РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
19 лютого 2018 року м. Рівне №817/1809/17
Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Комшелюк Т.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 акціонерного товариства "Українська залізниця" від імені якого діє Регіональна філія "Львівська залізниця" ПАТ "Укрзалізниця" до Головного управління Держгеокадастру в Рівненській області про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинення певних дій,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 акціонерне товариство Українська залізниця від імені якого діє Регіональна філія Львівська залізниця ПАТ Укрзалізниця (далі - позивач) звернулося до суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру в Рівненській області (далі - відповідач) в якому просило суд визнати протиправними дії останнього щодо застосування у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 07.02.2017, коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки площею 1,5075га, кадастровий №5622610100:00:003:0039, яка розташована на території Здолбунівської міської ради, Здолбунівський район, Рівненської області, цільове призначення: для здійснення перевезень пасажирів та вантажів, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), у розмірі 2,0 та про зобов'язання відповідача видати позивачу витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки даної земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціональне використання земельної ділянки (Кф) 1,0. Позовні вимоги обґрунтовані таким: відповідно до п. 5 Розділу ІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) встановлюється на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженого наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 №548, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за №1011/18306, для земель із цільовим призначенням для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту Код КВЦПЗ 12.01, застосовується Кф із значенням 1,0. Крім того, п. 4 Прикінцевих та Перехідних положень Закону України Про державний земельний кадастр встановлено, що відомості про земельні ділянки, зареєстровані в Державному земельному кадастрі до набрання чинності цим Законом, підлягають перенесенню до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку, без подання заяв про це їх власниками, користувачами та без стягнення плати за таке перенесення.
Представник позивача прибув до суду та через відділ документального забезпечення суду подав заяву про розгляд справи у письмовому провадженні.
Відповідач подав письмові заперечення проти позову в яких вказав, що у відомостях Державного земельного кадастру України щодо спірної земельної ділянки відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель, визначений відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548. Крім того, вказав, що відповідно до п. 2 Примітки до додатку 1 Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 №489, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.12.2016 за №1647/29777, для земельних ділянок, щодо яких у відомостях Державного земельного кадастру України відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель, визначеного у відповідності до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,0. Таким чином, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), із зазначенням 1,0 може бути застосований лише після встановлення для спірної земельної ділянки коду Класифікації видів цільового призначення земель, на підставі заяви позивача. Вважає позов необґрунтованим, та таким, що не належить до задоволення.
Представник відповідача прибув до суду та через відділ документального забезпечення суду подав заяву про розгляд справи у письмовому провадженні.
За правилами ч.3 ст.194 КАС України, учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.
Дослідивши подані письмові докази, суд виходить з наступного.
Судом встановлено, що відповідно до копії Державного акту на право постійного користування земельною ділянкою серії ЯЯ №272691 від 03.08.2011, позивач є постійним користувачем земельної ділянки площею 1,5075га, №5622610100:00:003:0039, яка розташована на території Здолбунівської міської ради, Здолбунівський район, Рівненської області.
Згідно із копії витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку сформованого 07.02.2017, судом встановлено, що посадовою особою зазначений коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 2,0.
Так як позивачу були не зрозумілі підстави зазначення у витягу коефіцієнту 2,0, він звернувся до відповідача з роз'ясненням, на який отримав відповідь від 22.05.2017 № 28-17-0.2-4153/2-17 Про приведення у відповідність кодів цільового призначення .
Змістом отриманої відповіді є рекомендація звернутися до Державного кадастрового реєстратора, через ЦНАП, із заявою про внесення змін до відомостей про земельну ділянку за формою згідно з додатком 12 до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 105, до якої також додати електронний документ із визначеним цільовим призначенням земельної ділянки.
Законодавство, яке регулює спірні правовідносини в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин: Закон України Про оцінку земель від 11.12.2003 № 1378-IV; Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затверджений Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 №489, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19.12.2016 за №1647/29777; Закон України Про державний земельний кадастр від 07.07.2011 року №3613-VI; Класифікація видів цільового призначення земель, затверджена Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010 року за №1011/18306; Порядок ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року №1051.
Згідно із статтями 5, 13 Закону № 1378-IV, грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності тощо.
В силу статті 18 Закону 1378-IV, нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.
Згідно з п. 1 розділу ІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, в основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що утримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.
Відповідно до п. 3 розділу ІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, нормативна грошова оцінка населених пунктів для всіх категорій земель та земельних ділянок (за винятком сільськогосподарських угідь) визначається згідно з формулою:
В х Нп
Цн = ----------- х Кф х Км,
Нк
де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях);
В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (у гривнях);
Нп - норма прибутку (6%);
Нк - норма капіталізації (3%);
Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки.
Км - коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки.
Згідно із п. 5 розділу ІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), встановлюється на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010 року за № 1011/18306.
Суд звертає увагу на пункт 2 приміток до додатку 1 Порядку, яким визначаються значення коефіцієнтів функціонального використання земель, а саме: у разі відсутності у відомостях Державного земельного кадастру коду Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,0.
Отже застосування коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки (Кф), із значенням 2,0 відбувається за наявності умов, коли у відомостях Державного земельного кадастру відсутні дані про встановлення коду цільового призначення земельної ділянки, визначеного у відповідності до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548.
Судом встановлено, що згідно з даними Державного акту на право постійного користування зазначеною земельною ділянкою, інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, код Класифікації видів цільового призначення земель щодо земельної ділянки з кадастровим №5622610100:00:003:0039 відсутній.
ОСОБА_1 кадастрової карти також підтверджують факт відсутності у відомостях Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок із кадастровим номером №5622610100:00:003:0039 коду Класифікації видів цільового призначення земель, визначеного на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548, як того вимагає п. 5 Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів.
Посилання позивача, що підставою визначення коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки (Кф) є певне цільове призначення земельної ділянки, яке вказане у правовстановлюючих документах, є помилковими, оскільки нормами Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, визначення зазначеного коефіцієнта пов'язано із застосуванням саме коду цільового призначення земельної ділянки, визначеного у відповідності до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548. Відсутність вказаного коду є правовою підставою для застосування лише коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 2.0.
Відповідно до п. 1 розділу ІІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів за результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються за заявою зацікавленої особи як витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Згідно ст. 20 Закону № 1378-IV від 11.12.2003, дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, який видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.
Враховуючи, що у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код класифікації видів цільового призначення вказаної земельної ділянки, головним спеціалістом відділу землеустрою, охорони та ринку земель у передбачений законодавством спосіб був виданий витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер №5622610100:00:003:0039, що перебуває у постійному користуванні позивача, у яких при розрахунку нормативної грошової оцінки був правомірно застосований коефіцієнт функціонального використання Кф - 2,0, як того вимагає Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів.
Відповідно до п. 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про державний земельний кадастр , у разі якщо земельні ділянки, обмеження (обтяження) у їх використанні зареєстровані до набрання чинності цим Законом, у Державному реєстрі земель, відомості про такі земельні ділянки, обмеження (обтяження) підлягають перенесенню до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку, без подання заяв про це їх власниками, користувачами та без стягнення плати за таке перенесення.
Судом встановлено, що в автоматизованому порядку було перенесено до Державного земельного кадастру всі наявні відомості про земельну ділянку з кадастровим номерам №5622610100:00:003:0039.
Водночас, оскільки до набрання чинності Закону України Про державний земельний кадастр , у відомостях Державного реєстру земель про дану земельну ділянку був відсутній код класифікації видів цільового призначення, то, відповідно, він не міг бути перенесений до Державного земельного кадастру.
В силу пунктів 117, 118, 138 Порядку ведення Державного земельного кадастру, відомості (зміни до них) про зареєстровані земельні ділянки вносяться до державного земельного кадастру в разі: внесення змін до відомостей про земельну ділянку; внесення нових (додаткових) відомостей про земельну ділянку, а також виправлення помилок у відомостях Державного земельного кадастру.
На звернення позивача, Головним управлінням Держгеокадастру у Рівненській області надано роз'яснення, яким рекомендовано позивачеві звернутися до Державного кадастрового реєстратора через ЦНАП із заявою про внесення змін до відомостей про земельну ділянку за формою згідно з додатком 12 до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №105, до якої необхідно також додати електронний документ із визначеним цільовим призначенням земельної ділянки.
Суд вважає вказані дії відповідача правомірними, так як відповідно до пункту 2 Розділу ІІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, з метою внесення даних до Державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку земель населених пунктів оформлюється електронний документ відповідно до вимог Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051.
Згідно зі ст. 23 Закону України Про державний земельний кадастр , документація із землеустрою та оцінки земель, яка є підставою для внесення відомостей до Державного земельного кадастру, подається органу, що здійснює внесення таких відомостей, також у формі електронного документа. Вимоги до змісту, структури і технічних характеристик електронного документа визначаються Порядком ведення Державного земельного кадастру. Електронний документ подається Державному кадастровому реєстратору, який здійснює внесення відповідних відомостей до Державного земельного кадастру, разом із документацією, яка є підставою для такого внесення, у паперовому вигляді. Перевірка відповідності наданого електронного документа наявним даним Державного земельного кадастру та встановленим вимогам до змісту, структури і технічних характеристик щодо розроблення такого документа здійснюється Державним кадастровим реєстратором, уповноваженим здійснювати внесення відповідних відомостей до Державного земельного кадастру, протягом строку, встановленого статтею 21 цього Закону для їх внесення.
Роз'ясненнями Держгеокадастру від 03.02.2017 № 22-28-0.21-1591/2-17, з метою забезпечення обліку земельних ділянок за видами цільового призначення та врегулювання питання приведення у відповідність до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548 (КВЦПЗ), інформації про цільове призначення земельних ділянок у випадку наявності у Державному земельному кадастрі застарілої інформації з Українського класифікатора цільового використання землі або відсутності про підрозділ коду КВЦПЗ рекомендовано наступне: при надходженні до Державного кадастрового реєстратора від власника чи користувача земельної ділянки заяви про внесення змін до відомостей про неї за формою згідно з додатком 12 до Порядку, електронного документа з визначеним цільовим призначенням земельної ділянки відповідно до КВЦПЗ та листа Управління/Відділу Головного управління Держгеокадастру в області у відповідному районі/місті за підписом керівника структурного підрозділу, який надається на запит власника, користувача земельної ділянки або розробника електронного документа з врахуванням матеріалів по формуванню земельної ділянки щодо можливості визначення цільового призначення земельної ділянки відповідно до КВЦПЗ, Державний кадастровий реєстратор вносить відповідні зміни до відомостей про зареєстровану земельну ділянку.
Аналізуючи зазначені вище норми чинного законодавства, суд дійшов висновку, що відповідач позбавлений права самостійно визначати цільове призначення земельних ділянок у випадку наявності у Державному земельному кадастрі застарілої інформації з Українського класифікатора цільового використання землі або відсутності коду класифікації видів цільового призначення відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548.
Доказів подання позивачем відповідних заяв до державного кадастрового реєстратора про внесення змін до відомостей про цільове призначення земельних ділянок та визначення коду класифікації суду не надані.
Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку про те, що дії Держгеокадастру щодо застосування у витязі від 07.02.2017 з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 2,0 - є такими, що вчинені на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені чинним законодавством.
За наведеного, підстав для визнання цих дій протиправними та зобов'язання Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області видати позивачу, витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки зазначеної земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки 1,0, як для земель транспорту, для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту, судом не встановлено, тому у задоволенні позову слід відмовити повністю.
Відповідно до вимог ст. 139 КАС України, підстави для відшкодування судових витрат у суду відсутні.
Керуючись статтями 194, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 акціонерного товариство "Українська залізниця" від імені якого діє Регіональна філія "Львівська залізниця" ПАТ "Укрзалізниця" до Головного управління Держгеокадастру в Рівненській області про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинення певних дій відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасники справи:
1) позивач - ОСОБА_1 акціонерне товариство "Українська залізниця" від імені якого діє Регіональна філія "Львівська залізниця" ПАТ "Укрзалізниця" (7900, м. Львів, вул. Гоголя, 1, код ЄДРПОУ 40081195);
2) відповідача - Головне управління Держгеокадастру в Рівненській області (33013, м. Рівне, вул. С.Петлюри, 37, код ЄДРПОУ 39768252).
Повне рішення суду складено 19 лютого 2018 року.
Суддя Комшелюк Т.О.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.02.2018 |
Оприлюднено | 21.02.2018 |
Номер документу | 72317434 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Комшелюк Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні