Рішення
від 08.02.2018 по справі 822/3768/17
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 822/3768/17

РІШЕННЯ

іменем України

08 лютого 2018 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Лабань Г.В.

за участі:секретаря судового засідання Вересняк А.А. представника позивача: Романенка А.В., представника відповідачів: Бучковського І.С. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельний Центр "Прибузький" до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області , ОСОБА_3 , Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправними та скасування рішення та наказу, зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ТОВ "Торгівельний Центр "Прибузький" звернувся до суду з позовом до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області, ОСОБА_3, Державної архітектурно-будівельної інспекції України в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області №68-д від 13.10.2017 "Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт";

- визнати протиправним та скасувати наказ управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області №68-д від 13.10.2017 про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт від 19.01.2016 №ХМ 083160200251 та декларації про початок виконання будівельних робіт від 11.02.2016 №ХМ 083160421609;

- зобов'язати Державну архітектурно-будівельну інспекцію України поновити реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт від 19.01.2016 №ХМ 083160200251 щодо об'єкта: "Будівництво багатоповерхового 54 квартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованим спортивно-оздоровчим комплексом та паркінгом по вул. Прибузька, 5/1 в м. Хмельницький, Хмельницька область" та декларації про початок виконання будівельних робіт від 11.02.2016 за №ХМ 083160421609 щодо об'єкта: "Будівництво багатоповерхового 54 квартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованим спортивно-оздоровчим комплексом та паркінгом по вул. Прибузька, 5/1 в м. Хмельницький, Хмельницька область" (замовник будівництва - ТОВ "Торгівельний центр "Прибузький", ЄДРПОУ 38927224), шляхом відновлення запису про реєстрацію декларації в Єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що на підставі договору оренди землі №570-01-2014/8448725 від 29.10.2013, укладеного між Хмельницькою міською радою та ТОВ "Торгівельний "Центр "Прибузький", у позивача перебуває земельна ділянка площею 1,86 га (к.н.6810100000:01:002:0002), що розташована за адресою: м. Хмельницький, вул. Прибузька, 5/1.

На підставі отриманих містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки управлінням ДАБІ у Хмельницькій області було зареєстровані декларації про початок виконання будівельних робіт від 19.01.2016 №ХМ 083160200251 по будівництву багатоповерхового 54 квартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованим спортивно-оздоровчим комплексом та паркінгом по вул. Прибузька, 5/1 в м. Хмельницький та декларацію про початок виконання будівельних робіт від 11.02.2016 №ХМ 083160421609 по будівництву багатоповерхового 54 квартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованим спортивно-оздоровчим комплексом та паркінгом по вул. Прибузька, 5/1 в м. Хмельницький.

Зазначені дозвільні документи стали підставою для реєстрації в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за ТОВ "Торгівельний Центр "Прибузький" права власності на об'єкти незавершеного будівництва.

Однак, наказом Управління ДАБІ у Хмельницькій області від 13.10.2017 №68-д скасовано реєстрацію декларацій про початок виконання будівельних робіт від 19.01.2016 року №ХМ 083160200251 та від 11.02.2016 року №ХМ 083160421609.

Підставою для скасування вказаних декларації став лист Хмельницької місцевої прокуратури від 07.09.2017 №13022 щодо подання ТОВ "Торгівельний центр "Прибузький" недостовірних даних, наведених у зареєстрованих Управлінням деклараціях про початок виконання будівельних робіт від 19.01.2016 №ХМ083160200251 та від 11.02.2016 №ХМ083160421609, у частині того, що об'єкт будується на земельній ділянці, яка не була відведена для цієї мети.

Позивач вважає, що наказ та рішення Управління від 13.10.2017 №68-д про скасування реєстрації декларацій про початок виконання будівельних робіт від 19.01.2016 №XM 083160200251 та від 11.02.2016 №ХМ 083160421609 прийняті Управлінням незаконно та необґрунтовано, без врахування усіх фактичних обставин та з численними порушеннями норм чинного законодавства, у зв'язку з чим звернувся за захистом своїх прав до суду.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив задовольнити їх повністю.

Представник відповідачів в судовому засіданні позов не визнав, надав відзив на адміністративний позов, в якому зазначив, що приймаючи спірне рішення та наказ, управління діяло відповідно до чинного законодавства, оскільки згідно ч.8 ст.36 Закону у редакції чинній на момент реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт від 19.01.2016 №ХМ083160200251 та від 11.02.2016 №ХМ083160421609, замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації про початок виконання будівельних робіт, та виконання будівельних робіт без зареєстрованої декларації.

Пояснив, що до Управління надійшов лист Хмельницької місцевої прокуратури, згідно якого Хмельницька місцева прокуратура вказала, що будівництво здійснюється на земельній ділянці кадастровий номер 6810100000:01:002:0002, що не була відведена для цієї мети, а також те, що договір оренди землі від 29.10.2013 № 570-01-2014/8448725 не поновлено, а будь-яке інше право користування земельною ділянкою відсутнє.

Згідно листа від 21.09.2017 № 12-4089-02-10 Хмельницької міської ради вбачається, що станом на 20.09.2017 додаткова угода про поновлення договору оренди землі від 29.10.2013 № 570-01-2014/8448725 не укладена.

Враховуючи викладене, проти заявленого позову заперечив, просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Заслухавши вступне слово учасників справи, з'ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, та досліджуючи докази, якими вони обґрунтовуються, суд вважає, що позовні вимоги необхідно задовольнити, виходячи із наступного.

Суд встановив, що у користуванні ТОВ "Торгівельний Центр "Прибузький" на підставі договору оренди землі №570-01-2014/8448725 від 29.10.2013, укладеного між Хмельницькою міською радою (орендодавець) та ТОВ "Торгівельний "Центр "Прибузький" (орендар), перебуває земельна ділянка площею 1,86 га (к.н. 6810100000:01:002:0002), що розташована за адресою: м. Хмельницький, вул. Прибузька, 5/1.

Згідно із п.15 вказаного договору земельна ділянка передається в оренду під будівництво об'єкту спортивно-оздоровчого призначення.

Рішенням сорок восьмої сесії Хмельницької міської ради №94 від 04.03.2015 затверджено проект розміщення житлово-громадської забудови на короткостроковий період до 2020, з наступним оновленням генерального плану та коригуванням плану зонування території міста на підставі договору №551-01-2014, розробленого українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст ДІПРОМІСТО ім. Ю.М. Білоконя.

Із затвердженням вказаного рішення набули чинності зміни до містобудівної документації, що повністю узгоджується з Порядком розроблення містобудівної документації, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.11.2011 №290, що встановлено ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 01.03.2017 та ухвалою Вищого адміністративного суду України від 15.06.2017 у справі №822/1787/16.

09.10.2015 Управлінням архітектури та містобудування Департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів Хмельницької міської ради було надано ТОВ Торгівельний Центр "Прибузький" містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки №№312/ГП-25.1-04, 313/ГП-25.1-04, 314/ГП-25.1-04, 315/ГП-25.1-04, 316/ГП-25.1-04, 517/ГП-25.1-04, у яких зазначено: земельна ділянка - вул. Прибузька, 5/1, м. Хмельницький; наміри забудови - громадсько-житлова забудова; площа земельної ділянки: 1,86 га; цільове призначення земельної ділянки - землі рекреаційного призначення; функціональне призначення земельної ділянки - під будівництво об'єкту спортивно-оздоровчого призначення.

На підставі отриманих містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області зареєструвало:

- декларацію про початок виконання будівельних робіт від 19.01.2016 №ХМ 083160200251 по будівництву багатоповерхового 54 квартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованим спортивно-оздоровчим комплексом та паркінгом по вул. Прибузька, 5/1 в м. Хмельницький:

- декларацію про початок виконання будівельних робіт від 11.02.2016 №ХМ 083160421609 по будівництву багатоповерхового 54 квартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованим спортивно-оздоровчим комплексом та паркінгом по вул. Прибузька, 5/1 в м. Хмельницький.

Зазначені дозвільні документи стали підставою для реєстрації в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за ТОВ "Торгівельний Центр "Прибузький" права власності на об'єкти незавершеного будівництва, а саме:

- багатоповерхового 54-х квартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованим спортивно-оздоровчим комплексом та паркінгом готовністю 5%;

- багатоповерхового 54-х квартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованим спортивно-оздоровчим комплексом та паркінгом готовністю 9%.

Наказом Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області від 13.10.2017 №68-д скасовано реєстрацію декларацій про початок виконання будівельних робіт від 19.01.2016 №ХМ083160200251 та від 11.02.2016 №ХМ 083160421609.

Зі змісту рішення Управління від 13.10.2017 №68-д "Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт" вбачається, що на адресу Управління надійшов лист Хмельницької місцевої прокуратури від 07.09.2017 №13022 щодо подання ТОВ "Торгівельний центр "Прибузький" недостовірних даних, наведених у зареєстрованих Управлінням деклараціях про початок виконання будівельних робіт від 19.01.2016 №ХМ 083160200251 та від 11.02.2016 №ХМ 083160421609, у частині того, що об'єкт будується на земельній ділянці, яка не була відведена для цієї мети.

Для підтвердження інформації наведеній у вищезазначеному листі, Управління надіслало на адресу Хмельницької міської ради запит щодо отримання інформації стосовно надання у користування або володіння земельної ділянки по вул. Прибузька,5/1, м. Хмельницький.

Хмельницька міська рада від 21.09.2017 №12-4089-02-10 надала належним чином завірену копію договору оренди землі №570-01-2014/8448725 від 29.10.2013, а також повідомила управління про те, що рішенням 52 сесії міської ради від 26.08.2015 №39 ТОВ "Торгівельний центр "Прибузький" поновлено договір оренди землі №570-01-2014/8448725 від 29.10.2013 терміном на 4 роки до 29.10.2020. Станом на 20.09.2017 додаткова угода про поновлення договору оренди не укладена.

Взявши до уваги зазначений лист Хмельницької міської ради, Управління дійшло висновку, що об'єкт будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, чим порушено ч.2 ст.39-1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності". Вважаючи, що зазначені недостовірні дані є підставою визнати об'єкт самочинним будівництвом, Управлінням вирішено скасувати реєстрацію декларацій про початок виконання будівельних робіт від 19.01.2016 №ХМ 083160200251 та від 11.02.2016 №ХМ 083160421609.

Наказом Управління від 13.10.2017 №68-д скасовано реєстрацію декларацій про початок виконання будівельних робіт на об'єктах: "Будівництво багатоповерхового 54 квартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованим спортивно-оздоровчим комплексом та паркінгом по вул. Прибузька, 5/1 в м. Хмельницький; Хмельницька обл., м. Хмельницький, вул. Прибузька 5/1" від 19.01.2016 за № ХМ 083160200251 та "Будівництво багатоповерхового 54 квартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованим спортивно-оздоровчим комплексом та паркінгом по вул. Прибузька, 5/1 в м. Хмельницький; Хмельницька обл., "м.Хмельницький, вул. Прибузька 5/1" від 11.02.2016 за №ХМ 083160421609 (замовник будівництва - ТОВ "Торгівельний центр "Прибузький", ЄДРПОУ 38927224).

Вважаючи, що наказ та рішення Управління від 13.10.2017 №68-д про скасування реєстрації декларацій про початок виконання будівельних робіт від 19.01.2016 №XM 083160200251 та від 11.02.2016 №ХМ 083160421609 прийняті Управлінням незаконно та необґрунтовано, без врахування усіх фактичних обставин та з численними порушеннями норм чинного законодавства, позивач звернувся за захистом порушених прав до суду з даним позовом.

Досліджуючи спірні правовідносини, суд виходив з наступного.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст.25 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (далі - Закон) режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється у генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій. Режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, обов'язковий для врахування під час розроблення землевпорядної документації.

Згідно з ч.1 ст.17 Закону, генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Статтею 18 Закону визначено, що план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

За приписами ст.26 Закону забудова територій здійснюється шляхом розміщення об'єктів будівництва. Суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів. Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Згідно з п.1 ч.1 ст.29 Закону основними складовими вихідних даних є містобудівні умови та обмеження.

Відповідно до п.8 ч.1 ст.1 Закону містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Разом з тим відповідно до ч.4 ст.78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Як встановив суд, правомірність надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки 312/ГП-25.1-04. 313/ГП-25.1-04. 314/ГП-25.1-04, 315/ГП-25.1-04, 316/ГП-25.1-04, 317/ГП-25.1-04, а також використання ТОВ "Торгівельний центр "Прибузький" земельної ділянки по вул. Прибузька, 5/1 в м. Хмельницькому в межах її цільового призначення, визначеного договором оренди, було підтверджено судовими рішеннями Хмельницького окружного адміністративного суду від 06.10.2016, яка залишена без змін ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 01.03.2017 та ухвалою Вищого адміністративного суду України від 15.06.2017 під час розгляду адміністративної справи №822/1787/16 за позовом ТОВ "Торгівельний Центр "Прибузький" до Державної архітектурно-будівельної інспекції України, за участю третіх осіб - ОК "Спорт-Сіті", ГО "Хмельницьке обласне об'єднання миротворців України", ОСОБА_4, Управління архітектури та містобудування Департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів Хмельницької міської ради, про визнання протиправними та скасування рішень.

Разом із правомірністю надання містобудівних умов та обмежень судовими рішеннями судів встановлено, що рішенням п'ятої сесії Хмельницької міської ради від 30.03.2011 №25 було затверджено план зонування території м. Хмельницького, для реалізації положень якого, рішенням Хмельницької міської ради від 29.02.2012 №22 "Про необхідність вдосконалення порядку регулювання використання та забудови території м. Хмельницького з наступним оновленням генерального плану та коригування плану зонування території міста", доручено управлінню архітектури та містобудування замовити проект розміщення житлово-громадської забудови на короткостроковий період до 2017, з наступним оновленням генерального плану та коригування плану зонування території міста та подати відповідні проекти на затвердження.

В подальшому рішенням тридцять сьомої сесії Хмельницької міської ради №74 від 30.04.2014 внесено зміни в рішення міської ради від 29.02.2012 №22 "Про необхідність вдосконалення порядку регулювання використання та забудови території м. Хмельницького з наступним оновленням генерального плану та коригуванням плану зонування території міста", а саме - змінено цифри "до 2017 року" на "до 2020 року".

Рішенням сорок восьмої сесії Хмельницької міської ради №94 від 04.03.2015 затверджено проект розміщення житлово-громадської забудови на короткостроковий період до 2020 року, з наступним оновленням генерального плану та коригуванням плану зонування території міста на підставі договору №551-01-2014, розробленого українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст ДІПРОМІСТО ім. Ю.М. Білоконя.

Так, пунктом 3 рішення встановлено, що проект розміщення житлово-громадської забудови на короткостроковий період до 2020 року, з наступним оновленням генерального плану та коригуванням плану зонування території міста набирає чинності з дня його затвердження.

Зазначене рішення є чинним та не скасоване.

Отже, із затвердженням рішення сорок восьмої сесії Хмельницької міської ради від 04.03.2015 №94 Проекту розміщення житлово-громадської забудови на короткостроковий період до 2020 набули чинності зміни до містобудівної документації, що повністю узгоджується з Порядком розроблення містобудівної документації, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.11.2011 №290.

Враховуючи зазначене, згідно плану зонування території м. Хмельницького (коригування), що міститься у складі вищевказаного проекту, земельна ділянка по вул. Прибузька, 5/1 відноситься до вторинної зони ділової, громадської та комерційної активності районного значення (Ц-2).

Пунктом 5.1 Розділу 5 Плану зонування території м. Хмельницького, затвердженого рішенням п'ятої сесії Хмельницької міської ради №25 від 30.03.2011 передбачено, що переважними видами забудови земельних ділянок, які належать до вторинної зони ділової, громадської та комерційної активності районного значення (Ц-2) є, зокрема, всі типи використання, дозволені в районах розміщення Ж-2, які можуть розміщуватись в окремій будівлі чи на будь-якому поверсі будинку іншого призначення.

Відповідно до пункту 5.2 Розділу 5 Плану зонування території м. Хмельницького, до зони Ж-2 належить зона багатоквартирної житлової та громадської забудови. До переважних видів забудови земельних ділянок, що належать до зони Ж-2, належать житлові будинки 5-9-поверхові, окремо розташовані або зблоковані; житлові будинки 10 і вище поверхів (відповідно до розробленої містобудівної документації в якості архітектурних акцентів); окремо розташовані і збудовано-прибудовані установи адміністрації і підприємства торгівлі, обслуговування, громадського харчування; спортивні майданчики тощо.

Таким чином, оскільки земельна ділянка по вул. Прибузька, 5/1 в м. Хмельницькому відноситься до вторинної зони ділової, громадської та комерційної активності районного значення (Ц-2), на земельній ділянці дозволяється розміщувати об'єкти, передбачені зоною Ж-2, як в окремій будівлі так і на будь-якому поверсі будинку іншого призначення, в тому числі здійснювати багатоквартирну житлову забудову.

Отже, враховуючи викладене, суд робить висновок про те, що будівництво об'єктів відповідно до зареєстрованих декларацій про початок виконання будівельних робіт від 19.01.2016 №ХM 083160200251 та від 11.02.2016 №ХМ 083160421609 здійснюється на земельній ділянці, що відведена для цієї мети, а також на підставі затвердженої в установленому законом порядку містобудівної документації; об'єкти будівництва споруджуються законно та відповідно до порядку, визначеного законодавчими та нормативно-правовими актами у сфері регулювання містобудівної діяльності.

Відповідно до ч.2 ст.39-1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" у разі виявлення відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи без належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, а також у разі скасування містобудівних умов та обмежень реєстрація такої декларації, право на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення, підлягають скасуванню відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Про скасування декларації чи права на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення, відповідний орган державного архітектурно-будівельного контролю письмово повідомляє замовника протягом трьох робочих днів з дня скасування.

Згідно з пп.5 п.3 розділу II Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності" зареєстровані до набрання чинності цим Законом декларації про початок виконання підготовчих та/або будівельних робіт можуть бути скасовані відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у разі виявлення органом державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи без належно затвердженого проекту або будівельного паспорта.

З аналізу вказаних норм слідує, що реєстрація декларації про початок виконання будівельних робіт може бути скасована лише за умови, якщо буде встановлено наявність у такій декларації недостовірних даних, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом. При цьому, недостовірність даних може проявитись у тому, що інформація, яка зазначена в декларації, не відповідала дійсності на час подання такої, а також у разі наявності розбіжностей між зазначеними в ній даними. Водночас, передумовою такого скасування є виявлення у об'єкта будівництва ознак того, що він будується самочинно.

Юридичним фактом, який складає правову підставу вважати об'єкт самочинним будівництвом є, зокрема, будівництво об'єкта на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети.

Як встановив суд, земельна ділянка по вул. Прибузька, 5/1 в м. Хмельницькому використовується ТОВ "Торгівельний центр "Прибузький" для будівництва багатоповерхового 54 квартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованим спортивно-оздоровчим комплексом та паркінгом на підставі чинної містобудівної документації, договору оренди землі №570-01-2014/8448725 від 29.10.2013, наданих 09.11.2015 Управлінням архітектури та містобудування Департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів Хмельницької міської ради містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки 312/ГП-25.1-04, 313/ГП-25.1-04, 314/ГП-25.1-04, 315/ГП-25.1-04, 316/ГП-25.1-04, 317/ГП-25.1-04 та зареєстрованих у встановленому законом порядку декларацій про початок виконання будівельних робіт від 19.01.2016 №ХМ 083160200251 та від 11.02.2016 №ХМ 083160421609.

Крім того в матеріалах справи знаходиться Рішення Господарського суду Хмельницької області від 08.12.2017 у справі №924/47/17 за позовом ТОВ "Торгівельний цента "Прибузький" до Хмельницької міської ради за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - ОК "Спорт-Сіті", ТОВ "Спорт-Сіті", ГО "Хмельницьке обласне об'єднання миротворців України", ГО "Федерація регбі в Хмельницькій області" про визнання укладеною додаткової угоди до договору оренди землі №570-01-2014/8448725 від 29.10.2013, який укладений між Хмельницькою міською радою та ТОВ "Торгівельний центр "Прибузький".

Згідно вказаного рішення суду позов ТОВ "Торгівельний центр "Прибузький" задоволено. Вирішено визнати укладеною додаткову угоду до договору оренди землі №570-01-2014/8448725 від 29.10.2013, який укладений між Хмельницькою міською радою (орендодавець) та ТОВ "Торгівельний центр "Прибузький" (орендодар).

Рішення суду набрало законної сили 26.12.2017.

Отже, встановивши обставини справи, суд дійшов висновку, що під час прийняття рішення та наказу від 13.10.2017 року №68-д про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт Управлінню Держархбудінспекції в Хмельницькій області було достовірно відомо про зазначені обставини та рішення судів в адміністративній справі №822/1787/16 (оскільки Управління було стороною справи), однак безпідставно їх не враховано. При прийнятті оскаржуваних рішення та наказу відповідач не взяв до уваги рішення сорок восьмої сесії Хмельницької міської ради від 04.03.2015 №94 та не досліджував затверджений цим рішенням Проект розміщення житлово-громадської забудови на короткостроковий період до 2020, а лише взяв до уваги відповідь міської ради від 21.09.2017 №12-4089-02-10 про те, що додаткова угода до договору оренди землі №570-01-2014/8448725 від 29.10.2013, який укладений між Хмельницькою міською радою та ТОВ "Торгівельний центр "Прибузький" не укладалася.

За таких обставин висновки Управління щодо встановлення факту самочинного будівництва на земельній ділянці по вул. Прибузька, 5/1 в м. Хмельницькому суд вважає хибними, тому підстави для скасування декларацій про початок виконання будівельних робіт відсутні. У зв'язку із цим рішення та наказ від 13.10.2017 року №68-д про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт є протиправними та підлягають скасуванню.

З огляду на викладене, з метою захисту порушених прав, існує необхідність зобов'язати Державну архітектурно-будівельну інспекцію України поновити реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт від 19.01.2016 №ХМ083160200251 щодо об'єкта: "Будівництво багатоповерхового 54 квартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованим спортивно-оздоровчим комплексом та паркінгом по вул. Прибузька, 5/1 в м. Хмельницький; Хмельницька обл., м. Хмельницький, вул. Прибузька 5/1" та декларації про початок виконання будівельних робіт від 11.02.2016 за №ХМ083160421609 щодо об'єкта: "Будівництво багатоповерхового 54 квартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованим спортивно-оздоровчим комплексом та паркінгом по вул. Прибузька, 5/1 в м. Хмельницький; Хмельницька обл., м. Хмельницький, вул. Прибузька 5/1" (замовник будівництва - Товариство з обмеженою відповідальністю "Торгівельний центр Прибузький", ЄДРПОУ 38927224), шляхом відновлення запису про реєстрацію декларації в Єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.

Згідно зі ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 цього Кодексу (ч. 1 ст.77 КАС України).

В той же час згідно з ч.2 ст.77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, тобто особливістю адміністративного судочинства є те, що тягар доказування в спорі покладається на відповідача, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про правомірність його рішень.

Отже, оцінивши досліджені під час судового розгляду справи докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що відповідачем не доведена правомірність прийнятих спірних рішення та наказ від 13.10.2017 №68-д про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт, а тому адміністративний позов ТОВ "Торгівельний центр "Прибузький" необхідно задовольнити в повному обсязі.

Разом з тим, згідно з ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Звертаючись до суду із даним адміністративним позовом позивачем сплачено 4800,00 грн. судового збору, що підтверджується платіжними дорученнями №118 від 21.12.2017 на суму 1600,00 грн., №119 від 21.12.2017 на суму 1600,00 грн. та №120 від 21.12.2017 на суму 1600,00 грн.

З врахуванням положень ст.139 КАС України, у зв'язку з задоволенням позовних вимог ТОВ "Торгівельний центр "Прибузький" в повному обсязі, суд приходить до висновку, що на користь позивача необхідно стягнути судовий збір в розмірі 4800,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної архітектурно-будівельної інспекції України.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області №68-д від 13.10.2017 "Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт".

Визнати протиправним та скасувати наказ управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області №68-д від 13.10.2017 про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт від 19.01.2016 №ХМ 083160200251 та декларації про початок виконання будівельних робіт від 11.02.2016 №ХМ 083160421609.

Зобов'язати Державну архітектурно-будівельну інспекцію України поновити реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт від 19.01.2016 №ХМ 083160200251 щодо об'єкта: "Будівництво багатоповерхового 54 квартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованим спортивно-оздоровчим комплексом та паркінгом по вул. Прибузька, 5/1 в м. Хмельницький, Хмельницька область" та декларації про початок виконання будівельних робіт від 11.02.2016 за №ХМ 083160421609 щодо об'єкта: "Будівництво багатоповерхового 54 квартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованим спортивно-оздоровчим комплексом та паркінгом по вул. Прибузька, 5/1 в м. Хмельницький, Хмельницька область" (замовник будівництва - ТОВ "Торгівельний центр "Прибузький", ЄДРПОУ 38927224), шляхом відновлення запису про реєстрацію декларації в Єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельний Центр "Прибузький" (вул. Прибузька, 5/1, м. Хмельницький, 29000, код ЄДРПОУ 38927224) судовий збір в розмірі 4800 (чотири тисячі вісімсот) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної архітектурно-будівельної інспекції України (бульвар Лесі Українки, 26, м. Київ, 01133, код ЄДРПОУ 37471912).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з його проголошення, а у випадку, якщо в судовому засіданні були проголошені вступна та резолютивна частини рішення суду, - з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 09 лютого 2018 року

Головуючий суддя Г.В. Лабань

Дата ухвалення рішення08.02.2018
Оприлюднено20.02.2018
Номер документу72278773
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/3768/17

Постанова від 23.05.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Загороднюк А.Г.

Ухвала від 08.05.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Загороднюк А.Г.

Ухвала від 08.05.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Загороднюк А.Г.

Ухвала від 20.03.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Загороднюк А.Г.

Ухвала від 01.03.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Загороднюк А.Г.

Ухвала від 01.03.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Загороднюк А.Г.

Ухвала від 28.02.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Загороднюк А.Г.

Рішення від 08.02.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 31.01.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 11.01.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні