Рішення
від 14.02.2018 по справі 808/21/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 лютого 2018 року (о 10 год. 30 хв.)Справа № 808/21/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Калашник Ю.В.

за участю секретаря судового засідання Стратулат С.В.

розглянув за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області (69002, м. Запоріжжя, вул. Гоголя, 105А, код ЄДРПОУ 40311343)

до Товариства з обмеженою відповідальністю Крок (70600, Запорізька область, м. Пологи, вул. Степова, 4, код ЄДРПОУ 23287010)

про притягнення суб'єкта господарювання до відповідальності за правопорушення у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів,

ВСТАНОВИВ:

02.01.2018 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області (далі - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю Крок (далі - відповідач або ТОВ Крок ), в якому позивач просить суд застосувати до відповідача адміністративно-господарські санкції за п.1, п.3 ч.1 ст.64 Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів від 23.12.1997 №771/97-ВР у вигляді штрафу.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що за результатами проведеної перевірки ТОВ Крок було виявлено порушення відповідачем вимог Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів . Зазначає, що зібраними матеріалами було підтверджено порушення вимог чинного законодавства України, у зв'язку з чим Управлінням було складено відносно ТОВ Крок протокол про правопорушення у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів від 20.12.2017. Вважає, що у зв'язку з недотриманням ТОВ Крок вимог Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів наявні підстави для притягнення відповідача до адміністративно-господарських санкцій.

Ухвалою судді від 04.01.2018 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження. Сторонам повідомлено про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з викликом учасників справи у судове засідання на 26.01.2018. Відповідачу запропоновано у 15-денний строк з дня отримання ухвали надати відзив на позовну заяву.

26.01.2018 від представника позивача надійшло клопотання (вх. 2903) про розгляд справи у порядку письмового провадження. Позовні вимоги позивач підтримує у повному обсязі, просить їх задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, про день, час та місце судового засідання, відповідно до приписів частини 11 статті 126 КАС України вважається таким, що повідомлений належним чином. Відзив на позовну заяву відповідачем до суду не надано.

Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

На підставі викладеного, враховуючи неявку всіх учасників справи, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

На підставі приписів частини 13 статті 10 та частини 4 статті 229 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Суд, оцінивши повідомлені позивачем обставини та наявні у справі докази у їх сукупності, встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення у справі.

12.12.2017 до ГУ Держпродспоживслужби в Запорізькій області надійшов лист ГУ Держпродспоживслужби в Кіровоградській області про надання інформації про виділення збудника АЧС, в якому зазначалось, що ймовірним джерелом потрапляння збудника африканської чуми могло стати сало, яке надійшло до їдальні військової частини від ТОВ Крок (а.с.35).

На виконання зазначеного листа, позивачем було вжито заходів інспекторського реагування, що підтверджується актом епізоотичного розслідування від 12-13.12.2017 (а.с.38).

На підставі акту епізоотичного розслідування від 12-13.12.2017 позивачем видано розпорядження № 1 від 13.12.2017 керівнику ТОВ Крок (а.с.39-40).

18.12.2017, на підставі наказу ГУ Держпродспоживслужби в Запорізькій області № 63 від 12.12.2017 (а.с.44), направлення на проведення перевірки № 66 від 12.12.2017 (а.с.45) ГУ Держпродспоживслужби в Запорізькій області з метою перевірки виконання припису, який було видано під чає останньої перевірки 20.07.2017, про усунення порушень №1 від 20.07.2017 (а.с.46), проведено позапланову перевірку з додержання оператором ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами на всіх стадіях їх виробництва та обігу ТОВ Крок , за результатами якої складено Акт державного контролю стосовно додержання операторами ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами № 66 від 18.12.2017 (а.с.47-59).

Під час проведення перевірки спеціалістами органу державного нагляду використовувались засоби відеотехніки для фіксування процесу перевірки, на підставі ч. 8 ст. 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (а.с.60-69).

Під час перевірки спеціалістами ГУ Держпродспоживслужби в Запорізькій області були виявлені порушення вимог п. 1 ст. 23; п. 1 ч. 5 ст. 40; ч. 2 ст. 45; п. 4 ч. 6 ст. 40; п. 3 ч. 1, ч. 2 ст. 46; п. 1, п. 2 ч. 1 ст. 48; п. 5 ч. 1 ст. 41; ч. 2 ст. 42 Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів , а саме:

- відсутній експлуатаційний дозвіл оператора ринку що проводять діяльність пов'язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження;

- не ведуться записи про заходи, які вживаються для управління небезпечними факторами;

- не надані дані про проведення калібрування обладнання (не надані дані про проведення перевірки вагів електронних 3 шт.);

- не надано результати досліджень (випробувань) інших зразків (не надано результати контролю безпечності та якості питної води (ДСанПіН 2.2.4-171- 10);

- недотримуються відповідні положення законодавства щодо зберігання і утилізації (знищення) харчових та інших відходів (не надані акти на утилізацію харчових відходів);

- не надані дані на персонал, який не має протипоказань щодо поводження з харчовими продуктами та пройшов у нього оператора ринку навчання з питань гігієни персоналу (не надані дані про медогляд працівників та проведення їм навчання щодо гігієнічних вимог до виробництва та обігу харчових продуктів);

- для стін та підлоги приміщень використовуються матеріали, або інші матеріали, які не забезпечують можливість дотримання належного рівня гігієнічних вимог до харчових продуктів, включаючи захист від забруднення (плитка на стінах та підлозі потребують часткової заміни.

Перевірка проведена у присутності директора ТОВ Крок ОСОБА_1 та офіційного лікаря ТОВ Крок ОСОБА_2, та, відповідно, останніми підписано Акт № 66 від 18.12.2017 без зауважень.

На підставі акту про відбір зразків продукції від 15.12.2017, в ході позапланового заходу відібрано зразки змивів з поверхонь об'єктів для санітарно-мікробіологічного випробування для проведення лабораторних досліджень на мікробіологічні показники (а.с.70-72).

На підставі акту перевірки від 18.12.2017 № 66, позивачем видано Розпорядження про тимчасову заборону обігу об'єкту санітарних заходів від 18.12.2017 № 1, яким тимчасово заборонено виробництво на бойні ТОВ Крок (а.с.73-74).

20.12.2017, позивачем складено Припис № 1 щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу державного нагляду (контролю) (а.с.79-81) та Протокол про правопорушення у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів (а.с.75-78).

З Протоколом про правопорушення у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів від 20.12.2017 було ознайомлено Керівника ТОВ Крок ОСОБА_3, який і отримав другий примірник протоколу 20.12.2017 про що свідчить особистий підпис та відповідні пояснення по виявленим порушенням згоден, зобов'язуюсь вжитті заходів по їх усуненню (а.с.78).

Форма Протоколу про правопорушення у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів затверджена наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.09.2015 року № 354 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 вересня 2015 року за № 1154/27599.

Згідно протоколу ТОВ Крок вчинено правопорушення, а саме: відсутній експлуатаційний дозвіл оператора ринку що проводять діяльність пов'язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження; не ведуться записи про заходи, які вживаються для управління небезпечними факторами; не надані дані про проведення калібрування обладнання (не надані дані про проведення перевірки вагів електронних 3 шт.); не надано результати досліджень (випробувань) інших зразків (не надано результати контролю безпечності та якості питної води (ДСанПіН 2.2.4-171- 10); не дотримуються відповідні положення законодавства щодо зберігання і утилізації (знищення) харчових та інших відходів (не надані акти на утилізацію харчових відходів); не надані дані на персонал, який не має протипоказань щодо поводження з харчовими продуктами та пройшов у нього оператора ринку навчання з питань гігієни персоналу (не надані дані про медогляд працівників та проведення їм навчання щодо гігієнічних вимог до виробництва та обігу харчових продуктів); для стін та підлоги приміщень використовуються матеріали, або інші матеріали, які не забезпечують можливість дотримання належного рівня гігієнічних вимог до харчових продуктів, включаючи захист від забруднення (плитка на стінах та підлозі потребують часткової заміни.

Вважаючи, що наявні підстави для накладення на відповідача адміністративно-господарських санкцій, передбачених Законом України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів , позивач звернувся до суду із вказаним позовом.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми законодавства, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відносини між органами виконавчої влади, операторами ринку харчових продуктів та споживачами харчових продуктів і визначає порядок забезпечення безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, що виробляються, перебувають в обігу, ввозяться (пересилаються) на митну територію України та/або вивозяться (пересилаються) з неї регулюються нормами Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів від 23.12.1997 №771/97-ВР (далі - Закон №771).

Відповідно до пункту 55 частини 1 статті 1 Закону №771, оператор ринку харчових продуктів (далі - оператор ринку) - суб'єкт господарювання, який провадить діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об'єктів санітарних заходів (крім матеріалів, що контактують з харчовими продуктами), і який відповідає за виконання вимог цього Закону та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. До операторів ринку належать фізичні особи, якщо вони провадять діяльність з метою або без мети отримання прибутку та займаються виробництвом та/або обігом харчових продуктів або інших об'єктів санітарних заходів. Оператором ринку також вважається агропродовольчий ринок.

Відповідно до статі 2 Закону №771, законодавство про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів складається з Конституції України, цього Закону, інших актів законодавства, що видаються відповідно до нього. Законодавство про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів повинне відповідати положенням цього Закону. У разі невідповідності законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів положенням цього Закону застосовуються положення цього Закону.

Згідно ч.1 ст.3 Закону №771, дія цього Закону поширюється на санітарні заходи, об'єкти санітарних заходів; вимоги до окремих показників якості харчових продуктів, у тому числі вимоги щодо інформування споживачів про властивості харчових продуктів, включаючи рекламу харчових продуктів; операторів ринку та потужності; систему державного контролю.

Відповідно до статті 4 Закону №771, державне регулювання у сфері безпечності харчових продуктів здійснюється з метою захисту життя, здоров'я та інтересів споживачів. Держава здійснює регулювання безпечності та окремих показників якості харчових продуктів шляхом: встановлення санітарних заходів; встановлення вимог до окремих показників якості харчових продуктів; державної реєстрації визначених цим Законом об'єктів санітарних заходів; видачі, припинення, анулювання та поновлення експлуатаційного дозволу; інформування та підвищення обізнаності операторів ринку і споживачів щодо безпечності та окремих показників якості харчових продуктів; встановлення вимог щодо стану здоров'я персоналу потужностей; участі у роботі відповідних міжнародних організацій; здійснення державного контролю; притягнення операторів ринку, їх посадових осіб до відповідальності у разі порушення законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів.

Відповідно до п.1 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України № 667 від 02.09.2015. Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства та який реалізує державну політику у галузі ветеринарної медицини, сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, карантину та захисту рослин, ідентифікації та реєстрації тварин, санітарного законодавства, попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров'я населення, метрологічного нагляду, ринкового нагляду в межах сфери своєї відповідальності, насінництва та розсадництва (в частині сертифікації насіння і садивного матеріалу), державного нагляду (контролю) у сферах охорони прав на сорти рослин, насінництва та розсадництва, державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і рекламу в цій сфері.

Згідно з п.1 Положення про Головне управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів в області, в місії Києві, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 209 від 12.04.2017, яке зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13.05.2017 за №604/30472, Головне управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів в області, в місті Києві є територіальним органом Держпродспоживслужби та їй підпорядковане.

Відповідно до п.3 та п.4 зазначеного Положення завданням Головного управління є реалізація повноважень Держпродспоживслужби на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці. Головне управління відповідно до покладених на нього завдань здійснює державний нагляд (контроль) за тваринами, харчовими продуктами, іншими об'єктами санітарних заходів, пов'язаними з продуктами тваринного походження, репродуктивним матеріалом, біологічними продуктами, патологічним матеріалом, ветеринарними препаратами, субстанціями, кормовими добавками, преміксами та кормами, засобами ветеринарної медицини, засобами догляду за тваринами та супутніми об'єктами, штамами мікроорганізмів, а також потужностями, що використовуються для їх виробництва, переробки, зберігання та обігу; діяльністю суб'єктів господарювання, які здійснюють виробництво, перевезення, зберігання, реалізацію органічної продукції (сировини).

Як встановлено в ході судового розгляду адміністративної справи, підставою для висновку позивача про наявність підстав для притягнення відповідача до відповідальності за п.1, п.3 ч.1 ст.64 Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів стало те, що ТОВ Крок порушено вимоги ч вимог п. 1 ст. 23; п. 1 ч. 5 ст. 40; ч. 2 ст. 45; п. 4 ч. 6 ст. 40; п. 3 ч. 1, ч. 2 ст. 46; п. 1, п. 2 ч. 1 ст. 48; п. 5 ч. 1 ст. 41; ч. 2 ст. 42 Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів .

Відповідальність за вчинене правопорушення передбачена п. 1, п. 3 ч. 1 ст. 64 Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів , відповідно до якої оператори ринку в разі порушення вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів несуть відповідальність в межах діяльності, яку вони здійснюють за:

п.1) недотримання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів щодо гігієнічних вимог до харчових продуктів на всіх стадіях їх виробництва та обігу, у тому числі допущення до процесу виробництва та/або обігу харчових продуктів осіб, які мають протипоказання до роботи з харчовими продуктами і присутність яких на робочому місці може спричинити виробництво та/або обіг небезпечних харчових продуктів, - тягне за собою накладення штрафу на фізичних осіб - підприємців - у розмірі від двох до п'яти мінімальних заробітних плат.

п.3) виробництво, зберігання харчових продуктів без отримання експлуатаційного дозволу, якщо обов'язковість його отримання встановлена цим Законом, - тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб - у розмірі від тридцяти до тридцяти восьми мінімальних заробітних плат.

Відповідно до ч.1 ст.65 Закону №771, провадження у справах про порушення законодавства у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів стосовно юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців здійснюється відповідно до вимог цього Закону.

Розгляд справ про порушення законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів здійснюється у судовому порядку відповідно до закону. Заява про правопорушення, передбачені статтею 64 цього Закону, разом з іншими матеріалами надсилається до суду у 15-денний строк з моменту складення протоколу про правопорушення (ч.8, 9 ст.65 Закону №771).

За таких обставин, суд дійшов висновку, що у позивача відсутні повноваження щодо самостійного накладення адміністративно-господарських санкцій у вигляді штрафу за статтею 64 Закону №771.

За таких обставин, враховуючи підтвердження за результатами судового розгляду порушень з боку ТОВ Крок вимог Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів , враховуючи ступінь тяжкості вчиненого порушення та відсутність летальних наслідків від порушень з боку ТОВ Крок , суд дійшов висновку про наявність підстав для застосування до ТОВ Крок адміністративно-господарських санкцій у вигляді штрафу в розмірі 16000,00 грн. (з урахування розміру 5 мінімальних заробітних плат на момент вчинення порушення 3200,00 грн.) на підставі п.1 ч.1 ст.64 Закону №771, та адміністративно-господарських санкцій у вигляді штрафу в розмірі 96000,00 грн. (з урахування розміру 30 мінімальних заробітних плат на момент вчинення порушення 3200,00 грн.) на підставі п.3 ч.1 ст.64 Закону №771.

Як встановлено ч. 1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Оскільки, відповідно до приписів ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати у даному випадку з відповідача стягненню не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 139, 143, 243-246 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Застосувати до Товариства з обмеженою відповідальністю Крок (70600, Запорізька область, м. Пологи, вул. Степова, 4, код ЄДРПОУ 23287010) адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу у розмірі 16000,00 грн. (шістнадцять тисяч 00 гривень), за пунктом 1 частини 1 статті 64 Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів .

Застосувати до Товариства з обмеженою відповідальністю Крок (70600, Запорізька область, м. Пологи, вул. Степова, 4, код ЄДРПОУ 23287010) адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу у розмірі 96000,00 грн. (дев'яносто шість тисяч 00 гривень), за пунктом 3 частини 1 статті 64 Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів .

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Крок (70600, Запорізька область, м. Пологи, вул. Степова, 4, код ЄДРПОУ 23287010) на користь Держави адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу у розмірі 112000,00 грн. (сто дванадцять тисяч 00 гривень).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 14.02.2018.

Суддя Ю.В. Калашник

Дата ухвалення рішення14.02.2018
Оприлюднено20.02.2018
Номер документу72273010
СудочинствоАдміністративне
Сутьпритягнення суб'єкта господарювання до відповідальності за правопорушення у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів

Судовий реєстр по справі —808/21/18

Ухвала від 05.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Уханенко С.А.

Постанова від 07.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Постанова від 07.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Постанова від 06.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 14.05.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 24.04.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Уханенко С.А.

Ухвала від 20.04.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 06.04.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Уханенко С.А.

Ухвала від 22.03.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Уханенко С.А.

Рішення від 14.02.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні