Постанова
від 08.02.2018 по справі 820/6624/17
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

РІШЕННЯ

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

08 лютого 2018 р. № 820/6624/17

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Тітова О.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "ОСОБА_1 МЕНЕДЖМЕНТ" про стягнення штрафу, -

В С Т А Н О В И В:

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку ( вул. Московська, буд. 8, корп. 30,м. Київ,01010 код 37956207) звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "ОСОБА_1 МЕНЕДЖМЕНТ" (вул. Деревянка, буд. 1-А,м. Харків,61103 код ЄДРПОУ 34954610), в якому просить суд стягнути з відповідача штраф у розмірі 3400(три тисячі чотириста) грн. 00 коп.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем було вчинено правопорушення у сфері законодавства про цінні папери, у зв'язку з чим позивачем прийнято постанову про накладення на підприємство штрафних санкцій у розмірі 3400 грн., які станом на час розгляду справи відповідачем не сплачені.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 27.12.2017 року було прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене провадження у справі.

Відповідно до ч.5 ст.262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Розгляд справи було призначено в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Згідно з п.10 ч.1 ст. 4 КАС України, письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Частиною 4 статті 243 КАС України передбачено, що судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Відповідно до ч.1 ст.258 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Згідно з ч.4 ст.229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Відповідач відзив до суду на адміністративний позов не надав.

По суті позовних вимог суд зазначає, що такі регулюються Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (надалі - Закон), який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.

Так ст.1 Закону визначено, що державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється з метою: реалізації єдиної державної політики у сфері випуску та обігу цінних паперів та їх похідних; створення умов для ефективної мобілізації та розміщення учасниками ринку цінних паперів фінансових ресурсів з урахуванням інтересів суспільства; одержання учасниками ринку цінних паперів інформації про умови випуску та обігу цінних паперів, результати фінансово-господарської діяльності емітентів, обсяги і характер угод з цінними паперами та іншої інформації, що впливає на формування цін на ринку цінних паперів; забезпечення рівних можливостей для доступу емітентів, інвесторів і посередників на ринок цінних паперів; гарантування прав власності на цінні папери; захисту прав учасників фондового ринку; інтеграції в європейський та світовий фондові ринки; дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства; запобігання монополізації та створення умов розвитку добросовісної конкуренції на ринку цінних паперів; контролю за прозорістю та відкритістю ринку цінних паперів ( ст.2 Закону).

Частиною 1 ст.5 Закону визначено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Судом встановлено, що у відношенні Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "ОСОБА_1 МЕНЕДЖМЕНТ" уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 29.06.2017 № 358-ЦА-УП-КУА (а.с.19-20), відповідно до якого встановлено наступне.

Відповідно до пункту 3 глави 3 розділу II Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами), затверджених рішенням Комісії 23.07.13р. №1281, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12.09.13р. за №1576/24108 (далі - Ліцензійні умови), ліцензіат зобов'язаний подавати звіти до органу ліцензування відповідно до вимог нормативно - правових актів Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку і Комісії, що регулюють провадження діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами).

Згідно пункту 1 розділу II Положення про порядок складання та розкриття інформації компаніями з управління активами та особами, що здійснюють управління активами недержавних пенсійних фондів, та подання відповідних документів до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Комісії від 02.10.2012 №1343, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19.10.2012 р. за № 1764/22076 (далі - Положення), Компанія/Особа подає до Комісії інформацію щодо фінансового стану, зокрема:

місячну - не пізніше останнього числа місяця, наступного за звітним; Інформація за останній місяць кварталу подається у складі квартальної інформації;

щоквартальну - не пізніше останнього числа місяця, що настає за звітним кварталом; річну - до 1 березня року, наступного за звітним.

Згідно пункту 3 розділу III Положення Компанія подає до Комісії інформацію про результати діяльності та розрахунок вартості чистих активів інститутів спільного інвестування:

щомісячну - не пізніше останнього числа місяця, наступного за звітним. Інформація за останній місяць кварталу подається у складі квартальної;

щоквартальну - не пізніше останнього числа місяця, що настає за звітним кварталом; щорічну - не пізніше 01 квітня року, наступного за звітним.

ТОВ "КУА "ОСОБА_2 МЕНЕДЖМЕНТ" порушило вимоги пункту 3 глави 3 розділу II Ліцензійних умов в частині неподання до Комісії річної інформації щодо фінансового стану компанії станом на 31.12.2016 р., місячної інформації щодо фінансового стану компанії станом на 31.01.2017 р., 28.02.2017 р. та 30.04.2017 р., щоквартальної інформації щодо фінансового стану компанії станом на 31.03.2017 р. згідно пункту 1 розділу II Положення, а також щорічної інформації про результати діяльності та розрахунок вартості чистих активів пайового венчурного недиверсифікованого закритого інвестиційного фонду "Прем'єр Україна" (реєстраційний код за ЄДРІСІ 2331332) та пайового венчурного недиверсифікованого закритого інвестиційного фонду "Тріолан Україна" (реєстраційний код за ЄДРІСІ 2331112) станом на 31.12.2016 р., щомісячної інформації про результати діяльності та розрахунок вартості чистих активів пайового венчурного недиверсифікованого закритого інвестиційного фонду "Прем'єр Україна" (реєстраційний код за ЄДРІСІ 2331332) та пайового венчурного недиверсифікованого закритого інвестиційного фонду "Тріолан Україна" (реєстраційний код за ЄДРІСІ 2331112) станом на 31.01.2017 р., 28.02.2017 р. та 30.04.2017 р. а також щоквартальної інформації про результати діяльності та розрахунок вартості чистих активів пайового венчурного недиверсифікованого закритого інвестиційного фонду "Прем'єр Україна" (реєстраційний код за ЄДРІСІ 2331332) та пайового венчурного недиверсифікованого закритого інвестиційного фонду "Тріолан Україна" (реєстраційний код за ЄДРІСІ 2331112) станом на 31.03.2017 р. відповідно до вимог пункту З розділу III Положення.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, уповноваженою особою Комісії за неподання інформації до Комісії, у відношенні Відповідача було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 13.07.2017р. №302-ЦА-УП-КУА, відповідно до якої до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 3400 (три тисячі) грн. 00 коп.

На момент звернення до суду зазначена сума штрафу Товариством не сплачена.

Пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та Фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Пунктом 3 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012р. №1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012р. за №1855/22167, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.

Судом встановлено, що на час розгляду справи зазначена сума штрафу відповідачем не сплачена, доказів зворотного матеріали справи не містять, у зв'язку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є правомірними та такими, що ґрунтуються на положеннях чинного законодавства, належним чином обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи, а тому підлягають задоволенню.

Розподіл судових витрат здійснюється з урахуванням норм ст. 139 КАС України.

Керуючись ст.ст.257,258,262, 246, 255,295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "ОСОБА_1 МЕНЕДЖМЕНТ" про стягнення штрафу- задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "ОСОБА_1 МЕНЕДЖМЕНТ" (вул. Деревянка, буд. 1-А,м. Харків,61103 код ЄДРПОУ 34954610) штраф у розмірі 3400 (три тисячі чотириста) грн. 00 коп. до державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету» , по коду Бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» , символ звітності 106.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення виготовлено 08.02.2018 року.

Суддя О.М. Тітов

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.02.2018
Оприлюднено12.02.2018
Номер документу72086893
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/6624/17

Постанова від 08.02.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Тітов О.М.

Ухвала від 27.12.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Тітов О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні