Рішення
від 12.02.2018 по справі 525/1266/17
ВЕЛИКОБАГАЧАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 525/1266/17

Номер провадження 2-а/525/6/2018

РІШЕННЯ

Іменем України

12 лютого 2018 року Великобагачанський районний суд Полтавської області в складі:

головуючого - судді Ячала Ю.І.,

за участю секретаря Гавриш О.В.,

позивача ОСОБА_1,

представника відповідача Онупка В.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в селищі Велика Багачка справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Великобагачанської районної державної адміністрації про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії, -

встановив:

В листопаді 2017 року позивач ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом до Управління соціального захисту населення Великобагачанської районної державної адміністрації, посилаючись на порушення відповідачем його права на отримання субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, яка надається відповідно до "Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива", яке затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. №848 "Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива".

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на те, що з лютого 2015 року йому, відповідно до рішення відповідача, була призначена субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, але в липні 2017 року відповідач припинив нарахування субсидії та повернув відповідні суми нарахованої субсидії з рахунків на підприємствах - виробниках/виконавцях житлово-комунальних послуг. Рішення відповідача щодо припинення нарахування субсидії та повернення відповідних сум нарахованої субсидії позивач вважає протиправним, вказуючи, що підстава прийняття даного рішення позивачем, а саме - свідоме подання, на думку відповідача, позивачем документів з недостовірними відомостями, не відповідає дійсним обставинами, а тому відповідач не мав законних підстав для прийняття даного рішення, яке позивач вважає протиправним, вказував, що за період часу з лютого 2016 року по час припинення нарахування субсидії не приховував та не подавав недостовірних даних про дохід, майновий стан, а тому просив суд: 1) визнати неправомірним дії Управління соціального захисту населення Великобагачанської районної державної адміністрації щодо припинення нарахування субсидії за житлово-комунальні послуги та визнати недійсним борг у сумі 20944,00 гривень за житлово-комунальні послуги; 2) зобов'язати Управління соціального захисту населення Великобагачанської районної державної адміністрації поновити нарахування мені субсидії за житлово-комунальні послуги з моменту їх незаконного припинення.

В подальшому позивач, у своїй заяві від 08 грудня 2017 року (а.с. 20-22), уточнив свої позовні вимоги, просив суд: 1) визнати неправомірними дії Управління соціального захисту населення Великобагачанської районної державної адміністрації щодо припинення нарахування субсидії за житлово-комунальні послуги; 2) зобов'язати Управління соціального захисту населення Великобагачанської районної державної адміністрації поновити нарахування субсидії за житлово-комунальні послуги з моменту їх незаконного припинення.

Позивач в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, позов просив задовольнити у повному обсязі, на підставі обставин, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача - Управління соціального захисту населення Великобагачанської районної державної адміністрації, в судовому засіданні позов не визнав, просив суд відмовити у задоволенні адміністративного позову, зазначав, що відповідач діяв в межах чинного законодавства, а саме - відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. №848 "Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу", посилався на обставини зазначені у відзиві та запереченні, які були подані до суду, які долучені до матеріалів справи (а.с. 40, 98). Крім того, представник відповідача зазначав, що підставою для прийняття рішення про припинення нарахування субсидії було виявлення того, що відповідач при поданні заяви на отримання субсидії вказав недостовірну інформацію щодо місця свого фактичного проживання та реєстрації, і субсидію було призначено позивачеві не за місцем реєстрації, а за місцем його фактичного проживання, що не допускається, а тому в подальшому були вчинені дії щодо повернення відповідних сум нарахованої субсидії з моменту її нарахування, тобто з лютого 2015 року.

Заслухавши позивача, представника відповідача, дослідивши письмові докази по справі, проаналізувавши їх у сукупності, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги позивача підлягають до часткового задоволення з наступних обґрунтувань.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Згідно ч. 1 ст. 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Статтею 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно ст. 8 Конституції України, в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно - правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.

Судом встановлено, що позивач ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 (а.с. 10), реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 (а.с. 11), звернувся із заявою про призначення субсидії 16 лютого 2016 року до Управління соціального захисту населення Великобагачанської районної державної адміністрації - відповідача по справі (а.с. 54), до заяви додав Декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії (а.с. 54, зворотній бік), Довідку про склад сім'ї від 27.01.2016 року (а.с. 55), яка підписана Сільським головою, секретарем та землевпорядником Білоцерківської сільської ради Великобагачанського району Полтавської області та завірена печаткою, в якій зазначене зареєстроване місце проживання ОСОБА_1: АДРЕСА_1

В даній заяві містяться відомості про житлово-комунальні послуги, якими користується позивач, як особа, що зареєстрована (проживає) у житловому будинку: АДРЕСА_1. При цьому суд зазначає, що сама заява не містить точної вказівки на назву вулиці та будинок, а тому суд робить висновок про те, що саме за даною адресою позивачеві по справі слід було нараховувати відповідну субсидію.

В ході судового розгляду судом встановлено, що позивачем по справі у відповідних графах заяви - номерах особових рахунків, зазначено рахунки іншої адреси, а не адреси зареєстрованого місця проживання позивача: а саме будинковолодіння за адресою: АДРЕСА_2, де фактично і проживає позивач, що ним і не заперечується в судовому засіданні.

Крім того, у заяві окремо зазначено, що у разі зміни обставин, які можуть вплинути на отримання житлової субсидії (зміни складу осіб, які зареєстровані (фактично проживають), джерел доходу, переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, придбання майна, товарів для оплати послуг на суму, що перевищує 50 тис. грн.), заявник зобов'язується протягом місяця повідомити про це структурний підрозділ з питань соціального захисту населення.

Відповідно до рішення Управління соціального захисту населення Великобагачанської районної державної адміністрації від 25 лютого 2016 року за заявою №000717, ОСОБА_1 призначено субсидію за адресою: АДРЕСА_1, з лютого 2016 року (а.с. 53).

Розмір нарахованої субсидії ОСОБА_1 за період з лютого 2016 року по липень 2017 року кілька разів перераховувався, про що свідчать розпорядження від 28 березня 2016 року, від 26 травня 2016 року, від 17 жовтня 2016 року, від 26 жовтня 2016 року, від 06 лютого 2017 року, від 25 квітня 2017 року (за заявою №000717) (а.с. 46-52).

04 липня 2017 року начальником Управління соціального захисту населення Великобагачанської районної державної адміністрації прийнято розпорядження відносно ОСОБА_1 - "відповідно до п. 20 Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг повернути суми субсидії, перерахованої надміру внаслідок свідомого подання жителем село Дзюбівщина ОСОБА_1 документів з недостовірними відомостями (відсутність реєстрації за місцем проживання) шляхом зняття сум з особових рахунків отримувача субсидії, а саме ТОВ "Полтавагаззбут" в розмірі 20843,40 гривень, ВАТ "Полтаваобленерго" в розмірі 1358,58 гривень."

Листом від 05 листопада 2017 року за вихідним номером №04-2479, ОСОБА_1 повідомлено про те, що він втратив право на отримання субсидії та про те, що відповідні суми коштів нарахованої субсидії з моменту її призначення будуть зняті з рахунків ТОВ "Полтавагаззбут" та ВАТ "Полтаваобленерго" (а.с. 72).

Зважаючи на зміст розпорядження начальника Управління соціального захисту населення Великобагачанської районної державної адміністрації від 04 липня 2017 року, підстави його прийняття та правові наслідки, суд розглядає саме дане розпорядження, як рішення, яким скасовано попереднє рішення про призначення субсидії від 25 лютого 2016 року за заявою №000717, з огляду на те, що припинення надання раніше призначеної субсидії ОСОБА_1, відповідно до законодавства, не тягне повернення всіх сум призначеної та перерахованої раніше субсидії, а припинення відбувається від дня прийняття рішення про припинення, а не датою попереднього рішення, тобто датою яка минула.

Матеріали відповідної справи №717 відносно ОСОБА_1, які містять відповідні матеріали, на підставі яких приймалося рішення від 04 липня 2017 року про припинення надання раніше призначеної субсидії ОСОБА_1, перед прийняттям даного рішенням містять єдину довідку , в якій зазначається, що зареєстроване місце проживання ОСОБА_1: АДРЕСА_1, але останній фактично проживає за адресою: АДРЕСА_2 (а.с. 69).

Субсидія, яку позивач просив призначити, - це цільова адресна допомога громадянам, що надається державою за рахунок коштів бюджету для відшкодування витрат, зокрема, на оплату житлово-комунальних послуг.

Порядок та умови надання субсидій врегульовано Положенням про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. №848 "Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива" (далі за текстом Положення).

Підставою для прийняття оскаржуваного рішення від 04.07.2017, як зазначає відповідач, стали ті обставини, що ОСОБА_1 у заяві про призначення субсидії від 27.01.2016 зазначив номери особових рахунків на які нараховується плата за житлово-комунальні послуги, які не співпадають з адресою зазначеною в довідці про реєстрацію місця проживання позивача, тобто позивач подав недостовірну інформацію, що стосується реєстрації проживання та фактичного місця проживання позивача.

Виходячи з того, що перерахування на особові рахунки, на які нараховується плата за житлово-комунальні послуги, які відносяться не до місця реєстрації позивача по справі (АДРЕСА_1), а які відносяться до адреси за якою фактично проживає позивач (АДРЕСА_2), відповідач дійшов висновку про повернення всіх сум нарахованої субсидії з моменту її призначення посилаючись на п. 20 Положення, чим фактично позбавив відповідача права на отримання субсидії.

Суд з таким висновком відповідача не погоджується.

Відповідно до ст.19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до вказаного вище Положення, в редакції на час виникнення спірних правовідносин, Положення визначає умови призначення та порядок надання громадянам щомісячної адресної безготівкової субсидії для відшкодування витрат на оплату управління багатоквартирним будинком, користування житлом або його утримання, послуг з транспортування та розподілу природного газу та комунальних послуг (водо-, тепло-, газопостачання, водовідведення, електроенергія, вивезення побутового сміття та рідких нечистот), а також один раз на рік субсидії готівкою на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива. Субсидія є безповоротною і її отримання не пов'язане і не тягне за собою зміни форми власності житла.

Відповідно до п. 2 Положення, право на отримання адресної безготівкової субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, а також субсидії готівкою на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива (далі - субсидія) поширюється на громадян, які проживають у житлових приміщеннях (будинках), в частині оплати ними користування житлом; утримання житла; управління багатоквартирним будинком, комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

Відповідно до п. 3 Положення, призначення субсидій та контроль за їх цільовим використанням здійснюється структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у містах Києві і Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад (далі - структурні підрозділи з питань соціального захисту населення).

За правилами п. 4 Положення, субсидії призначаються за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги, скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами і обсягом визначеного Кабінетом Міністрів України обов'язкового відсотка платежу.

У разі призначення субсидії пільги з оплати житлово-комунальних послуг та придбання твердого палива і скрапленого газу особам, які зареєстровані (фактично проживають) у житловому приміщенні (будинку), у період її отримання не нараховуються. Інформація про зазначених осіб подається підприємствам - виробникам/виконавцям житлово-комунальних послуг та вноситься до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги.

За правилами п. 15 Положення, громадянам, які проживають у приватних будинках, квартирах чи кімнатах, субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг надається шляхом перерахування коштів на рахунок підприємств, що надають комунальні послуги, а субсидія для відшкодування витрат на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива за бажанням громадян виплачується відділеннями поштового зв'язку чи перераховується на їх рахунок в банківській установі.

Згідно до абзацу 1 п. 7 Положення, Субсидія розраховується виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб (осіб, які фактично проживають), яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, у тому числі осіб, призваних на строкову військову службу. Кількість зазначених осіб визначається на початок місяця з якого призначається субсидія.

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону, але не більше ніж на 12 місяців, і розраховується: на неопалювальний сезон - з 1 травня по 30 вересня; на опалювальний сезон - з 1 жовтня по 30 квітня.

У разі звернення із заявою про призначення субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг протягом двох місяців з початку опалювального (неопалювального) сезону субсидія призначається з початку такого сезону.

Якщо громадяни, що перебувають у складних життєвих обставинах, не змогли своєчасно звернутися за призначенням субсидії, на підставі рішень районних, районних у мм. Києві і Севастополі держадміністрацій та виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад або утворених ними комісій та актів обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства субсидія може призначатися з дня виникнення відповідного права, але не більше ніж за шість місяців до звернення за призначенням субсидії.

Після закінчення строку отримання субсидії структурні підрозділи з питань соціального захисту населення самостійно здійснюють розрахунок субсидії на наступний період для домогосподарств, які отримували субсидію у попередньому періоді (крім орендарів житлового приміщення, осіб, яким субсидія була призначена за зареєстрованим місцем перебування, та осіб, які звертаються за субсидією на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива). Для цього структурні підрозділи з питань соціального захисту населення збирають необхідну інформацію у порядку, передбаченому пунктом 13 цього Положення, без звернення громадян і протягом десяти днів після отримання зазначеної інформації приймають рішення про призначення (непризначення) субсидії та інформують про прийняте рішення громадян. У разі отримання інформації про прострочену понад два місяці заборгованість з оплати послуг субсидія на наступний строк не призначається, про що структурний підрозділ з питань соціального захисту населення інформує особу. Якщо протягом двох місяців з дати інформування про непризначення субсидії на наступний строк громадянин документально підтвердив сплату заборгованості або укладення договору про її реструктуризацію, субсидія призначається з дати закінчення дії попередньої субсидії, в іншому випадку - з місяця, в якому громадянин документально підтвердив сплату заборгованості або укладення договору. Зазначений строк може бути продовжений на підставі рішення районної, районної у містах Києві і Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі її створення) ради або комісії, яка ними утворюється, за наявності поважних причин.

Особа, що не згодна з рішенням про проведення розрахунку субсидії на наступний період та має додаткові обставини, які безпосередньо впливають на визначення розміру сукупного доходу за попередній період, повідомляє про це структурний підрозділ з питань соціального захисту та подає відповідні підтвердні документи для проведення перерахунку субсидії в межах строку призначення.

Рішення районної, районної у мм. Києві і Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі її утворення) ради або комісії, яка ними утворюється, про призначення в окремих випадках субсидії переглядається у разі зміни складу осіб, які зареєстровані (фактично проживають) у житловому приміщенні (будинку), якщо будь-хто із зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб (осіб, які фактично проживають), яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії (призначенням субсидії без звернення) здійснив купівлю земельної ділянки, квартири (будинку), автомобіля, транспортного засобу (механізму), будівельних матеріалів, інших товарів довгострокового вжитку або оплатив послуги (одноразово) з будівництва, ремонту квартири (будинку) або автомобіля, транспортного засобу (механізму), телефонного (в тому числі мобільного) зв'язку, крім житлово-комунальних послуг у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами та медичних послуг, пов'язаних із забезпеченням життєдіяльності, на суму, яка на дату купівлі (оплати) перевищує 50 тис. гривень. У разі відсутності змін розрахунок субсидії на наступний період здійснюється структурним підрозділом з питань соціального захисту населення без повторного прийняття рішення районної, районної у мм. Києві і Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі її утворення) ради або комісії, яка ними утворюється.

Якщо розмір плати за житлово-комунальні послуги у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами не перевищує обсягу визначеного Кабінетом Міністрів України обов'язкового відсотка платежу протягом опалювального сезону, субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається на наступний період на підставі звернення громадянина.

Громадянин, якому призначено субсидію, зобов'язаний протягом місяця поінформувати структурний підрозділ з питань соціального захисту населення про зміну складу зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб (орендар - про осіб, які фактично проживають), їх соціального статусу, переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання, підприємств - виробників/виконавців житлово-комунальних послуг, купівлю товарів або оплату послуг, передбачених підпунктом 5 пункту 5 цього Положення, шляхом подання відповідних документів. У разі зміни складу зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб подаються також нові заява і декларація.

З наведених норм вбачається, що про певні обставини, зокрема такі, як зміна зареєстрованих у житловому приміщенні осіб, забезпеченість громадян житловою площею та комунальними послугами, доходи осіб, заявник має повідомляти орган соціального захисту населення. І ці обставини є підставою для проведення перерахунку призначених субсидій .

При вирішенні питання про продовження надання субсидії на наступний період структурні підрозділи з питань соціального захисту населення самостійно здійснюють розрахунок субсидії, для цього збирають необхідну інформацію у порядку, передбаченому пунктом 13 цього Положення, без звернення громадян.

У пункті 20 Положення № 848 наведений вичерпний перелік підстав для припинення раніше призначеної субсидії.

Так, відповідно до п. 20 Положення (в редакції, що діяла до 01.05.2017) надання раніше призначеної субсидії припиняється:

за поданням житлово-експлуатаційних організацій, житлово-будівельних (житлових) кооперативів, об'єднань співвласників багатоквартирного будинку та організацій, що надають житлово-комунальні послуги, якщо громадянин, якому призначено субсидію, не сплачує вартість фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії, за винятком випадків, пов'язаних із затримкою виплати заробітної плати, пенсії тощо, яка підтверджується відповідними документами, - з місяця, в якому надійшло таке подання. Подання надається зазначеними організаціями структурним підрозділам з питань соціального захисту населення до 10 числа місяця, що настає за місяцем, в якому виникли такі обставини;

якщо громадянин приховав або свідомо подав недостовірні дані, у тому числі про доходи (не зазначив один із видів доходів) та майновий стан, що вплинули на встановлення права на субсидію, або не повідомив про купівлю товарів або оплату послуг, передбачених підпунктом 5 пункту 5 цього Положення, внаслідок чого йому була надміру перерахована сума субсидії, - з місяця, в якому виявлено порушення;

у разі переїзду сім'ї в іншу місцевість та настання обставин, що унеможливлюють надання субсидії (зокрема смерть одинокої особи), - з місяця, що настає за місяцем, в якому відбулися зміни;

за заявою уповноваженого власника (співвласника) житла, наймача житла у державному та громадському житловому фонді, члена житлово-будівельного кооперативу, власника (співвласника) житлового приміщення - з місяця, що настає за місяцем її подання, якщо інше не обумовлено заявою;

якщо під час вибіркового обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства державним соціальним інспектором виявлено ознаки порушення норм законодавства щодо призначення субсидії, які вплинули (могли вплинути) на право призначення субсидії або визначення її розміру.

У разі коли через несплату громадянином вартості фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії надання субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг припинено, громадянин набуває право на її призначення на наступний період після подання документів, що підтверджують погашення заборгованості, яка виникла за період отримання субсидії.

Сума субсидії, перерахованої (виплаченої) надміру внаслідок свідомого подання громадянином документів з недостовірними відомостями або неповідомлення громадянином про зміни, зазначені у пункті 14 цього Положення, повертається за вимогою органу, що призначив субсидію, або безпосередньо отримувачем, або шляхом зняття відповідних сум з особових рахунків отримувачів субсидії на підприємствах - виробниках/виконавцях житлово-комунальних послуг.

Отже, на час прийняття оскаржуваного рішення від 04.07.2017 року, відповідач, як орган соціального захисту населення, що наділений контрольною функцією стосовно призначення та цільовим використанням субсидій, мав припинити раніше призначену субсидію лише у разі надання заявником недостовірних даних, які стосуються виключно доходів такої особи, та її майнового стану. При цьому надання таких недостовірних даних має призвести до надміру перерахованої суми субсидії заявнику.

Надання ж заявником недостовірних даних про місце фактичного проживання та зазначення особових рахунків за місцем фактичного проживання, не визначено на законодавчому рівні в якості підстави для припинення раніше призначеної субсидії та повернення всіх виплачених нарахованої субсидії, тому рішення відповідача 04.07.2017 не можна вважати законним.

Тим більш, що відповідачем не встановлено, яким чином зазначення в заяві відомостей про номерах особових рахунків на які позивачеві перераховувалася плата за житлово-комунальні послуги, які відносять не до адреси зареєстрованого місця проживання позивача, вплинуло на встановлення права ОСОБА_1 на субсидію, та не встановлено, чи призвела ця обставина до надміру перерахованої суми субсидії останньому. Зокрема, не встановлено факт призначення субсидії одночасно за домашньою адресою позивача та місцем його проживання.

Крім того, суд також вважає, що означене рішення від 04.07.2017 є необґрунтованим, прийнято за обставин, які фактично не встановлені.

Як вбачається з матеріалів справи, недостовірність інформації поданої позивачем виявлена виходячи з даних, що містилися в довідці, яка була надана та посвідчена головою сільської ради та телефонної розмови, втім вказані джерела не можуть вважатися належними та достатніми доказами наявності певних обставин, зважаючи, що нарахування субсидії здійснювалося знову ж таки на підставі довідки, яка була посвідчення головою сільської ради, але не мала додаткових відомостей.

Крім того, сам факт перерахування грошових коштів на інші особові рахунки не впливає, як на розмір так призначення субсидії, так і на наявність чи відсутність правових підстав для призначення субсидії.

Додатково суд звертає увагу, що пункт 20 Положення, передбачає можливість припинення раніше призначеної субсидії, а не скасування рішення про її призначення.

Отже, оцінюючи спірне рішення відповідача від 04.07.2017 на відповідність критеріям, зазначеним в ч. 2 ст.2 КАС України, суд дійшов висновку про протиправність означеного рішення, внаслідок чого воно підлягає скасуванню, позов в цій частині підлягає задоволенню.

Щодо позовної вимоги в частині зобов'язати Управління соціального захисту населення Великобагачанської районної державної адміністрації поновити нарахування субсидії за житлово-комунальні послуги з моменту їх незаконного припинення, то суд зазначає, що відповідно попередні рішення Управління соціального захисту населення Великобагачанської районної державної адміністрації, якими позивачеві було призначено субсидію з лютого 2016 року, і в подальшому здійснювалися перерахування субсидії, не скасовані, а тому право позивача на отримання субсидії дії, а тому в цій частині позивних вимог позивачеві слід відмовити.

Відповідно до ч. ч. 1 3. ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись ст. ст. 6, 77, 78, 139, 241, 244, 246, 250, 254, 255 КАС України, суд, -

вирішив:

Позов ОСОБА_1, місце проживання: АДРЕСА_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1, до Управління соціального захисту населення Великобагачанської районної державної адміністрації, місцезнаходження юридичної особи: вулиця Шевченка, 73, селище Велика Багачка Великобагачанського району Полтавської області, ідентифікаційний код юридичної особи: 03195333, про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії, задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати розпорядження начальника Управління соціального захисту населення Великобагачанської районної державної адміністрації від 04 липня 2017 року про припинення нарахування субсидії ОСОБА_1.

У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління соціального захисту населення Великобагачанської районної державної адміністрації на користь ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, судові витрати в розмірі 640,00 (шістсот сорок) гривень 00 копійок.

Рішення може бути оскаржене до Харківського апеляційного адміністративного суду через Великобагачанський районний суд Полтавської області шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення виготовлено 15.02.2018 року.

Суддя Ю.І. Ячало

Дата ухвалення рішення12.02.2018
Оприлюднено16.02.2018
Номер документу72211610
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —525/1266/17

Ухвала від 24.04.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 02.04.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Рішення від 12.02.2018

Адміністративне

Великобагачанський районний суд Полтавської області

Ячало Ю. І.

Рішення від 12.02.2018

Адміністративне

Великобагачанський районний суд Полтавської області

Ячало Ю. І.

Ухвала від 18.01.2018

Адміністративне

Великобагачанський районний суд Полтавської області

Ячало Ю. І.

Ухвала від 27.12.2017

Адміністративне

Великобагачанський районний суд Полтавської області

Ячало Ю. І.

Ухвала від 12.12.2017

Адміністративне

Великобагачанський районний суд Полтавської області

Ячало Ю. І.

Ухвала від 29.11.2017

Адміністративне

Великобагачанський районний суд Полтавської області

Ячало Ю. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні