№ 243/946/18
Кримінальне провадження № 1-кс/243/179/2018
У Х В А Л А
І м е н е м У к р а ї н и
08 лютого 2018 року слідчий суддя Слов`янського міськрайонного суду Донецької області - ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участі прокурора ОСОБА_3 , слідчого ОСОБА_4 розглянувши клопотання слідчого СВ Слов`янського ВП ГУНП в Донецькій області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_4 , про проведення перевірки суб`єкта господарювання, -
В С Т А Н О В И В :
До Слов`янського міськрайонного суду Донецької області, в межах якого здійснюється досудове розслідування, слідчим СВ Слов`янського ВП ГУНП в Донецькій області подано клопотання щодо проведення перевірки суб`єкта господарювання ТОВ «Керамічні маси Донбасу».
Із вказаного клопотання вбачається, що невстановлені посадові особи ТОВ "Керамічні маси Донбасу" здійснюють видобування корисних копалин без відповідних дозволів.
Згідно наданих матеріалів Сіверсько-Донецьким басейновим управлінням ресурсів встановлено, що на підприємстві ТОВ «Керамічні маси Донбасу» 01.11.2017 року закінчив дію дозвіл на спецводокорисування та до теперішнього часу посадові особи вищевказаного підприємства не виконали жодної дії, спрямованої на отримання нового або подовження старого дозволу.
Відповідно до статистичної звітності №2ТП-водгосп підприємство у грудні 2017 року видобуло зі свердловин 0,9 тис.куб. м. підземних вод.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 грудня 1994 року № 827 Про затвердження переліків корисних копалин загальнодержавного та місцевого значення входять води, а саме : підземні води, мінеральні (лікувальні, лікувально-столові, природні столові), питні (для централізованого водопостачання, для нецентралізованого водопостачання), промислові, технічні, теплоенергетичні.
Відповідно до ст. 1 Кодексу України про надра, надра - це частина земної кори, що розташована під поверхнею суші та дном водоймищ і простягається до глибин, доступних для геологічного вивчення та освоєння.
Відповідно до ст. 6 Кодексу України про надра, корисні копалини за своїм значенням поділяються на корисні копалини загальнодержавного і місцевого значення. Віднесення корисних копалин до корисних копалин загальнодержавного та місцевого значення здійснюється Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища.
Відповідно до ст. 15 Кодексу України про надра, перебіг строку користування надрами починається з дня одержання спеціального дозволу (ліцензії) на користування надрами, якщо в ньому не передбачено інше, а в разі укладення угоди про розподіл продукції - з дня, зазначеного в такій угоді.
Відповідно до ст. 26 Кодексу України про надра, право користування надрами припиняється у разі:
1) якщо відпала потреба у користуванні надрами;
2) закінчення встановленого строку користування надрами;
3) припинення діяльності користувачів надр, яким їх було надано у користування;
4) користування надрами з застосуванням методів і способів, що негативно впливають на стан надр, призводять до забруднення навколишнього природного середовища або шкідливих наслідків для здоров`я населення;
5) використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр;
6) якщо користувач без поважних причин протягом двох років, а для нафтогазоперспективних площ та родовищ нафти та газу - 180 календарних днів не приступив до користування надрами;
7) вилучення у встановленому законодавством порядку наданої у користування ділянки надр.
Таким чином, у органу досудового розслідування виникли обґрунтовані підстави вважати, що ТОВ «Керамічні маси Донбасу», у своїй діяльності грубо порушує норми законодавства України в частині видобутку корисних копалин загальнодержавного значення без дозволу спеціально уповноважених на те органів виконавчої влади відповідно до закону.
У відповідності до ч.2 ст.93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, службових та фізичних осіб, речей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених КПК України.
Слідчий в судовому засіданні підтримав заявлене клопотання, просив його задовольнити.
Прокурор ОСОБА_3 в судовому засіданні підтримав доводи слідчого та просив задовольнити клопотання в повному обсязі.
Вислухавши слідчого, прокурора, який підтримав клопотання слідчого, вивчивши надані матеріали, приходжу до висновку, що клопотання слідчого підлягає задоволенню.
З витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань №42018051720000022 від 02.02.2018 року вбачається, що відомості за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 240 КК України внесено до ЄРДР, а саме, що невстановлені посадові особи ТОВ «Керамічні маси Донбасу» здійснюють видобування корисних копалин без відповідних дозволів.
Відповідно до ст. ст. 91, 92 КПК України у кримінальному провадженні підлягають доказуванню подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення), вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням. Обов`язок доказування покладається на слідчого, прокурора.
Частиною 2 ст. 93 КПК України зазначено, що сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених КПК України, а також здійснення інших дій, які здатні забезпечити подання суду належних і допустимих доказів ( ч. 2 ст. 22 КПК України).
Згідно ст. 99 КПК України висновки ревізій та акти перевірок є джерелом доказів, з яких встановлюються факти та обставини, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню.
Згідно ч. 2 ст. 1 КПК України Кримінальне процесуальне законодавство України, окрім відповідних положень Конституції України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, та КПК України, складається з інших законів України.
Згідно п. 4 Положення про Державну екологічну інспекцію України затвердженого Указом постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 454/2011 Держекоінспекція України відповідно до покладених завдань:
здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог;
законодавства про охорону, раціональне використання та відтворення тваринного світу.
Для виконання покладених на держекоінспекцію завдань, підпунктом 1, 2, 5 п. 6 вищезазначеного положення перелічені права:
залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань учених і фахівців (за їх згодою), працівників центральних та місцевих органів виконавчої влади:
одержувати інформацію, документи і матеріали від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб;
проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції, видавати за їх результатами обов`язкові для виконання приписи, розпорядження.
Згідно п. 7 Положення про Державну екологічну інспекцію України затвердженого Указом постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № N 454/2011, Держекоінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, морські екологічні інспекції (Азовська, Азово-Чорноморська, Північно-Західного регіону Чорного моря).
Відповідно до пп. 5 п. 6 Положення про державну екологічну інспекцію «Держекоінспекція України для виконання покладених на неї завдань має право проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції, видавати за їх результатами обов`язкові для виконання приписи, розпорядження».
Згідно ч. 4 ст. 38 КПК України орган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.
Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та/ організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до п. 10 ч. 2 ст. 36 КПК України передбачено, що прокурор уповноважений самостійно звертатися до слідчого судді з клопотаннями про проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, інших процесуальних дій у випадках передбачених цим кодексом.
На даний час КПК України не передбачено призначення перевірок в межах кримінального провадження прокурором або слідчим (пункт 4 частини другої статті 40 виключено на підставі Закону № 1697-VII від 14.10.2014).
Згідно з п. 2 Постанови КМУ № 408 від 13.08.2014 року «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.
Діючим Кримінальним процесуальним законодавством не передбачено надання слідчим суддею дозволу на проведення будь яких перевірок в рамках кримінального провадження. Проведення перевірки не є заходом забезпечення кримінального провадження визначених ст. 131 КПК України, а є способом збирання стороною обвинувачення доказів, відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК.
Разом з цим, відповідно до ч. 6 ст.9 КПК України, у випадках коли положення цього Кодексу не регулюють питання кримінального провадження, застосовуються загальні засади кримінального провадження, визначені ч. 1 ст.7 цього Кодексу.
Враховуючи наведене, а також те, що в процесі досудового розслідування для з`ясування обставин, що мають значення у кримінальному провадженні виникла необхідність у проведенні перевірки дотримання вимог законодавства під час видобування корисних копалин ТОВ «Керамічні маси Донбасу» із залученням спеціалістів з числа працівників Державної екологічної інспекції у Донецькій області та неможливість отримати відомості в інший спосіб, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню. Слідчий суддя погоджується з тими питаннями, які просить поставити на вирішення інспекторів Державної екологічної інспекції у Донецькій області орган досудового розслідування.
Керуючись ст.ст.7, 9, 93, 309, 370, 372 КПК України, Положенням про державну екологічну інспекцію, затвердженого Указом Президента України № 454/2011 від 13.04.2011 р.,Постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 р. № 408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами»,-
У Х В А Л И В :
Клопотання слідчого СВ Слов`янського ВП ГУНП в Донецькій області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_4 , про проведення перевірки суб`єкта господарювання - задовольнити частково.
Надати дозвіл посадовим особам Державної екологічної інспекції у Донецькій області (ЄДРПОУ 38034476 юридична адреса: 85114, Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Петровського 18 «а»), провести перевірку суб`єкта господарювання ТОВ «Керамічні маси Донбасу» (ЄРДДПОУ 32359731), зареєстроване за адресою: Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Гончарна, буд. 8, за період з 01 січня 2017 року по теперішній час, з використанням матеріалів кримінального провадження № 420180517200000022 від 02.02.2018 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 240 КК України
На вирішення інспекторів поставити такі питання:
чи дотримується вимог законодавства у сфері охорони корисних копалин ТОВ «Керамічні маси Донбасу» (ЄРДДПОУ 32359731), в частині видобутку корисних копалин загальнодержавного значення без дозволу спеціально на те органів виконавчої влади відповідно до закону.
Проведення перевірки доручити посадовим особам Державної екологічної інспекції у Донецькій області (код ЄДРПОУ 38034476, індекс 85114, Донецька область, м. Костянтинівка, вулиця Петровського, 18а).
Тривалість позапланової перевірки встановити строком з 08.02.2018 року по 28.02.2018 року.
Ухвала остаточна і оскарженню не підлягає.
Повний текст ухвали оголошено о 09 год. 10 хв. 09 лютого 2018 року.
Слідчий суддя
Слов`янського міськрайонного суду ОСОБА_1
Суд | Слов'янський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 08.02.2018 |
Оприлюднено | 01.03.2023 |
Номер документу | 72114031 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Слов'янський міськрайонний суд Донецької області
Кузнецов Р. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні