ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 лютого 2018 р.м.ОдесаСправа № 815/4606/17
Категорія: 8.3 Головуючий в 1 інстанції: Гусев О. Г.
Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду
у складі: головуючої судді - Шевчук О.А.,
суддів: Зуєвої Л.Є., Федусика А.Г.,
при секретарі Жигайлової О.Е.,
за участю представника апелянта - ОСОБА_1С
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 07 грудня 2017 року, ухвалену у відкритому судовому засіданні о 10:34 год. в м. Одесі, по справі за адміністративним позовом Приватного підприємства "Укртекбезпека" до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИЛА:
У вересні 2017 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідача, в якому просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0012151402 від 01.06.2017 р. ГУ ДФС в Одеській області.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідачем було проведено перевірку підприємства, складено акт, на підставі якого прийнято спірне податкове повідомлення-рішення. Позивач вважає, що воно прийнято з порушенням норм податкового та митного законодавства, а тому звернувся до суду про визнання його протиправним та скасування.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 07 грудня 2017 року задоволено адміністративний позов.
Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції, відповідач надав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог у повному обсязі. Доводами апеляційної скарги зазначено, що проведеною перевірокою ПП Укртекбезпека з питань дотримання податкового законодавства з податку на додану вартість з контрагентами - постачальниками серед іншого використані Договори, первинні документи по господарських операціях ПП Укртекбезпека , код за ЄДРПОУ 35067535 з ТОВ Тііда Груп , код ЄДРПОУ 39693046, за листопад 2015 року, ТОВ ТК Центр-Холдінг , код ЄДРПОУ 40346533 за липень 2016 року, картка по рах.63, платіжні доручення та інші. Надані ПП Укртекбезпека первинні документи (копії завірені належним чином) було проаналізовано та встановлено, що документи надано не в повному обсязі. Зокрема, надано: оборотно - сальдові відомості, журнали - ордера, регістри бухгалтерського обліку по рахункам, до яких перенесено інформацію із запитуваних первинних документів (зокрема але не вичерпно по рах.: 23, 631, 311 90,93). Штатний розклад підприємства на дату, здійснення зазначених операцій; документи, які підтверджують використання придбаних послуг у власній господарській діяльності. ПП Укртекбезпека на виконання договору з ТОВ Тііда Груп від 02.11.2015 0211-1 згідно Акту здачі-прийняття робіт (послуг) від 30.11.2015 №ОУ-3011/02 отримано послуги по організації і веденню господарчої діяльності за листопад 2015 року на загальну суму 200232 грн. ( в т.ч. ПДВ 33372 грн.). ПП Укртекбезпека на виконання договору з ТОВ Тііда Груп від 02.11.2015 №0211-1 згідно Акту здачі-прийняття робіт (послуг) від 27.11.2015 № №ОУ-3011/02 отримано консультаційні послуги за листопад 2015 року на загальну суму 130524 грн. ( в т.ч. ПДВ 21754 грн.). Акти здачі-прийняття робіт (послуг) до вказаних договорів складено без доведення конкретних даних щодо: експертизи документів; аналіз знову прийнятих нормативних документів і видача рекомендацій з їхнього застосування; проведення семінарів, підвищенню кваліфікації й навчанню персонал, консультування по опитуваннях бухгалтерського обліку тощо. ПП Укртекбезпека на виконання договору з ТОВ Тііда Груп від 09.11.2015 № 0911-1 згідно Акту здачі-прийняття робіт (послуг) від 27.11.2015 № №ОУ-2711/03 отримано послуги друку рекламних листівок (флаерів) 15,0*20,0 за листопад 2015 року на загальну суму 84000 грн. (в т.ч. ПДВ 14000 грн.). З огляду на вищезазначене апелянт вважає, що Акт здачі-прийняття робіт (послуг) від 27.11.2015 № №ОУ-2711/03 до вказаного договору складено без доведення конкретних даних щодо друку листівок ТОВ Тііда Груп . Надані до перевірки зразки рекламних листівок (флаерів) не ідентифікують виробника визначеної продукції, що підтверджують причетність ТОВ Тііда Груп до надання вказаних послуг. ПП Укртекбезпека на виконання договору з ТОВ ТК Центр-Холдінг від 01.06.2016 № 0106-10 згідно Акту здачі-прийняття робіт (послуг) від 29.07.2016 № №ОУ-290716/07 отримано послуги по організації і веденню господарчої діяльності за липень 2016 року на загальну суму 249129 грн. ( в т.ч. ПДВ 49825,80 грн.). ПП Укртекбезпека на виконання договору з ТОВ ТК Центр-Холдінг від 02.11.2015 №0211-1 згідно Акту здачі-прийняття робіт (послуг) від 29.07.2016 №ОУ-290716/06 отримано консультаційні послуги за липень 2016 року на загальну суму 83142 грн. (вт.ч. ПДВ 13857 грн.). З огляду на вищезазначене апелянт вважає, що Акт здачі-прийняття робіт (послуг) від 27.11.2015р. №ОУ-290716/05 до вказаного договору складено без доведення конкретних даних, щодо друку листівок ТОВ ТК Центр-Холдінг . Надані до перевірки зразки рекламних листівок (флаерів) не ідентифікують виробника визначеної продукції, що підтверджують причетність ТОВ ТК Центр-Холдінг до надання вказаних послуг. З огляду на зазначене, апелянт вважає, що відповідачем доведено безпідставність позовних вимог товариства та правомірність спірного податкового повідомлення-рішення Форми Р від 01.06.2017 року № НОМЕР_1, у зв`язку з чим вважає, що позовні вимоги про його скасування не підлягали
задоволенню.
Особи, що беруть участь у справі, про дату, час і місце судового розгляду були сповіщені належним чином відповідно до ст. 124-130 КАС України.
Перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що Головним управлінням ДФС в Одеській області проведено позапланову виїзну перевірку Приватного підприємства „Укртекбезпека» з питань підтвердження взаємовідносин з платниками податків ТОВ «ТІІДА ГРУП» , код ЄДРПОУ 39693046, за листопад 2015 року, ТОВ «ТК «ЦЕНТР-ХОЛДІНГ» код ЄДРПОУ 40346533 за за липень 2016 року.
Перевіркою ПП «Укртекбезпека» , код за ЄДРПОУ 35067535 встановлено порушення: пп. «а» п. 198.1 та абзаців першого і другого пп.198.3. ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.20100 року №2755-VI зі змінами та доповненнями, в результаті чого встановлено заниження податку на додану вартість в сумі 154 408, 80 грн. у т.ч.:
- за листопад 2015 року у розмірі 69126 грн.;
- за липень 2016 року у розмірі 85 282, 80 грн.
За результатами перевірки складено Акт від 18.05.2017 року №428/15-32-14-07/35067533, на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення від 17.02.2017 року, №0012151407, яким збільшено ПП «Укртекбезпека» суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на суму 193 011, 00 грн., в тому числі за основним платежем на 154 408, 80 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями на 38 602 ,20 грн.
Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог, суд першої інстанції дійшов висновку про помилковість висновків акту перевірки, щодо непідтвердження здійснення господарських операцій позивача з зазначеними контрагентами та протиправність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Одеській області №0012151402 від 01.06.2017 року, оскільки оскаржуване податкове повідомлення-рішення було винесено відповідачем без урахування всіх обставин, які мали значення для його прийняття, тобто необґрунтовано, а тому є неправомірним та підлягає скасуванню.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Відповідно до пп.14.1.36, 14.1.178, п.п. 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 ПК України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
Податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V цього Кодексу.
Податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.
Відповідно до п.44.1 ст.44 ПК України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Згідно до ст. 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.
Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.
Згідно до абз.1 п.188.1 ст. 188 ПК України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості (у разі здійснення контрольованих операцій - не нижче звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу) з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).
Відповідно до п.198.1, п.198.2 ст. 198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Відповідно до п.198.3 ст.198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Пунктом 198.6 ст.198 ПК України передбачено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу). У разі якщо на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, які попередньо віднесені до податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до закону.
Згідно до п.201.1, п.201.4 ст. 201 ПК України Відповідно до п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).
Податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця. У разі складання податкової накладної у паперовому вигляді покупцю видається оригінал, а копія залишається у продавця.
Відповідно до абз.1 п.201.7, абз.1 п.201.10 ст.201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Статтею 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16.07.1999 № 996-ХІV визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Отже, будь-які документи (у тому числі договори, видаткові накладні, податкові накладні, акти приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг) тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством. З урахуванням викладеного, для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції. Необхідною умовою для цього є факт придбання товарів (послуг) із метою їх використання в господарській діяльності. За відсутності факту придбання товарів (послуг) відповідні суми не можуть включатися до складу податкового кредиту навіть за наявності формально складених, але недостовірних документів або сплати грошових коштів. Визначальною має бути подія, підтверджена документально. При цьому, документи мають бути складені особою, діяльність якої, безумовно, здійснюється в межах правової відповідальності, яку можливо ідентифікувати, відповідальною за здійснення господарської операції та під час здійснення господарської операції.
Колегією суддів досліджено всю первинну документацію, що наявна в матеріалах справи та встановлено, що між ПП „Укртекбезпека» та ТОВ «ТК «ЦЕНТР-ХОЛДИНГ» , ПП «ТІІДА ГРУП» були укладені договори.
У навних в матеріалах справи договорах визначено умови, порядок їх виконання та оплата послуг.
На підтвердження виконання робіт, послуг та оплати коштів за їх виконання за умовами договорів надано акти здачі-прийняття робіт послуг, акти звіряння, податкові накладні, платіжні доручення, рахунки на оплату, виписки з банку. Крім того, надані квитанції про реєстрацію податкової/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 73-88, 97-128, 137-155).
Таким чином, право на віднесення сум податку на додану вартість, сплачених при придбанні товарів чи послуг, до податкового кредиту виникає у суб'єкта господарювання в разі фактичного придбання товарів або послуг, наявність первинних документів та використання в господарській діяльності придбаного товару чи послуг.
З огляду на вищезазначене, колегія суддів погоджується з висновокм суду першої інстанції, що з урахуванням наданих до суду доказів, судом встановлено наявність руху активів, підтверджений первинними документами відображеними в бухгалтерському обліку, що є безперечним доказом реальності проведених господарських операцій щодо придбання позивачем товарів/послуг у ТОВ «ТК «ЦЕНТР-ХОЛДИНГ» , ПП «ТІІДА ГРУП» .
З огляду на вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку, що зазначені вище документи первинного бухгалтерського та податкового обліку, складені у відповідності до приписів діючого законодавства, мають всі необхідні для цього реквізити, а тому відповідають критеріям належного доказу, відповідачем не доведено правомірність винесення оскаржуваних податкових повідомлень - рішень, а позивач довів суду ті обставини, на які посилався в обґрунтування позовних вимог, у зв`язку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню.
На підставі вищевикладеного, колегія суддів апеляційної інстанції вважає, що постанова Одеського окружного адміністративного суду ґрунтується на всебічному, повному та об'єктивному розгляді всіх обставин справи, які мають значення для вирішення спору, відповідає нормам матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, викладених у зазначеній постанові, у зв'язку з чим підстав для її скасування не вбачається.
Відповідно до ч.1 ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, колегія суддів, -
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області - залишити без задоволення.
Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 07 грудня 2017 року - залишити без змін.
Відповідно до ст. 329 КАС України постанова набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст судового рішення складено 14.02.2018 року.
Головуюча суддя: О.А. Шевчук
Суддя: Л.Є. Зуєва
Суддя: А.Г. Федусик
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2018 |
Оприлюднено | 20.02.2018 |
Номер документу | 72285850 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Шевчук О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні