Ухвала
від 07.02.2018 по справі 235/1710/17
КРАСНОАРМІЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Провадження № 4-с/235/6/18

Справа №235/1710/17

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 лютого 2018 року м. Покровськ

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

в складі : головуючого судді Хмельової С.М.

за участю: секретаря судового засідання Соловйової М.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду № 7 м. Покровська цивільну справу за скаргою ОСОБА_1 на дії державного виконавця, орган, дії посадової особи якого оскаржуються: Покровський міськрайонний відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області, заінтересована особа: ОСОБА_2,-

ВСТАНОВИВ:

До Красноармійського міськрайонного суду Донецької області надійшла скарга ОСОБА_1 на дії державного виконавця, орган, дії посадової особи якого оскаржуються: Покровський міськрайонний відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області, заінтересована особа: ОСОБА_2.

В обґрунтування скарги зазначив, що рішенням Красноармійського міськрайонного суду Донецької області від 07.11.2017 року стягнуто на його користь з ОСОБА_3 ОСОБА_2 3000грн. на відшкодування моральної шкоди та відшкодування витрат по оплаті судового збору у розмірі 640,00грн.

На виконання вказаного рішення суду видано виконавчий лист №235/1710/17 від 07.11.2017 року, який разом із заявою про відкриття виконавчого провадження поданий заявником на виконання до Покровського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області.

Заступником начальника Покровського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області ОСОБА_4 12.12.2017 року винесено повідомлення про повернення виконавчого документа стягувачу без прийняття до виконання, з підстав не відповідності виконавчого листа вимогам Закону України Про виконавче провадження . При цьому, у повідомленні не вказано в якій частині виконавчий документ не відповідає вимогам вказаної статті.

Так, за роз'ясненнями державного виконавця у виконавчому листі відсутній номер ідентифікаційного коду боржника.

Заявник вважає, що таке повернення виконавчого листа без прийняття до виконання є безпідставним та необґрунтованим оскільки п.3 ч.3 ст.18 Закону України Про виконавче провадження надає право державному виконавцю під час здійснення виконавчого провадження з метою захисту інтересів стягувача отримувати безоплатно від державних органів, підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, посадових осіб, сторін та інших учасників виконавчого провадження необхідні для проведення виконавчих дій пояснення, довідки та іншу інформацію, у тому числі конфіденційну. Тому відсутність у виконавчому листі реєстраційного номеру облікової картки платника податків на є підставою для повернення виконавчого документа стягувачу без прийняття до виконання.

Просить визнати неправомірними дії державного виконавця Покровського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області ОСОБА_4 по поверненню виконавчого документа без прийняття до виконання. Зобов'язати державного виконавця відкрити виконавче провадження з виконання виконавчого листа виданого 07.11.2017 року Красноармійським міськрайонним судом Донецької області про стягнення з ОСОБА_3 ОСОБА_2 коштів на відшкодування моральної шкоди у розмірі 3000грн. та відшкодування витрат по оплаті судового збору у розмірі 640грн.

Скаржник ОСОБА_1 до судового засідання не з'явився, про час та день судового засідання повідомлявся належним чином, надав заяву про розгляд справи без його участі (а.с.2).

Представник Покровського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області до судового засідання не з'явився. В запереченнях проти скарги на дії державного виконавця виконуюча обов'язки начальника відділу ОСОБА_5 просила відмовити в задоволенні скарги ОСОБА_1 з наступних підстав:

08.12.2017 року до Покровського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області надійшла заява про відкриття виконавчого провадження на підставі виконавчого листа №235/1710/17, виданого 07.11.2017 року Красноармійським міськрайонним судом, про стягнення з ОСОБА_3 ОСОБА_2, 18.06.1991р.н., на користь ОСОБА_1 на відшкодування моральної шкоди, заподіяної внаслідок дорожньо-транспортної пригоди, 3000грн., на відшкодування витрат по сплаті судового збору 640,00грн.

12.12.2017 року заступним начальника Покровського міськрайонного відділу Державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області ОСОБА_4 винесено повідомлення про повернення виконавчого документа стягувачу без прийняття до виконання, згідно вимог п.6 ч.4 ст.4 Закону України Про виконавче провадження .

Частиною першою статті 4 Закону України Про виконавче провадження передбачені обов'язкові вимоги до виконавчого документу, зокрема, у пункті четвертому вказано, що у виконавчому документі зазначається ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань стягувача та боржника (для юридичних осіб - за наявності); реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті) боржника (для фізичних осіб - платників податків).

У виконавчому документі можуть зазначатися інші дані (якщо вони відомі суду чи іншому органу (посадовій особі), що видав виконавчий документ), які ідентифікують стягувача та боржника чи можуть сприяти примусовому виконанню рішення, зокрема місце роботи боржника - фізичної особи, місцезнаходження майна боржника, реквізити рахунків стягувача і боржника, номери їх засобів зв'язку та адреси електронної пошти.

У пред'явленому на примусове виконання виконавчому документі відсутній реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта, що унеможливлює ідентифікувати особу боржника ОСОБА_3 ОСОБА_2 і в подальшому не дозволить сформувати та направити електронні запити до ПФУ та ДФС України, а також зареєструвати обтяження в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Державному реєстрі обтяжень рухомого майна.

Заінтересована особа ОСОБА_3 до судового засідання не з'явився, надав заяву про розгляд справи у його відсутності, справу вирішити на розсуд суду.

Суд, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку, що скарга підлягає задоволенню виходячи з наступного.

07.11.2017 року Красноармійським міськрайонним судом Донецької області видано виконавчий лист № 235/1710/17 про стягнення з ОСОБА_3 ОСОБА_2 на користь ОСОБА_1 на відшкодування моральної шкоди, заподіяної внаслідок дорожньо-транспортної пригоди, 3000грн., на відшкодування витрат по оплаті судового збору 640,00грн.

08.12.2017 року ОСОБА_1 звернувся до Покровського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області із заявою про відкриття виконавчого провадження щодо виконавчого листа №235/1710/17.

12.12.2017 року заступним начальника Покровського міськрайонного відділу Державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області ОСОБА_4 винесено повідомлення про повернення виконавчого документа стягувачу без прийняття до виконання, згідно вимог п.6 ч.4 ст.4 Закону України Про виконавче провадження , оскільки виконавчий документ не відповідає вимогам, передбаченим ст.4 цього Закону (а.с.3).

Відповідно до статті 447 ЦПК України сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цього Кодексу, порушено їхні права чи свободи.

Відповідно до частини першої статті 74 Закону України Про виконавче провадження рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до суду, який видав виконавчий документ, у порядку, передбаченому законом.

У відповідності до Закону України Про виконавчу службу виконавче провадження це сукупність дій органів і посадових осіб, зазначених у цьому законі, спрямованих на примусове виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), які здійснюються на підставах, у спосіб та у межах повноважень, визначених цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, виданими відповідно до цього закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Статтею 18 Закону України Про виконавче провадження передбачено, що виконавець зобов'язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії. Виконавець зобов'язаний: здійснювати заходи примусового виконання рішень у спосіб та в порядку, які встановлені виконавчим документом і цим Законом; з метою захисту інтересів стягувача одержувати безоплатно від державних органів, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, посадових осіб, сторін та інших учасників виконавчого провадження необхідні для проведення виконавчих дій пояснення, довідки та іншу інформацію, в тому числі конфіденційну; у разі ухилення боржника від виконання зобов'язань, покладених на нього рішенням, звертатися до суду за встановленням тимчасового обмеження у праві виїзду боржника - фізичної особи чи керівника боржника - юридичної особи за межі України до виконання зобов'язань за рішенням або погашення заборгованості за рішеннями про стягнення періодичних платежів; отримувати від банківських та інших фінансових установ інформацію про наявність рахунків та/або стан рахунків боржника, рух коштів та операції за рахунками боржника, а також інформацію про договори боржника про зберігання цінностей або надання боржнику в майновий найм (оренду) індивідуального банківського сейфа, що охороняється банком; накладати арешт на майно боржника, опечатувати, вилучати, передавати таке майно на зберігання та реалізовувати його в установленому законодавством порядку і т.д.

Стаття 4 Закону України Про виконавче провадження містить вимоги до виконавчого документа, у якому, зокрема, має бути зазначено й реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті) боржника. Відповідно до п.6 ч.4 ст.4 цього закону в разі невідповідності виконавчого документу вимогам цієї статті виконавчий документ повертається стягувачу органом державної виконавчої служби, приватним виконавцем без прийняття до виконання протягом трьох робочих днів з дня його пред'явлення.

Разом із тим п.3 ч.3 ст.18 Закону України Про виконавче провадження надає право виконавцю під час здійснення виконавчого провадження з метою захисту інтересів стягувача одержувати безоплатно від державних органів, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, посадових осіб, сторін та інших учасників виконавчого провадження необхідні для проведення виконавчих дій пояснення, довідки та іншу інформацію, в тому числі конфіденційну.

Тому відсутність у виконавчому листі реєстраційного номеру облікової картки платника податків або серія та номер паспорта боржника не є підставою для повернення виконавчого документа стягувачу без прийняття до виконання.

Статтею 8 Закону України "Про державну виконавчу службу" встановлено, державний виконавець зобов'язаний сумлінно виконувати службові обов'язки, не допускати в своїй діяльності порушення прав громадян та юридичних осіб, гарантованих Конституцією України.

Згідно ст. 129 і Конституції України - суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення, є обов'язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.

Згідно статті 11 Закону України Про виконавче провадження державний виконавець зобов'язаний вживати передбачені цим законом заходи примусового виконання рішень, неупереджено, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

Таким чином, в судовому засіданні встановлено, що скарга ОСОБА_1 на дії державного виконавця Покровського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області - є обґрунтованою та підлягає частковому задоволенню, оскільки повідомлення про повернення виконавчого документу без виконання підлягає скасуванню, а державного виконавця слід зобов'язати відкрити виконавче провадження, що є необхідним для захисту прав стягувача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 4, 447-451 ЦПК України, Законом України Про виконавче провадження , суд, -

У Х В А Л И В

Скаргу ОСОБА_1 на дії державного виконавця, орган, дії посадової особи якого оскаржуються: Покровський міськрайонний відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області, заінтересована особа: ОСОБА_2 - задовольнити частково.

Скасувати повідомлення заступника начальника Покровського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області ОСОБА_4 від 12.12.2017 року про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання.

Зобов'язати державного виконавця відкрити виконавче провадження з виконання виконавчого листа виданого 07.11.2017 року Красноармійським міськрайонним судом Донецької області про стягнення з ОСОБА_3 ОСОБА_2 коштів на відшкодування моральної шкоди у розмірі 3000грн. та відшкодування витрат по оплаті судового збору у розмірі 640грн .

Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвалу суду може бути оскаржено в апеляційному порядку учасниками справи, а також особами, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, до Апеляційного суду Донецької області через Красноармійський міськрайонний суд Донецької області протягом п'ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або в разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.

Учасник справи, якому повна ухвала не було вручене у день його проголошення або складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п'ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у частині другій статті 358 ЦПК України.

Суддя

СудКрасноармійський міськрайонний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення07.02.2018
Оприлюднено09.02.2018
Номер документу72097848
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —235/1710/17

Ухвала від 07.02.2018

Цивільне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Хмельова С. М.

Ухвала від 24.01.2018

Цивільне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Хмельова С. М.

Ухвала від 15.01.2018

Цивільне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Хмельова С. М.

Ухвала від 26.10.2017

Цивільне

Апеляційний суд Донецької області

Канурна О. Д.

Ухвала від 26.10.2017

Цивільне

Апеляційний суд Донецької області

Канурна О. Д.

Ухвала від 19.10.2017

Цивільне

Апеляційний суд Донецької області

Канурна О. Д.

Ухвала від 12.10.2017

Цивільне

Апеляційний суд Донецької області

Канурна О. Д.

Ухвала від 22.09.2017

Цивільне

Апеляційний суд Донецької області

Канурна О. Д.

Ухвала від 16.08.2017

Цивільне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Назаренко Г. В.

Рішення від 10.08.2017

Цивільне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Назаренко Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні