Рішення
від 09.02.2018 по справі 366/3814/17
ІВАНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №366/3814/18

Провадження №2-а/366/3/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 лютого 2018 року смт.Іванків

Суддя Іванківського районного суду Київської області Корчков А.А., за участю секретаря судового засідання Онищенко В.В., позивача ОСОБА_1, представника Відділу містобудування, архітектури, капітального будівництва, житлово-комунального господарства, інфраструктури та туризму Іванківської районної державної адміністрації Київської області ОСОБА_2, розглянувши адміністративний позов ОСОБА_1 до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області, Відділу містобудування, архітектури, капітального будівництва, житлово-комунального господарства, інфраструктури та туризму Іванківської районної державної адміністрації Київської області, третя особа: ОСОБА_3, про визнання незаконним та скасування рішення та наказу, -

В С Т А Н О В И В :

01 грудня 2017 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просить суд визнати незаконним та скасувати Рішення № 2 від 18.08.2017 року Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області, визнати незаконним та скасувати наказ № 03-42-4 від 20.09.2017 року відділу містобудування, архітектури, капітального будівництва, житлово-комунального господарства, інфраструктури та туризму Іванківської районної державної адміністрації Київської області.

Зокрема, позивач обґрунтовує свої вимоги тим, що оспорюване Рішення № 2 від 18.08.2017 не містить в собі жодної фактичної підстави його прийняття, а лише посилання на норми законодавства, зокрема Закону України Про місцеві державні адміністрації , Закон України Про регулювання містобудівної діяльності тощо, які носять стандартний та загальний характер, не розкриваючи при цьому конкретних правових підстав прийняття саме такого рішення.

В тексті оскаржуваного Рішення відсутні будь-які посилання на конкретні обставини та факти, які стали передумовами для його прийняття, окрім зазначення вищевказаних законодавчих норм.

За таких обставин позивач вважає, що Рішення № 2 від 18.08.2017, прийняте Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області , незаконним та необґрунтованим, а отже, підлягає скасуванню. Оскільки Наказ № 03-42-4 від 20.09.2017 року, прийнятий відділом містобудування, архітектури, капітального будівництва, житлово-комунального господарства, інфраструктури та туризму Іванківської районної державної адміністрації Київської області на підставі незаконного рішення, то відповідно, він також є незаконним та підлягає скасуванню.

В судовому засіданні позивач підтримав свої позовні вимоги, просив суд задовольнити позов в повному обсязі.

Відповідач - Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції в Київській області в судове засідання не з'явився, надіслав до суду відзив на позов в якому зазначив, що Рішення № 2 від 18.08.2017 винесено відповідно до вимог законодавства, а саме, що проводилась перевірка дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм відділом містобудування, архітектури, капітального будівництва, ЖКГ інфраструктури та туризму Іванківської районної державної адміністрації.

Під час вказаної перевірки Департаментом ДАБІ в Київській області встановлено, що у складі матеріалів МБУО №01-17/02-2015 від 17.03.2015 - вимоги щодо створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших мало мобільних груп населення - відсутні, а в графічній частині МБУО: - викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1;2000, що надається замовником також відсутні, що є грубим порушенням вимог містобудівного законодавства, а саме чим порушено вимоги Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст , затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 № 109 та вимоги ст. 29, Закону України Про регулювання містобудівної діяльності . Враховуючи викладене, відповідач просив відмовити в задоволенні позову ОСОБА_1

Відповідач - відділ містобудування, архітектури, капітального будівництва, житлово-комунального господарства, інфраструктури та туризму Іванківської районної державної адміністрації Київської області просив суд розглянути справу за відсутності представника відповідача.

Третя особа ОСОБА_3 просила суд розглядати справу без її участі, поти задоволення позову не заперечувала.

Суд вислухавши позивача, дослідивши відзив відповідача та матеріали справи, приходить до наступних висновків.

В судовому засіданні встановлено, що громадянину ОСОБА_1 та громадянці ОСОБА_3 відділом містобудування, архітектури, капітального будівництва, житлово-комунального господарства, інфраструктури та туризму Іванківської районної державної адміністрації Київської області видані Містобудівні умови та обмеження № 01-17/02-2015 від 17.03.2015 на об'єкт "Нове будівництво дитячого розважально-виховного центру, за адресою: Київська область, смт. Іванків, вул. Київська, 12".

Також судом встановлено, що відповідно до наказів Держархбудінспекції України від 23.03.2017 .№454 та від 06.06.2017 року №859, на підставі направлення на проведення планової перевірки від 25.04.2017 року №5 та від 07.06.2017р. №5/п проведено планову перевірку: тримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил відділом містобудування, архітектури, капітального будівництва, ЖКГ, інфраструктури та туризму Іванківської районної державної адміністрації, за адресою : вул. Проскури,8, смт. Іванків, Київська область.

Під час проведення планової перевірки встановлені порушення, зокрема, виявлені порушення в Містобудівних умовах та обмеженнях № 01-17/02-2015 від 17.03.2015, а саме: відсутні: - вимоги щодо створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших мало мобільних груп населення, встановлені вимогами Додатку Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки. їх склад та зміст , затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 № 109): - в графічній частині МБУО: - викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000, що надається замовником), чим порушено вимоги Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки їх склад та зміст , затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 № 109 та вимоги ст. 29, Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .

Крім того, відповідно до перевірки також встановлено, що територія (земельна ділянка) знаходиться в межах населеного пункту, де основними положеннями Генеральному плану смт. Іванків - 1985. пролонгованого рішенням Іванківської селищної ради від 16.04.2013 №УІ-46-2298 встановлено функціональне призначення цієї території - зелені насадження загального користування. Під час перевірки встановлено, що детальним планом території змінено функціональне призначення території зелених насаджень загального користування на житлову забудову.

В судовому засіданні свої пояснення щодо позову безпосередньо було надано начальником відділу містобудування, архітектури, капітального будівництва, ЖКГ, інфраструктури та туризму Іванківської районної державної адміністрації ОСОБА_2, яка зазначила, що викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000 були надані заявником ОСОБА_1 під час отримання містобудівних умов та обмежень № 01-17/02-2015 від 17.03.2015 та надала в судовому засіданні оригінали вказаного викопіювання для дослідження. Наявність зазначеного викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000 також підтверджується копією заяви ОСОБА_1 та ОСОБА_3 про отримання містобудівних умов від 10.03.2015 року (вх. 01-20-67 від 10.03.2015 року), в якій серед інших документів, що надаються вказано викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000.

Щодо відсутності на думку Департаменту ДАБІ в Київській області вимог щодо створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших мало мобільних груп населення в містобудівних умовах та обмеженнях № 01-17/02-2015 від 17.03.2015, то ОСОБА_2 в своїх поясненнях вказала, що відповідно до Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки. їх склад та зміст , затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 № 109 в містобудівних умовах № 01-17/02-2015 від 17.03.2015 в п. 13 зазначено, що вимоги щодо архітектурних та інженерних рішень закріплюються згідно ДБН 360-92, що і передбачає вимоги щодо створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших мало мобільних груп населення, тобто вимоги вказаного вище Додатку дотримані при видачі містобудівних умов.

Щодо зміни функціонального призначення території зелених насаджень загального користування на житлову забудову в судовому засіданні встановлено наступне.

Відповідно до положень ст. 25-26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється у генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій. Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Згідно до ст. 19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності передбачає, що детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території.

А саме, в дослідженому під час судового розгляду Генеральному плані смт. Іванків - 1985, встановлено, що за адресою: Київська область, смт. Іванків, вул. Київська, 12 знаходиться житлова забудова, що також підтверджується ситуаційним планом де зображені будинки за вказаною адресою, Витягом з державного реєстру речових прав та нерухомого майна про реєстрацію права власності № 14284561, № 23266972 відповідно до яких власниками квартир за адресою АДРЕСА_1 є ОСОБА_1 та ОСОБА_3, технічний паспорт на житловий будинок № 12 в смт. Іванків, вул. Київська, рішенням Іванківської селищної ради № VI-66-3336 від 18.11.2014 року "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_4 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд на території Іванківської селищної ради" а саме земельної ділянки за адресою: Київська область, смт. Іванків, вул. Київська, 12. Дійсно на дослідженому Генеральному плані смт. Іванків поруч з вказаною адресою маються зелені насадження загального користування, але земельні ділянки за адресою: Київська область, смт. Іванків, вул. Київська, 12 мають цільове призначення для житлової забудови. Вказані обставини також підтверджуються і положеннями детального плану території за адресою: смт. Іванків, вул.. Київська, б. 12.

При дослідженні судом Рішення № 2 від 18.08.2017 року Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області Про скасування дії містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки № 01-17/02-2015 від 17.03.2015 року , прийнятого відділом містобудування, архітектури, капітального будівництва, житлово-комунального господарства, інфраструктури та туризму Іванківської районної державної адміністрації Київської області та Наказу № 03-42-4 від 20.09.2017 року Відділу містобудування, архітектури, капітального будівництва, житлово-комунального господарства, інфраструктури та туризму Іванківської районної державної адміністрації Київської області Про скасування містобудівних умов і обмежень забудови земельних ділянок , інших виявлених порушень , що стали підставою для скасування дії містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки № 01-17/02-2015 від 17.03.2015 року не встановлено.

Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

За змістом ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки,- що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва .

Порядок надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки (що діяв на час оспорюваних правовідносин), їх склад та зміст, затверджено Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 07.07.2011 N 109.

Згідно з абзацом 2 п. 2.1 Порядку надання містобудівних умов та обмежень містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом семи робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви разом із документами, передбаченими пунктом 2.2 цього розділу, у порядку, встановленому Законом України Про регулювання містобудівної діяльності .

Відповідно до п. 2.2 Порядку надання містобудівних умов та обмежень для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовником додаються: засвідчена в установленому порядку копія документа про право власності (користування) земельною ділянкою; ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки (у довільній формі); викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; кадастрова довідка з містобудівного кадастру (у разі наявності); черговий кадастровий план (витяг із земельного кадастру - за умови відсутності містобудівного кадастру); фотофіксація земельної ділянки (з оточенням); містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками запланованого об'єкта будівництва. В судовому засіданні були досліджені містобудівні умови та обмеження № 01-17/02-2015 від 17.03.2015, які відповідають вимогам вказаного Порядку надання містобудівних умов та обмежень щодо змісту та достатності всіх документів згідно п.2.2. Порядку.

Законодавцем в ст. 77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Тобто, дослідивши надані сторонами докази, суд приходить до висновку, що містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки № 01-17/02-2015 від 17.03.2015 року видані у відповідності до вимог Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки (що діяв на час оспорюваних правовідносин), їх склад та зміст, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 07.07.2011 N 109. А отже, встановлені плановою перевіркою порушення, що стали підставою для прийняття Рішення № 2 від 18.08.2017 року Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області та Наказу № 03-42-4 від 20.09.2017 року Відділу містобудування, архітектури, капітального будівництва, житлово-комунального господарства, інфраструктури та туризму Іванківської районної державної адміністрації Київської області не відповідають вимогам закону, тобто зазначені рішення про скасування дії містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки № 01-17/02-2015 від 17.03.2015 року є протиправними, що не ґрунтуються на вимогах закону, а отже підлягають скасуванню.

Керуючись ст.ст. 77, 241-251, 255 КАС України суд,

ухвалив:

Позов ОСОБА_1 (проживаючого за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1, паспорт серії СК 324439) до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області (м. Київ, бульв. Лесі Українки, 26, код ЄДРПОУ 37471912), Відділу містобудування, архітектури, капітального будівництва, житлово-комунального господарства, інфраструктури та туризму Іванківської районної державної адміністрації Київської області (місцезнаходження: Київська область, Іванківський район, смт. Іванків, вул. І. Проскури, 7, код ЄДРПОУ 25950636), третя особа: ОСОБА_3 (проживаюча за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1, паспорт серії СК 324250), про визнання незаконним та скасування рішення та наказу - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати Рішення № 2 від 18.08.2017 року Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області Про скасування дії містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки № 01-17/02-2015 від 17.03.2015 року , прийнятого відділом містобудування, архітектури, капітального будівництва, житлово-комунального господарства, інфраструктури та туризму Іванківської районної державної адміністрації Київської області.

Визнати протиправним та скасувати Наказ № 03-42-4 від 20.09.2017 року Відділу містобудування, архітектури, капітального будівництва, житлово-комунального господарства, інфраструктури та туризму Іванківської районної державної адміністрації Київської області Про скасування містобудівних умов і обмежень забудови земельних ділянок .

Стягнути з Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області та Відділу містобудування, архітектури, капітального будівництва, житлово-комунального господарства, інфраструктури та туризму Іванківської районної державної адміністрації Київської області на користь ОСОБА_1 сплачену ним суму судового збору в розмірі 640 (шістсот сорок) гривень 00 копійок, в рівних частинах з кожного (по 320 грн. 00 коп.)

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково протягом тридцяти днів з дня отримання повного рішення суду.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя А.А. Корчков

СудІванківський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення09.02.2018
Оприлюднено20.02.2018
Номер документу72256453
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —366/3814/17

Ухвала від 28.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 10.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 10.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 23.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Постанова від 23.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

Ухвала від 03.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

Ухвала від 03.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

Ухвала від 26.04.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

Ухвала від 03.04.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

Ухвала від 03.04.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні