Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 лютого 2018 р. № 820/5713/17
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Бабаєва А.І.
при секретарі судового засідання Боднар І.Ю.
за участі:
представника позивача ОСОБА_1,
представника позивача ОСОБА_2,
представника відповідача ОСОБА_3,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦТЕХПРОМСЕРВІС» до Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області про скасування податкового повідомлення - рішення, -
В С Т А Н О В И В:
ТОВ «СПЕЦТЕХПРОМСЕРВІС» звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до ГУ ДФС у Харківській області, в якому просить суд скасувати податкове повідомлення - рішення ГУ ДФС у Харківській області №0031381214 від 10.08.2017 року, яке було винесено за результатами перевірки ГУ ДФС у Харківській області, висновки якої викладені в акті №7661/20-40-12-14-18/39761220 від 20.07.2017 року.
В обґрунтування позовних вимог зазначило, що податкове повідомлення - рішення ГУ ДФС у Харківській області №0031381214 від 10.08.2017 року є протиправним, оскільки таке рішення, на думку позивача, винесено на підставі помилкових висновків перевірки.
Відповідач, ГУ ДФС у Харківській області, проти позову заперечувало. В обґрунтування заперечень зазначило, що відповідач у спірних правовідносинах діяв згідно чинного законодавства.
В судове засідання представники позивача прибули, позов підтримали та просили задовольнити позов.
В судове засідання представник відповідача прибув, проти позову заперечував та просив відмовити у задоволенні позовних вимог.
Суд, заслухавши пояснення представників позивача та представника відповідача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що ГУ ДФС у Харківській області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ТОВ «СПЕЦТЕХПРОМСЕРВІС» за травень 2017 року.
За результатами перевірки складено акт камеральної перевірки №7661/20-40-12-14-18/39761220 від 20.07.2017 року, в якому зазначено, що перевіркою встановлено порушення підприємством ТОВ «СПЕЦТЕХПРОМСЕРВІС» вимог пп. 192.1.2 п. 192.1 ст. 192, ст. 200 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями, що призвело до заниження суми податкових зобов'язань за звітний період травень 2017 року на суму ПДВ 204000,00 грн., внаслідок чого завищено суму від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (ряд. 19 декларації) на суму 204000,00 грн. та завищення суми від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (ряд. 21 декларації) на суму 204000,00 грн.
На підставі висновків акту перевірки №7661/20-40-12-14-18/39761220 від 20.07.2017 року ГУ ДФС у Харківській області було винесено №0031381214 від 10.08.2017 року, яким позивачу ТОВ «СПЕЦТЕХПРОМСЕРВІС» було донараховано 204000,00 грн. з ПДВ як раніш завищеної суми від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (ряд 19 декларації).
Судом встановлено, що ТОВ «СПЕЦТЕХПРОМСЕРВІС» складені для ТОВ «Джалон» та зареєстровано в ЄРПН наступні податкові накладні: № 1 від 28.04.2017 року на суму 100000,00 грн., сума ПДВ по податковій накладній 16666,67 грн. та №2 від 28.04.2017 року на суму 18000,00 грн., сума ПДВ по податковій накладній 3000,00 грн.
Також, ТОВ «СПЕЦТЕХПРОМСЕРВІС» складено та зареєстровано розрахунки коригування сум податку на додану вартість по контрагенту ТОВ Джалон , у бік збільшення сум здійснених операцій по податкових накладних за квітень 2017 року у розмірі 204000,00 грн. податку на додану вартість. Позивачем складені та зареєстровані в ЄРПН наступні розрахунки коригування, що збільшили суми ПДВ по податкових накладних, а саме:
№ 1 від 15.05.2017 року на суму податку на додану вартість 150000,00 грн. (зареєстровано в ЄРПН 16.05.2017 року) до податкової накладної № 1 від 28.04.2017 року з причиною складання - виправлення помилки на збільшення обсягів постачання (збільшено ціну);
№2 від 15.05.2017 року на суму податку на додану вартість 27000,00 грн. (зареєстровано в ЄРПН 16.05.2017 року) до податкової накладної №2 від 28.04.2017 з причиною складання виправлення помилки на збільшення обсягів постачання (збільшено ціну);
№3 від 15.05.2017 року на суму податку на додану вартість 27000,00 грн. (зареєстровано в ЄРПН 18.05.2017 року) до податкової накладної №2 від 28.04.2017 року з причиною складання - виправлення помилки на збільшення обсягів постачання (змінено номенклатуру товару, код товару за УКТВЕД, одиницю виміру товару, кількість та ціну товару).
Відповідно до абз.1 п. 201.10 ст.201 Податкового кодексу України (далі по тексту - ПК України) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Згідно з п. 187.1 ст.187 ПК України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до п. 192.1 ст. 192 ПК України якщо після постачання товарів/послуг і здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов'язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до вимог п.п. 192.1.2 п. 192.1 ст. 192 Податкового кодексу якщо внаслідок такого перерахунку відбувається збільшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то постачальник відповідно збільшує суму податкових зобов'язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок.
Таким чином, позивач на підставі складених та зареєстрованих ним розрахунків коригування сум податку на додану вартість № 1, №2 та №3 від 15.05.2017 року мав збільшити суму податкових зобов'язань за результатами податкового періоду, а саме за травень 2017 року.
Як встановлено контроллючим органом під час проведення камеральної перевірки, згідно даних податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2017 року від 20.06.2017 року обсяг постачання (без ПДВ) за операціями на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою складають 0,0 грн., коригування податкових зобов'язань складають 0,0 грн., нараховані податкові зобов'язання складають 0,0 грн. Додаток 1 розрахунок коригування сум податку на додану вартість до податкової декларації за звітній період травень 2017 року підприємством не надано.
Таким чином, не включення розрахунків коригування сум податку на додану вартість до податкової декларації по ПДВ за травень 2017 року призвело до заниження ТОВ «СПЕЦТЕХПРОМСЕРВІС» податкових зобов'язань на суму 204000,00 грн., внаслідок чого в порушення ст. 200 Податкового кодексу України, завищено суму від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду на суму 204000,00 грн. та завищено суми від'ємного значення, що зараховуються до складу податкового кредиту наступного звітного періоду на суму 204000,00 грн.
З огляду на викладене, суд вважає, що перевіркою зроблено правомірний висновок про порушення ТОВ «СПЕЦТЕХПРОМСЕРВІС» вимог п.п.192.1.2 п. 192.1 ст.192 Податкового кодексу України, а саме, невключения розрахунків коригування сум податку на додану вартість до податкової декларації по ПДВ за травень 2017 року, що призвело до заниження ТОВ «СПЕЦТЕХПРОМСЕРВІС» податкових зобов'язань (рядок 9) на суму 204000,00 гривень.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що податкове повідомлення - рішення ГУ ДФС у Харківській області №0031381214 від 10.08.2017 року винесено правомірно та згідно приписів чинного законодавства.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
З огляду на те, що відповідач, як суб'єкт владних повноважень, довів правомірність своїх дій, то у суду відсутні підстави для задоволення позову.
Судовий збір підлягає розподілу відповідно до ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 243, ст. 246, ст.255, ст. 293, ст. 295, ст. 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦТЕХПРОМСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 39761220, 61038, м. Харків, просп. Ювілейний, буд. 30, к. 2.1) до Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області (код ЄДРПОУ 39599198, 61057, м. Харків, вул. Пушкінська, буд. 46) про скасування податкового повідомлення - рішення - відмовити.
Рішення може бути оскаржене до Харківського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Бабаєв А.І.
Повний текст рішення складено 14.02.2018 року.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2018 |
Оприлюднено | 20.02.2018 |
Номер документу | 72277945 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бабаєв А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні