Рішення
від 30.01.2018 по справі 813/2510/17
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018, м.Львів, вул.Чоловського,2;e-mail:inbox@adm.lv.court. gov.ua; тел.: (032)-261-58-10

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

№813/2510/17

30 січня 2018 року м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд, головуючий суддя Гавдик З.В., секретар судового засідання Палюк М.М., розглянувши в судовому засіданні адміністративну справу за

позовом Галицького об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова, представник - не прибув до Відкритого акціонерного товариства Український інститут автобусо-тролейбусобудування , представник - не прибув про стягнення заборгованості в сумі 5388,39 грн.

ВСТАНОВИВ:

Галицьке об'єднане управління Пенсійного фонду України м. Львова звернулося до Львівського окружного адміністративного суду із вищевказаним адміністративним позовом.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем не відшкодовано витрати УПФУ в Галицькому районі м. Львова, на виплату пенсії, що становить різницю між сумою пенсії, призначеної згідно із Законом України Про наукову та науково-технічну діяльність , і сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів у розмірі 5388,39 грн.

Представник позивача в судове засідання не прибув, через канцелярію суду 30.01.2018 року подав клопотання у якому позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив позов задоволити повністю, справу розглядати без його участі.

Позиція відповідача викладена у запереченні на позовну заяву, у якому відповідач просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог з підстав, що нова редакція Закону України Про наукову та науково-технічну діяльність від 26.11.2015 року № 848 - VIII, ніяким чином не регламентує перегляд сум призначених згідно ЗУ Про наукову та науково-технічну діяльність від 13.12.1991 року № 1977 - XII, так і сум виплати різниці - відшкодувань за рахунок підприємств і установ щодо раніше призначених до 01.01.2017 року наукових пенсій. Відповідач зазначає, щодо включення у список пенсіонерів для повного відшкодування різниці сум виплат ОСОБА_1 та ОСОБА_2, які набули науковий стаж у відповідача з кінця 1970-х р.р. і звільнилися з інституту до 01.01.1992 року і не фігурували раніше у списках щодо відшкодування, то є правова позиція Вищого адміністративного суду по справі К-26698/09, де констатовано відсутність правових підстав для відшкодування сум різниці пенсій.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, заяви про розгляд справи без участі представника суду не надав, хоча був належним чином повідомлений про дату, час, та місце розгляду справи.

Ухвалою судді від 12.07.2017 року відкрито скорочене провадження в адміністративній справі.

Ухвалою судді від 28.08.2017 року постановлено про розгляд справи в загальному порядку.

Ухвалою суду від 05.09.2017 року зупинено провадження у даній справі до прийняття рішення Львівським окружним адміністративним судом по справі №813/1918/17.

Ухвалою суду від 10.01.2018 року поновлено провадження у справі.

Безпосередньо, всебічно, повно та об'єктивно дослідивши наявні у справі докази, давши їм оцінку, суд встановив:

В обґрунтування позовних вимог позивач надав суду копії:

- корінця повідомлення від 06.06.2017 року Залізничного ОУПФУ, про суму витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до ЗУ Про наукову і науково-технічну діяльність , і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, за червень 2017 рік, призначеної ОСОБА_3;

- корінця повідомлення від 08.06.2017 року Галицького ОУПФУ, про суму витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до ЗУ Про наукову і науково-технічну діяльність , і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, за червень 2017 рік, призначеної ОСОБА_4, ОСОБА_5-М. М., ОСОБА_6;

- корінця повідомлення від 07.06.2016 року Личаківського ОУПФУ, про суму витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до ЗУ Про наукову і науково-технічну діяльність , і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, за червень 2017 року, призначеної ОСОБА_1М, ОСОБА_7, ОСОБА_8-Ф.І;;

Спірні правовідносини регулюються Конституцією України, Законом України Про наукову і науково-технічну діяльність №1977-XII вiд 13.12.1991 року з наступними змінами та доповненнями (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), Порядком фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації згідно із Законом України Про наукову і науково-технічну діяльність , та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 372 від 24.03.2004 року, Кодексом адміністративного судочинства України.

Згідно ст. 24 цього нормативного акта, різниця між сумою пенсії, призначеної за цим Законом, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується:

- для наукових (науково-педагогічних) працівників державних бюджетних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів державного бюджету;

- для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом;

- для наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів.

Постановою Кабінету Міністрів України № 372 від 24.03.2004 року затверджено Порядок фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації згідно із Законом України Про наукову і науково-технічну діяльність , та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи . Згідно з п.п. 2, 4 цього Порядку, за рахунок коштів державного бюджету фінансується 50 відсотків різниці у розмірі пенсії наукових (науково-педагогічних) працівників державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації у розрахунку на одну особу. Інша частина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів. У разі ліквідації або зміни власника підприємства, установи, організації чи вищого навчального закладу III - IV рівнів акредитації різниця у розмірі пенсії фінансується за рахунок коштів їх правонаступників у порядку, що діяв стосовно цих підприємств, установ, організацій та закладів до моменту ліквідації або зміни власника.

Згідно п. 5 цього ж Порядку, розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України Про наукову і науково-технічну діяльність , про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення за зразком, що додається.

Зазначені підприємства, установи, організації та заклади самостійно визначають суму, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулому та поточному роках.

Розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України Про наукову і науково-технічну діяльність , про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення (п. 5 Порядку).

З аналізу наведених норм вбачається що різниця між сумою пенсій за Законом України Про наукову і науково-технічну діяльність та сумою пенсій, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств фінансується у співвідношенні: 50% - за рахунок коштів державного бюджету та 50% - за рахунок коштів цих підприємств (їх правонаступників).

Наданими суду матеріалами справи підтверджується, що працівнику відповідача - гр. ОСОБА_7, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_1, ОСОБА_8І, ОСОБА_3, призначена пенсія відповідно до вимог Закону України Про наукову і науково-технічну діяльність , а відтак у відповідача виник передбачений законодавством обов'язок щодо відшкодування різниці між сумою пенсії, призначеної як науковому працівнику та сумою пенсії, обчисленої на загальних підставах.

Таким чином, заборгованість відповідача - Відкритого акціонерного товариства Український інститут автобусо-тролейбусобудування по відшкодуванню різниці витрат між сумою пенсії, призначеної як науковому працівнику та сумою пенсії, обчисленої на загальних підставах за період з 01.06.2017 року по 30.06.2017 року, станом на час розгляду справи, становить 5388,39 грн., підтверджується вищевказаними доказами, така є узгодженою. Докази сплати відповідачем вказаної суми заборгованості станом на час розгляду справи відсутні.

Згідно ч. 4 ст. 78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній, або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Судом не враховуються заперечення представника відповідача, оскільки постановою Львівського окружного адміністративного суду від 02.10.2017 року, яка набрала законної сили, встановлено: Як встановлено в ході розгляду справи, колишнім працівникам відповідача призначена пенсія за віком, як науковим працівникам відповідно до статті 24 Закону України "Про наукову і наукову-технічну діяльність".

Суд зазначає, що внесення змін до законодавства, що стосується здійснення перерахунку пенсій, після їх призначення, не повинне звужувати зміст та обсяг існуючих прав і свобод колишніх наукових працівників відповідача.

Суд також звертає увагу, що зміни до законодавства стосувались виключно порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України від 26.11.2015 № 848-VIII "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії із солідарної системи, обчисленої згідно із Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування". Відповідно, вказаний порядок застосовується з моменту його запровадження, незалежно від дати призначення пенсії. А тому, суд відхиляє доводи відповідача щодо призначення пенсії йому колишнім працівникам у період, що передував набранню чинності нормами п. 6 ст. 37 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" від 26.11.2015 №848-VІІІ та відповідно неможливості застосування до них норм вказаного Закону.

Суд відхиляє також доводи відповідача щодо відсутності у його колишніх працівників страхового стажу, виходячи з такого. Відповідно до ч.4 ст.24 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування періоди трудової діяльності та інші періоди, що враховувалися до стажу роботи для призначення пенсії до набрання чинності вказаним Законом (01.01.2004), зараховуються до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше, крім випадків, передбачених вказаним Законом. Тому, до моменту запровадження обрахунку страхового стажу (01.01.2004) наявність такого стажу для призначення пенсії не вимагається. , відтак, позовні вимоги про стягнення з ВАТ Український інститут автобусо-тролейбусобудування 5388,39 грн. є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Згідно ст. 44, 73 КАС України, сторони зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами, а відтак зобов'язані обґрунтовувати належність та допустимість доказів для підтвердження своїх вимог або заперечень.

Таким чином, позовні вимоги Галицького об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова про стягнення з відповідача заборгованості в розмірі 5388,39 грн. підлягають задоволенню повністю.

Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов задоволити повністю.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства Український інститут автобусо-тролейбусобудування (ЄДРПОУ 00234844, вул. Персенківка, 10, м. Львів) на користь Галицького об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова (ЄДРПОУ 41249931, пр. Червоної Калини, 35, м. Львів) заборгованість по відшкодуванню різниці витрат між сумою пенсії, призначеної як науковому працівнику та сумою пенсії, обчисленої на загальних підставах в розмірі 5388,39 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене за правилами, встановленими ст. 295 -297 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно, з урахуванням положень підп.15.5 п.15 розд. VII Перехідні положення цього Кодексу.

Рішення складено у повному обсязі 08.02.2018 року.

Суддя Гавдик З.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.01.2018
Оприлюднено20.02.2018
Номер документу72274699
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/2510/17

Ухвала від 08.10.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 24.04.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Рішення від 30.01.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 10.01.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 05.09.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 28.08.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 12.07.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні