Справа № 555/2350/17
Номер провадження 1-кс/555/36/18
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"08" лютого 2018 р. м. Березне
Слідчий суддя Березнівського районного суду Рівненської області - ОСОБА_1
при секретарі ОСОБА_2 ,
з участю прокурора ОСОБА_3
слідчого ОСОБА_4 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Березне клопотання слідчого Березнівського відділення поліції Сарненського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Рівненській області ОСОБА_4 , погоджене прокурором Березнівського відділу Сарненської місцевої прокуратури ОСОБА_3 про надання дозволу для проведення позапланової виїзної документальної перевірки, у кримінальному провадженні № 12017180060000382 від 19 червня 2017 року, розпочатого за ознаками злочину, передбаченого ч. 2ст. 191 КК України,-
В С Т А Н О В И В:
Слідчий Березнівського відділення поліції Сарненського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Рівненській області ОСОБА_4 звернувся із клопотанням погоджене прокурором Березнівського відділу Сарненської місцевої прокуратури ОСОБА_3 про надання дозволу для проведення позапланової перевірки, в якому просить суд надати дозвіл провести позапланову перевірку Управлінню Західного офісу Держаудит служби в Рівненській області (юридична адреса: 33000, вул. Міцкевича, 14, м. Рівне) на проведення позапланової виїзної документальної перевірки, фінансово -господарської діяльності ДНЗ №1 «Ромашка» (ЄДРПОУ- 22569284) юридична адреса: м. Березне, вул. Андріївська 28, Рівненської області, щодо дотримання посадовими особами ДНЗ №1 «Ромашка» вимог чинного законодавства, щодо порядку збереження та використання майна, коштів та перевірки стану бухгалтерського обліку та фінансової звітності в період жовтня 2016 року - березня 2017 року.
Обґрунтовуючи внесене клопотання, сторона кримінального провадження, вказує, що слідчим відділенням Березнівського ВП Сарненського ВП ГУ НП в Рівненській області на даний час проводиться досудове розслідування кримінального провадження № 12017180060000382 від 19.06.2017, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.191 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи ДНЗ №1 «Ромашка» та ДНЗ №2 «Теремок» протягом жовтня 2016 року - березня 2017 року привласнили грошові кошти місцевого бюджету виділенні на утримання дошкільних навчальних закладів.
В ході проведення досудового розслідування встановлено, що на підставі розпорядження міського голови №53 від 29.05.2017 в ДНЗ №1 «Ромашка» та ДНЗ №2 «Теремок» проведено перевірку з використання коштів на оплату праці, використання матеріалів та продуктів харчування, відповідності складення фінансової звітності даних бухгалтерського обліку за жовтень-грудень 2016 року та січень-березень 2017 року.
В результаті вказаної перевірки встановлено, що відповідно до розпорядження міського голови №22 від 16.11.2016 завідувачу ДНЗ №1 «Ромашка» ОСОБА_5 знято надбавку 50% до посадового окладу та інші заохочувальні виплати за жовтень-грудень 2016 року, всупереч якого останній у грудні 2016 року здійснено нарахування винагороди на суму 3231,00 грн., при цьому розпорядження на виплату винагороди відсутнє. Аналогічно головному бухгалтеру ДНЗ відповідно до вищевказаного розпорядження позбавлено надбавки 50% та інших заохочувальних виплат в період часу з 01.10.2016 по 31.12.2016. При перевірці нарахування та виплати заробітної плати встановлено розбіжності між сумою до видачі по книзі нарахувань заробітної плати та платіжними відомостями проведеними по банку.
Крім того, у січні-лютому 2017 року головному бухгалтеру ДНЗ №1 «Ромашка» виплачено зарплату у сумі 9878,80 грн., хоча в книзі нарахувань заробітної плати виплата становить 3878,80 грн. Тобто, сальдо на 28.02.2017 має становити по дебету 6521 «Розрахунки по оплаті праці» по головному бухгалтеру 6000,00 грн., тоді як у книзі нарахувань заробітної плати сальдо по дебету та кредиту рахунку становить 0,00 грн.
Отже, за жовтень-грудень 2016 року безпідставно виплачено заробітну плату працівникам ДНЗ №1 «Ромашка» на загальну суму 12400,58 грн. та знято з ОСОБА_6 93,12 грн. та ОСОБА_7 1606,67 грн. і зараховано в рахунок заробітної плати бухгалтера ОСОБА_8 .
Крім того, встановлено розбіжності між сумою нарахованої заробітної плати по книзі нарахування заробітної плати та додатком 4 «Звіт про суми нарахованої заробітної плати» за жовтень-грудень 2016 року по окремим працівникам ДНЗ №1 «Ромашка». Різниця за жовтень-грудень 2016 року між книгою нарахувань по заробітній платі та додатком 4 становить 17712,38 грн.
При перевірці відповідності фінансової звітності бухгалтерського обліку за жовтень-грудень 2016 року та січень-березень 2017 року встановлено розбіжності між головною книгою за 2016 року та головною книгою 2017 року та фінансовою звітністю за 2016-2017 рр., а саме згідно з додатком №18 про дебіторську та кредиторську заборгованість за операціями, які не відображаються у формі №7д, №7м «Звіт про заборгованість за бюджетними коштами» станом на 01.01.2017 у рядку 120 відображено кредиторську заборгованість на суму 48499,46 грн., тоді відповідно до меморіального ордеру №7 за грудень 2016 року та відповідно до головної книги за грудень 2016 року сальдо по кредиту рахунку 675/1 «Розрахунки з іншими кредиторами» на кінець періоду становить 102200,03 грн. Різниця складає 53700,57 грн. Аналогічно у додатку 28 про дебіторську та кредиторську заборгованість за операціями, які не відображаються у формі №7д, №7м «Звіт про заборгованість за бюджетними коштами» станом на 01.04.2017 у рядку 050 відображено кредиторську заборгованість на кінець періоду на суму 44687,98 грн., тоді як відповідно до меморіального ордеру №7 за березень 2017 року та відповідно до головної книги за березень 2017 сальдо по кредиту рахунку 6425/1 «Розрахунки з іншими кредиторами» на кінець періоду становить 98388,55 грн. Різниця складає 53700,57 грн.
Крім того, при подачі фінансової звітності головним бухгалтером ДНЗ №1 «Ромашка» за 2016 рік встановлено невідповідність між актами звіряння з постачальниками станом на 01.01.2017. Різниця становить 53700,57 грн. Тобто заборгованість по продуктам харчування безпідставно зменшена на суму 53774,43 грн. у фінансовій звітності за 2016 рік.
Також, встановлено не відповідність між дебетом та кредитом бухгалтерських рахунків по головній книзі станом на 01.01.2017. Різниця між дебетом та кредитом рахунків по головній книзі становить 53700,48 грн.
Крім того, встановлено не відповідність між дебетом та кредитом бухгалтерських рахунків по головній книзі станом на 01.04.2017. Різниця між дебетом та кредитом бухгалтерських рахунків по головній книзі становить 62512,60 грн. У зв`язку з цим можна зробити висновок, що рахунок 1521 «Продукти харчування» безпідставно зменшено на суму 53700,48 грн. Решту суми на яку зменшено оборот по дебету рахунків по головній книзі за березень 2017 року не можливо встановити, так як головний бухгалтер вказаного ДНЗ не надав акт звіряння з ДФС з електронного кабінету платника податків.
В ході проведення заходів, направлених на виявлення корисливих злочинів в бюджетній сфері отримана інформація про те, що ДНЗ №1 «Ромашка» (ЄДРПОУ-22569284) юридична адреса: м. Березне, вул. Андріївська, 28 Рівненської області, в особі завідувача ОСОБА_5 та головного бухгалтера зловживаючи своїм службовим становищем, за попередньою змовою, всупереч інтересам служби вносили недостовірні відомості в офіційні документи в яких відображається наявність товарно-матеріальних цінностей, нарахування та фактична виплата заробітної плати, в подальшому кошти від проведених "незаконних" бухгалтерських операцій перераховували на свої розрахункові рахунки, які в свою чергу використовувалися з метою особистого збагачення; таким чином привласнювали кошти місцевого бюджету виділені на утримання дошкільного навчального закладу, чим завдали збитків на суму понад 50000,00 грив.
Прокурор ОСОБА_3 у судовому засіданні підтримав клопотання та зазначив, що вказана перевірка, має суттєве значення для з`ясування обставин кримінального правопорушення.
Слідчий ОСОБА_4 у судовому засіданні поросив клопотання задоволити.
Дослідивши матеріали клопотання, заслухавши прокурора, слідчого, слідчий суддя вважає, що клопотання підлягає до задоволення.
За положеннями ч. 2 ст. 84, ч. 1 ст. 99 КПК акти перевірок є процесуальним джерелами доказів, отже ініціювання слідчим позапланової перевірки має спрямовуватися на збір доказів з метою доведення факту вчинення правопорушень, відомості про які внесені до ЄРДР, винуватості обвинуваченого у вчиненні кримінального правопорушення та інших обставин, що мають значення для кримінального провадження.
Відповідно ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Пунктом другим Постанови КМУ № 408 від 13.08.2014 року «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.
Відповідно до ч.1 ст. 94 КПК України слідчий, прокурор, слідчий суддя, суд за своїм переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінюють кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення.
Згідно з п. 78.1.11 ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав, зокрема, отримано судове рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки, винесену ними відповідно до закону.
Враховуючи вищевикладене, слідчий суддя вважає, що з метою забезпечення повноти та всебічності досудового розслідування кримінального провадження необхідно провести зазначену у клопотанні слідчого, позапланову документальну перевірку.
Керуючись ст. 84, 93, 99, 309 КПК України, ст. ст. 75, 78 Податкового кодексу України, слідчий суддя, -
У Х В А Л И В :
Клопотаннязадовольнити.
Надати дозвіл Управлінню Західного офісу Держаудит служби в Рівненській області (юридична адреса: 33000, вул. Міцкевича, 14, м. Рівне) на проведення позапланової виїзної документальної перевірки, фінансово -господарської діяльності ДНЗ №1 «Ромашка» (ЄДРПОУ- 22569284) юридична адреса: м. Березне, вул. Андріївська 28, Рівненської області, щодо дотримання посадовими особами ДНЗ №1 «Ромашка» вимог чинного законодавства, щодо порядку збереження та використання майна, коштів та перевірки стану бухгалтерського обліку та фінансової звітності в період жовтня 2016 року - березня 2017 року.
Тривалість позапланової перевірки встановити строком 10 днів, строк проведення перевірки рахувати з моменту виготовлення повного тексту ухвали, а саме з 12.02.2018 р.
Строк дії ухвали не може перевищувати одного місяця з дня її постановлення.
Ухвала в апеляційному порядку оскарженню не підлягає.
Повний текск ухвали виготовлений 12.02.2018 р.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Березнівський районний суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 08.02.2018 |
Оприлюднено | 01.03.2023 |
Номер документу | 72133965 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Березнівський районний суд Рівненської області
Собчук А. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні