Постанова
від 29.01.2018 по справі 760/24994/17
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД МІСТА КИЄВ A

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 cічня 2018 року су ддя судової палати з розгляду кримінальних справ Апеляційного суду міста Києва Ігнатов Р.М., за участі:

захисника в€' ОСОБА_2

представника митниці в€' Кептене Д.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в міста Києві апеляційну скаргу представника Київської міської митниці ДФС ГрабчакП.В. на постанову Солом'янського районного суду міста Києва від 01.12.2017, -

В С Т А Н О В И В

Цією постановою закрито провадження відносно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1, керівника Благодійної організації Благодійний фонд ЗОРЕПАД за ч.1 ст.483 МК України, за відсутності складу адміністративного правопорушення.

Не погоджуючись з таким рішенням суду представник митниці подав апеляційну скаргу, в якій просить апеляційний суд постанову Солом'янського районного суду міста Києва від 01.12.2017 скасувати та прийняти нову, якою ОСОБА_5 визнати винною у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, та накласти на неї адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 100 % вартості товарів в€' безпосередніх предметів правопорушення, що становить 646 848, 10 грн., з конфіскацією цих товарів, а в разі неможливості конфіскації товарів стягнути їх вартість.

В обґрунтування апеляційних вимог представник митниці вважає оскаржувану постанову необґрунтованою та такою, що підлягає скасуванню, оскільки її винесено всупереч вимогам ст.245 КУпАП про повне, всебічне, об'єктивне з'ясування обставин справи та вирішення її у точній відповідності з законом, а також без належного урахування характеру вчиненого правопорушення. Зокрема апелянт вказує, що за результатами перевірки законності ввезення на митну територію України гуманітарної допомоги на адресу Благодійна організація БФ ЗОРЕПАД встановлено, що вказана зовнішньоекономічна операція є комерційною, а не операцією з гуманітарною допомогою, як це зазначено у документах, поданих до митного контролю та митного оформлення митним органам України. Зазначене тягне за собою застосування заходів тарифного та нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, та має істотне значення для оподаткування товарів, що переміщуються через митний кордон України. Таким чином, товар переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення, документів, які містять неправдиві відомості, необхідні для визначення його митної вартості, неправдиві відомості щодо відправника та одержувача товару. Дії керівника Благодійна організація БФ ЗОРЕПАД в€' ОСОБА_5 на момент їх вчинення, на думку апелянта, мають ознаки порушення митних правил, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.483 МК України, а саме: вчинення дії, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо вартості товару.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення від протоколу №0968/10000/17 про порушення митних правил від 17.10.2017, вбачається, що 14.06.2015 на митну територію України з Республіки Польща через п/п Рава-руська- Хребенне м/п Рава-Руська Львівської митниці у вантажному автомобілі НОМЕР_1 на адресу Благодійна організація Благодійний фонд ЗОРЕПАД (код СДРПОУ 39540814, м. Київ вул. Вишгородська, 45-А, оф.37) ввезено вантаж гуманітарної допомоги одяг, взуття б/в , загальною вагою брутто 20 270 кг, кількість місць в€' 3323.

Підставою для переміщення вказаного вантажу через митний кордон України були: митна декларація форми ТР 81 одержувача Благодійна організація БФ ЗОРЕПАД (код СДРПОУ 39540814) від 14.06.2015 № 209100001/2015/000251, а також товаросупровідні документи: CMRвід 13.06.2015 б/н, книжка МДП (Carnet TIR) від 13.06.2015 № YX.78110541, інвойс від 15.05.2015 б/н, дарчий лист від 14.05.2015 № 1405/15.

Згідно з товаросупровідними документами, відправником вказаного вантажу виступала компанія-дарувальник Lotus Victory Fundation, Inc (2267 East19Th Street, Brooklyn, New York 11229 USA).

15.06.2015, після доставки y Київську регіональну митницю, зазначений товар, а саме: Гуманітарна допомога. Одяг б/в (жіночий, чоловічий, дитячий) - 19 170 кг. Взуття б/в в€' 1 100 кг. Торгівельна марка в€' нема даних. Виробник в€' нема даних. Країна виробництва в€' нема даних , був заявлений декларантом в€' керівником Благодійної організації Благодійний фонд ЗОРЕПАД ОСОБА_5 (графа 54 МД) у вільний обіг на митному посту Спеціалізований за митною декларацією № 100290002/2015/325541 типу ІМ 40 АА.

Вантаж визнано гуманітарною допомогою наказом Міністерства соціальної політики України від 12.06.2015 № 606.

Відповідно до інвойсу від 15.05.2015 б/н та дарчого листа від 14.05.2015 № 1405/15, виставлених компанією Lotus Victory Fundation , Inc (США) до Благодійна організація БФ ЗОРЕПАД (Україна), загальна вартість вантажу становить 2 300 доларів США.

Суми митних платежів (мито на товари, що ввозяться на територію України суб'єктами господарювання, та ПДВ з товарів, що ввозяться на територію України суб'єктами господарювання) за вказаною митною декларацією (графа 47) не нараховувались, у зв'язку із звільненням від оподаткування передбаченим МК України, ПК України, іншими законами України та міжнародними договорами, згоду на обов'язковість яких надано ВРУ при поміщенні товарів у митні режими імпорту (випуск у вільний обіг).

06.02.2917 з метою перевірки законності ввезення на митну територію України гуманітарної допомоги на адресу Благодійна організація БФ ЗОРЕПАД (м. Київ вул. Вишгородська, 45-А, оф. 37) Державною фіскальною службою України направлено запит (вих. № 1680/5/99-99-20-02-01-16) про надання взаємної адміністративної допомоги до митних органів Сполученого Королівства Великобританії.

Підставою для направлення відповідного запиту стала інформація, офіційно отримана від митних органів Республіки Польща (лист № 450000-IMPW.7352.1634.201 5.2.JC з доданими документами щодо поставок товарів на адресу Благодійна організація БФ ЗОРЕПАД , а саме: копіями витягів з митної системи транзиту NCTS) на запит Департаменту аналізу ризиків та протидії митним правопорушенням ДФС від 25.11.2015 № 26586/5/99-99-26-03-03-16.

Зокрема, згідно з матеріалами митних органів Республіки Польща встановлено, що товари за надісланою для перевірки книжкою МДП (Carnet TIR) YX.78110541 загальною вагою 20 270 кг оформлено в експортній процедурі в митних органах Республіки Польща за митною декларацією MRN 15PL303080E0018279 та Великобританії в€' за митною декларацією 15GB06X01725336019.

18.09.2017 листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням ДФС від 12.09.2017 № 24274/7/99-99-20-02-01-17, на адресу Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь митних органів Сполученого Королівства Великобританії з копіями експортних документів (від 18.05.2017 № LC-RFI 0025/0026).

Митні органи Великобританії у своїй відповіді повідомляють, що товари за надісланою для перевірки книжкою МДП (Carnet TIR) № YX.78110541, посилання на яку є митної системи транзиту (Nota Tranzytowa) NCTS, отриманої від польської сторони, оформлені в експортній процедурі британськими митними органами за митною декларацією MRN 15GB06X01725336019.

Разом із експортною митною декларацією MRN 15GB06 X 01725336019 митними органами Великобританії були надані: CMR від 09.06.2015 б/н, інвойс від 09.06.2017 № 2144, сертифікат якості та свідоцтво про дезінфекцію від 09.06.2015.

Відомості, зазначені в експортних документах, свідчать про наступне:

- згідно з декларацією MRN 15 GB06X01725336019, інвойсом від 09.06.2017 № 2144, CMR від

09.06.2015 б/н експортером та продавцем товарів wornclothing (зношений одяг) загальною ваго брутто 19 900 кг була компанія Е & С ExportLTD (801 A LondonRoadGrays);

- згідно з інвойсом від 09.06.2017 № 2144 вказані товари були продані компанії Kenthoim Ventures AG PanamaCity (50TH Street, GlobalPlaza Tower, 19THFloor, Suite H, PanamaCity). При цьому, вартість товарів становить 19 900 Ј (англійські фунти стерлінгів).

- доставка товарів здійснювалась транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_1 в Україну ( CMR від 09.06.2015 № б/н).

З отриманої інформації від митних органів Польщі та Великобританії встановлено, що вантаж зношений одяг (б/в) , загальною вагою брутто в€' 19 900 кг, кількість місць в€' 3 300 оформлений в режимі експорту в Сполученому Королівстві Великобританії за митною декларацією форми EX D № MRN 5 GB 06X01725336019. Товари були продані до панамської компанії, але на підставі МДП ( Carnet TIR) № YX.781 10541 доставлені в Україну на прохання покупця. Після чого зазначений вантаж оформлений на території України за митною декларацією від 15.06.2015 № 100290002/2015/325541.

Вказана експортна MRN була одержана польськими митними органами через систему електронного сповіщення ECS (Система Експортного Контролю). Повідомлення-відповідь від польських митних органів свідчить в результаті, що товари були перевірені митним органом у митниці вивезення, і їм було дозволено рухатись далі.

При цьому, згідно з отриманою експортною митною декларацією форми MRN 5GB06X01725336019 та інвойсу від 09.06.2017 № 2144 загальна вартість вантажу зношений одяг (б/в) в країні експорту становила в€' 19900 англійських фунтів стерлінгів, що значно вище вартості, яка зазначена в інвойсі від 15.05.2015 № б/н, дарчий лист від 14.05.2015 № 1405/15, на підставі-яких весь вантаж переміщено через митний кордон України в€' 2 300 доларів США.

Тобто, за результатами перевірки встановлено, що вказана зовнішньоекономічна операція є комерційною, а не операцією з гуманітарною допомогою, як це зазначено у документах, поданих до митного контролю та митного оформлення митним органам України.

Зазначене тягне за собою застосування заходів тарифного та нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, та має істотне значення для оподаткування товарів, що переміщуються через митний кордон України.

Таким чином, на підставі викладеного Київською міською митницею ДФС зроблено висновок, що товар одяг б/в , загальною вагою брутто в€' 19900 кг, кількість місць в€' 3300, загальною вартістю в€' 19900 англійських фунтів стерлінгів, що згідно курсу НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (14.06.2015) (1 GBP в€' 32,50493000 грн.) складає 646848,10 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення, документів, які містять неправдиві відомості, необхідні для визначення його митної вартості, неправдиві відомості щодо відправника та одержувача товару.

Заслухавши доповідь судді, доводи представника митниці, який підтримав існуючу апеляційну скаргу та просив суд її задовольнити, думку захисника особи, яка притягується до відповідальності, яка в свою чергу заперечила проти наявної апеляції та просила суд залишити без змін постанову місцевого суду, заслухавши пояснення учасників і їх відповіді на запитання суду, дослідивши в присутності учасників процесу матеріали справи і з'ясувавши питання, які виникли під час дослідження, перевіривши доводи викладені в апеляційній скарзі, суд вважає, що така апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

Згідно положень ч.5 ст.529 МК України, порядок оскарження постанови суду (судді) у справах про порушення митних правил визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення. Зокрема цей порядок визначений ст.294 КУпАП.

Відповідно до ст.486 МК України та ст.245 КУпАП, завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

За змістом ст.458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно зі ст.489 МК України та ст.280 КУпАП, при розгляді справи підлягають з'ясуванню такі обставини: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують та/або обтяжують її відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Перевіркою судом апеляційної інстанції постанови місцевого суду на відповідність зазначеним вимогам закону в межах доводів апеляційної скарги встановлено, що оскаржуване судове рішення їм відповідає, що підтверджується слідуючим.

Так, матеріалами справи підтверджується, що 17.10.2017 митним органом складено протокол про порушення митних правил №0968/10000/17 відносно ОСОБА_5 в€' керівника Благодійної організації Благодійний фонд ЗОРЕПАД , за порушення нею правил ст.483 МК України. Зокрема, як слідує з вищезазначеного протоколу, дії ОСОБА_5 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 19900 англійських фунтів стерлінгів (646848,10 грн.) з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача товару, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товару та зазначено, що в діях ОСОБА_5 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч.1 ст.483 МК України.

Натомість, судом першої інстанції вірно встановлено фактичні обставини справи, надано існуючим по справі доказам правильну правову оцінку та зауважено, що при митному оформленні товару декларантом було подано всі документи, передбачені як обов'язкові, які були оформлені у встановленому чинним законодавством порядку та містили всі реквізити, необхідні для ідентифікації товару. Також судом вірно вказано, що в протоколі не зазначено, яким відомостям або договірним домовленостям щодо ціни товару митні органи вважали невідповідними заявлені відомості про митну вартість товару, з огляду на те, що вантаж українській стороні надавався безоплатно, як гуманітарна допомога, а отже в графі 22 митної декларації вартість товару не зазначається.

При цьому, суд бере до уваги зміст самої митної декларації, на підставі якої власне і переміщувався товар через митний кордон, в якій зазначено і відправника і одержувача товару (а.с. 10).

Інших даних про те, що переміщення зазначених у протоколі про порушення митних правил товарів було здійснено з приховуванням від митного контролю шляхом подання орган доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, матеріали справи не містять.

Відповідно до диспозиції ч.1 ст.483 МК України, відповідальність настає у разі переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Разом з тим, висновки, викладені в постанові судді місцевого суду про відсутність в діях ОСОБА_5 складу адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.483 МК України, за встановлених місцевим та апеляційним судом обставин, є таким, що узгоджується з наявними в матеріалах справи доказами.

Зазначене відповідає фактичним обставинам справи та ґрунтується на досліджених судом доказах, зокрема, даних, які містяться в копії МД №100290002/2015/325541 (а.с. 10-11), копії дарчого листа (а.с. 14), копії Наказу від 12.06.2015 №606 про визнання вантажів гуманітарною допомогою (а.с. 13), копії інвойсу від 15.05.2015 (а.с. 15), копії сертифікату походження (а.с. 16-17), копії МД № 209100001/2015/000251 (а.с. 18), копії Carnet TIR YX 78110541 (а.с. 19), копії CMR (а.с. 20).

Наведені документи досліджено та проаналізовано апеляційним судом, вони є належними і допустимими доказами по справі, які в розумінні ст.495 МК України доводять відсутність в діях ОСОБА_5, керівника Благодійної організації Благодійний фонд ЗОРЕПАД , складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, оскільки вказують на те, що митним органом не було надано достатніх доказів, які б беззаперечно вказували, що дії останньої були спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю та подання ним органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо вартості товарів, відправника та одержувача товару.

З урахуванням викладеного, вважаю, що обставини справи судом першої інстанції досліджені всебічно, повно та об'єктивно, а висновки судді про відсутність в діях ОСОБА_5 складу адміністративного правопорушення в€' ґрунтуються на матеріалах справи та на вимогах закону, а тому підстав для скасування оскаржуваної постанова, як того просить представник митниці, апеляційний суд не знаходить.

Керуючись ст.294 КУпАП, суддя -

ПОСТАНОВИВ

Апеляційну скаргу представника Київської міської митниці ДФС Грабчак П.В. - залишити без задоволення.

Постанову судді Солом'янського районного суду міста Києва від 01.12.2017, якою закрито провадження відносно керівника Благодійної організації Благодійний фонд ЗОРЕПАД ОСОБА_5 за ч.1 ст.483 МК України, за відсутності складу адміністративного правопорушення, в€' залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.

Суддя Р.М.Ігнатов

Справа № 33/796/120/2017

Категорія: ст.483 МК

Суддя у першій інстанції - Кушнір С.І.

Суддя в апеляційній інстанції - ІгнатовР.М.

СудАпеляційний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.01.2018
Оприлюднено15.02.2018
Номер документу72198466
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/24994/17

Постанова від 29.01.2018

Адмінправопорушення

Апеляційний суд міста Києва

Ігнатов Роман Миколайович

Постанова від 01.12.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Кушнір С. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні