Справа № 572/145/18
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 лютого 2018 року м. Сарни
Суддя Сарненського районного суду Рівненської області Довгий І.І., при секретарі судових засідань ОСОБА_1, з участю прокурора Толочика П.І., особи, що притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_2, захисника ОСОБА_3, розглянувши матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця ІНФОРМАЦІЯ_2, жителя ІНФОРМАЦІЯ_3, лісничого ДП Сарненське лісове господарство ,
за ч. 2 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
права та обов'язки, передбачені ст.63 Конституції України, ст.268 КУпАП роз'яснено,
В С Т А Н О В И В :
Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення ОСОБА_2, перебуваючи на посаді лісничого Костянтинівського лісництва Державного підприємства Сарненське лісове господарство , будучи посадовою особою державної лісової охорони, відповідно до підпункту е пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції суб'єктом, на якого поширюється дія Закону України Про запобігання корупції, в порушення частини 2 статті 52 Закону України Про запобігання корупції , в установлений законом термін, не повідомив Національне агентство з питань запобігання корупції (далі - НАЗК) про суттєві зміни в майновому стані, чим вчинив правопорушення, пов'язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена частиною 2 статті 172-6 КУпАП.
У відповідності до наказу Сарненського держлісгоспу Рівненського державного лісогосподарського об'єднання Рівнеліс від 18.11.2003 року 219-к ОСОБА_2 призначено на посаду лісничого Костянтинівського лісництва Державного підприємства Сарненське лісове господарство .
Відповідно до статей 89-92 Лісового Кодексу України, Положенням про пержавну лісову охорону, затвердженою Постановою КМУ від 16.09.2009 № 976 Про затвердження Положення про державну лісову охорону посада лісничого відноситься до посадових осіб державної лісової охорони.
ОСОБА_2 попереджений про спеціальні обмеження, встановлені Законом України Про запобігання корупції щодо проходження служби. Відповідно до статті 1 Закону України Про запобігання корупції ОСОБА_2, як посадова особа державної лісової охорони є суб'єктом декларування.
Згідно із частиною 2 статті 52 Закону України Про запобігання корупції у разі суттєвої зміни у майновому стані суб'єкта декларування, а саме отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів працездатних осіб, встановлених на 1 січня відповідного року, зазначений суб'єкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна зобов'язаний письмово повідомити про це НАЗК. Вказана інформація вноситься до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - Реєстр) та оприлюднюється на офіційному веб-сайті НАЗК.
Відповідно до пункту 6 розділу II Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Реєстру, затвердженого рішенням НАЗК від 10.06.2016 № 3, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.07.2016 за № 959/29089, суб'єкти декларування письмово повідомляють НАЗК про суттєві зміни у своєму майновому стані відповідно до частини другої статті 52 Закону України Про запобігання корупції шляхом подання відповідного електронного повідомлення до Реєстру через власний персональний електронний кабінет у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна. Зазначене електронне повідомлення подається шляхом заповнення відповідної електронної форми на веб-сайті Реєстру відповідно до технічних вимог до форми. Згідно з пунктом 2 розділу II зазначеного вище Порядку, повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб'єкта декларування подається через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті суб'єкта декларування після реєстрації в Реєстрі. Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані подається окремо для кожного випадку отримання доходу або придбання майна. Вартість майна, що було придбано суб'єктом декларування зазначається у грошовій одиниці України відповідно до останньої грошової оцінки майна або - якщо така оцінка не проводилась чи її результати не відомі суб'єкту декларування - на момент набуття майна у власність (як зазначено в документі, на підставі якого було набуто право власності).
Відповідно до облікової картки Сервісного центру № 5641 від 27.06.2017 № 120929741 власником автомобіля марки MAZDA СХ-5, 2017 р.в. д.н.з. НОМЕР_1, кузов № НОМЕР_2, з 27.06.2017 являється ОСОБА_2, ідентифікаційний код НОМЕР_3, паспорт CP № 089301, виданий 22.10.1996 Сарненським РВ, згідно договору купівлі-продажу від 26.06.2017 № 5. Згідно умов договору купівлі-продажу від 26.06.2017 №5: пункту 4.1. договору, ОСОБА_2 купив вказаний автомобіль у Товариства з обмеженою відповідальністю фірмі ОПАД (код ЄДРПОУ 13555202 за ціною 664 000 (шістсот шістдесят чотири тисячі) гривень; пунктів 3.6., 4.2. договору, право власності на автомобіль переходить до ОСОБА_2 після сплати 495 000 (чотириста дев'яносто п'яти тисяч гривень в день підписання договору.
10.07.2017 згідно платіжного доручення № 39695361 ПАТ Кредобанк перерахував ТзОВ фірма ОПАД 169 000 (сто шістдесят дев'ять тисяч) гривень в якості оплати за автомобіль Mazda СХ-5 відповідно до договору купівлі-продажу № 5 від 26.06.2017, як кошти ОСОБА_2 одержані в кредит у ПАТ Кредобанк .
Таким чином, станом на 10.07.2017 ОСОБА_2 сплатив ТзОВ фірмі ОПАД повну вартість автомобіля в сумі 664 000 (шістсот шістдесят чотири тисячі) гривень.
У відповідності до статі 334 Цивільного кодексу України, право власності у набувача майна за договором виникає з моменту передання майна, якщо інше не встановлено договором. Якщо договір про відчуження майна підлягає державній реєстрації, право власності у набувача виникає з моменту такої реєстрації.
Статтею 210 Цивільного Кодексу України визначено, що правочин підлягає державній реєстрації лише у випадках, встановлених законом. Такий правочин є вчиненим з моменту його державної реєстрації.
Порядок державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів проводиться у відповідності до Постанови КМУ від 07.09.1998 № 1388. Порядок є обов'язковим для всіх юридичних та фізичних осіб, які є власниками транспортних засобів, виробляють чи експлуатують їх.
Статтею 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2017 рік визначено розмір прожиткового мінімуму на одну працездатну особу на 01 січня 2017 року - 1600 гривень.
Тобто, ОСОБА_2 придбав майно, а саме, автомобіль марки MAZDA СХ-5, 2017 р.в., вартістю 644 000 грн., що становить 402,5 прожиткових мінімумів працездатних осіб, встановлених на 01.01.2017. Відповідно до частини 2 статті 52 Закону у ОСОБА_2 виник обов'язок у десятиденний строк з моменту придбання майна письмово повідомити НАЗК про суттєві зміни в майновому стані.
Відповідно до положень статей 251 - 253 Цивільного кодексу України передбачено, що строком є певний період у часі, зі спливом якого пов'язана дія чи подія, яка має юридичне значення. Він може визначатися роками, місяцями, тижнями, днями або годинами, його перебіг починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок.
Тобто, у ОСОБА_2 виник обов'язок повідомити НАЗК про суттєві зміни з майновому стані упродовж періоду з 00:00 год. 28.06.2017 по 00:00 год. 08.07.2017.
08.07.2017 в 00:00 год. ОСОБА_2 порушив порядок, передбачений частиною 2 статті 52 Закону України Про запобігання корупції , а саме у десятиденний строк з моменту придбання майна письмово не повідомив НАЗК про суттєві зміни в майновому стані.
Згідно відомостей Реєстру НАЗК на веб-сайті nazk.gov.ua встановлено, що ОСОБА_2 подав повідомлення до НАЗК про суттєві зміни в майновому стані про придбання автомобіля MAZDA СХ-5, вартістю 644 000 грн., придбаного у ТзОВ фірми ОПАД (код ЄДРПОУ 13555202) в 13 год. 58 хв. 15.07.2017. При цьому, вказав дату набуття права власності 30.06.2017.
Таким чином, лісничий Костянтинівського лісництва Державного підприємства Сарненське лісове господарство ОСОБА_2, будучи відповідно підпункту е пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції , суб'єктом відповідальності за адміністративні правопорушення, пов'язані з корупцією, в порушення вимог частини 2 статті 52 Закону України Про запобігання корупції , не повідомив НАЗК про суттєві зміни в майновому стані, а саме про купівлю: автомобіля марки MAZDA СХ-5, 2017 р.в. вартістю 644 000 грн.
Прокурор в судовому засіданні протокол про адміністративне правопорушення підтримав.
ОСОБА_2 в судовому засіданні свою вину у вчиненому адміністративному правопорушенні не визнав, пояснив, що строки для притягнення його до адміністративної відповідальності за ч.2 ст.172-6 КУпАП закінчилися.
Заслухавши думку прокурора, пояснення ОСОБА_2, захисника ОСОБА_3, дослідивши матеріали справи та приймаючи до уваги, що належних та достовірних доказів на підтвердження відсутності в діях ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення не надано, суд приходить до висновку, що в його діях вбачаються ознаки адміністративного правопорушення, пов'язаного з корупцією, відповідальність за яке передбачена частиною 2 статті 172-6 КУпАП.
Відповідно до листа департаменту захисту економіки про надання інформації від 07.08.2017 року №11197/39/04-2017 вбачається, що виявлено про несвоєчасне подання ОСОБА_2 без поважних причин суттєвих змін в майновому стані в єдиному Державному реєстрі декларацій відбулось 07.08.2017 року.
Відповідно до ч. 3 ст. 38 КУпАП, адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов'язаного з корупцією, а також правопорушень, передбачених статтями 164-14, 212-15, 212-21 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.
Таким чином, після виявлення правопорушення 07.08.2017 року, справа надійшла до суду 22.01.2018 року, станом на день розгляду провадження по справі підлягає закриттю згідно п. 7 ст. 247 КУпАП у зв'язку зі збігом строку притягнення до адміністративної відповідальності.
Керуючись ст.ст. 247, 283-285 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
п о с т а н о в и в :
Провадження в справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 за ч. 2 ст. 172-6 КУпАП закрити за збігом строків притягнення до адміністративної відповідальності на підставі п. 7 ст. 247 КУпАП.
Копію постанови протягом трьох днів вручити особі, щодо якої її винесено.
Постанова може бути оскаржена до апеляційного суду Рівненської області через Сарненський районний суд особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником або на неї може бути внесено протест прокурора протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя :
Суд | Сарненський районний суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 09.02.2018 |
Оприлюднено | 12.02.2018 |
Номер документу | 72124883 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Сарненський районний суд Рівненської області
Довгий І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні