Рішення
від 14.02.2018 по справі 815/6672/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/6672/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 лютого 2018 року о 12 год. 49 хв. м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Юхтенко Л.Р.,

за участю секретаря судового засідання - Закуріної А.М.,

за участю

від позивача - ОСОБА_1 - за довіреністю

від відповідача - не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (код ЄДРПОУ 38643633, місцезнаходження: 65091, м. Одеса, вул. Прохорівська, 6) до Агафіївської загальноосвітньої школи 1-2 ступеня (код ЄДРПОУ 34029677, місцезнаходження: 67554, Одеська обл., Любашівський район, с. Агафіївка, вул. Центральна,66) про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи Агафіївської загальноосвітньої школи 1-2 ступеня, яка розташована за адресою: 66500, Одеська обл. Любашівський район, с. Агафіївка, вул. Центральна,66 шляхом опечатування (опломбуванням) всіх дверей (воріт) будівель, приміщень, території, відключення джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв обладнання і установок) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, вказаних у ОСОБА_1 перевірки №87 від 28.11.2017р., -

ВСТАНОВИВ:

До суду з позовом звернулося Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Агафіївської загальноосвітньої школи 1-2 ступеня, в якому позивач просив застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи Агафіївської загальноосвітньої школи 1-2 ступеня, яка розташована за адресою: 66500, Одеська обл. Любашівський район, с. Агафіївка, вул. Центральна,66 шляхом опечатування (опломбуванням) всіх дверей (воріт) будівель, приміщень, території, відключення джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв обладнання і установок) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, вказаних у ОСОБА_1 перевірки №87 від 28.11.2017р.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що під час проведення перевірки Агафіївської загальноосвітньої школи 1-2 ступеня виявлено порушення вимог Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, норм і правил у сфері пожежної безпеки, які є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити реальну загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей. Так, позивач зазначив, що при такому становищі учні та викладачі Агафіївської ЗОШ постійно перебувають в умовах, коли існує реальна загроза втрати життя, отримання травм, шкоди своєму здоров'ю через невиконання та ігнорування керівництвом та посадовими особами Відповідача вимог законодавства з питань пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту. Враховуючи не усунення відповідачем виявлених в ході проведення перевірки порушень, існують підстави застосування заходів реагування, гостро постає питання вірогідного виникнення пожежі чи надзвичайної ситуації, а в разі їх настання - неминучого заподіяння шкоди здоров'ю або життю людей.

Ухвалою від 21 грудня 2017 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження та призначено перше судове засідання на 11 січня 2018 року.

У відкритому судовому засіданні 11 січня 2018 року, представник позивача був присутній, а представник відповідача не прибув та на підставі п. 1 ч. 2 ст. 205 КАС України розгляд справи відкладено на 09 лютого 2018 року.

У відкритому судовому засіданні 09 лютого 2018 року представник позивача був присутній.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином та завчасно, а саме: 15 січня 2018 року, що підтверджується телефонним підтвердженням директора школи, в порядку ч. 2 ст. 129 КАС України.

Про причини нез'явлення в судове засідання представник відповідача суд не повідомив, відзив на позовну заяву не надав.

Відповідно до ч. 6 ст. 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами. Також згідно з п. 1 ч. 3 ст. 205 КАС України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

З цих підстав, суд ухвалою, яка занесена до протоколу судового засідання вирішив продовжити розгляд справи за відсутністю відповідача на підставі наявних матеріалів.

Представник позивача у відкритому судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві, зазначивши, що на час розгляду справи, відповідач не усунув жодного порушення за актом перевірки.

Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, судом встановлено наступне.

Агафіївська загальноосвітня школа I-II ступенів зареєстрована Любашівською районною державною адміністрацією Одеської області 21 січня 2006 року, номер запису до ЄДР №1 541 0000 000208 (а.с.29).

Відповідно до наказу Агафіївської загальноосвітньої школи I-II ступенів №53 від 12.10.2017 року відповідальним за пожежну безпеку школи призначено директора школи ОСОБА_2 (а.с.30-31).

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю), визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності № 877-V " від 05.04.2007 року (надалі Закон № 877-V).

Частиною четвертою статті 4 Закону України № 877-V передбачено, що вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності встановлюється виключно законами.

Згідно з частиною п'ятою статті 4 Закону України № 877-V у сфері господарської діяльності" виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Частиною сьомою статті 7 цього Закону України передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Відповідно до пункту 1 Указу Президента України №20/2013 від 16 січня 2013 року Про деякі питання Державної служби з надзвичайних ситуацій Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України (далі - Міністр). ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.

Відповідно до п. п. 57 п. 4 цього Положення ДСНС України відповідно до покладених до неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення i територій вiд надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.

Наказом Державної служби з надзвичайних ситуацій затверджено Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області № 507 від 21.09.2017р., відповідно до якого управління здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.

Частина перша статті 67 Кодексу цивільного захисту України передбачає, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить: здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб'єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу.

Відповідно до частин першої та другої статті 68 Кодексу цивільного захисту України, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Як визначено згідно з частинами першою та другою статті 70 Кодексу цивільного захисту України, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання; проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Статтею 1 Закону України № 877-V дано визначення поняття державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до ч. 5 ст. 4 цього Закону встановлено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України N 643-р від 20 вересня 2017 року Деякі питання державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки погодитися з пропозицією Міністерства внутрішніх справ щодо проведення Державною службою з надзвичайних ситуацій у жовтні - грудні 2017 р. позапланових перевірок стану техногенної і пожежної безпеки у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах, закладах охорони здоров'я із стаціонарним лікуванням, будинках для людей похилого віку та інвалідів, закладах відпочинку та оздоровлення державної та комунальної форми власності, а також приватної форми власності - у разі письмового звернення суб'єктів господарювання. Обласним та Київській міській державним адміністраціям: за участю органів місцевого самоврядування сприяти проведенню перевірок; разом з Державною службою з надзвичайних ситуацій забезпечити проведення роз'яснювальної роботи щодо дотримання вимог техногенної та пожежної безпеки.

Судом встановлено, що Агафіївська загальноосвітня школа 1-2 ступеня, яка розташована за адресою: 66500, Одеська обл. Любашівський район, с. Агафіївка, вул. Центральна,66 за своєю діяльністю належить до об'єктів з середнім ступенем ризику, згідно критеріїв, наведених у Постанові КМ України №306 від 29.02.2012 року.

Так, як вбачається з матеріалів справи, у період 28.11.2017-30.11.2017рр. відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, Розпорядження КМУ N 643-р від 20 вересня 2017 року, Наказу ГУ ДНС України в Одеській області №387 від 28.09.2017 року Про здійснення позапланової перевірки на підставі посвідчення про проведення перевірки №87 від 28.11.2017 року (а.с.18), головним інспектором Любашівського РС Головного ДСНС України в Одеській області капітаном служби цивільного захисту ОСОБА_3 в присутності директора Агафіївської ЗОШ 1-2 ступеня здійснено позапланову перевірку Агафіївської загальноосвітньої школи 1-2 ступеня, яка розташована за адресою: 66500, Одеська обл. Любашівський район, с. Агафіївка, вул. Центральна,66, під час якої перевірено будівлі, споруди, приміщення, територію з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

За наслідками перевірки складено акт №87 від 28.11.2017 року, відповідно до якого встановлено порушення приписів Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014 року, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України №252/26697 від 05.03.2015 року та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки (а.с.19-24).

Представник позивача у відкритому судовому засіданні зазначив, що виявлені в ході перевірки порушення, зокрема визначені в пунктах акту 1,2,3,6,7,9,10,11 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.

Як вбачається з матеріалів справи, примірник акту перевірки №87 від 28.11.2017 року отримано директором Агафіївської ЗОШ 1-2 ступеня ОСОБА_2 - 28.11.2017 року, про що свідчить підпис в акті перевірки (а.с.24). Жодних зауважень щодо встановлених порушень не зазначено.

Відповідно до ч. 1 ст. 69 Кодексу цивільного захисту України, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у межах своїх повноважень видають відповідно приписи, розпорядження чи постанови.

У відкритому судовому засіданні представник позивача зазначив, що наслідками перевірки щодо директора Агафіївської ЗОШ 1-2 ступеня ОСОБА_2 за виявлені перевіркою порушення відповідно до ст. 188-8 КУпАП складено протокол №ОД -001175 від 28 листопада 2017 року та згідно постанови №ОД 001175 від 28.11.2017 року про накладення адміністративного стягнення директора Агафіївської ЗОШ 1-2 ступеня ОСОБА_2 притягнуто до адміністративної відповідальності (ас.27-28).

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що постанову про накладення адміністративного стягнення отримано та виконано 04.12.2017 року згідно квитанції №10 (а.с.28).

Будь-яких доказів щодо усунення виявлених в ході проведення перевірки порушень відповідачем до суду не надано.

Представник позивача зазначив, що подальша робота/проведення занять у Агафіївській ЗОШ 1-2 ступеня, яка розташована за адресою: 66500, Одеська обл. Любашівський район, с. Агафіївка, вул. Центральна, 66, з виявленими порушеннями створює загрозу життю та здоров'ю людей.

З урахуванням вищевикладених обставин, суд вважає, що при подальшому недотриманні вимог законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки цивільного захисту Агафіївської ЗОШ 1-2 ступеня гостро постає питання вірогідного виникнення пожежі чи надзвичайної ситуації, а у випадку їх фактичного настання - неминучого заподіяння шкоди здоров'ю та життю людей.

Таким чином, обставини, які стали підставою для звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування не перестали існувати та не усунуті.

Частиною 1 статті 72 КАС України встановлено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч. 3 зазначеної статті Кодексу докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Враховуючи вищевикладене, а також відсутність будь-яких заперечень та доказів з боку відповідача, суд дійшов висновку, що встановлення факту порушення вимог законодавства з пожежної безпеки, які створюють загрозу життю і здоров'ю людей та у подальшому можуть призвести до тяжких наслідків, є достатньою підставою для застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи Агафіївської загальноосвітньої школи 1-2 ступеня, а тому позовні вимоги Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області є обґрунтованими, підтверджуються наявними у справі доказами, в зв'язку з чим підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз. У зв'язку з тим, що судові витрати пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз в цій справі відсутні, інші судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,293,295 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (код ЄДРПОУ 38643633, місцезнаходження: 65091, м. Одеса, вул. Прохорівська, 6) до Агафіївської загальноосвітньої школи 1-2 ступеня (код ЄДРПОУ 34029677, місцезнаходження: 67554, Одеська обл., Любашівський район, с. Агафіївка, вул. Центральна,66) про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи Агафіївської загальноосвітньої школи 1-2 ступеня, яка розташована за адресою: 66500, Одеська обл. Любашівський район, с. Агафіївка, вул. Центральна,66 шляхом опечатування (опломбуванням) всіх дверей (воріт) будівель, приміщень, території, відключення джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв обладнання і установок) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, вказаних у ОСОБА_1 перевірки №87 від 28.11.2017р., - задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Агафіївської загальноосвітньої школи 1-2 ступеня, яка розташована за адресою: 66500, Одеська обл. Любашівський район, с. Агафіївка, вул. Центральна,66 у вигляді зупинення роботи Агафіївської загальноосвітньої школи 1-2 ступеня, яка розташована за адресою: 66500, Одеська обл. Любашівський район, с. Агафіївка, вул. Центральна,66 шляхом опечатування (опломбуванням) всіх дверей (воріт) будівель, приміщень, території, відключення джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв обладнання і установок) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, вказаних у ОСОБА_1 перевірки №87 від 28.11.2017р.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295,297 КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України, з урахуванням п.п.15.5 п. 15 Перехідних положень КАС України.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний "14" лютого 2018 року.

Суддя Л.Р. Юхтенко

.

Дата ухвалення рішення14.02.2018
Оприлюднено20.02.2018
Номер документу72276053
СудочинствоАдміністративне
Сутьзастосування заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи Агафіївської загальноосвітньої школи 1-2 ступеня, яка розташована за адресою: 66500, Одеська обл. Любашівський район, с. Агафіївка, вул. Центральна,66 шляхом опечатування (опломбуванням) всіх дверей (воріт) будівель, приміщень, території, відключення джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв обладнання і установок) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, вказаних у ОСОБА_1 перевірки №87 від 28.11.2017р

Судовий реєстр по справі —815/6672/17

Рішення від 09.02.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Рішення від 14.02.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 21.12.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні