Справа № 822/3585/17
РІШЕННЯ
іменем України
01 лютого 2018 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Салюка П.І. , Майстра П.М., Блонського В.К.
за участі:секретаря судового засідання Дубіної Н.Ю., представників позивача Лянскорунської О.А., Музики А.В. та представника відповідача і третьої особи Карповича В.М. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЙД АГРОС" до Державної фіскальної служби України , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Державна податкова інспекція у м. Хмельницькому про визнання бездіяльності, визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ТРЕЙД АГРОС" звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Державна податкова інспекція у м. Хмельницькому в якому з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог просить: визнати протиправним та скасувати рішення ДФС України №400991/38920501 від 12 грудня 2017 року про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов'язати ДФС України здійснити реєстрацію податкової накладної №7 від 17 листопада 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що 12 грудня 2017 року комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення № 400991/38920501 від 12 грудня 2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної від 17 листопада 2017 року № 7, яку ТОВ "ТРЕЙД АГРОС" видало на виконання умов додаткової угоди від 15 листопада 2017 року №002ПФ до Договору поставки №ХМЛ0104-С від 07 листопада 2017 року.
Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної, податковий орган зазначає, що надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування.
Позивач не погоджується із прийнятим рішенням, оскільки вважає рішення про відмову у реєстрації податкової накладної за своїм характером необґрунтованим як нормативно так і документально. Вказує, що відповідач не врахував при розгляді пояснень документи, що надавалися позивачем та помилково відмовив позивачу в реєстрації податкової накладної.
На думку, позивача надані відповідачу документи для реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, доводять реальність господарської операції, а тому дії відповідача про відмову у реєстрації податкової накладної від 17 листопада 2017 року № 7 в Єдиному реєстрі податкових накладних вважає протиправними та просить суд зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 17 листопада 2017 року № 7.
У судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали повністю з підстав викладених у позовній заяві, просили суд позов задовольнити.
Представник відповідача та третьої особи проти задоволення позовних вимог заперечив, просив відмовити у задоволенні позову з підстав викладених у відзиві на позовну заяву.
Заслухавши пояснення представників позивача, заперечення представника відповідача та третьої особи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "ТРЕЙД АГРОС" перебуває на податковому обліку у Державній податковій інспекції у м. Хмельницькому Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області.
07 листопада 2017 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "ТРЕЙД АГРОС" (Постачальник) та Публічним акціонерним товариством "ДЕРЖАВНА ПРОДОВОЛЬЧО - ЗЕРНОВА КОРПОРАЦІЯ УКРАЇНИ" (Покупець) укладено договір поставки № ХМЛ0104-С за умовами якого Постачальник зобов'язується поставити і передати у власність Покупця, а Покупець прийняти і оплатити зерно українського походження врожаю 2017 року (надалі іменується "Товар") Культура та клас Товару зазначається в додаткових угодах до Договору, які є його невід'ємними частинами.
Відповідно до додаткової угоди від 15 листопада 2017 року №002ПФ до Договору поставки №ХМЛ0104-С від 07 листопада 2017 року ТОВ "ТРЕЙД АГРОС" передає у власність ПАТ "ДЕРЖАВНА ПРОДОВОЛЬЧО - ЗЕРНОВА КОРПОРАЦІЯ УКРАЇНИ" Пшеницю 4,5,6 клас, урожай 2017 року, в кількості 260,000 тонн, на суму 1 222 001,04 грн.
17 листопада 2017 року на виконання даного договору ТОВ "ТРЕЙД АГРОС" складено податкову накладну №7 на суму 1 222 001,04 грн.
Вказану податкову накладну підприємством подано до Державної фіскальної служби України для проведення реєстрації.
Податкову накладну № 7 від 17 листопада 2017 року прийнято Державною фіскальною службою України, реєстрацію зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ. Зазначено наступні підстави для зупинення реєстрації податкової накладної: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13 червня 2017 року № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 1001. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту "в" п.п. 201.16.1 п.201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13 червня 2017 року № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.
04 грудня 2017 року ТОВ "ТРЕЙД АГРОС" подано пояснення в яких позивач спростовує факт невідповідності обсягів постачання обсягам придбання товарів згідно УКТ ЗЕД 1001 на момент реєстрації тобто на 04 грудня 2017 року шляхом наведених даних у таблиці, а саме:
податкова накладна №1 від 07 листопада 2017 року, реєстраційний номер у ЄРПН 9254073394 від 30 листопада 2017 року, код УКТ ЗЕД 1001, кількість 35 т., контрагент Державне підприємство "Дослідне господарство "Зоря" Інституту сільського господарства Західного Полісся НААН України, ІПН 054537622187;
податкова накладна №3 від 15 листопада 2017 року, реєстраційний номер у ЄРПН 9245616564 від 21 листопада 2017 року, код УКТ ЗЕД 1001, кількість 200 т., контрагент Селянське (фермерське) господарство "МІЛ АГРО", ІПН 312950422219;
податкова накладна №6 від 16 листопада 2017 року, реєстраційний номер у ЄРПН 9247642636 від 23 листопада 2017 року, код УКТ ЗЕД 1001, кількість 18,56 т., контрагент Селянське (фермерське) господарство "МІЛ АГРО", ІПН 312950422219;
податкова накладна №34 від 17 листопада 2017 року, реєстраційний номер у ЄРПН 9253874269 від 30 листопада 2017 року, код УКТ ЗЕД 1001, кількість 34,64 т., контрагент ДП "АГРОФІРМА "ЛУГА-НОВА" ПП "УНІВЕРСАМ", ІПН 319798703039;
Всього обсяги придбання по коду УКТ ЗЕД 1001 згідно зареєстрованих податкових накладних/розрахунків коригування за 2017 рік: 289,2 т.
податкова накладна №4 від 09 листопада 2017 року, реєстраційний номер у ЄРПН 9241279810 від 15 листопада 2017 року, код УКТ ЗЕД 1001, кількість 221,001 т., контрагент ПАТ "Державна продовольчо-зернова корпорація "України, ІПН 372432726556;
податкова накладна №1 від 17 листопада 2017 року, реєстраційний номер у ЄРПН 9243641153 від 17 листопада 2017 року, код УКТ ЗЕД 1001, кількість -221,001 т., контрагент ПАТ "Державна продовольчо-зернова корпорація "України, ІПН 372432726556;
податкова накладна №8 від 21 листопада 2017 року, реєстраційний номер у ЄРПН 9251054032 від 28 листопада 2017 року, код УКТ ЗЕД 1001, кількість 26 т., контрагент ПАТ "Державна продовольчо-зернова корпорація "України, ІПН 372432726556;
Всього обсяги придбання по коду УКТ ЗЕД 1001 згідно зареєстрованих податкових накладних/розрахунків коригування за 2017 рік: 26,1 т.
Залишок товару за кодом УКТ ЗЕД 1001 на 04 грудня 2017 року: 263,2 т.
Крім цього, позивач зазначив, що для проведення реєстрації 04 грудня 2017 року податкової накладної №7 від 17 листопада 2017 року достатньо було залишку 260 тонн.
Тому, інформація наведена у квитанції №1 про невідповідність обсягів постачання обсягам придбання товарів згідно з УКТ ЗЕД 1001, являється недостовірною.
12 грудня 2017 року комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення №400991/38920501 про відмову у реєстрації податкової накладної № 7 від 17 листопада 2017 року.
Відповідно до вказаного рішення підставою для відмови в реєстрації податкової накладної є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пп. 201.16.1-201.16.3 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;
в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Зазначена комісія приймає рішення про:
реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п.7 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі - Порядок), після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі до ДФС здійснюється їх розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, та у разі відсутності причин для відмови проводиться їх реєстрація.
Причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації згідно з п.9 Порядку є:
1) наявність помилок під час заповнення податкової накладної;
2) відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;
3) факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;
4) порушення вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року);
5) порушення вимог, установлених пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 ПК України.
З аналізу наведених норм вбачається вичерпний перелік підстав для відмови у реєстрації податкової накладної.
Як зазначалося вище, підприємством було подано до Державної фіскальної служби України податкову накладну № 7 від 17 листопада 2017 року для здійснення реєстрації.
Вказану накладну було прийнято податковим органом, реєстрацію зупинено.
Товариством з обмеженою відповідальністю "ТРЕЙД АГРОС" було надано до податкового органу пояснення в яких позивач надав відомості у формі таблиці в якій зазначив ряд документів, якими підтверджується відповідність обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД 1001. Достовірність вказаної інформації на переконання суду могла бути перевірена відповідачем, оскільки податкові накладні на які вказує позивач вже були зареєстровані контрагентами позивача та підтверджують реальність здійснених позивачем господарських операцій.
Крім того, в ході судового розгляду ТОВ "ТРЕЙД АГРОС" надано суду фінансово - господарську документацію, що підтверджує реалізацію позивачем пшениці, урожай 2017 року, в кількості 260,000 тонн, на суму 1 222 001,04 грн. ПАТ "ДЕРЖАВНА ПРОДОВОЛЬЧО - ЗЕРНОВА КОРПОРАЦІЯ УКРАЇНИ" відповідно до додаткової угоди від 15 листопада 2017 року №002ПФ до Договору поставки №ХМЛ0104-С від 07 листопада 2017.
Врахувавши вищевказані обставини та вимоги законодавства суд дійшов висновку, що відмова у реєстрації вищевказаної податкової накладної є протиправною.
Згідно з п.49.13 ст.49 ПК України у разі якщо в установленому законодавством порядку буде встановлено факт неправомірної відмови контролюючим органом (посадовою особою) у прийнятті податкової декларації, остання вважається прийнятою у день її фактичного отримання контролюючим органом.
Таким чином, оскільки відповідач не довів правомірність оскаржуваних дій, а встановлені обставини справи свідчать про їх протиправність, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог ТОВ "ТРЕЙД АГРОС", а тому даний адміністративний позов слід задоволити.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи той факт, що судове рішення ухвалене на користь позивача та дотримуючись вимог ст. 139 КАС України, суд вирішив присудити на користь ТОВ "ТРЕЙД АГРОС" за рахунок асигнувань відповідача витрати зі сплати судового збору на суму 3100,00 грн.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЙД АГРОС" (вул. Зарічанська, 5/3, оф. 411, Хмельницький, Хмельницька область, 29001, код ЄДРПОУ 38920501) до Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, Київ 53, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) про визнання бездіяльності протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити дії - задоволити.
Визнати протиправним та скасувати рішення ДФС України №400991/38920501 від 12 грудня 2017 року про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов'язати ДФС України здійснити реєстрацію податкової накладної №7 від 17 листопада 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЙД АГРОС" 3100 (три тисячі сто) грн. судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з його проголошення, а у випадку, якщо в судовому засіданні були проголошені вступна та резолютивна частини рішення суду, - з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 07 лютого 2018 року
Головуючий суддя П.І. Салюк П.М. Майстер В.К. Блонський
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.02.2018 |
Оприлюднено | 20.02.2018 |
Номер документу | 72278492 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Салюк П.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні