Постанова
від 13.12.2017 по справі 361/4807/17
БРОВАРСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

справа № 361/4807/17

провадження № 2-а/361/508/17

13.12.2017

ПОСТАНОВА

Іменем України

13 грудня 2017 року м. Бровари

Броварський міськрайонний суд Київської області у складі:

головуючого судді Петришин Н.М.

за участю секретаря Плиси В.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства Броварський меблевий комбінат до Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Броварської міської ради Київській області про визнання протиправними дій суб'єкта владних повноважень та зобов'язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в :

До суду надійшов зазначений позов Приватного акціонерного товариства Броварський меблевий комбінат (далі за текстом - ПрАТ Броварський меблевий комбінат ), в обґрунтування якого зазначається, що у 2017 році позивачем прийнято рішення про: 1. Зміну генерального підрядника; 2. Зміну особи відповідальної за здійснення виконання будівельних робіт; 3. Зміну особи відповідальної за авторський нагляд; 4. Зміну особи відповідальної за технічний нагляд.

25 травня 2017 року ПрАТ Броварський меблевий комбінат для внесення вище перелічених змін у Дозвіл на будівництво, позивач подав до Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Броварської міської ради Київської області Заяву, встановленої чинним законодавством форми, з відповідним переліком документів. 07 червня 2017 року Відділом державного архітектурно-будівельного контролю Броварської міської ради Київської області позивачу повернуто заяву та пакет документів із супровідним листом №1004/3-4 від 10.04.2017 року, в якому зазначалось, що зміни в Дозвіл на будівництво не можуть бути внесені. Причиною відмови зазначалось, що 07.11.2015 року набула чинності постанова КМУ від 21 жовтня 2015 року №879 Про внесення змін до Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт , якою внесено зміни до Постанови Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року № 466, а тому відповідно до затвердженої форми Додатку 10 до Порядку ПрАТ Броварський меблевий комбінат надано неповний перелік документів, що підтверджують зміну даних до виданого дозволу на виконання будівельних робіт від 05.02.2009 року №79/09, щодо об'єкта Реконструкція з розширення Броварського меблевого комбінату за адресою: Київська область, м. Бровари. вул. Кутузова (нова назва вулиці Олега Оникієнка), 61.

Далі зазначає, що конкретного та вичерпного переліку документів, що мають бути подані для внесення змін разом із Заявою ані законом, ані Порядком не визначено. Також ані Законом, ані Порядком не передбачено надання відмови на внесення змін з переліком підстав для надання такої відмови. Тому, вважає причину для відмови від прийняття документів, враховуючи, що їх перелік, як і сама можливість надання відмови не встановлені законодавством, не відповідали дійсності, були неконкретні та протиправні.

У позовній заяві просить: визнати протиправними дії Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Броварської міської ради Київської області, а саме відмову внести зміни до Дозволу на виконання будівельних робіт №64/04-03/08 від 05 лютого 2009 року на виконання будівельних робіт з реконструкції з розширення Броварського меблевого комбінату по вул. Кутузова, 61 м. Бровари; зобов'язати відповідача внести зміни до Дозволу на виконання будівельних робіт №64/04-03/08 від 05 лютого 2009 року на виконання будівельних робіт з реконструкції з розширення Броварського меблевого комбінату по вул. Кутузова, 61, м. Бровари, а саме: змінити генерального підрядника на ТОВ БУДГЕНСЕРВІС (ЄДРПОУ 39097610, місцезнаходження: 01015, м. Київ, вулиця Лейпцизька, будинок 15); змінити особу відповідальну за здійснення виконання будівельних робіт на ТОВ БУДГЕНСЕРВІС (ЄДРПОУ 39097610, місцезнаходження: 01015, м. Київ, вулиця Лейпцизька, будинок 15) особа відповідальна за здійснення виконання будівельних робіт ОСОБА_2; змінити особу відповідальну за авторський нагляд на ТОВ БУДГЕНСЕРВІС (ЄДРПОУ 39097610, місцезнаходження: 01015, м. Київ, вулиця Лейпцизька, будинок 15) особа відповідальна за авторський нагляд ОСОБА_3; змінити особу відповідальну за технічний нагляд на ПрАТ Броварський меблевий комбінат (ЄДРПОУ 32499163, місцезнаходження: 07400, Київська обл., м. Бровари, вул. Олега Онікієнка, б. 61) особа відповідальна за технічний нагляд ОСОБА_4

У судовому засіданні представник позивача ОСОБА_5 підтримала доводи позову з підстав викладених у позовній заяві, однак, внаслідок змін у законодавстві просила про задоволення лише першої позовної вимоги, оскільки на час розгляду справи у відповідача відсутні повноваження на вчинення дій, про які просить позивач у другій позовній вимозі.

Представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог, посилаючись на їх необґрунтованість та безпідставність.

Судом встановлено наступні факти та відповідні їм правовідносини.

Матеріалами справи встановлено, що 05 лютого 2009 року Закритому акціонерному товариству Броварський меблевий комбінат (на сьогоднішній день ПрАТ Броварський меблевий комбінат ) виданий Дозвіл на виконання будівельних робіт №64/04-03/08 (далі за текстом - Дозвіл на будівництво ) на виконання будівельних робіт з реконструкції з розширення Броварського меблевого комбінату по вул. Кутузова, 61 м. Бровари.

25 травня 2017 року ПрАТ Броварський меблевий комбінат для внесення змін у Дозвіл на будівництво, подав до Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Броварської міської ради Київської області Заяву встановленої форми (Додатком 10 до Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 466 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2015 р. № 747) (далі за текстом - Порядок )) з наступним переліком документів:

- Наказ № 1/2017 від 23.01.2017р. про призначення відповідального за здійснення авторського нагляду (оригінал);

- Кваліфікаційний сертифікат серія АР № 003025 інженера-проектувальника (нотаріально завірена копія);

- Лист № 10 від 18.01.2017р. ТОВ МСБУД щодо здійснення авторського нагляду (оригінал);

- Наказ № 1-к від 23.01.2017р. про призначення відповідального за здійснення технічного нагляду (оригінал);

- Кваліфікаційний сертифікат серія АТ № 004286 інженера технічного нагляду (нотаріально завірена копія);

- Договір № 23/01 від 23.01.2017р. про здійснення авторського нагляду за будівництвом (оригінал);

- Наказ № 3 від 23.01.2017р. про призначення генерального підрядника (оригінал) на 1 (одному);

- Ліцензія на господарську діяльність, пов'язану зі створенням об'єктів архітектури, ТОВ Будгенсервіс серія АЕ № 291063 з додатком (нотаріально завірена копія);

- Наказ № 2 від 23.01.2017р. про призначення відповідального керівника робіт на об'єкті будівництва (оригінал);

- Диплом НОМЕР_1, виданий ОСОБА_2 (нотаріально завірена копія);

- Виписка з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ТОВ Будгенсервіс (нотаріально завірена копія);

- Виписка з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ПрАТ Броварський меблевий комбінат (нотаріально завірена копія), далі разом за текстом - Пакет документів .

07 червня 2017 року Відділом державного архітектурно-будівельного контролю Броварської міської ради Київської області, було повернуто Заяву та Пакет документів поданий ПрАТ Броварський меблевий комбінат з супровідним листом №1004/3-4 від 10.04.2017 року, в якому зазначено, що зміни в Дозвіл на будівництво не можуть бути внесені. Причиною відмови зазначалось, що 07.11.2015 року набула чинності постанова КМУ від 21 жовтня 2015 року №879 Про внесення змін до Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт , якою внесено зміни до Постанови Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року № 466, а тому відповідно до затвердженої форми Додатку 10 до Порядку ПрАТ Броварський меблевий комбінат надано неповний перелік документів, що підтверджують зміну даних до виданого дозволу на виконання будівельних робіт від 05.02.2009 року №79/09, щодо об'єкта Реконструкція з розширення Броварського меблевого комбінату за адресою: Київська область, м. Бровари вул. Кутузова (нова назва вулиці Олега Онікієнка), 61.

Відповідно до ч. 7 ст. 37 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 року №3038-IV у разі якщо право на будівництво об'єкта передано іншому замовникові або змінено генерального підрядника чи підрядника (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників), а також у разі коригування проектної документації замовник протягом трьох робочих днів повідомляє про такі зміни відповідний орган державного архітектурно-будівельного контролю з поданням засвідчених у встановленому порядку копій документів, що підтверджують зазначені зміни. Продовження виконання будівельних робіт без такого повідомлення забороняється. У разі зміни осіб, відповідальних за проведення авторського і технічного нагляду, або відповідальних виконавців робіт замовник повідомляє відповідний орган державного архітектурно-будівельного контролю про такі зміни з поданням засвідчених в установленому порядку копій документів, що підтверджують зазначені зміни, протягом трьох днів з дня їх настання.

У п. 33 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 466 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2015 р. № 747 та Кабінету Міністрів України № 879 від 21.10.2015 року із змінами) передбачено, що у випадку перелічених вище змін замовник зобов'язаний повідомити орган державного архітектурно-будівельного контролю, який видав дозвіл, про такі зміни за формою згідно з додатком 10 до цього Порядку з поданням засвідчених в установленому порядку копій документів, що підтверджують зазначені зміни, протягом трьох днів з дня їх настання.

Разом з тим, у відповіді відповідача від 07.06.2017 року наведено лише законодавство, яке регулює спірні правовідносини та зазначено лише про те, що позивачем не зазначена інформація, в обсязі, достатньому для прийняття рішення про внесення змін до виданого дозволу на виконання будівельних робіт. Однак, дана відповідь є невмотивованою та необґрунтованою, оскільки в ній відсутнє посилання на конкретний перелік документів, які не надані позивачем.

Крім того, вищевказані положення Закону та Порядку передбачають лише обов'язок замовника повідомити про зміни відповідний орган державного архітектурно-будівельного контролю, та законодавством не передбачено підстав для відмови у прийнятті такого повідомлення про внесення змін, тому відмовляючи заявнику у прийнятті рішення про внесення змін, суб'єкт владних повноважень зобов'язаний обґрунтовано мотивувати свою відмову.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що дії відповідача щодо відмови внести зміни до Дозволу на виконання будівельних робіт №64/04-03/08 від 05 лютого 2009 року на виконання будівельних робіт з реконструкції з розширення Броварського меблевого комбінату по вул. Кутузова, 61 м. Бровари, є протиправними та такими, що суперечать чинному законодавству.

Разом з тим, вимоги позивача про зобов'язання відділу державного архітектурно-будівельного контролю Броварської міської ради Київської області внести зміни до Дозволу на виконання будівельних робіт №64/04-03/08 від 05 лютого 2009 року на виконання будівельних робіт з реконструкції з розширення Броварського меблевого комбінату по вул. Кутузова, 61 м. Бровари, у судовому засіданні представник позивача не підтримала та не наполягала на їх задоволенні, оскільки на час розгляду даної справи були внесені зміни в законодавство, внаслідок яких у відповідача відсутні на такі дії повноваження.

Так, повноваження Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Броварської міської ради Київської області щодо надання (отримання, реєстрації), відмови у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом і об'єктів визначені ст. 7 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , Положенням про відділ державного архітектурно-будівельного контролю Броварської міської ради Київської області, затвердженим рішенням Броварської міської ради від 15 грудня 2016 р. № 413-22-07.

Відповідно до основних техніко-економічних показників об'єкта будівництва, зазначених у проектній документації та Висновку комплексної державної експертизи № 208/07 від 21 лютого 2008 р. Дочірнього підприємства Центральної служби Укрінвестекспертиза по проекту Реконструкція з розширенням Броварського меблевого комбінату по вул. Кутузова, 61 в м. Бровари Київської області встановлено, що даний об'єкт будівництва за класом наслідків (відповідальності) належить до об'єктів із значними (ССЗ) наслідками.

Відповідно до абз. 3. п. 7, п. 8 ч. 1 ст. 7 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності до повноважень виконавчих органів з питань державного архітектурно-будівельного контролю міських рад з чисельністю населення понад 50 тисяч належать об'єкти, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними (CCI) та середніми (СС2) наслідками, розташованих у межах відповідних населених пунктів.

Надання (отримання, реєстрації), відмови у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом всіх об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів із значними наслідками (ССЗ), розташованих у межах населених пунктів належить до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Отже, на час розгляду справи у відповідача відсутні повноваження, про які йдеться у другій позовній вимозі позивача, тому такі вимоги задоволенню не підлягають.

Крім того, відповідно до положень ст. 94 КАС на користь позивача підлягають відшкодуванню понесені витрати на судовий збір у розмірі 1600 грн.

На підставі викладеного, та керуючись ст. ст. 71, 94, 159 - 163 КАС України, суд,-

п о с т а н о в и в :

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Броварської міської ради Київській області щодо безпідставної відмови від 07.06.2017 року про внесення змін до Дозволу на виконання будівельних робіт №79/09- від 05 лютого 2009 року, виданого ЗАТ Броварський меблевий комбінат .

У задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Стягнути із Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Броварської міської ради Київській області на користь Приватного акціонерного товариства Броварський меблевий комбінат понесені витрати на судовий збір у розмірі 1600 грн.

Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини 3 статті 160 КАС України, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання постанови.

Порядок набрання постановою законної сили передбачено ст. 254 КАС України.

Суддя Н.М. Петришин

Дата ухвалення рішення13.12.2017
Оприлюднено16.02.2018
Номер документу72209602
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —361/4807/17

Постанова від 13.12.2017

Адміністративне

Броварський міськрайонний суд Київської області

Петришин Н. М.

Постанова від 13.12.2017

Адміністративне

Броварський міськрайонний суд Київської області

Петришин Н. М.

Ухвала від 14.08.2017

Адміністративне

Броварський міськрайонний суд Київської області

Петришин Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні