Постанова
від 07.02.2018 по справі 522/1033/18
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

07.02.2018

Справа № 522/1033/18

3/522/761/18

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07.02.2018 р. м. Одеса

Суддя Приморського районного суду м. Одеси Осіік Д.В., за участю секретаря Гулям У.Х., прокурора Острік О., особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, розглянувши матеріали адміністративної справи відносно:

ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, громадянина України, Місце роботи, Комунальне підприємство Агентство програм розвитку м. Одеси , місце реєстрації: АДРЕСА_1, мешкаючої за адресою: АДРЕСА_1, паспорт громадянина України КМ № 451387 виданий Шевченківським ВМ Приморського РВ УМВС України в Одеській області 05.03.2007р. ІПН НОМЕР_1.

про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст.172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суд -

ВСТАНОВИВ:

До Приморського районного суду м. Одеси з управління захисту економіки в Одеській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України надійшли матеріали про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП .

ОСОБА_1 перебуваючи на посаді директора КП Одеська обласна енергозберігаюча компанія (код ЄДРПОУ 25028264, Одеська обл., м. Одеса, проспект Шевченка, 4), (далі КП ООЕЗК ), будучи посадовою особою юридичної особи публічного права яка прирівнюється до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, яка припиняє діяльність пов'язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування на підставі п. 1 ст. 36 КЗпП України шляхом розірвання трудового договору за угодою сторін з 19.09.2017 року, згідно Розпорядження Одеської обласної ради № 109/2017-КР від 18.09.2017, як суб'єкт декларування, несвоєчасно подав без поважних причин декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Відповідно до абз. 3 п. 2 Прикінцевих положень Закону України Про запобігання корупції (далі - Закон), вказані дії містять ознаки адміністративного правопорушення, пов'язаного з корупцією, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

21.03.2017 року, відповідно до Рішення Одеської обласної ради № 373-VІІ, гр. ОСОБА_1 було призначено на посаду директора Комунального Підприємства Одеська обласна енергозберігаюча компанія та укладено Контракт.

Відповідно до абзацу першого ч. 2 ст. 45 Закону, особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2, пункті 5 частини першої статті 3 Закону, які припиняють діяльність, пов'язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, подають декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями. Відповідно до ч. 1, п. 2, підпункту а , ст. 3 Закону України Про запобігання корупції , суб'єктами, особами, які для цілей цього Закону прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, на яких поширюються дія Закону, є посадові особи юридичних осіб публічного права, які не зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті.

Згідно Роз'яснення НАЗК щодо визначення суб'єктів декларування, передбачених підпунктом и пункту 1 та пунктами 2, 3 частини першої статті 3 Закону України Про запобігання корупції (щодо посадових осіб юридичних осіб публічного права) від 20.03.2017 року, розміщеного на офіційному сайті НАЗК за посиланням https://nazk.gov.ua/news/rozyasnennya-nazk-shchodo-vyznachennya-subyektiv-deklaruvannya-posadovyh-osib-yurydychnyh-osib , та відповідно до статті 81 Цивільного Кодексу України, юридична особа публічного права створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування.

Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі Реєстр), засновником КП Одеська обласна енергозберігаюча компанія (код ЄДРПОУ 25028264) є орган місцевого самоврядування - ОДЕСЬКА ОСОБА_2 (Код ЄДРПОУ 25042882, адреса Одеська обл., місто Одеса, проспект Шевченка, 4).

Згідно з статями 167 та 169 Цивільного Кодексу України, держава та територіальні громади можуть створювати юридичні особи публічного права (державні підприємства, комунальні підприємства тощо) у випадках та в порядку, встановлених Конституцією України та законом. Таким чином, державні та комунальні підприємства та інші юридичні особи, які створені розпорядчим актом Президента України, органу державної влади або органу місцевого самоврядування, є юридичними особами публічного права та КП Одеська обласна енергозберігаюча компанія є юридичною особою публічного права.

Посадові особи таких підприємств (інших юридичних осіб) є суб'єктами декларування, на яких поширюються дія розділу V ( Фінансовий контроль ) Закону України Про запобігання корупції з урахуванням особливостей, визначених частиною 5 статті 45 Закону. Згідно із пунктом 3 Роз'яснення щодо застосування окремих положень Закону України Про запобігання корупції стосовно заходів фінансового контролю , у цілях визначення суб'єктів, на яких поширюється дія Закону, під посадовими особами юридичних осіб публічного права (відповідно до підпункту а пункту 2 частини першої статті 3 Закону) слід розуміти працівників юридичних осіб публічного права, які наділені посадовими повноваженнями здійснювати організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції.

Згідно Роз'яснення НАЗК щодо застосування окремих положень Закону України Про запобігання корупції стосовно заходів фінансового контролю, затвердженого Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 11 серпня 2016 р. № 3 (із змінами, внесеними рішеннями Національного агентства від 06.09.2016 року № 18 та від 30.09.2016 року № 57), по питанню № 3, адміністративно-господарські функції (обов'язки) - це обов'язки з управління або розпорядження державним, комунальним майном (установлення порядку його зберігання, переробки, реалізації забезпечення контролю за цими операціями тощо). Такі повноваження в тому чи іншому обсязі є у начальників планово-господарських, постачальницьких, фінансових відділів і служб, завідуючих складами, магазинами, майстернями, ательє, їх заступників, керівників відділів підприємств, відомчих ревізорів та контролерів тощо.

Організаційно-розпорядчі функції (обов'язки) - це обов'язки щодо здійснення керівництва галуззю промисловості, трудовим колективом, ділянкою роботи, виробничою діяльністю окремих працівників на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форм власності. Такі функції виконують, зокрема, керівники міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, державних, комунальних підприємств, установ або організацій, їхні заступники, керівники структурних підрозділів (начальники цехів, завідуючі відділами, лабораторіями, кафедрами), їхні заступники, особи, які керують ділянками робіт (майстри, виконроби, бригадири тощо).

Водночас при визначенні посадових осіб державних чи комунальних підприємств слід враховувати також положення Господарського Кодексу України. Відповідно до частини третьої статті 65 Господарського Кодексу України, керівник підприємства, головний бухгалтер, члени наглядової ради (у разі її утворення), виконавчого органу та інших органів управління підприємства відповідно до статуту є посадовими особами цього підприємства.

Відповідно до Статуту КП Одеська обласна енергозберігаюча компанія , Одеська обласна енергозберігаюча компанія є юридичною особою, об'єктом права спільної власності територіальних громад, сіл, селищ, міс області, інтереси яких представляє Одеська обласна рада (Власник). Постійний контроль за виконанням статутних завдань КП здійснює Департамент житлово-комунального господарства та енергоефективності Одеської обласної державної адміністрації (орган управління). Контроль за забезпеченням збереження та ефективністю використання майна КП здійснює орган управління та Управління обласної ради з майнових відносин. Керівництво КП здійснює директор, що призначається відповідним рішенням обласної ради та з яким Головою обласної ради укладений контракт. Звільняється директор на підставі відповідного рішення Власника (Одеська обласна рада).

Відповідно до Розділу 4 Статуту та Контракту, з яким ОСОБА_1 ознайомлений особисто під підпис 21.03.2017, він був наділений організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями.

Згідно п. 1.3. Контракту, ОСОБА_1, як директор КП Одеська обласна енергозберігаюча компанія , є повноважним представником Підприємства під час реалізації прав та виконання обов'язків, передбачених законодавством України, статутом Підприємства та цим контрактом. Відповідно до п. 2.1.3 ОСОБА_1, як директор КП Одеська обласна енергозберігаюча компанія , при здійсненні власних функцій з керівництва Підприємством, забезпечує виконання та дотримання законодавства України, рішень Власника, наказів уповноваженого органу Власника, інших нормативно-правових актів, а також положень статуту підприємства та цього контракту.

Таким чином, враховуючи вищевказане, до 19.09.2017 року ОСОБА_1 був посадовою особою юридичної особи публічного права яка прирівнюється до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та на нього поширюється дія Закону України Про запобігання корупції , і він є суб'єктом відповідальності за вчинення правопорушення пов'язаного з корупцією і зобов'язаний виконувати вимоги ч. 2 ст. 45 Закону Про запобігання корупції .

Згідно Роз'яснення щодо застосування окремих положень Закону України Про запобігання корупції стосовно заходів фінансового контролю, затвердженого Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 11 серпня 2016 р. № 3 (із змінами, внесеними рішеннями Національного агентства від 06.09.2016 року № 18 та від 30.09.2016 року № 57), по питанню № 1 п. 2, роз'яснено, що Законом передбачено чотири типи декларацій, однією з яких є декларація суб'єкта декларування, який припиняє діяльність, пов'язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, що подається не пізніше дня такого припинення.

Таким чином ОСОБА_1 як особа, зазначена у підпункті а пункту 2 частини першої статті 3 Закону, яка припиняє діяльність, пов'язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування будучи посадовою особою юридичної особи публічного права яка прирівнюється до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, був зобов'язаний подати декларацію, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями, не пізніше дня такого припинення, а саме до 19.09.2017 включно, оскільки ОСОБА_1 було звільнено з посади з 19.09.2017 згідно Розпорядження Одеської обласної ради № 109/2017-КР від 18.09.2017, на підставі його власноручної письмової заяви від 18.09.2017 року.

Проте, ОСОБА_1, будучі обізнаним щодо обов'язку подати таку декларацію та про терміни її подачі, за відсутності поважних причин, в порушення абзацу першого частини другої статті 45 Закону Про запобігання корупції , при припинені діяльності, як посадової особи юридичної особи публічного права яка прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, подав відповідну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями лише 03.12.2017 року, що встановлено відповідно до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до якого встановлено дату подачі декларації ОСОБА_1 (03.12.2017), відповідним рапортом та скрін-шотом з офіційної Інтернет-сторінки Реєстру.

Згідно відповіді на запит за підписом Голови Національного агентства з питань запобігання корупції ОСОБА_3 (вихідний № 93-05/4886/17 від 02.03.2017 року), зазначено, що дата публікації документів, вказана у публічній частині інформаційно-телекомунікаційної системи Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування співпадає з фактичною датою подання суб'єктом декларування документів до Реєстру.

Факт обізнаності ОСОБА_1 щодо обов'язку подачі декларації (декларацій) посадовою особою юридичної особи публічного права яка прирівнюється до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування та терміни її подачі підтверджується раніше поданими деклараціями (03.12.2017 об 14 годині 40 хвилин перед звільненням ; 30.04.2017 подана об 21 годині 07 хв. щорічна ; 12.05.2017 об 11 годині 43 хв. кандидат на посаду ), Статутом КП Одеська обласна енергозберігаюча компанія , Контрактом, поясненням ОСОБА_1

Таким чином, своїми діями ОСОБА_1, будучи посадовою особою юридичної особи публічного права яка прирівнюється до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування обіймаючи в минулому посаду директора КП Одеська обласна енергозберігаюча компанія , вчинив дії, які містять ознаки адміністративного правопорушення, пов'язаного з корупцією передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

В судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину визнав в повному обсязі.

Прокурор в судовому засіданні просила визнати ОСОБА_1 винним вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП та піддати його адміністративному стягненню у межах санкції статті.

Заслухавши пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, думку прокурора, дослідивши докази у справі, суд приходить до наступного висновку про те, що ОСОБА_1 необхідно визнати винним і накласти стягнення у вигляді штрафу.

Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 23 , 33-35 , 172-6 , 251 , 252 , 283 , 284 КУпАП , суд -

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 визнати винним в скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.172-6 КУпАП, та накласти адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян в сумі 850 (вісімсот п'ятдесят) грн., в дохід держави.

Відповідно до Закону України Про судовий збір за редакцією від 26.09.2015 року, стягнути з правопорушника судовий збір у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що складає 320 грн. на користь держави.

Постанова може бути оскаржена в порядку, встановленому ст. 288 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Суддя Приморського районного

суду м. Одеси ОСОБА_4

Дата ухвалення рішення07.02.2018
Оприлюднено12.02.2018
Номер документу72079520
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —522/1033/18

Постанова від 07.02.2018

Адмінправопорушення

Приморський районний суд м.Одеси

Осіік Д. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні