Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м.Харків
20 лютого 2018 р. №820/55/18
Харківський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого - судді Мар'єнко Л.М.,
розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду у порядку спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства "ЛАРЮТІН І КОМПАНІЯ ЛОМБАРД "ІНВЕСТОР" про стягнення штрафу, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Повного товариства "ЛАРЮТІН І КОМПАНІЯ ЛОМБАРД "ІНВЕСТОР" , в якому просить суд стягнути з ПАТ «ЛАРЮТІН І КОМПАНІЯ ЛОМБАРД «ІНВЕСТОР» (код ЄДРПОУ 34695358) (61204, м. Харків, вул. Ахсарова, буд. 13) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету» , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» , символ звітності 106) штраф у розмірі 8 500,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем не надано звітні дані в паперовій формі за перше півріччя 2017 року, що свідчить про порушення відповідачем законодавства у сфері цінні папери, у зв'язку з чим позивачем прийнято рішення про накладення на підприємство штрафних санкцій у розмірі 8500,00 грн., які відповідачем не сплачені.
Копія ухвали про відкриття спрощеного позовного провадження разом з судовими документами була надіслана відповідачу 10.01.2018. Повідомлення про вручення поштового відправлення разом з вищезазначеною ухвалою повернулись до суду 14.02.2018 з відміткою "за закінченням терміну зберігання", тобто ухвала не вручена адресату з незалежних від суду причин.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст. 229 КАС України.
Відповідно до ч.5 ст.262 КАС України, Суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Враховуючи положення ч.11 ст.126 КАС, оцінивши повідомлені позивачем обставини, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.
Повне товариство "ЛАРЮТІН І КОМПАНІЯ ЛОМБАРД "ІНВЕСТОР" (далі - ПТ "ЛАРЮТІН І КОМПАНІЯ ЛОМБАРД "ІНВЕСТОР") зареєстрована як юридична особа, набуло статус фінансової установи шляхом внесення до Державного реєстру фінансових установ, який ведеться Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, та є суб'єктом нагляду, відповідно до інформації, що міститься у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (а.с.16-19).
З матеріалів справи вбачається, що позивачем було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 11.09.2018 №1749/16-3/13, яким встановлено, що ПТ "ЛАРЮТІН І КОМПАНІЯ ЛОМБАРД "ІНВЕСТОР" встановлено, що товариством не надано звітні дані в паперовій формі за перше півріччя 2017 року, що свідчить про порушення товариством вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг, а саме:
- статті 14 Закону України „Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" щодо обов'язку фінансових установ надавати звітність відповідно до законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та регулювання ринків фінансових послуг;
- пунктів 2.1 та 2.2 розділу 2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 04.11.2004 № 2740, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.11.2004 за № 1482/10081 щодо неподання звітних даних в паперовій формі за перше півріччя 2017 року до Нацкомфінпослуг.
На підставі ст. 39, п. 3 с.1 ст. 40, п. 2 ч.1 ст. 41, ч.1 ст. 42 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , абз.1 п. 1.5 розділу І, п.п. 3 п. 2.1, п. 2.4 розділу II, п. 3.2 розділу III, абз. 2 п. 4.21 розділу IV Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 №2319, за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Комісії за неподання інформації до Комісії у відношенні відповідача було винесено постанову від 04.10.2017 №1161/1749/16-3/13-П про застосування до ПТ "ЛАРЮТІН І КОМПАНІЯ ЛОМБАРД "ІНВЕСТОР" штрафної санкції за порушення, вчинені на ринках фінансових послуг у розмірі 8500 грн. (а.с.12).
По суті позовних вимог суд зазначає, що такі регулюються Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (надалі - Закон), який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.
Так ст.1 Закону визначено, що державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється з метою: реалізації єдиної державної політики у сфері випуску та обігу цінних паперів та їх похідних; створення умов для ефективної мобілізації та розміщення учасниками ринку цінних паперів фінансових ресурсів з урахуванням інтересів суспільства; одержання учасниками ринку цінних паперів інформації про умови випуску та обігу цінних паперів, результати фінансово-господарської діяльності емітентів, обсяги і характер угод з цінними паперами та іншої інформації, що впливає на формування цін на ринку цінних паперів; забезпечення рівних можливостей для доступу емітентів, інвесторів і посередників на ринок цінних паперів; гарантування прав власності на цінні папери; захисту прав учасників фондового ринку; інтеграції в європейський та світовий фондові ринки; дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства; запобігання монополізації та створення умов розвитку добросовісної конкуренції на ринку цінних паперів; контролю за прозорістю та відкритістю ринку цінних паперів ( ст.2 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» ).
Частиною 1 ст.5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» визначено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Пунктом 7 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Пунктом 3 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених тішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 №1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за №1855/22167, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.
Відповідно до абз.18 п. 2.4 розділу II Положення, якщо до особи застосований захід впливу у вигляді штрафної санкції (штрафу) за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, і цією особою сплачено штраф, але правопорушення, за яке застосовано штрафну санкцію (штраф), не усунено, то до такої особи може бути застосований захід впливу, передбачений підпунктом 1 пункту 2.1 розділу II Положення.
Відповідно до пункту 4.25 розділу IV Положення, застосування заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги не звільняє особу від обов'язку припинити порушення.
Водночас, суд зазначає, що у суду відсутні відомості щодо відповідачем оскаржено зазначену постанову про застосування заходу впливу.
Частиною 3 ст. 41 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг передбачено, що штрафи, накладені Уповноваженим органом, стягуються у судовому порядку.
Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Судом встановлено, що на час розгляду справи зазначена сума штрафу Товариством не сплачена, доказів зворотного матеріали справи не містять, у зв'язку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідно до положень ст. 139 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень з відповідача в даному випадку судові витрати не стягуються.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. т. ст. 2, 6-11, 14, 77, 139, 243-246, 250, 255, 257-263, 295, 297 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства "ЛАРЮТІН І КОМПАНІЯ ЛОМБАРД "ІНВЕСТОР" про стягнення штрафу - задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Повного товариства "ЛАРЮТІН І КОМПАНІЯ ЛОМБАРД "ІНВЕСТОР" (код за ЄДРПОУ 34695358, поштовий індекс 61204, м. Харків, вул. Ахсарова, буд. 13) на користь Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету» , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» , символ звітності 106) штраф у розмірі 8500 (вісім тисяч п'ятсот гривень).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, або спрощеного позовного провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Текст рішення складено 20 лютого 2018 року.
Суддя Мар'єнко Л.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2018 |
Оприлюднено | 21.02.2018 |
Номер документу | 72318008 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мар'єнко Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні