Постанова
від 06.02.2018 по справі 310/8762/17
БЕРДЯНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №: 310/8762/17

3/310/53/18

ПОСТАНОВА

Іменем України

06 лютого 2018 рокум. Бердянськ

Суддя Бердянського міськрайонного суду Запорізької області Троценко Т.А.., розглянувши адміністративні матеріали, який надійшов з Секретаріату Уповноваженого Верховної ОСОБА_1 України з прав людини про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, начальника управління міжрайонного управління у Бердянському районі та м. Бердянську, місце роботи за адресою: Запорізька область м. Бердянськ вул. Правди буд, 80-а,

у скоєнні правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

ВСТАНОВИВ:

12.12.2017 року до Бердянського міськрайонного суду надійшов протокол про адміністративне правопорушення від 17.10.2017 року, згідно якого, потерпілий ОСОБА_3 звернувся до управління Держгеокадастру у Бердянському районі Запорізької області із запитом від 26.05.2016 р., в якому просив надати інформацію про надходження до управління матеріалів інвентаризації земельної ділянки (кадастровий № 2310400000:08:004:0047), копії супровідного листа та висновку управління.

Листом від 31.05.2016 р. № 31-28-99.4-1939/2-16 за підписом виконуючого обов'язки начальника управління ОСОБА_2 потерпілому було відмовлено у наданні запитуваної інформації та копій відповідних документів у зв'язку з тим, що такі документи містять конфіденційну інформацію, у зв`язку з чим дії виконуючого обов'язки начальника управління ОСОБА_2 було кваліфіковано за ч.2 ст. 212-3 КУпАП, а саме необґрунтоване віднесення інформації до інформації з обмеженим доступом.

У судовому засіданні 05.02.2018 року адвокат ОСОБА_1 просив суд повернути адміністративний матеріал відносно ОСОБА_2 за ч. 2 ст. 212-3 КУпАП для належного оформлення, оскільки протокол щодо вчинення адміністративного правопорушення, на його думку, не відповідає вимогам ст. 256 КУпАП, а саме: були порушені права ОСОБА_2 на захист, протокол складено без присутності правопорушника, відсутній запис про відмову ОСОБА_2 від підписання протоколу, адміністративний протокол йому не було направлено.

Вивчивши матеріали справи, суд дійшов висновку про необхідність повернення адміністративного матеріалу до Секретаріату Уповноваженого Верховної ОСОБА_1 України з прав людини для усунення недоліків з наступних підстав:

Згідно ст.254 КУпАП протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається у двох екземплярах, один з яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Статтею 256 КУпАП визначено форму та основні елементи змісту протоколу. Зокрема, у протоколі зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності; місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи.

Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності.

У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подавати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.

При складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз'яснюються його права і обов'язки, передбачені статтею 268 цього кодексу, про що робиться відмітка у протоколі.

Згідно ст.268 КУпАП особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

Відповідно до вимог п. 2 ч. 1 ст.278 КУпАП за змістом якого орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення окрім іншого повинен вирішити чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення. При розгляді справи про адміністративне правопорушення, відповідно до вимог ст.ст. 245, 280 КУпАП, суд повинен належним чином з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи по суті. Постанова судді згідно ст.283 КУпАП має ґрунтуватися на обставинах, встановлених при розгляді справи, тобто на достатніх і незаперечних доказах.

Протокол про адміністративне правопорушення -це офіційний документ, до нього висуваються певні вимоги, він є доказом по справі, розгляд справи про адміністративне правопорушення, виходячи зі змісту статей 7, 254, 279 КУпАП здійснюється в межах протоколу.

У розумінні положень КУпАП, розгляд судом справи про адміністративне правопорушення проводиться щодо особи-правопорушника та в межах, встановлених протоколом про адміністративне правопорушення.

Вказаним вимогам закону складений протокол відносно ОСОБА_2 не відповідає, з огляду на наступне:

- особі, яка притягалась до адміністративної відповідальності не була вручена копія адміністративного протоколу згідно ст.256 КУпАП.

- протокол про адміністративне правопорушення не має підпису особи, яка притягається до адміністративної відповідальності або запису про те, що особа відмовилась від підписання протоколу.

- особі, яка притягалась до адміністративної відповідальності не були роз'яснені її права згідно ст.268 КУпАП.

Відповідно до вимог ст.ст. 256, 278 КУпАП, протокол про адміністративне правопорушення, складений в порушення вимог законодавства, підлягає поверненню органу, що його склав для належного оформлення.

На підставі викладеного, керуючись ст. 213-3 ч. 2, ст. 221, ст. 256, ст. 283 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

ПОСТАНОВИВ:

Справу про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 за ч. 2 ст. 212-3 КУпАП повернути до Секретаріату Уповноваженого Верховної ради України з прав людини, для усунення недоліків та належного оформлення.

Постанова оскарженню не підлягає.

Суддя Бердянського міськрайонного

суду Запорізької області ОСОБА_4

СудБердянський міськрайонний суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення06.02.2018
Оприлюднено12.02.2018
Номер документу72139029
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —310/8762/17

Постанова від 06.02.2018

Адмінправопорушення

Бердянський міськрайонний суд Запорізької області

Троценко Т. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні