В акті перевірки від 10.04.2017 року виявлено факт неправомірних витрат по тимчасовій непрацездатності в сумі 54558,08 грн., по вагітності та пологах в сумі 3767,12 грн., оплату перших п'яти днів тимчасової непрацездатності коштами Фонду в сумі 506,10 грн., в тому числі з 01.01.2015 року - 10934,99 грн., а всього на загальну суму 58831,30 грн.

На підставі акта перевірки від 10.04.2017 року Волинським обласним відділенням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності винесено рішення №71/07000 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 27.04.2017 року в сумі 64298,80 грн., в тому числі: неправомірно використані страхові кошти в сумі 58831,30 грн. та фінансові санкції в розмірі 5467,50 грн. (а.с.10).

Не погоджуючись з вищевказаним рішенням №71/07000 від 27.04.2017 року, Обласне територіальне медичне протитуберкульозне об'єднання оскаржило його в судовому порядку до Волинського окружного адміністративного суду, який постановою від 01 серпня 2017 року у справі №803/871/17 в задоволенні позову відмовив (а.с.21-23). Зазначене рішення суду набрало законної сили 12 грудня 2017 року на підставі ухвали Львівського апеляційного адміністративного суду від 12 грудня 2017 року у справі №876/9153/17, який апеляційну скаргу Обласного територіального медичного протитуберкульозного об'єднання залишив без задоволення, а постанову Волинського окружного адміністративного суду від 01 серпня 2017 року у справі №803/871/17 за позовом Обласного територіального медичного протитуберкульозного об'єднання до Виконавчої дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання дій протиправними та скасування рішення - без змін (а.с.24-26).

Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 01 серпня 2017 року у справі №803/871/17 встановлено, що частина суми переплат по вагітності та пологах в розмірі 3767,12 грн.; по листках тимчасової непрацездатності ОСОБА_1, ОСОБА_2 в розмірі 3 091,93 грн., ОСОБА_3 в розмірі 506,10 грн.; та фінансові санкції в сумі 748,68 грн., а всього на загальну суму 8113, 83 грн. позивачем сплачено (повернуто) до Фонду в добровільному порядку. Відтак, загальна сума заборгованості відповідача на даний час становить 56184,97 грн. (64298,80 грн. - 8113,83 грн. = 56184,97 грн.).

Відповідно до частин четвертої статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Відповідно до частини першої статті 9 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів.

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» викладено у новій редакції Закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» і відповідно з 01 січня 2015 року набрав чинності Закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» , яким створено Фонд соціального страхування України.

Пунктом 5 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» визначено, що Фонд соціального страхування України та його робочі органи є правонаступником Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, його виконавчої дирекції, відділень виконавчої дирекції цього Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, виконавчих дирекцій або уповноважених представників відділень у районах та містах республіканського (Автономної Республіки Крим) та обласного значення.

Частиною першою статті 10 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» передбачено, що Фонд має право, зокрема перевіряти достовірність відомостей, поданих роботодавцем для отримання коштів Фонду, дотримання порядку використання роботодавцем виділених йому коштів Фонду та зупиняти виплати з боку Фонду в разі відмови або перешкоджання з боку роботодавця у проведенні перевірки, виявлення фактів подання ним Фонду недостовірних відомостей або порушення порядку використання роботодавцем коштів Фонду; накладати і стягувати фінансові санкції та адміністративні штрафи, передбачені законом за порушення вимог цього Закону; вимагати від керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також від фізичних осіб усунення виявлених фактів порушення законодавства про соціальне страхування.

Відповідно до пункту 2 частини другої статті 10 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» Фонд зобов'язаний здійснювати контроль за дотриманням порядку використання страхувальником страхових коштів.

Згідно з пунктом 1, 2 частини п'ятої, частин шостої, сьомої статті 15 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» роботодавець несе відповідальність за порушення порядку використання коштів Фонду, несвоєчасне або неповне їх повернення. У разі порушення порядку використання страхових коштів роботодавці відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми. Своєчасно не сплачені фінансові санкції та адміністративні штрафи стягуються із страхувальника в дохід Фонду в порядку, встановленому законом.

Оскільки рішення №71/07000 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 27.04.2017 року прийняте з дотриманням вимог чинного законодавства України та у встановленому порядку не скасоване, відповідач не надав суду доказів сплати в добровільному порядку коштів в сумі 56184,97 грн., відзиву проти позову не подав, тому суд дійшов висновку, що позовні вимоги законні, обґрунтовані, підтверджені належними доказами та підлягають до задоволення в повному обсязі.

Керуючись статтями 205, 229, 243, 245, 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування » , суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Обласного територіального медичного протитуберкульозного об'єднання (43017, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Львівська, будинок 50, ідентифікаційний код 23255441) на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, будинок 6, ідентифікаційний код 41317393) заборгованість в сумі 56184,97 грн. (п'ятдесят шість тисяч сто вісімдесят чотири гривні 97 коп.).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням вимог підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» цього Кодексу. Апеляційна скарга може бути подана до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення суду.

Суддя В.Д. Ковальчук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.02.2018
Оприлюднено09.02.2018
Номер документу72061505
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/45/18

Ухвала від 30.01.2019

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Каратаєва Л. О.

Ухвала від 22.11.2018

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Каратаєва Л. О.

Рішення від 07.02.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Ухвала від 15.01.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні