Ухвала
від 31.01.2018 по справі 757/4912/18-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/4912/18-к

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 січня 2018 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Києві клопотання прокурора відділу прокуратури міста Києва ОСОБА_3 про арешт майна,-

В С Т А Н О В И В :

31.01.2018 у провадження слідчого судді Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 надійшло клопотання прокурора відділу прокуратури міста Києва ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному провадженні № 42017000000002273.

В обґрунтування клопотання зазначається наступне.

Головним слідчим управлінням Генеральної прокуратури України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42017000000002273 від 17.07.2017 за фактом розтрати службовими особами КП «Київміськсвітло» шляхом зловживання своїм службовим становищем за попередньою змовою з членами тендерного комітету КП «Київміськсвітло» та службовими особами ПАТ "Трест "Київелектромонтаж", ТОВ "Будівельна компанія "Новітні технології", ТОВ «Буденергомонтаж-8», ТОВ «Будівельна компанія «Кірос», ТОВ «Група компаній Беті» державних коштів в особливо великих розмірах під час проведення державних закупівель, службового підроблення та використання завідомо підроблених документів за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. ст. 191, ч. 1 ст. 366, ч. 4 ст. 358 КК України.

В ході проведення досудового розслідування встановлено, що службові особи КП «Київміськсвітло» отримавши розпорядження виконавчого органу Київської міської ради №1261 від 09.12.2016 Про підготовку та проведення у 2017 році пісенного конкурсу «Євробачення » в м. Києві та план заходів з підготовки та проведення у 2017 році пісенного конкурсу «Євробачення » в м. Києві відповідно до якого з міського бюджету м. Києва КП «Київміськсвітло» виділено кошти на виконання робіт з капітального ремонту зовнішнього освітлення, проектування та капітального ремонту архітектурно-декоративного підсвічування мостів через річку Дніпро, проектування та будівництва архітектурно-декоративного підсвічування крон дерев в Дніпровському районі м. Києва вступили в попередню змову із членами тендерного комітету КП «Київміськсвітло» та службовими особами ПАТ "Трест "Київелектромонтаж", ТОВ "Будівельна компанія "Новітні технології", ТОВ «Буденергомонтаж-8», ТОВ «Будівельна компанія «Кірос», ТОВ «Група компаній Беті», ТОВ «Імперіал КР», ТОВ «ЕТЕ Консалтинг» (далі Група) з метою розтрати грошових коштів місцевого бюджету міста Києва виділених на підготовку пісенного конкурсу для поліпшення майнового становища вказаних суб`єктів господарювання.

Для реалізації злочинного умислу спрямованого на розтрату грошових коштів місцевого бюджету м. Києва на користь третіх осіб службові особи КП «Киїміськсвітло», залучили до вчинення злочину службових осіб ТОВ «Ете Консалтинг» з якими без проведення публічних закупівель уклали договори на виконання проектних робіт по будівництву архітектурно-декоративного підсвічування дерев та мостів в м. Києві передбачених планом заходів з підготовки та проведення у 2017 році пісенного конкурсу «Євробачення», в яких останні умисно завищили вартість товарів, будівельних матеріалів та обсягу виконання запланованих робіт.

В подальшому члени тендерного комітету КП «Київміськсвітло», діючи в інтересах вказаних підприємств, затвердили проекти і технічну документацію на виконання робіт та розробили тендерну документацію для учасників закупівель під заздалегідь визначених Групою суб`єктів господарювання, яку в подальшому затвердили на засіданні комітету. Після чого упродовж квітня червня 2017 року організували та провели ряд закупівель товарів, робіт та послуг передбачених планом заходів з підготовки та проведення у 2017 році пісенного конкурсу «Євробачення» за значно завищеними цінами у заздалегідь визначених Групою вищевказаних підприємств.

Після оголошення результатів закупівель службовими особами КП «Київміськсвітло» укладено ряд договорів із ТОВ «Група компаній Беті» по наступним закупівлям:

1. Будівництво мережі архітектурно-декоративного підсвічування дерев по Дніпровський набережній від моста Є.О. Патона до Дарницького шосе з ціною 4036388 грн. Під час аукціону 23.05.2017 визнано переможця ТОВ «Група компаній Беті» (ЄДРПОУ 37739429), а іншого учасника ТОВ «Імперіал КР» відхилено. Договір укладено 07.06.2017 року.

2. Будівництво мережі архітектурно-декоративного підсвічування дерев на Броварському проспекті від мосту Метро до станції метро «Лівобережна» на суму 5 638507 грн. Під час аукціону 23.05.2017 визнано переможця ТОВ «Група компаній Беті» (ЄДРПОУ 37739429), а іншого учасника ТОВ «Імперіал КР» відхилено. Договір укладено 09.06.2017 року.

3. Будівництво мережі архітектурно-декоративного підсвічування дерев по Русанівській набережній від моста Є.О. Патона до вул. Флоренції на суму 6501152 грн. Під час аукціону 23.05.2017 визнано переможця ТОВ «Група компаній Беті» (ЄДРПОУ 37739429), а іншого учасника ТОВ «Імперіал КР» відхилено. Договір укладено 07.06.2017 року.

4. Капітальний ремонт мережі архітектурно-декоративного освітлення мосту Метро на суму 10877 354 грн. Під час аукціону 23.05.2017 визнано переможця ТОВ «Група компаній Беті» (ЄДРПОУ 37739429), а іншого учасника ТОВ «Імперіал КР» відхилено. Договір укладено 09.06.2017 року.

5. Капітальний ремонт мережі архітектурно-декоративного освітлення мосту ОСОБА_4 на суму 13615207 грн., Під час аукціону 23.05.2017 визнано переможця ТОВ «Група компаній Беті» (ЄДРПОУ 37739429), а іншого учасника ТОВ «Імперіал КР» відхилено. Договір укладено 09.06.2017 року.

Аналізом документації поданої учасниками для участі у державних закупівлях встановлено, що під час кожного аукціону переможцями ставали заздалегідь визначені Групою підприємства завдяки їх попередній змові та формальній участі інших підконтрольних Групі підприємств у державних закупівлях, які штучно створювали видимість конкуренції.

Так, 05.05.2017 службові особи КП «Київміськсвітло» розмістили на сайті публічних закупівель «Прозоро» оголошення про проведення закупівлі Будівництво мережі архітектурно-декоративного підсвічування дерев по Русанівській набережній від моста Є.О. Патона до вул. Флоренції на суму 7533910 грн., проведення аукціону було заплановано на 24.04.2017, а в подальшому спочатку перенесено на 05.05.2017 року, а пізніше на 23.05.2017 з очікуваною вартістю 6512 867 грн.

05.05.2017 проведено аукціон в якому всіх учасників: ТОВ «Група компаній Беті» та ТОВ «Імперіал КР» було відхилено, як такі що не відповідають тендерний документації.

Під час аукціону 23.05.2017 визнано переможця ТОВ «Група компаній Беті» (ЄДРПОУ 377394290) з ціною 6501152 грн., іншого учасника ТОВ «Імперіал КР» відхилено. Із переможцем укладено договір 07.06.2017 року.

Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

Відповідно до ст. ст. 12, 14 Закону України « Про публічні закупівлі» та тендерної документації Комунальне підприємство електромереж зовнішнього освітлення м. Києва «Київміськсвітло» затвердженої протоколом засідання тендерного комітету від «05» травня 2017 року № 41 тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, вимогам, визначеним у статті 17 Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, та документи, що містять технічній опис предмета закупівлі.

Оглядом документів учасників, які подали свої пропозиції для участі в закупівлі встановлено, що жоден із учасників не відповідав кваліфікаційним критеріям необхідним для участі в закупівлі. Так, учасник ТОВ «Імперіал КР» серед документації, яка необхідна для участі в закупівлі подав лише установчі документи та не надав документи, які підтверджують факт володіння чи користування зазначеним в довідці обладнанням (технічні паспорти та транспортні засоби, договори оренди, лізингу, видаткові накладні на інструменти тощо (вимога пункту 1.2 розділу 1 додатку 1 до тендерної документації), що підтверджують (довідка) наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (вимога пункту 2. розділу 1 додатку 1 до тендерної документації), копії відповідних посвідчень про допуск з безпечного виконання висотно-верхолазних робіт (вимога пункту 2.2 розділу 1 додатку 1 до тендерної документації), а також не надав самої тендерної пропозиції, що не дає право підприємству на участь у закупівлі.

При цьому, на сайті публічних закупівель «Прозоро» була визначена лише ціна пропозиції 6 512 867,00 грн.

Проведеним аналізом по реєстрам прав власності державних баз даних встановлена відсутність рухомого та нерухомого майна у вказаного підприємства.

Відповідно до відомостей з інформаційного фонду Державного реєстру фізичних осіб платників податків у період з 01.01.2016 по 04.08.2017 наймана праця в ТОВ «Імперіал КР» відсутня. Доходи в тому числі у вигляді заробітної плати на підприємстві не отримував навіть директор та бухгалтер.

Відповідно до інформації наданої листом ДФС №13717/5/99.99.08-02.02.16 від 10.08.2017 встановлено, що ТОВ "Будівельна компанія "Новітні технології", ТОВ «Будівельна компанія «Кірос», ТОВ «Група компаній Беті», ТОВ «Імперіал КР» упродовж 2016, січня липня 2017 відправлення податкової звітності та реєстрацію податкових накладних здійснювали із одного ІР-адресу, що може свідчити про попередню змову та штучне створення конкуренції.

Учасник ТОВ «Група компаній Беті» в порушення вимог (пункту 1.2 розділу 1 додатку 1 до тендерної документації) не надав документи, які підтверджують факт володіння чи користування зазначеними в довідці транспортними засобами).

Аналізом тендерної документації встановлено, що Учасник зобов`язується забезпечити наявність і передачу Замовнику сертифікатів, технічних паспортів, актів на скриті роботи, протоколів вимірів, виконавчих схем, акту готовності об`єкта до експлуатації та інших необхідних документів, що засвідчують характеристики матеріалів, конструкцій, устаткування, у тому числі: опори, кронштейни, світильники, шафи; та їх якість. Відповідно до пункту 2.1. Матеріали та обладнання, які будуть використані підчас виконання робіт повинні бути належної якості, відповідати вимогам Проекту або бути з аналогічними характеристиками.

Під час аналізу поданих документів ТОВ «Група компаній «Беті», яке в подальшому визнано переможцем встановлено, що товариством подано на тендер пропозицію світильника світлодіодний LED RGB GXRA-361 за відпускною ціною 40005,00 грн. за 1 штуку та Контролер COOPER LS-CS512-SS (установка в ПВ-1) за відпускною ціною по 166 485,00 грн. за 1 штуку.

Проте, ТОВ «Група компаній «Беті» не було подано жодних сертифікатів, технічних паспортів, інших документів, що засвідчують характеристики і якість запропонованих світильників та обладнання.

Незважаючи на це, ТОВ «Група компаній Беті» оголошено переможцем процедури закупівлі та 07.06.2017 КП «Київміськсвітло» уклало із даним підприємством договір від 20.06.2017 і у подальшому перерахувало на рахунок ТОВ «Група компаній Беті» кошти в сумі 1950345. 6 грн., як аванс в розмірі 30% за виконання робіт, а 20.07.2017 перерахувало кошти в сумі 3201933,79 грн., як часткову оплату за роботи та в подальшому прийняла та повністю оплатила виконані роботи.

Відповідно до тендерної документації та проекту будівництва мережі архітектурно декоративного підсвічування дерев по Дніпровській набережній від мосту Є.О. Патона через річку Дніпро до Дарницького шосе в м. Києві на вказаному будівництві встановлено світильники світлодіодні RGB LED DXC3-361-CW-25.

Відповідно до тендерної документації та проекту будівництва мережі архітектурно декоративного підсвічування дерев на Броварському проспекті від мосту Метро до станції метро «Лівобережна» та Русанівській набережній від моста Є.О. Патона до вул. Флоренції, на вказаних об`єктах будівництва встановлено світильники світлодіодні LED RGB GXR A-361.

Згідно актів приймання передачі виконаних робіт ТОВ «Група компаній Беті» встановила на вказаних об`єктах світлодіодну продукцію моделі RGB LED DXC3-361-CW-25 та LED RGB GXR A-361, виробництва ТОВ «Містер Клімат».

В ході проведення обшуку в КП «Київміськсвітло» вилучено паспорти на світильники світлодіодні моделі RGB LED DXC3-361-CW-25 та LED RGB GXR A-361, які містять відомості щодо їх виробництва ТОВ «Містер Клімат». Разом з цим паспорти містять ТУ У 27.9-23581092-001:2014.

Відповідно до листа ДП «Укрметртестстандарт» №20-57/412 від 30.10.2017 власником зазначених технічних умов являється ТОВ «Укр-Пак», м. Біла Церква, а ТОВ «Містер Клімат» не являється власником будь-яких технічних умов.

Відповідно до листа ТОВ «Укр-Пак» №573 від 30.10.2017 останнє не мало господарських взаємовідносин із ТОВ «Містер клімат» та не являється виробником світлодіодної продукції RGB LED DXC3-361-CW-25 та LED RGB GXR A-361.

Проведеним розслідуванням також встановлено, що виробником світлодіодної продукції RGB LED DXC3-361-CW-25 та LED RGB GXR A-361 являється Корпорація Eaton Cooper.

Відповідно до листа ДП «Ітон Електрик», яка є офіційним представником Корпорації Eaton, останнє не мало господарських взаємовідносин із ТОВ «Клімат Сервіс», ТОВ «Група компаній Беті», ТОВ «ЕТЕ Консалтинг» та ніколи не імпортували і не продавало в Україні продукцію RGB LED DXC3-361-CW-25 та LED RGB GXR A-361.

Згідно листа ДФС України №18778/5/99-99-07-03-01-16 від 03.11.2017 світлодіодна продукція RGB LED DXC3-361-CW-25 та LED RGB GXR A-361 за період з 01.01.2016 по 31.10.2017 для митного оформлення на територію України не ввозилась.

Відповідно до висновків ДП Укрметртестстандарт встановлена на наступних об`єктах: «Будівництво мережі архітектурно-декоративного підсвічування дерев по Дніпровський набережній від моста Є.О. Патона до Дарницького шосе», Будівництво мережі архітектурно-декоративного підсвічування дерев на Броварському проспекті від мосту Метро до станції метро «Лівобережна», «Будівництво мережі архітектурно-декоративного підсвічування дерев по Русанівській набережній від моста Є.О. Патона до вул. Флоренції» світлодіодна продукція RGB LED DXC3-361-CW-25 та LED RGB GXR A-361 не відповідає державним стандартам України, тендерній документації, проектам на будівництво вказаних об`єктів, технічним характеристикам заводу виробника та технічним характеристикам підробленого паспорту наданого переможцем закупівлі.

Не зважаючи на це, службові особи КП «Київміськсвітло» прийняли та оплатили роботи та товари, які не відповідають проектній та тендерній документації чим допустили розтрату коштів місцевого бюджету виділених на підготовку та проведення у 2017 році пісенного конкурсу «Євробачення» в місті Києві.

Також встановлено, що зазначену світлодіодну продукцію RGB LED DXC3-361-CW-25 та LED RGB GXR A-361 для ТОВ «ГК Беті» поставило ТОВ «Містер Клімат», яке придбало її у ТОВ «ЕТЕ Консалтинг».

Крім того, ТОВ «Ете Консалтинг» поставило ТОВ «ГК Беті» 4 контроллери Сооper LS-CS512-SS вартістю 199128 грн.

Допитаний в якості свідка ОСОБА_5 повідомив, що світлодіодну продукцію він придбав у ТОВ «Ете Консалтинг» яка не відповідала технічним характеристикам, що містилась у технічному завданні. Він особисто виготовив паспорти на світлодіодну продукцію LED RGB GXR A-361, RGB LED DXC3-361-CW-25, блок управління освітленням Slave Control, блок управління освітленням Control Сhange Driver, многофункціональний RGB контроллер Сооper LS-CS512-SS, до яких вніс завідомо неправдиві відомості про виробництво вказаних виробів ТОВ «Містер Клімат». Отримані кошти за поставку світлодіодної продукції від ТОВ «ГК Беті» перерахував на рахунки ТОВ «ЕТЕ Консалтинг».

Також розслідуванням встановлено, що службові особи ТОВ «ЕТЕ Консалтинг» діючи умисно, з метою привласнення вищевказаною Групою бюджетних коштів, до проектів по будівництву зазначених об`єктів внесли завідомо недостовірні відомості щодо виробництва саме ТОВ «Містер Клімат» світлодіодної продукції, LED RGB GXR A-361, RGB LED DXC3-361-CW-25, блок управління освітленням Slave Control, блок управління освітленням Control Сhange Driver, многофункціональний RGB контроллер Сооper LS-CS512-SS, що не відповідає дійсності.

Крім того, з метою приховання факту поставки ними продукції, яка не відповідає проекту та тендерній документації останні уклали договори із КП «Київміськсвітло» на здійснення авторського нагляду за таким будівництвом та за результатами таких авторських наглядів не виявили поставки ними товару, що невідповідає тендерній документації та проекту та після підписання відповідних актів отримали винагороду за здійснення такого нагляду.

У аналогічний спосіб проведено аукціони і по іншим вищезазначеним закупівлям по яких КП «Київміськсвітло» уклало договори із ТОВ «Група компаній Беті».

Відповідно до додаткових угод до договорів укладених КП «Київміськсвітло» із переможцями закупівель останні починають роботи після отримання дозвільних документів, в тому числі дозволу на порушення благоустрою.

Згідно листа КП «Київблагоустрій» № 043-1300 від 05.09.2017 у період з 01.01.2017 по 01.09.2017 звернення, листи, заяви про надання дозволу на порушення благоустрою від вказаних суб`єктів господарювання не надходили.

Відповідно до листів Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 04.10.2017 та департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в м. Києві переможцям закупівель ТОВ «Група компаній Беті», ПАТ "Трест "Київелектромонтаж" та ТОВ «Буденергомонтаж-8» не звертались та їм не видавались документи дозвільного та декларативного характеру, які б надавали право на виконання підготовчих та будівельних робіт.

Відповідно до плану заходів з підготовки та проведення у 2017 році пісенного конкурсу «Євробачення» в місті Києві, строк виконання вищевказаних робіт становить до 01.05.2017 року.

Оглядом Інтернет мережі на сайті «rusanovkaorg» виявлено публікацію із назвою « ІНФОРМАЦІЯ_1 )», яка датована ІНФОРМАЦІЯ_2 . В даній публікації міститься інформація про те, що КП «Київмісьсвітло» проводить тендер на дану закупівлю і учасники мають подати відповідні документи до 22.05.2017, а підсвічування дерев вже побудоване та працює. Дана публікація містить фото та відео підсвічування дерев по вул. Русанівська набережна.

Допитані в ході досудового розслідування в якості свідків охоронці капітального ремонту мережі зовнішнього освітлення за адресами: Броварський проспект, вул. Русанівська набережна ОСОБА_6 та ОСОБА_7 підтвердили будівництво цих та інших об`єктів до проведення закупівлі.

Відповідно до інформації наданої листом ДФС №13717/5/99.99.08-02.02.16 від 10.08.2017 встановлено, що ТОВ "Будівельна компанія "Новітні технології", ТОВ «Будівельна компанія «Кірос», ТОВ «Група компаній Беті», ТОВ «Імперіал КР» упродовж 2016, січня липня 2017 відправлення податкової звітності та реєстрацію податкових накладних здійснювали із одного ІР-адресу, що може свідчити про попередню змову та штучне створення конкуренції.

Оглядом додатку 5 до податкової декларації з ПДВ вказаних підприємств, встановлено, що зазначені підприємства мали між собою господарські взаємовідносини, що може свідчити про їх попередню змову в визначенні переможців у ході закупівель.

Аналізом інформації, що міститься в мережі Інтернет, а також відомостей отриманих в ході проведення досудового розслідування встановлено, що роботи з будівництва мережі архітектурно-декоративного підсвічування дерев та мостів Метро і Патона виконувались в квітні 2017 до проведення процедур закупівель, в тому числі із залученням працівників та техніки КП «Київміськсвітло».

Зокрема встановлено, що 14, 18, 19 квітня 2017 проводились роботи, а саме розриття землі у парку вздовж дерев по вул. Русанівська набережна, в ході яких закладений кабель у землі. Під час виконання робіт була задіяна автомашина КП «Київміськсвітло» МАЗ АА9862 СВ, яка перевозила інвентарне обладнання та будівельні матеріали.

18, 19, 24 квітня 2017 року проведено роботи по розриттю землі вздовж Броварського проспекту від мосту «Метро» до ст. М «Лівобережна».

Виконання в квітні 2017 робіт на вищевказаних об`єктах працівниками КП «Київміськсвітло» із залученням транспортних засобів даного підприємства, проведення КП «Київміськсвітло» тендерних закупівель по вже виконаним роботам, визнання переможцями в аукціонах ТОВ «Група компаній Беті», відсутність дозвільних документів на проведення робіт свідчить про попередню змову службових осіб КП «Київміськсвітло» із службовими особами ТОВ «Група компаній Беті», ТОВ «ЕТЕ Консалтинг», ТОВ «Містер Клімат» спрямовану на розтрату коштів місцевого бюджету м. Києва.

Відповідно до інформації, що міститься на сайті публічних закупівель «Прозоро» у період з 20.06.2017 по 15.08.2017 КП «Київміськсвітло» перерахувало на рахунки ТОВ «Група компаній Беті» (ЄДРПОУ 37739429) державні кошти у вигляді авансових платежів та за виконання робіт по договорах укладених із КП «Київміськсвітло».

З метою легалізації коштів отриманих незаконним шляхом (по вже виконаним роботам до проведення тендерів) та конвертації їх у готівку ТОВ «Група компаній Беті» частину грошових коштів в сумі 22685,9 тис. грн. перерахувала на рахунки ТОВ «Містер Клімат» ( ЄДРПОУ 39141088) під виглядом купівлі світильників LED RGB GXR A-361, RGB LED DXC3-361-CW-25, каркасних радіаторів, кабелю та іншої продукції виробництва ТОВ «Містер Клімат».

В свою чергу ТОВ «Містер Клімат» з метою легалізації даних коштів та конвертації їх у готівку перерахувало кошти в сумі 12187,7 тис. грн. - ТОВ «Ете Консалтинг», 8919,1 тис. грн. - ТОВ «Паладіо» та 1456,8 тис. грн. -ТОВ «Групстандарт Агро» під виглядом купівлі зовсім іншого обладнання, яке мало бути поставлено для ТОВ «ГК Беті». Однак розслідуванням встановлено, що ТОВ «Паладіо» не являється виробником вказаного обладнання та не придбавало його у інших суб`єктів господарювання, що свідчить про фіктивність (нікчемність) такої угоди та є способом легалізації незаконно отриманих коштів.

Для вказаних цілей ТОВ «Паладіо» (ЄДРПОУ 41230475) використовувало розрахункові рахунки № НОМЕР_1 , № НОМЕР_1 , № НОМЕР_1 , № НОМЕР_2 , № НОМЕР_2 , № НОМЕР_2 , № НОМЕР_2 , № НОМЕР_3 відкриті 25.09.2017 у валютах ( Українська гривня, долар США, євро, російський рубль) у ПАТ «СБЕРБАНК» ( МФО 320627).

Таким чином, незаконно отримані кошти ТОВ «Містер Клімат» ( ЄДРПОУ 39141088) та зараховані на розрахункові рахунки ТОВ «Паладіо» (ЄДРПОУ 41230475) № НОМЕР_1 , № НОМЕР_1 , № НОМЕР_1 , № НОМЕР_2 , № НОМЕР_2 , № НОМЕР_2 , № НОМЕР_2 , № НОМЕР_3 відкриті 25.09.2017 у валютах ( Українська гривня, долар США, євро, російський рубль) у ПАТ «СБЕРБАНК» ( МФО 320627) є предметом кримінального правопорушення, одержані ТОВ «Паладіо» внаслідок його вчинення, а тому з метою відшкодування шкоди завданої кримінальним правопорушенням та недопущенням подальшого їх розкрадання, підлягають арешту.

Арешт майна відповідно до п. 7 ч. 2 ст. 131 КПК України, є заходом забезпечення кримінального провадження і застосовується з метою досягнення дієвості цього провадження.

Згідно з ч. 2 та ч.3 ст. 170 КПК України слідчий суддя накладає арешт на майно, якщо є достатні підстави вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у ст. 98 КПК України.

Відповідно до п.1 ст.98 КПК України, встановлено, що речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі гроші набуті кримінально-протиправним шляхом.

Згідно ст. 59 Закону України «Про банки і банківську діяльність» від 07.12.2000 року зупинення видаткових операцій за рахунками юридичних осіб здійснюється лише в разі накладення арешту; арешт на кошти юридичних осіб здійснюється за рішенням суду в порядку, встановленому законом.

Речовий доказ зберігається в сторони кримінального провадження. Питання про долю речових доказів вирішується судом при ухваленні судового рішення, яким закінчується кримінальне провадження. При цьому гроші, цінності та інше майно, набуте в результаті вчинення кримінального правопорушення, доходи від них передаються в дохід держави.

Відповідно до ст. 170 КПК України встановлено, що арешт може бути накладено на гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковому вигляді, і перебувають у власності підозрюваного або в інших фізичних або юридичних осіб з метою забезпечення погашення збитків завданих державі.

Враховуючи, що грошові кошти, які зараховуються на банківські рахунки ТОВ «Паладіо» (ЄДРПОУ 41230475), можуть перераховуватись на банківські рахунки інших юридичних осіб, переводитись в готівку, що призведе до їх втрати і унеможливить встановлення причетних до злочину осіб, вбачаю підстави для арешту видаткової частини рахунків за виключенням видатків по сплаті аліментів, виплаті заробітної плати, податкових платежів до бюджетів усіх рівнів.

Від слідчого надійшла заява про розгляд справи у його відсутність.

Згідно з нормою ч. 1 ст. 107 КПК України, фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалася.

На підставі ч. 2 ст. 172 КПК України, клопотання слідчого розглядається без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, оскільки це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.

Статтею 170 КПК України передбачено, що арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.

Відповідно до частини 2 статті 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

У випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої статті 170 КПК України, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 КПК України.

Не може бути арештовано майно, якщо воно перебуває у власності добросовісного набувача, крім арешту майна з метою забезпечення збереження речових доказів.

Згідно ч. 2 ст. 173 КПК України, при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати: 1) правову підставу для арешту майна; 2) можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої статті 170 КПК України); 3) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених пунктами 3, 4 частини другої статті 170 КПК України); 3-1) можливість спеціальної конфіскації майна (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої статті 170 цього Кодексу); 4) розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); 5) розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження; 6) наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.

Слідчий суддя, заслухавши пояснення слідчого, дослідивши матеріали справи, дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення клопотання, оскільки грошові кошти вказаних підприємств, що розміщені на відкритих в банківських установах рахунках, мають ознаки таких, що були здобуті кримінально протиправним шляхом, тобто відповідають критеріям ст. 98 КПК України з огляду на предмет кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, і з метою забезпечення збереження речових доказів, - вбачається доцільним застосувати захід забезпечення кримінального провадження у вигляді арешту майна вказаних юридичних осіб.

На підставі викладеного і керуючись ст. ст. 98, 131, 132, 170173, 309 КПК України, слідчий суддя,-

У Х В А Л И В:

Клопотання задовольнити.

Накласти арешт на грошові кошти, які у безготівковому вигляді знаходяться на банківських рахунках ТОВ «Паладіо» (ЄДРПОУ 41230475) № НОМЕР_4 та

№ НОМЕР_5 відкриті 20.06.2017 у АТ «Райффайзен банк аваль» (МФО 380805) та грошові кошти, які в подальшому надходитимуть на зазначені рахунки.

Заборонити розпоряджатися грошовими коштами, що знаходяться на банківських рахунках ТОВ «Паладіо» (ЄДРПОУ 41230475) № НОМЕР_4 та № НОМЕР_5 відкриті 20.06.2017 у АТ «Райффайзен банк аваль» (МФО 380805) та грошовими коштами, які надходитимуть на зазначені поточні рахунки в межах суми 8919,1 тис. грн., за винятком видаткових операцій по сплаті аліментів, податків, зборів, інших обов`язкових платежів до державного бюджету та виплати заробітної плати працівникам.

Ухвала про накладення арешту може бути оскаржена безпосередньо до Апеляційного суду м. Києва протягом 5 днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення31.01.2018
Оприлюднено27.02.2023
Номер документу72311871
СудочинствоКримінальне
Сутьарешт майна

Судовий реєстр по справі —757/4912/18-к

Ухвала від 31.01.2018

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Матійчук Г. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні