Єдиний унікальний номер 728/184/18
Номер провадження 3/728/75/18
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 лютого 2018 року суддя Бахмацького районного суду Чернігівської області Глушко О.І., при секретарі Коваленко В.В., розглянувши матеріали, які надійшли з Департаменту з питань запобігання політичній корупції Національного агентства з питань запобігання корупції про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, зареєстрованого та проживаючого в ІНФОРМАЦІЯ_2, українця, громадянина України, розлученого, утриманців не маючого, ІНФОРМАЦІЯ_3, працюючого на посаді директора ПСП Пісківське с. Піски Бахмацького району Чернігівьскої області, інваліда 3 групи, раніше до адміністративної відповідальності не притягувався, ідентифікаційний номер НОМЕР_1,
за ст. 212-15 КУпАП, -
В С Т А Н О В И В:
02.02.2018 року до Бахмацького районного суду Чернігівської області з Департаменту з питань запобігання політичній корупції Національного агентства з питань запобігання корупції надійшов протокол за № 60-22/14 відносно ОСОБА_1 за ст. 212-15 КУпАП, зі змісту якого вбачається наступне.
За результатами аналізу Звіту політичної партії Аграрна партія України про майно доходи, витрати і зобов язання фінансового характеру за ІIІ квартал 2017 року, було встановлено, що 14.07.2017 року приватним сільськогосподарським підприємством Пісківське (код ЄДРПОУ 03794785) було перераховано благодійні внески у сумі 3723 гривні 06 копійок на розрахунковий рахунок Бахмацької районної партійної організації Аграрної партії України (код ЄДРПОУ 39979341) № 26000300021430, відкритий у Чернігівському обласному управлінні АТ Ощадбанк .
Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань кінцевим бенефіціарним власником (контролером) ПСП Пісківське станом на дату здійснення внесків був ОСОБА_1, паспорт серії, НК 973882, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, Чернігівська область Бахмацький район, село Піски вулиця Мічуріна, будинок 37.
Згідно з даними Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, ОСОБА_1 є депутатом Чернігівської обласної ради.
Відповідно до листа Чернігівської обласної ради від 26.12.2017 № 02-01/1382 (вхідний номер 06/66848/17 від 26.12.2017 року), громадянин ОСОБА_1 станом на 14.07.2017 року продовжував здійснювати повноваження депутата Чернігівської обласної ради сьомого скликання.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 15 Закону України Про політичні партії в Україні (далі-Закон), не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій юридичними особами, в яких не менше десяти відсотків статутного капіталу або прав голосу прямо або опосередковано належать державі, органам місцевого самоврядування чи нерезидентам або кінцевими бенефіціарними власниками (контролерами) яких є особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування відповідно до Закону України Про запобігання корупції .
Згідно з підпунктом б пункту 1 частини першої статті 3 Закону України Про запобігання корупції особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, є народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутати місцевих рад, сільські, селищні, міські голови.
Таким чином, зазначене є порушенням пункту 2 частини першої статті 15 Закону, а також порушенням встановленого законом порядку надання внеску на підтримку політичної партії.
Отже, керівником ПСП Пісківське (код ЄДРПОУ 03794785) ОСОБА_1 вчинено порушення встановленого законом порядку надання внеску на підтримку політичної партії, відповідальність за яке передбачена статтею 212-15 КУпАП.
В судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину не визнав та пояснив, що перерахування зазначених у протоколі про адміністративне правопорушення коштів було здійснено помилково. ПСП Пісківське листом від 17.07.2017 року звернулося до Бахмацької районної партійної організації Аграрної партії України з вимогою повернути помилково перераховані кошти. 18.07.2017 року кошти були повернуті ПСП Пісківське . На підтвердження вказаного, надав для огляду в суді оригінали платіжних доручень, які підтверджують повернення коштів. Крім того зазначив, що на день складення пртоколу 26.01.2018 року помилково перераховані ПСП Пісківське 14.07.2017 року кошти на рахунку Аграрної партії України в сумі 3723 гривні 06 копійок були відсутні, тому партія не могла використовувати їх для здійснення своїх статутних завдань, а тому їх не можна вважати як внесок на підтримку політичної партії. Також ОСОБА_1 надав суду письмові пояснення, які приєднані до матеріалів справи.
Вислухавши пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, вивчивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
Відповідно до ст.14 Закону України Про політичні партії в Україні держава гарантує політичним партіям право на кошти та інше майно для здійснення своїх статутних завдань.
Нормою ст. 15 даного Закону передбачені обмеження у здійсненні внесків на підтримку політичних партій.
Політична партія зобов'язана відмовитися від внеску особи, яка відповідно до закону не має права здійснювати такий внесок протягом трьох днів від дня, коли уповноваженій особі політичної партії стало відомо про це.
Як вбачається з пояснень особи, яка притягається до адміністративної відповідальності та матеріалів справи, ПСП Пісківське з власної ініціативи, листом від 17.07.2017 року за № 207/2 звернулося до Бахмацької районної партійної організації Аграрної партії України з вимогою повернути кошти, які були помилково перераховані 14.07.2017 року, як благодійний внесок.
З матеріалів справи також вбачається, що кошти в сумі 3723 гривень 06 копійок, які надійшли на рахунок Бахмацької районної партійної організації Аграрної партії України від ПСП Пісківське , були повернуті 18.07.2017 року, що підтверджується платіжним дорученням № 17 від 17.07.2017 року та виписками по рахунках від 18.07.2017 року.
В судовому засіданні також встановлено, що на день складення протоколу про адміністративне правопорушення 26 січня 2018 року відповідні кошти на рахунку Аграрної партії України у сумі 3723 гривні 06 копійок були відсутні, тому партія не могла використовувати їх для здійснення своїх статутних завдань, а відтак, зазначені кошти не можуть бути віднесені до визначення внесок на підтримку політичної партії .
Обмеження щодо здійснення внесків на підтримку політичної партії передбачені частинами першою - третьою статті 15 Закону.
Згідно з частиною восьмою статті 14 Закону грошові внески на користь політичної партії здійснюються через банківські операції.
У разі перерахування внеску на користь політичної партії разом з платіжним документом на здійснення грошового внеску до установи банку подається письмова заява про відсутність обставин, передбачених частинами першою - третьою статті 15 Закону, наявність яких є підставою для відмови у прийнятті платіжного документа на здійснення грошового внеску. Без подання такої заяви платіжний документ на здійснення грошового внеску не приймається (частина шоста статті 15 Закону).
На виконання зазначеної норми рішенням НАЗК від 02.06.2016 № 7 навіть затверджено форму заяви про відсутність обставин, передбачених частинами першою - третьою статті 15 Закону України Про політичні партії в Україні , наявність яких є підставою для відмови у прийнятті платіжного документа на здійснення грошового внеску на підтримку політичної партії.
Проте, при здійсненні відповідного платежу ОСОБА_1 жодної заяви не подавав, як і не отримував жодних роз'яснень банківської установи щодо обмежень, передбачених частинами першою - третьою статті 15 Закону.
Відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що провадження по справі про адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-15 КУпАП відносно ОСОБА_1 необхідно закрити на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП, оскільки суб'єктивна сторона складу даного адміністративного правопорушення передбачає наявність вини у формі умислу, а досліджені в судовому засіданні докази вказують на те, що відповідні кошти були перераховані ОСОБА_1 помилково. Таким чином, в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП.
На підставі викладеного, керуючись п. 1 ст. 247 КУпАП, -
П О С Т А Н О В И В:
Провадження по адміністративній справі відносно ОСОБА_1 за ст. 212-15 КУпАП закрити в зв язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП.
Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення до апеляційного суду Чернігівської області через Бахмацький районний суд Чернігівської області.
Суддя О.І. Глушко
Суд | Бахмацький районний суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 08.02.2018 |
Оприлюднено | 12.02.2018 |
Номер документу | 72084898 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Бахмацький районний суд Чернігівської області
Глушко О. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні